ΔΟΚΙΜΗ: Opel Corsa-e - Σχεδόν ασυμβίβαστο

H ρεαλιστική ηλεκτρική επιλογή της εποχής που προσφέρει όλα τα στοιχεία Corsa, σε συνδυασμό με ζουμερή αυτονομία για να μην σκέφτεσαι την επόμενη φόρτιση

  • -
  • -
Ισχύς136 PS
Ροπή260 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,1 sec
Μέση κατανάλωση lt/100km
Εκπομπές CO20 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Έμπνευση, δυναμισμός, χώροι και τεχνολογίες το τοποθετούν στα εκλεκτά supermini. Στοιχεία που διατηρούνται και στην ηλεκτρική του εκδοχή, χωρίς να κουβαλάει τους περιορισμούς που συνοδεύουν τα περισσότερα οχήματα πρίζας.

Για την Opel η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του σουπερμίνι της, το Corsa-e, είναι η αρχή. Σύντομα δίπλα του έκατσε το plug-in Grandland X Hybrid4, ενώ δεν θα αργήσουν τα ηλεκτρικά Vivaro και Mokka X που μαζί με τα Combo-e και Zafira Life-e, θα κλείσουν την σεζόν εξηλεκτρισμού της γκάμας. Άλλωστε το πλάνο της Opel είναι μέχρι το 2024 δίπλα σε κάθε μοντέλο να υπάρχει η ηλεκτρική του έκδοση. Για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία οι ηλεκτρικές προσπάθειες είχαν ξεκινήσει αρκετές δεκαετίες νωρίτερα, στοιχείο που την καθιστά έναν από τους πρωτοπόρους στην ηλεκτροκίνηση. Η πρώτη επίσημη παρουσία στην αγορά, σε αμιγώς ηλεκτρική εκπροσώπηση όμως, αφορά το Corsa-e.


Corsa
ε;
Τοποθετείται στην δημοφιλέστερη κατηγορία από πλευράς ενδιαφέροντος - κινητικότητας και βασίζεται αποκλειστικά στο ηλεκτρικά μοτέρ και στο αποθεματικό των μπαταριών. Το Corsa-e, έχει ανάγει την διακριτικότητα σε επιστήμη. Αν είμαστε συνηθισμένοι μέχρι τώρα στην εξωστρέφεια όσων δηλώνουν ηλεκτρικοί, το supermini της Opel σερβίρεται με μια σεμνότητα, που μόνο τα διακριτικά e στην πόρτα του χώρου αποσκευών και στις μεσαίες κολόνες δηλώνουν. Σαν να σου λέει «ξέρω τι είμαι, δεν χρειάζεται να το φωνάζω». Φυσικά η πλατφόρμα CMP του γκρουπ PSA έχει δεχτεί τις απαραίτητες τροποποιήσεις και ενισχύσεις για να υποδεχτεί τα ηλεκτρικά δεδομένα.
Αναμενόμενα λοιπόν, ο ηλεκτροκινητήρας των 136 ίππων και 260 Nm ροπής, βρίσκεται ανάμεσα στους κινητήριους εμπρός τροχούς. Οι συστοιχίες των μπαταριών ιόντων λιθίου με την γενναία χωρητικότητα των 50 kWh, είναι τοποθετημένες σε σχήμα 'Η' κάτω από τα εμπρός και κυρίως πίσω καθίσματα. Η έμπνευση του εσωτερικού ενστερνίζεται την λιτή και κομψή comfort λογική, με καθαρές μοντέρνες γραμμές και απουσία φλυαρίας από διάσπαρτους διακόπτες. Φινετσάτη ποιότητα και αισθητική από υψηλό επίπεδο, δείχνει ότι έρχεται με σπουδές, χωρίς να μοστράρει πτυχία, όπως ακριβώς συμβαίνει και στην εξωτερική του εικόνα. Εν ολίγοις η 6η γενια Corsa δεν καυχιέται την σύγχρονη οντότητα με φτηνούς εντυπωσιασμούς, αλλά με μια αυτοπεποίθηση που προκύπτει από τα συνολικά του δεδομένα. Και ακολουθεί τον ίδιο δρόμο και ως ηλεκτρικό!

Ο παραλληλόγραμμος ψηφιακός πίνακας οργάνων μπορεί να δείχνει λιτός και απέριττος, όμως στην πληροφορία του είναι συνεπής, τόσο για την κατάσταση του ηλεκτρικού φορτίου και της ανάκτησης ενέργειας, όσο της γενικότερης ενημέρωσης, ακόμα και της παραμετροποίησής του. Η οδηγοκεντρική λογική που προκύπτει από την κλίση του ταμπλό προς τον οδηγό στο πάνω τμήμα της κονσόλας, κρίνεται πετυχημένη. Εκεί φιλοξενείται η έγχρωμη οθόνη αφής 10” με το infotainment να είναι συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay.

Ως γήινο στην προσφορά του, το Corsa-e μπορεί να υποστηρίξει την καθημερινότητα, προσφέροντας πρακτικές θήκες για μικροπράγματα. Μπορεί φυσικά να προσφέρει και άνετη φιλοξενία 4μελούς οικογένειας ή επικουρικά καλωσορίζει και μεσαίο επιβάτη. Μοναδικός συμβιβασμός έρχεται από τον χώρο αποσκευών, που έχει χάσει 42 λίτρα, όμως και με 267 lt μια χαρά βολεύει τις καταστάσεις. Φυσικά το ρεπερτόριο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού είναι πλούσιο, ενώ η Opel εισάγει στη μικρή κατηγορία το σύστημα προσαρμοζόμενου φωτισμού IntelliLux LED matrix, με οκτώ στοιχεία LED να προσαρμόζουν τη δέσμη στις συνθήκες υπό την υψηλή καθοδήγηση κάμερας στο παρμπρίζ.

 

Ήσυχα και αποδοτικά
Με τον ηλεκτροκινητήρα των 136 ίππων μπροστά και τις μπαταρίες στο πάτωμα για χαμηλό κέντρο βάρους, το ηλεκτρικό Opel υπόσχεται απόδοση, συνέπεια συμπεριφοράς και μεγάλη αυτονομία. Πρακτικά λοιπόν το Corsa-e, γυροφέρνει τις 16-17 kWh σε μικτό κύκλο, αλλά λόγω χωρητικότητας των μπαταριών του, δεν θα σε αφήσει στα κρύα του λουτρού. Αφενός δεν θα σε φτιάξει τόσο ακόμα και στο Sport mode να λυσσάς με το δεξί πόδι στο πάτωμα, δοκιμάζοντας τη πλούσια ροπή.
Από την άλλη το μεγάλο ενεργειακό απόθεμα «ισχυρίζεται» ότι με γεμάτες τις μπαταρίες μπορεί να ακολουθήσει την καθημερινότητα. Προσφέρει υπαρκτή αυτονομία, (330 km σε WLTP, ανακοινώνονται από τον κατασκευαστή), με τα 200 km να θεωρούνται σίγουρα, όπως διαπιστώσαμε το τριήμερο που ήταν στα χέρια μας, συμπεριλαμβανομένης και μιας πιεσμένης φωτογράφησης. Αν το οδηγείς στα οικονομικά-οικολογικά προγράμματα οδήγησης η αυτονομία εύκολα βγάζει 250 km, ενώ για να επιβεβαιώσεις τον κατασκευαστή, δεν αρκεί μόνο ο τρόπος οδήγησης, αλλά και η μορφολογία της διαδρομής (π.χ οι ανηφόρες ποτέ δεν βοηθούν ένα ηλεκτρικό).

Η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας διαρκεί 16 ώρες σε κοινή τριφασική πρίζα, 5 ώρες σε τριφασικό wallbox 11 kW, 7,5 ώρες σε μονοφασικό wallbox και 30 λεπτά για να φτάσει στο 80% σε ταχυφορτιστή DC. Η μπαταρία καλύπτεται από 8ετή εγγύηση ή 160.000 km.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα
  • Διάκοσμος
  • Τεχνολογίες
  • Ποιότητα κύλισης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Αυτονομία
  • Εξοπλισμός

 

 

ξινά
  • Τιμή
  • Χώρος αποσκευών

Παρά το γεγονός ότι είναι σχεδόν 300 κιλά βαρύτερο από ένα βενζινοκίνητο αντίστοιχης απόδοσης στη γκάμα, τα 0-100 km/h έρχονται σε 8,1 sec, δηλαδή ταχύτερο χρόνο, ενώ η αμεσότητα της επιτάχυνσης μέχρι την τελική ταχύτητα που περιορίζεται στα 150 km/h, είναι απολαυστική. Τρία είναι τα προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport) και στην πράξη το Corsa-e έχει άμεση επιτάχυνση κυρίως με το Sport mode. Παράλληλα είναι πολύ ήσυχο χάρη και στην προσεγμένη ηχομόνωση της καμπίνας.

Οδηγικά κρύβει με μαεστρία το επιπλέον βάρος, πατάει με σιγουριά στο δρόμο και στρίβει με αυτοπεποίθηση. Αν το πιέσεις σε στροφιλίκι δεν θα εισπράξεις σπορ αίσθηση, θα διαπιστώσεις όμως ότι η πληροφορία φτάνει και η αποτελεσματικότητα δεν σε προδίδει για να ακολουθήσεις τις επιδόσεις. Στα θετικά και τα πολύ δυνατά φρένα που θυμίζουν συμβατικό αυτοκίνητο, χωρίς την παράξενη αίσθηση στο πεντάλ που συνοδεύει την λειτουργία ανάκτησης ενέργειας. Ειδικά για την τελευταία πρέπει να μεταφέρεις τον κομψό επιλογέα στο B για να πουσάρεις την ανάκτηση και το φρένο αντίστοιχα. Ένας πρωτάρης στα ηλεκτρικά θα το βρει πιο λογικό κάτι τέτοιο.

Εν ολίγοις το Corsa-e προσφέρει ανώτερη αυτονομία από «συναδέλφους» του ώστε να το χρησιμοποιείς σαν το μοναδικό σου αυτοκίνητο και δίχως ανησυχία ότι θα γκριζάρουν οι κρόταφοι σου αναζητώντας καθημερινά μια πρίζα. Εκφράζει το νέο μέσα από ένα γνώριμο «πρόσωπο» ώστε να μην νιώθεις ότι οδηγείς και ζεις με κάτι απόμακρο από την ονομασία Corsa. Αν ψάχνεις τρόπο να χωρέσεις την ηλεκτροκίνηση στην καθημερινότητα σου, το Corsa έρχεται διαβασμένο.

συμπέρασμα

Σεμνά και ταπεινά, το ηλεκτρικό Corsa δείχνει το δρόμο σε όσους έχουν βλέψεις επιτυχίας στα αυτοκίνητα με μηδενικούς ρύπους. Δεν χρειάζεται να υιοθετείς εκκεντρικότητα στην εμφάνιση, δεν χρειάζεται να βροντοφωνάζεις ότι είσαι ένα σιωπηλό αυτοκίνητο που κινείται αποδοτικά, καθαρά και σιωπηλά. Το νεότερο Corsa στην 6η γενιά του είναι ο σηματωρός για την Opel στην έναρξη της εμπορικής δραστηριότητας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το καταφέρνει με επιχειρήματα. Τεχνολογία, σχεδιαστική γοητεία, ευρυχωρία και ευχάριστη συμπεριφορά, ισορροπούν με την πληθωρική ηλεκτρική απόδοση που συνοδεύεται με γενναία αυτονομία. Το Corsa-e δεν είναι φθηνό, αλλά είναι λόγος για να αρχίσεις να σκέφτεσαι μήπως έφτασε η στιγμή για ηλεκτρικό.



ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ



POLL

Ποιο ηλεκτρικό πόλης προτιμάτε;

  • Honda e
  • SEAT Mii Electric
  • smart EQ fortwo coupe
  • smart EQ fortwo cabrio
  • smart EQ forfour
79
GOCAR Magazine #79

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...