ΔΟΚΙΜΗ: Mercedes-AMG A 35 - Γέφυρα

Μπορεί η σφραγίδα AMG της Α45S να αποτελεί το εκλεκτό μήλο της σπορ έριδας, όμως η «μικρή» αποδεικνύεται επίσης θαυματουργή ως γέφυρα μέχρι εκεί.

  • -
  • -
Ισχύς306 PS
Ροπή400 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h4,7 sec
Μέση κατανάλωση7,4 lt/100km
Εκπομπές CO2170 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Ισορροπία ανάμεσα στην καθημερινότητα, τις premium ανέσεις και την αριστοκρατικά σπορ αίσθηση, που δεν κάνει εκπτώσεις σε επίπεδο συμπεριφοράς και επιδόσεων. 

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Τεχνολογίες
  • Εξοπλισμός
  • Ποιότητα
  • Φινέτσα
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Πρακτικότητα
ξινά
  • Κατανάλωση
  • Τιμή

Mercedes A35 AMG. Η μικρότερη της γκάμας του Γερμανών με ολοκληρωτικό AMG χαρακτήρα, που δεν περιορίζεται δηλαδή στο οπτικό look αλλά προσφέρει επιδόσεις και σπαρταριστή συμπεριφορά. Αν μάλιστα απουσίαζε το προαιρετικό δυναμικό πακέτο εμφάνισης, με εξέχουσα θέση την εξωστρεφή αεροτομή πίσω, θα μπορούσαμε να μιλάμε για ένα ταλέντο διακριτικότητας, έναν Φαντομά των δρόμων, που σφάζει με το βάμβακι.

 

«Μικρή» αλλά θαυματουργή

Εδώ προκύπτει φυσικά το ερώτημα. Πως μπορείς να αποκαλείς «μικρή» μια υπόθεση που έχει κτήμα της 306 ίππους, 400 Nm ροπής και τα σερβίρει με τετρακίνηση στο δρόμο; Η απάντηση είναι μπορείς, εφόσον από πάνω της υπάρχει η επίσης AMG 45S με ακόμα πιο ισχυρό μοτέρ και ψαγμένο hardware και software σε επίπεδο προσφοράς στο σπορ αποτύπωμα. Και το αμέσως επόμενο ερώτημα είναι προφανές και αναμενόμενο. Δηλαδή, δεν είναι η καλή; Εδώ η απάντηση αν βγει μονολεκτικά με ένα ναι ή ένα όχι, απλά θα την αδικήσει. Θεωρητικά θα μπορούσε να πει κανείς ότι, ναι η «καλή» είναι η 45S, που εγκλωβίζει επι της ουσίας ένα supercar σε hatchback κορμί. Πρακτικά όμως τα συμπεράσματα είναι σαφέστερα για την αξία της 35αρας όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι της - και ταυτόχρονα ένα πάσης φύσεως χαστούκι στους θεωρητικούς. 

Αν τα πάρουμε όμως από την αρχή, πρώτα χορταίνει το μάτι και σχεδιαστικά διατηρεί μια δυναμικότητα χωρίς υπερβολές. Σεμνά πλαϊνά φουσκώματα σε μια πετυχημένα ρευστή εικόνα ταχύτητας που εκπέμπει το αεροδυναμικό hatchback της Mercedes. O διαχύτης είναι χρήσιμα υπαρκτός με πλαισιωμένες σε αυτόν διπλόμπουκες εξατμίσεις, ενώ η φτερούγα πίσω, όπως είπαμε, είναι το έξτρα στοιχείο που σε βάζει σε υποψίες. Εντάξει, έχει και το χρήσιμο ρόλο να σταθεροποιεί την ουρά στις υψηλές ταχύτητες.  Μπροστά, ξεχωρίζει η εισαγωγή αέρα στην πληθωρική μάσκα, ενώ οι σπορ αεραγωγοί στο κάτω τμήμα του προφυλακτήρα προσφέρουν την απαιτούμενη δροσιά στο στάβλο με τα άλογα, όσο και στα φρένα. Φυσικά υπάρχουν και πιο αιχμηρές λεπτομέρειες σε αεροδυναμικά βοηθήματα όπως αυτά στα πλαϊνά των προφυλακτήρων.



Το εσωτερικό είναι ένας συνδυασμός premium σπορ αισθητικής με γαρνιτούρα τεχνολογίας που προκύπτει από υποδειγματική ποιότητα, υλικά και συναρμολόγηση, σπορ διάκοσμο στα μέτρα της κομψότητας και όχι της υπερβολής και εξοπλισμού από το πάνω ράφι, όσον αφορά τα συστήματα υποβοήθησης, την ασφάλεια και ψυχαγωγία. Φυσικά τα μπάκετ, τα δέρματα, οι ποιοτικές ραφές και επενδύσεις αλλά και η προσεγμένη λεπτομέρεια, είναι κάτι που περιμένεις να δεις. Φυσικά όσο και αν ο στάνταρ εξοπλισμός είναι απόλυτα πλήρης συνολικά, αλλά και σε επίπεδο συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, τόσο προκύπτουν και έξτρα στοιχεία που το πάνε ακόμα πιο ψηλά. Ένα μικρό δείγμα είναι η ανάρτηση AMG RIDE CONTROL με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ ή τα super sport καθίσματα με την άψογη πλευρική στήριξη και τις επενδύσεις απο αλκαντάρα. Επίσης ξεχωρίζει, ιδίως τη νύχτα, ο ειδικός φωτισμός που «χρωματίζει» την καμπίνα ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης ή τις αισθητικές προτιμήσεις.  

Στο ταμπλό δεν περιμένεις κάτι διαφορετικό από τον βαθύ εκσυγχρονισμό που έφερε η κατάργηση των αναλογικών οργάνων, με αντικατάστασή τους από δυο ψηφιακές οθόνες 10,25’’ κάτω από ένα κοινό γυάλινο κάλυμμα. Στην hi tech λογική τώρα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει διαφορετική απεικόνιση οργάνων και να εμφανίζονται διάφορες θεματικές ενότητες και πληροφορίες σχετικά με το αυτοκίνητο ή την κατάσταση του κινητήρα, όπως για παράδειγμα δεδομένα απόδοσης σε kW και Nm. Ομοίως και η ρύθμιση του AMG Dynamic Select, με τα ανάλογα οδηγικά προφίλ (Individual, Comfort, Sport, Sport+). Τέλος, χωροταξικά περιμένεις κάτι αντίστοιχο με οποιαδήποτε A-Class, με έναν μικρό συμβιβασμό που προκύπτει από τον χώρο στα πόδια των πίσω επιβατών, εξαιτίας του όγκου των μπάκετ.



Πρακτικά απολαυστική

Ένας νέος αλουμινένιος κινητήρας 1.991 cc φωλιάζει κάτω από το καπό και προσφέρει ισχυρά χαρακτηριστικά σπορ λειτουργίας. Το μάθημα της τεχνολογίας το περνάει με άριστα ως ελαφρύς κατασκευαστικά, αλλά και με το βιογραφικό που διαθέτει. Ο άμεσος ψεκασμός, η τουρμπίνα twin-scroll, ο ηλεκτρονικός χρονισμός βαλβίδων και η αντίστοιχη ηλεκτρονική επιμέλεια για το βύθισμά τους, είναι μερικά από τα στοιχεία που ωφελούν την απόδοση και την εικόνα της μοντέρνας μηχανολογίας. Μην ψάχνετε όμως για πλακέτα με την υπογραφή του μηχανικού, γιατί ο κινητήρας της A35 AMG είναι αποτέλεσμα γραμμής παραγωγής της Mercedes, αφήνοντας στην «μεγάλη» το προνόμιο. 

Όσον αφορά τις επιδόσεις, τα 4,7’’ για τα 0-100 km/h και τα 250 km/h τελικής ταχύτητας είναι ένα δείγμα ικανοτήτων και μια πρώτη απάντηση στους θεωρητικούς που απαίδευτα θα την κρίνουν. Οι 306 ίπποι κορυφώνονται μεταξύ 5.800 - 6.100 rpm, τη στιγμή που τα 400 Nm είναι διαθέσιμα από τις 3.000 rpm. Το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο 7 σχέσεων (AMG Speedshift DCT-7G), αναλαμβάνει αυτόματη και χειροκίνητη λειτουργία με paddles, είναι η μοναδική επιλογή κιβωτίου και εξυπηρετεί μια χαρά το σκοπό του, είτε αναζητάς ευκολία στην καθημερινότητα, είτε το μέγιστο στο κυνήγι της απόδοσης. Η τετρακίνηση που ακούει στο όνομα AMG Performance 4Matic συμπληρώνει τη μετάδοση με έναν πολύδισκο συμπλέκτη να στέλνει ως και 50% της ροπής στους πίσω τροχούς.

Στην πράξη απολαμβάνεις έναν συνδυασμό ποιοτικής κύλισης, δυναμικής συμπεριφοράς και γενναίες δόσεις σπορ οδηγικού χαρακτήρα. Και όλα αυτά μάλιστα συνοδεύονται με ηχητική ζωντάνια που ανάλογα με το πρόγραμμα ζωηρεύει. Δεν ενοχλεί ποτέ, αντιθέτως θυμίζει ότι αυτό που οδηγείς αξίζει την υπογραφή AMG. Η σπορ ανάρτηση AMG Ride Control διαθέτει ενεργά αμορτισέρ και δυνατότητα επιλογής τριών διαφορετικών set up, ενώ σε επίπεδο αρχιτεκτονικής συναντάμε McPherson εμπρός και πολλαπλούς σύνδεσμους πίσω. Τέλος, οι θηριώδεις τετραπίστονες, σε ασημί βαφή με τα διακριτικά AMG, χωρίς να πρωταγωνιστούν στην θέα, το καταφέρνουν στην απόδοση και κάνουν τη βρώμικη δουλειά της επιβράδυνσης παιχνίδι.



Η στιβαρότητα είναι δεδομένη, η ανα πάσα στιγμή εντυπωσιακή επιτάχυνση παρούσα και η ποιοτική ανάρτηση υπαρκτή για να φορτώσει τα κουτάκια της οδηγικής αυτοπεποίθησης. Αρκεί και το πρόγραμμα Comfort για να είσαι γρήγορος και εύστοχος, χωρίς μάλιστα να νιώθεις ότι οδηγείς τραπέζι, πόσο μάλλον το Sport+ αν αναζητάς το μέγιστο ως απαιτητικός της οδήγησης. Η ουσία είναι ότι μπορείς να την οδηγήσεις σαν τον οδηγό με τα διαφορετικά πρόσωπα και να ικανοποιεί κάθε ένα από αυτά. Νιώθεις ότι βιδώνει στις εντολές που της δίνεις, μεταφέρει την πληροφορία από τιμόνι, ανάρτηση και πλαίσιο και η τετρακίνηση ανακαλύπτει πρόσφυση, χωρίς να καταστρέφει τη χαρά της οδήγησης. Δεν είναι ένα υποστροφικό «εργαλείο» που γράφει χρόνους και συμβιβάζει την απόλαυση, αλλά ένα κοφτερό σε αίσθηση sport hatchback που σου δίνει τη δυνατότητα να νιώσεις τη βοήθεια της ουράς να ακολουθήσει το ρυθμό σου. Παίζει το ρόλο της φυσικά η 4MATIC που προσφέρει έως και 50:50 μεταφορά της ροπής, εμπρός - πίσω. Σημασία έχει ότι είτε θες να οδηγήσεις με γραμμές είτε να ξεκολλάς την ουρά και να γλίστρας στην έξοδο, η A35 AMG είναι μαζί σου!  

Και από κατανάλωση η A35 AMG έχει τον τρόπο της. Σε χαλαρή «περιπολία» κυρίως σε ανοιχτούς αυτοκινητόδρομους και με καμιά ελπίδα να χαμογελάσουν χαιρέκακα εις βάρος σου τα ραντάρ της τροχαίας, θα εισπράξεις ωραιότατες τιμές που ξεκινούν από τον αριθμό 7, άντε 8. Αν απλωθείς φυσιολογικά, περνάς σε διψήφιο νούμερο που θα είναι καθημερινότητα. Το ποσό ψηλό θα το αντικρίζεις στο trip computer, εξαρτάται από το βάρος και την διάρκεια που θα τεντώνει το δεξί πόδι, αλλά και από την οδηγική έξαψη που δημιουργεί στον οδηγό το hot hatchback της Mercedes. Νούμερα πάντως από 11 έως 18 lt/100 km, είναι στο ρεπερτόριο της.

Αν ψάχνεις λοιπόν για σοφή ρεαλιστική sport επιλογή, στρέφεσαι στην A35 AMG. Αν πάλι σου περισσεύουν και σου αρέσει το παιχνίδι στα όρια της νομιμότητας, αλλά περισσότερο της παρανομίας, υπάρχει και η 45άρα, ιδίως με υπογραφή το S.  



ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Η παρεξηγημένη της γκάμας και η A-Class που θα ζει στη σκιά της AMG 45S. Άδικα όμως γιατί η Α35 AMG μπορεί μεν να μην είναι η αιχμή του δόρατος για τους Γερμανούς, είναι όμως ιδανικός ισορροπιστής μιας ρεαλιστικής καταστασης. Δεν θα σου λείψει ποτέ η ταχύτητα, ούτε η στοχευμένη στο σπορ αποτέλεσμα συμπεριφορά - που προσφέρει επίσης το ψυχαγωγικό bonus της ρυθμισιμότητας. Θα σου προσφέρει ακόμα μεγαλοπρεπώς το premium εισιτήριο που για τη Mercedes - Benz μεταφράζεται στην γνωστή πιστότητα στην τελειομανία και φυσικά στην παροχή ποιοτικού εξοπλισμού και top τεχνολογιών. Και θα στα γαρνίρει όλα αυτά με την αναμενόμενη πρακτικότητα της hatchback μικρομεσαίας καμπίνας. H χρυσή τομή δηλαδή, που αν αναζητάς A- Class σε ολοκληρωμένη AMG μορφή, θα χρειαστεί και το ανάλογο τίμημα για να την αποκτήσεις.      

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
82
GOCAR Magazine #82

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...