ΔΟΚΙΜΗ: SUZUKI SWIFT 1.2 GLX Hybrid FL - Τόνωση

Στη συνολική τόνωση του νεότερου Swift περιλαμβάνεται το συγκρατημένο φρεσκάρισμα της εικόνας του, αλλά και η σημαντικότερη αναβάθμιση στο mild hybrid σύστημά του. Γνωρίστε το!

  • -
  • -
Ισχύς83 PS
Ροπή107 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h sec
Μέση κατανάλωση3,9 lt/100km
Εκπομπές CO288 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το Swift στα καλύτερά του! Αποκλειστικά υβριδικό και αναβαθμισμένο, πλήρες σε τεχνολογικό ρεπερτόριο, δυναμικά κομψό και παραδοσιακά δραστήριο οδηγικά, συνδυαζόμενο με επιδόσεις και οικονομία. 


Όταν θέλεις να ενσωματώσεις στο ίδιο πακέτο την απόδοση, την οικονομία, τον περιορισμό ρύπων, το καθαρό προφίλ, δεν θέλεις γενικά να απογειώσεις την τιμή σου, ούτε να δυσκολέψεις το κοινό σου με ενεργειακές πολυπλοκότητες, η λύση είναι μία. Ονομάζεται mild hybrid, δίνει ανάσες στον θερμικό κινητήρα και η Suzuki έχει από καιρό αυτόν τον άσο στο μανίκι της. Τώρα μάλιστα το ανανεωμένο Swift περί ου ο λόγος, έρχεται αποκλειστικά ως mild hybrid από την φτηνότερη έκδοσή του στην γκάμα.   

 

Αναγνωρίσιμο στιλ

Για τη Suzuki, το Swift είναι ένα πειστικό εργαλείο ουσίας και απόδοσης, προορισμένο για μοντέρνους ανθρώπους στην πραγματική ζωή. Ανέκαθεν δραστήριο, τώρα έρχεται αποκλειστικά με αναβαθμισμένη την υβριδική βοήθεια σε όλη γκάμα, σερβίροντας οικολογικό προφίλ, που σου φτιάχνει τη μέρα. Πριν εμβαθύνουμε στην hybrid ενότητα, το δυναμικό σουπερμίνι θα σε κερδίσει με την εμφάνιση. Σχεδίαση που παραμένει Swift, διατηρεί τη βασική γραμμή και τονώνει την εικόνα στις λεπτομέρειες. Κλασικές μοντέρνες αξίες προκύπτουν από τη δυναμική έμπνευση των σχεδιαστών και διαχρονικά βρίσκουν την πετυχημένη εφαρμογή τους μέσα από την αιωρούμενη οροφή και τις κρυφές χειρολαβές, ενώ η εξάγωνη μάσκα αποκτά χρώμιο, οι τροχοί νέα σχέδια και οι διχρωμίες γενικά εμπλουτίζονται. Τέσσερις νέες έρχονται να προστεθούν σε μια χρωματική παλέτα επτά μονόχρωμων αποχρώσεων.

Διαχρονικά το Swift δεν παρασύρεται στην τάση που θέλει τα αυτοκίνητα της κατηγορίας να μακραίνουν, αλλά κοιτά να βελτιώσει τα χαρακτηριστικά του. Σύμμαχος του η στιβαρή και ελαφριά πλατφόρμα HEARTECT που το κάνει ανάλαφρο, δραστήριο και ικανό ακόμα και για απαιτητικά οδηγικά γούστα. Από τα 865 κιλά έως τα 991 στην πιο full εξοπλιστικά εκδοχή του (ακόμα και με τετρακίνηση), αποδεικνύεται πρωταθλητής στην κλάση του. Σημασία έχει ότι χωρίς να του λείπει η επικαιρότητα, ο εξοπλισμός ασφαλείας και ανέσεων, οι ιδιαίτερες εκδόσεις με CVT κιβώτιο ή με 4WD ALLGRIP AUTO μετάδοση, δεν ξεπερνά ποτέ τα 1.000 κιλά κάτι σπάνιο στις μέρες μας. Και όταν μιλάμε για ελαφριά κατασκευή αντιλαμβάνεται κανείς και τα οφέλη σε επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας, περιορισμό αδράνειας, υπαρκτής ευελιξίας και δραστήριας διάθεσης ακόμα και με έναν μικρό ατμοσφαιρικό κινητήρα.



Δραστήριο και ευέλικτο 

Κάτω από το καπό φωλιάζει ο 1.2 Dualjet που συνοδεία με το ήπιο υβριδικό 12βολτο σύστημα, αναλαμβάνει να μειώσει την κατανάλωση και τους ρύπους. Το SHVS (Smart Hybrid Vehicle Suzuki) ανακτά ενέργεια από το φρενάρισμα, τη συγκεντρώνει σε μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού και συνδράμει το έργο του κινητήρα στις επιταχύνσεις μέσω της ηλεκτρογεννήτριας ISG (που λειτουργεί τόσο ως δυναμό, όσο και ως ηλεκτροκινητήρας), μειώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου. Η αναβάθμιση του συστήματος περιλαμβάνει την αυξημένη χωρητικότητα των μπαταριών από τα 3 Ah στα 10 Ah, κάτι που σημαίνει αργότερη εκφόρτιση, περισσότερος χρόνος ηλεκτρικής υποβοήθησης στον 1200αρη ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα και κατά συνέπεια αποδοτικότερη λειτουργία.  

Μπορεί λοιπόν να έχασε επτά ονομαστικούς ίππους (και 13 Nm ροπή) σε σχέση με την προγενέστερη μορφή του, κέρδισε όμως την απαλλαγή του από τέλη κυκλοφορίας, όταν οι ρύποι του εκπροσωπούνται από 88 gr/km. Oι 83 ίπποι και τα 107 Nm ροπής εξυπηρετούν κάλλιστα το σκοπό τους και σαφώς δεν θα βάλει φωτιά στο δρόμο, άλλωστε δεν είναι ο σκοπός του από τη στιγμή που υπάρχει άλλο Swift για αυτό. Στροφάρει με διάθεση, σερβίρει τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας και απόδοσης και συμμαχεί μαζί του ένα σωστά κλιμακωμένο 5άρι κιβώτιο. Η τελική του ταχύτητα παραμένει ανεπηρέαστη στα 180 km/h και μια μικρή θυσία στην επιτάχυνση είναι λογική και μεταφράζεται σε κάτι παραπάνω από δευτερόλεπτο στην διαδικασία των 0-100 km/h (13,1’’ σε σχέση με τα 11,9’’). Η θετική εντύπωση όπως που επισκιάζει την μικρή απώλεια χρόνου κατά την επιτάχυνση προκύπτει από την κατανάλωση.



Στην πράξη κυμαίνεται ανάμεσα στα 5,0 με 6,5 lt/100 km σε φυσιολογική οδήγηση και σπάνια θα ξεπεράσει τα 7 λίτρα, ακόμα και με βαρύ πόδι. Στο δρόμο κινείται με δραστήρια διάθεση και φροντίζει για τη σωστή πληροφόρηση του οδηγού από τιμόνι και ανάρτηση. Μπορεί η τελευταία να ακούγεται και να αντιδρά ζωηρά στις ανωμαλίες, όμως δεν προκαλεί σύγχυση στους τροχούς που παραμένουν συνεπείς στην ανάγνωση του οδοστρώματος. Η συμμετοχική κίνηση της ουράς θα φέρει το χαμόγελο σε όσους ψάχνουν το κάτι παραπάνω οδηγικά και η αποτελεσματική ευελιξία θα διευκολύνει την απόδοση είτε οδηγείς σε δρόμο με στροφές είτε σε αστικό τοπίο. Το Swift διατηρεί δεσμούς με την ευθύβολη πραγματικότητα ενώ δείχνει να απολαμβάνει τα υψηλά περιθώρια κρατήματος και πρόσφυσης μέσα στο τόξο της στροφής. Παράλληλα προσφέρει καλή πληροφόρηση από το τιμόνι και αποδοτικά φρένα που δείχνουν ακούραστα και εύστοχα στην αποστολή τους – σύμμαχός τους και το βάρος. Το αποδεδειγμένα στιβαρό και ελαφρύ σουπερμίνι της Suzuki, κινείται αέρινα από στροφή σε στροφή με τους τροχούς να παραμένουν συνεπείς στην ανάγνωση του δρόμου. Το νέο Swift προσφέρει παραδοσιακά την ευχάριστη διάθεση στον οδηγό του συνδυασμένη με ζωηρή απόδοση και οικονομία. Δεν έχει λόγους να αισθάνεται έξω από τα νερά του απέναντι στο τεχνολογικό καλάθι των ανταγωνιστών του. Ζωηρό, δραστήριο, ευέλικτο στην πόλη, αλλά και δυναμικό στον τρόπο που πατάει και συμπεριφέρεται, το Swift είναι απολαυστικά φιλικό και επικοινωνιακό με τον οδηγό του.
 



γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Σπορ και κομψή αισθητική
  • Ποιότητα
  • Τεχνολογία
  • Βάρος
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξινά
  • Ήχος ανάρτησης

Ταυτόχρονα πείθει ότι δεν είναι πλασμένο αποκλειστικά για αστική και περιαστική μετακίνηση. Ταξιδεύει ήσυχα και η εκδρομική διάθεση είναι μέσα στο ρεπερτόριο του προσφέροντας χωροταξικές ανέσεις που αναζητάς στην κατηγορία. Τα 265 lt μπορεί να δείχνουν λίγα και σαφώς δεν είναι το ισχυρό του επιχείρημα, αλλά δικαιολογούνται από το συνολικό μήκος - μέγεθος του αυτοκινήτου. Το μοντέρνο εσωτερικό περιβάλλον κερδίζει τους επιβάτες, ενώ στην καλοεξοπλισμένη καμπίνα βρίσκεσαι αντιμέτωπος με όλες τις σύγχρονες ανέσεις που αναζητάς σήμερα. Συνδεσιμότητα μέσω οθόνη αφής 7’’ και έξτρα πληροφόρηση από το αναλυτικό πάνελ στον πίνακα οργάνων, αλλά και εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας που συμβάλλουν στην πρόληψη απρόοπτων, είναι διαθέσιμα. Πίσω από το πολυλειτουργικό τιμόνι ο οδηγός πληροφορείται από δύο κομψά αναλογικά κυκλικά όργανα με μια ευμεγέθη οθόνη ενδείξεων ανάμεσά τους. Το εύχρηστο infotainment φροντίζει για την πληροφόρηση, τον έλεγχο του ηχοσυστήματος, την πλοήγηση και τη συνδεσιμότητα με smartphones. Τα υλικά είναι παντού σκληρά αλλά έχουν σωστή συναρμογή, ενώ στα συν υπολογίστε ακόμη τις αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα και τα άνετα καθίσματα με τη σωστή πλευρική στήριξη. Στην πλούσια έκδοση της δοκιμής το ενεργό Cruise control, η προειδοποίηση για ακούσια εκτροπή από τη λωρίδα κίνησης, το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος Dual Sensor Brake Support, και οι αυτόματοι προβολείς είναι μερικά μόνο από τα υπόλοιπα συστήματα του νέου Swift, τα οποία πλαισιώνονται από 6 αερόσακους και βελτιωμένο έλεγχο της ευστάθειας από το ESP.

Πλήρως αναβαθμισμένο σωστά ισορροπημένο και παραδοσιακά ζωηρό, μοντέρνο και προσαρμοστικό στις ανάγκες του αγοραστή της κατηγορίας, το μικρό Suzuki μεγαλώνει τις προσδοκίες του κοιτώντας ψηλά στην ιεραρχία της κατηγορίας. 

συμπέρασμα

Η γκάμα του Swift είναι πλούσια και πλήρης, με εκδόσεις για κάθε γούστο, ενώ οι προσιτές τιμές περιλαμβάνουν εκτός από το δέλεαρ του value for money και το πλεονέκτημα της αναβαθμισμένης mild hybrid τεχνολογίας. Το ήπιο υβριδικό σύστημα, δηλώνει το παρόν σε όλη τη γκάμα προσφέροντας τον ιδανικά ρεαλιστικό συνδυασμό απόδοσης και οικονομίας. Το μοντέρνο αισθητικά και σχεδιαστικά Swift έρχεται με φορτωμένο τεχνολογικό καλάθι και διατηρεί αναλλοίωτο το δραστήριο οδηγικά προφίλ του. Ελαφρύ, στιβαρό και προικισμένο έχει την αναγνωρίσιμη αξία του ανάμεσα στην λαοθάλασσα των supermini.




ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

GOCAR TEST - Suzuki Swift 1.2 Mild Hybrid

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
83
GOCAR Magazine #83

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...