Δοκιμή: MINI Cooper SE - Για την πρίζα

Όταν το Cooper κερδίζει ένα Ε δίπλα στο S και αντικαθιστά καύσιμα και θερμικό μοτέρ με μπαταρίες και ηλεκτροκινητήρα

  • -
  • -
Ισχύς184 PS
Ροπή270 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,3 sec
Μέση κατανάλωση lt/100km
Εκπομπές CO2 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

 

με μια ματιά

Η ηλεκτρική εκδοχή του Cooper S που θα βρείτε με το συνοδευτικό SE και χαρακτήρα ανάλογο της ιστορίας του.

Όταν ακούς Cooper το μυαλό ταξιδεύει ανάλογα με την ηλικία σου και το βαθμό ενασχόλησης με το αυτοκίνητο. Αν μάλιστα οι γρήγορες κατασκευές ανέκαθεν ασκούσαν μια γοητεία στον εσωτερικό σου κόσμο, θα ταξιδέψεις πολύ πίσω. Στην εποχή που ο μικρός δαίμονας του Άλεκ Ισιγόνη κατατρόπωνε θηρία ως άλλος Δαβίδ απέναντι σε Γολιάθ.
Αυτή βέβαια είναι μια ιστορία από τη βάση του γενεαλογικού δέντρου της οικογένειας MINI, αλλά και η σύγχρονη ιστορία δεν λοξοδρόμησε σε λογική. Η αναβίωση το βρήκε με μια premium χρυσόσκονη, διθυραμβικά σχόλια για την συμπεριφορά του και επιδόσεις ανάλογες της έκδοσης. Έγινε ανάρπαστο από ευρύ κοινό, είχε δεν είχε την petrolhead πετριά και έκανε την BMW να τρίβει τα χέρια της για την επιλογή της επένδυσης.
Ως επενδυτής όμως δεν περιορίστηκε, απλώθηκε στις εξελίξεις της εποχής και κάπως έτσι τα επόμενα λόγια αφορούν το πρώτο ηλεκτρικό MINI στην ιστορία.


Cooper 
Sιωπηλό
Ξεχάστε τον ήχο ή αν τον αναζητάτε, επιλέξτε από την παραδοσιακή γκάμα. Σε αυτό το Cooper με τα διακριτικά SE, το E δηλώνει electric και όταν κινείται εκδηλώνεται με το χαρακτηριστικό διακριτικό σφύριγμα. Ακόμα και έτσι όμως το οδηγοκεντρικό και παραδοσιακά premium ΜΙΝΙ Cooper, υποστηρίζει ταυτόχρονα τη μοντέρνα φιλοσοφία του. Αξίες που διατηρούνται και στην αμιγώς ηλεκτρική του υπόσταση.
Βασίζεται αποκλειστικά στο ηλεκτρικό μοτέρ του και στο αποθεματικό των μπαταριών του. Εν ολίγοις βόλτες και σουλάτσο χωρίς προγραμματισμό, μάλλον χρειάζονται επανεξέταση. Από την άλλη όμως όταν η φόρτιση πραγματοποιηθεί και οι μπαταρίες φτάσουν στο full, μπορείς να πεταχτείς μέχρι την Πάρνηθα για δυο σκέλη δυναμικής ανάβασης, να θυμηθείς τα κατορθώματα των προγόνων και των σύγχρονων θερμικών αδερφών.
Αν τα δούμε αναλυτικότερα το Cooper SE είναι η σπορ πλευρά της υπόθεσης έτσι ακριβώς όπως μας έχουν συνηθίσει τα αδέρφια του. Τη θέση του διλιτρου θερμικού κινητήρα αναλαμβάνει ο ηλεκτροκινητήρας του BMW i3 που μεταφέρει ισχύ 184 ίππων και ροπή 270 Nm στους εμπρός τροχούς. Το αυτόματο φυσικά κιβώτιο μιας σχέσης συνηθίζεται σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εκδηλώνουν με το καλημέρα το peak της ροπής (από 100-1.000 rpm) και το Cooper SE δεν ξεφεύγει του κανόνα.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 32,6 kWh στην συνολική της απόδοση, με τα 28,9 kWh να αφιερώνονται στη κίνηση των τροχών του. Είναι τοποθετημένη στο πάτωμα, σε σχήμα Τ, ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα και κάτω από τα πίσω.



Αν ψάχνεις τρόπους να το αναγνωρίσεις από τα θερμικά αδέρφια του, υπάρχει το λογότυπο E που υποδηλώνει electric και θα το βρει κανείς στην κλειστή μάσκα εμπρός (επίσης σημείο αναγνώρισης). Οι κίτρινες πινελιές που τρέχουν σε σημεία, είναι επίσης ένα σημάδι αν και στις τέσσερις διαθέσιμες εκδόσεις του (S, M, L, XL) που σκαλωτά διαφοροποιούν τιμή και παροχές εξοπλισμού, η χρωματική παλέτα αλλάζει.
Στα ενδότερα η σπορ premium λογική με τον ξεχωριστό χαρακτήρα που φωνάζει MINI, είναι παρούσα. Σχεδόν πανομοιότυπη όπως σε όλα. Ακόμα και οι χώροι απαράλαχτοι, με την τρίθυρη καμπίνα να δίνει περισσότερη σημασία στους εμπρός επιβάτες. Οι πίσω από ανάγκη θα βρεθούν εκεί και θα έχουν να θυμούνται ότι τα πόδια τους είναι ανεπιθύμητα στη θέση πίσω από οδηγό - συνοδηγό. Ο χώρος αποσκευών που παραμένει επίσης στην ίδια χωρητικότητα (211 lt), σαφώς δεν συγκαταλέγεται στα υπερ, αλλά δεν θα προβληματίσει ένα ζευγάρι που έχει την καβάτζα των πίσω καθισμάτων.
Αν κάτι βέβαια δηλώνει την ηλεκτρική του υπόσταση είναι ένας οβάλ ψηφιακός πίνακας οργάνων τοποθετημένος πίσω από το τιμόνι. Με πλήθος πληροφοριών σε digital μορφή, περιορισμένη παραμετροποίηση αλλά και το ανάλογο όργανο που αντικαθιστά το στροφόμετρο και ενημερώνει για την ενεργοποίηση του συστήματος, την ποσόστωση διαχείρισης ενέργειας και την ανάκτησή της. Φυσικά κεντρικά τοποθετημένη είναι και η μεγάλη οθόνη 8,8 ιντσών που αναλαμβάνει ρόλο πλοήγησης, συνδεσιμότητας και επικοινωνίας.


Γνώριμο μεν, διαφορετικό δε
Στο βαθμό απόλαυσης το Cooper SE είναι σαφώς γρήγορο και σε κάθε πάτημα προσφέρει την πηγαία αμεσότητα που δεν συναντάς σε κανένα βενζινοκίνητο αδερφό του.  Εντάξει, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 Km/h όμως η επιτάχυνση μέχρι τα πρώτα 100 Km/h έρχεται σε 7,3 sec.

Η επιτάχυνση έρχεται ακαριαία και σε εξφενδονίζει σε μια μόνιμη αύξηση της ταχύτητας. Το επίπεδο της οδηγικής εμπειρίας που προσφέρει είναι σίγουρα εντυπωσιακό. Το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει είναι η ησυχία και η σιωπηλή ποιότητα κύλισης που προσφέρει η σφιχτή μεν ανάρτηση, που μόνο σε εγκάρσιες συνεχόμενες κακοτεχνίες θα την νιώσεις να τσακώνεται με την άνεση.
Η αίσθηση αποτελεσματικότητας και η αμεσότητα του, θυμίζει Cooper S με ελάχιστους συμβιβασμούς. Δεν θα βαρεθείς πίσω από το τιμόνι του ποτέ γιατί εκπληρώνει τον σπορ ρόλο με συνέπεια. Μπορεί το σπινάρισμα του εσωτερικού τροχού, να μην το αποφεύγεις στη γέννηση, το βάρος να είναι υπαρκτό, κυρίως στο φρενάρισμα, όμως τοποθετημένο χαμηλά δεν χαλάει την ευχάριστη συμπεριφορά και διάθεση. Το φρενάρισμα του ηλεκτροκινητήρα στο άφημα του γκαζιού, για χάρη του συστήματος ανάκτησης ενέργειας, διευκολύνει το έργο των φρένων, συμβάλλοντας φυσικά και στην στοιχειώδη φόρτιση.



γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Στιλ
  • Χαρακτήρας
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Συμπεριφορά
  • Τεχνολογίες
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Αυτονομία
  • Φρένα

Προγράμματα οδήγησης διαμορφώνουν το χαρακτήρα για απόδοση ή οικονομία και όσο πιο πράσινο προφίλ επιλέγεις τόσο απογειώνεται η αυτονομία. Με δεδομένο ότι ξεκινάς από μια μέση κατανάλωση ενέργειας των 14-16 kWh/100 km στο MINI, η θεωρητική αυτονομία αρκεί για ένα εύρος 180-230 km. Αν είσαι βέβαια τύπος που διασκεδάζεις με τεντωμένο το δεξί πόδι, μάλλον από σφάλμα ξέχασες τι είναι αυτό που οδηγείς. Δύσκολα θα ξεπεράσεις τα 100 km, αν οδηγείς συνεχώς με την ταυτότητα στο στόμα, αν λυσσάς με το δεξί πόδι στο πάτωμα δοκιμάζοντας τη πλούσια ροπή σε ανηφορικό στροφιλίκι και εύκολα μπορείς να παρασυρθείς από τον ρυθμό και να σε αφήσει στα κρύα του λουτρού.
Το θετικό είναι ότι στον ταχυφορτιστή των POLIS Park της οδού Ριζάρη (DC 50kW) η επαναφόρτιση στο 80% επιστρέφει στο μισάωρο με 35’ και τότε μπορείς να επιστρέψεις ξανά στο βουνίσιο κυνήγι των στροφών. Σε wallbox AC τριφασικό 11 kW ή μονοφασικό 7,4 kW, υπολογίζει κανείς 2,5 και 3,5 ώρες αντίστοιχα. Για το 100% στις 3 προαναφερθείσες περιπτώσεις 90’, 3,5 και 4,5 ώρες είναι απαιτητές, ενώ σε απλή οικιακή σούκο, οι χρόνοι υπερπολλαπλασιάζονται κοντά στις 22 ώρες.

Το MINI Cooper λοιπόν μπορεί να διατηρεί την θερμική του υπόσταση, αλλά ταυτόχρονα δεν γυρίζει την πλάτη στην ηλεκτροκίνηση. Και με το Cooper SE το πρώτο ηλεκτροκίνητο δείγμα προσφέρει ένα πετυχημένο αποτέλεσμα που αξίζει να ζήσεις.

συμπέρασμα

Μπορεί λοιπόν για πολλούς εκεί έξω τα δεδομένα να τοποθετούν στις όψιμες αγορές τα ηλεκτρικά, όμως τα ίδια που καταφτάνουν συνεχώς στις εκθέσεις δείχνουν ότι κάτι αλλάζει. Η εισαγωγή σε έναν διαφορετικό τρόπο μετακίνησης χωρίς να αλλάζει το ζητούμενο της συνέπειας στο οδηγικό αποτέλεσμα, είναι σερβιρισμένη στο πρόσωπο του Cooper SE. Βαφτίζεται πράσινη και διορατική, δύσκολα μπορεί να προσφερθεί σε τιμή με ταμπέλα «το αφεντικό τρελάθηκε», παρόλα αυτά όμως δεν τοποθετείται στα απαγορευμένα.   


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ


MINI electric. The e-talian job

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
82
GOCAR Magazine #82

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...