Δοκιμή: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo ΜΥ 2020

Ανανεωμένη εικόνα, αναβαθμισμένες τεχνολογίες και ένας «μικρός» υπερτροφοδοτούμενος του λίτρου που κρατάει ψηλά τη σημαία της σπορ φιλοσοφίας

  • -
  • -
Ισχύς126 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,9 sec
Μέση κατανάλωση4,8 lt/100km
Εκπομπές CO2110 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η πρώτη αναβάθμιση της 10ης γενιάς είναι γεγονός και ξαναβάζει το Civic στον χάρτη της επικαιρότητας με δυναμικότερο παρουσιαστικό και ουσιαστικές βελτιώσεις.

Έχουν ήδη καταγραφεί 10 γενεές Civic με την πιο πρόσφατη να προσγειώνεται στην παγκόσμια αγορά το 2017. Πρακτικά τα τρία χρόνια που ακολούθησαν δεν έφθειραν την εικόνα του, όμως ένα update ποτέ δεν έβλαψε κανέναν. Άλλωστε στην Honda ανέκαθεν o στόχος ήταν υψηλός και εστιασμένος σε πρωταγωνιστικό ρόλο στα μικρομεσαία.

 

Δυναμική σιλουέτα
Φυσικά ήταν και παραμένει, δύσκολα αποποιείται τέτοιου ρόλου ένα σύγχρονο Civic. Την επιθετική του φυσιογνωμία οφείλει στις ανάγλυφες εμπρός και πίσω εισαγωγές αέρα, ενώ το συνολικό σχεδιαστικό αποτέλεσμα συμβάλει και στον καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή.
Οι σχεδιαστικές αλλαγές περιορίζονται στους προφυλακτήρες, κυρίως στον ανασχεδιασμό αεραγωγών και στην προσθήκη κάποιων πτερυγίων που προσδίδουν πιο επιθετική όψη, ενώ καινούργιοι full LED προβολείς αλλά και ανασχεδιασμένα φώτα ημέρας LED αναβαθμίζουν τα φωτιστικά και τεχνολογικά δεδομένα. Ταυτόχρονα τονίζουν το γωνιώδες αμάξωμα του μικρομεσαίου Honda που διατηρεί αλώβητη τη σχεδιαστική κεντρική ιδέα ενός μυώδους hatchback με coupe στοιχεία όσο το ζαχαρώνεις προς τα πίσω.

Στο εσωτερικό είναι εμφανής η ποιοτική αναβάθμιση των υλικών περιορίζοντας την σκληρότητά τους όντας καλοφινιρισμένα και άψογα σε συναρμολόγηση. Η hi-tech εικόνα στα ψηφιακά όργανα με την αναλογική απεικόνιση είναι παρούσα και εδώ, σε ένα μοτίβο που ικανοποιεί και τους εραστές της τεχνολογίας αλλά και πιο προσγειωμένα στον ρεαλισμό γούστα.
Η παραμετροποίηση του πίνακα οργάνων είναι στις δυνατότητες του, όμως δεν στέκεται κυρίως σε αυτό. Σύμμαχος του οδηγού στο υψηλό επίπεδο πληροφόρησης, ψυχαγωγίας και πλοήγησης είναι το Honda Connect με δυνατότητα σύνδεσης Apple CarPlay και Android Auto, νέα οθόνη αφής 7’’ και προσθήκη κανονικών πλήκτρων για την πλοήγηση στο βασικό μενού. Συνδυασμός που βελτιώνει την εργονομία, και απλουστεύει το χειρισμό κατά την οδήγηση.

Οι χώροι είναι γενναιόδωροι για μικρομεσαίο, με τους επιβάτες να απολαμβάνουν το αεράτο πλάτος και τα οφέλη από το απλωμένο μεταξόνιο, ενώ και ο χώρος στο κεφάλι κρίνεται ικανοποιητικός ακόμα και αν κάτσει ψηλός πίσω. Ο χώρος αποσκευών διαπρέπει με τα 478 lt και η ανάκληση των καθισμάτων δημιουργούν προϋποθέσεις μετακόμισης.
Οι πρακτικές θήκες μικροαντικειμένων δεν λείπουν από το εσωτερικό, ούτε φυσικά ο πλούσιος εξοπλισμός ανέσεων και ασφαλείας. Ενδεικτικά στο πλούσιο οπλοστάσιο που ονομάζει Honda Sensing βοήθησαν το Civic στην εξαιρετική βαθμολογία δοκιμών του Euro NCAP και περιλαμβάνει σύστημα αυτόνομης πέδησης, προειδοποίηση οδηγού για μετωπική σύγκρουση, ενημέρωση για ακούσια αλλαγή λωρίδας, δηλαδή χωρίς φλας, διατήρηση της λωρίδας με τη βοήθεια κάμερας που είναι τοποθετημένη στο παρμπρίζ, προσαρμοζόμενο Cruise Control το οποίο συμμορφώνεται και με τα όρια κυκλοφορίας διαβάζοντας τα σήματα στο δρόμο.
Επιπλέον, διαβάζει την «τυφλή» γωνία στο πλάι του αυτοκινήτου ενημερώνοντας τον οδηγό για να αποφύγει το ατύχημα, ενώ όσον αφορά τα υπόλοιπα στοιχεία εξοπλισμού, διαθέτει μεταξύ άλλων, ζάντες αλουμινίου, ESP, έξι αερόσακους, κλιματισμό, ηχοσύστημα.

Μιλάει με τα «χίλια»
Τρεις κύλινδροι χωρητικότητας στο σύνολο 988 cc είναι αρκετοί για να εκδηλώσουν προθέσεις απόδοσης στο πληθωρικό μεν αλλά όχι υπέρβαρο αμάξωμα (δεν ξεπερνά τα 1.350 κιλά μαζί με το πλούσιο πακέτο εξοπλισμού).

Ένας VTEC TURBO λοιπόν, με τεχνολογικές περγαμηνές εργάζεται κάτω από το μακρύκαπο Civic. Εμβαθύνοντας, συναντάμε άμεσο ψεκασμό καυσίμου, διπλό εκκεντροφόρο, 12 βαλβίδες, μονό υπερτροφοδότη χαμηλής αδράνειας, ηλεκτρονική βαλβίδα ελέγχου πίεσης υπερπλήρωσης (wastegate), intercooler, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μεταβλητό χρονισμό & βύθιση των βαλβίδων (VTEC) και διπλό μεταβλητό έλεγχο χρονισμού (Dual-VTC). Η ομαδική τους συνεργασία προσφέρει ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα που στη γλώσσα των αριθμών εκπροσωπείται από 126 ίππους στις 5.500 rpm και 200 Nm ροπής στις 2.250 rpm, με τις επιδόσεις να συνοδεύονται από 10,8 sec για τα 0-100 km/h και 207 km/h τελικής ταχύτητας.
Στα συν και το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων με τις μικρές διαδρομές και τον κοντό επιλογέα που εκτελεί τις αλλαγές απροβλημάτιστα και σβέλτα. Η ποιοτική λειτουργία και η ελαστικότητα από χαμηλά είναι στοιχεία του χαρακτήρα του ενώ ξεδιπλώνει γραμμικά τη δύναμή του ακόμα και με 6η στις 1.500 rpm. Παραμένει ζωντανός μέχρι ψηλά στα κόκκινα, ενώ όταν δεν τον δουλεύεις εκεί και εκμεταλλεύεσαι την ζωντάνια στις χαμηλομεσαίες, θα δεις μέση κατανάλωση πάνω - κάτω στα 7,0 lt/100 km. Μπορείς και χαμηλότερα, η ροπή είναι διαθέσιμη άλλωστε, τότε όμως πρέπει να έχεις σετάρει σε οικολογικό προφίλ τόσο το Civic όσο και το στιλ οδήγησης.



γλυκά
  • Σπορ φιλοσοφία
  • Ποιότητα
  • Τεχνολογίες
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι
ξινά
  • Τιμή

Το πλαίσιο προσφέρει υψηλή ακαμψία και συνεργάζεται με μια εμφανώς βελτιωμένη σε setup ανάρτηση. Τα ποιοτικά δυναμικά χαρακτηριστικά άλλωστε οφείλονται και στην αρχιτεκτονική της (McPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω). Στη πράξη συνδυάζει άνεση με πληροφορία, καλή ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση, στοιχεία που σε προκαλούν να ταξιδεύεις μαζί του. Παράλληλα με τις ταξιδιωτικές ικανότητες υψηλού επιπέδου, προσφέρει όμως και ένα επίσης σημαντικό στοιχείο του χαρακτήρα του.
Σπορ φιλοσοφία στην συμπεριφορά που αποτυπώνεται μόλις βρεις δρόμο με λαχταριστές στροφές μπροστά σου. Εκεί διαπιστώνεις πόσο ευέλικτα τις αντιμετωπίζει, χωρίς να απαιτεί υπερπροσπάθεια από τον οδηγό που κρατάει στα χέρια του ένα ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι με σωστή αίσθηση. Απλά επιλέγει σωστές γραμμές και το πλαίσιο συνεργάζεται άριστα με την ανάρτηση και διαβάζει με επιμέλεια το ιδανικό πάτημα. Η συμμετοχικότητα της ζωντανής ουράς, πακέτο με τη στιβαρότητα, φορτώνει την εμπιστοσύνη ώστε να εκμεταλλευτείς τον ζωντανό κινητήρα και να οδηγείς με ρυθμό που ενθουσιάζει τον απαιτητικό.
Παράλληλα δεν θα νιώσεις ότι σε προδίδουν ποτέ τα φρένα, όντας σωστά στον επιβραδυντικό τους καθήκον (αίσθηση, αντοχή, απόδοση). Εν ολίγοις πατάει σε γερά θεμέλια, έχει σημαντικά εφόδια στο οπλοστάσιό του και ενσωματώνει όλες τις αρετές που αναζητά ο απαιτητικός αγοραστής ενός σύγχρονου hatchback της μικρομεσαίας κατηγορίας.

συμπέρασμα

Για το Civic, το πρώτο facelift ήρθε να φρεσκάρει τη θέση του στην αγορά και όχι τόσο γιατί ήταν επιβεβλημένο. Αναβαθμίστηκε στην αισθητική, την εργονομία και την ήδη υψηλή τεχνολογική του υπόσταση, στοιχεία που αρκούν για να το διατηρηθεί στις κορυφαίες επιλογές των μικρομεσαίων hatchback. Και όλα αυτά φυσικά χωρίς να του λείπουν δεδομένα ευρυχωρίας - πρακτικότητας, συνδυασμένα με επιδόσεις και συμπεριφορά ανάλογα της εικόνας του. Η νέα εποχή Civic συνδυάζει προσωπικότητα με σπορ ψυχή και σημαδεύει την επιτυχία



POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
81
GOCAR Magazine #81

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...