Δοκιμή: BMW X6 xDrive 30d - Δήλωση

Αυτοκίνητα όπως η νέα Χ6 δεν έχουν άλλο λόγο ύπαρξης παρά να δηλώσουν ότι η εταιρεία που τα κατασκευάζει είναι ικανή για το τέλειο. Για τον ίδιο λόγο τα επιλέγουν και οι λίγοι τυχεροί

  • -
  • -
Ισχύς265 PS
Ροπή620 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,5 sec
Μέση κατανάλωση6,1 lt/100km
Εκπομπές CO2159 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η κορυφαία από άποψη πολυτέλειας, τεχνολογίας και ποιότητας σειρά SUV της BMW στην κουπέ εκδοχή, συνδυάζει κορυφαίες δυνατότητες σε κάθε τερέν με ιδιαίτερο σχεδιαστικό στιλ.

Όταν το 2008 η BMW δημιούργησε μια παραλλαγή της Χ5, τα μεγάλα πολυτελή σπορ SUV απέκτησαν τη δική τους ξεχωριστή κατηγορία στην οποία σήμερα ανήκουν επίσης η κουπέ εκδοχή της Cayenne και η Mercedes GLE Coupe. Η BMW στην 3η πλέον γενιά της δίνει ακόμη περισσότερη έμφαση στο δυναμισμό που περιμένει κανείς από ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Με πιο κοφτερές ακμές, τονισμένες λεπτομέρειες και high tech φωτισμό να δίνουν ένταση, πέρα από το εκτόπισμα που έτσι κι αλλιώς εξασφαλίζουν οι σεβαστές διαστάσεις.

Σε σύγκριση με το μοντέλο που αντικαθιστά, η νέα Χ6 πατά σε μακρύτερο κατά 4,2 πόντους μεταξόνιο, αλλαγή που επιτρέπει καλύτερη διαμόρφωση του εσωτερικού χώρου προς όφελος της άνεσης των επιβατών και όχι μόνο. Η αύξηση του μεταξονίου δεν έχει περάσει αυτούσια στο μήκος, στο οποίο έχουν προστεθεί 2,6 cm.

 

Σε συνδυασμό με την αύξηση του πλάτους κατά 1,5 cm και τον περιορισμό του ύψους κατά μισό εκατοστό, το αυτοκίνητο δείχνει φαρδύτερο από όσο είναι. Η αλήθεια είναι ότι γεμίζει απειλητικά κάθε καθρέφτη, αυτή η μάσκα με την τεράστια γρίλια, φωτιζόμενη για πρώτη φορά. Και τον νέο προφυλακτήρα με τους μεγαλύτερους αεραγωγούς.

 

Αυτοκρατορικές συνήθειες

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε όλη τη λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού. Με την πανοραμική οροφή, τα καθίσματα με τις άπειρες ηλεκτρικές ρυθμίσεις («σπάσιμο» της πλάτης και λειτουργία μασάζ), τον αυτόματο κλιματισμό με τέσσερις διαφορετικές ζώνες και το ηχοσύστημα Bowers & Wilkins με Diamond+ 3D Surround.

Τεχνολογικό αλλά και λειτουργικό highlight είναι οι δύο οθόνες 12,3”. Η κεντρική για το χειρισμό του ηχοσυστήματος, του navigation και των εφαρμογών που εξασφαλίζουν κορυφαία συνδεσιμότητα. Και ο πλήρως διαμορφώσιμος πίνακας οργάνων με «ζωντανό» χάρτη, συμβουλές οδήγησης, ενδείξεις που αφορούν στη λειτουργία των ηλεκτρονικών βοηθημάτων ενεργητικής ασφάλειας και όργανα που αλλάζουν γραφικά ανάλογα με το γενικότερο set-up του αυτοκινήτου.

 

Αν και αρχικά μοιάζει χαώδης, η εργονομία είναι τελικά… κατανοητή. Οι βασικές λειτουργίες ελέγχονται με πολύ πρακτικούς κανονικούς διακόπτες, περιστροφικούς ή κουμπιά. Ευκολότερα στο χειρισμό στα τυφλά από την περιήγηση σε ένα μενού μόνο δια της αφής.

Τα υλικά είναι πολύτιμα και φαίνονται. Αφράτο δέρμα, καλοφινισμένο αλουμίνιο και ανθρακόνημα. Δουλεμένα με προσοχή που υπογραμμίζει την ποιότητα και δίνει τη ζεστασιά του χειροποίητου. Αν και το ζητούμενο είναι η εντύπωση της μέγιστης αίσθησης πολυτέλειας, η πρακτικότητα δεν έχει παραμεληθεί. Από το πορτ μπαγκάζ των 580 λίτρων λείπει λίγο εσωτερικό ύψος αλλά έχει έναν δεύτερο πρακτικό χώρο κάτω από το πάτωμα. Ενώ το κάθισμα που αναδιπλώνεται σε τρία κομμάτια (40:20:40) βοηθά τη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων.

Η γραμμή της οροφής περιορίζει το εσωτερικό ύψος συγκριτικά με την Χ5, όπως είναι λογικό. Αλλά με απόλυτα κριτήρια ο χώρος για το κεφάλι είναι παραπάνω από επαρκής για κάθε σωματότυπο, ακόμη και μπασκετικό. Το ίδιο και αυτός για τα γόνατα. Ανεξάρτητα με το πόσο πίσω η χαμηλά κάθονται οι εμπρός επιβάτες.

 

 

Μεγάλες προσδοκίες

Κάτω από το καπό της xDrive30d ανασαίνει πολύ διακριτικά ένας κορυφαίος τεχνολογικά τρίλιτρος ντίζελ. Με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και άμεσο ψεκασμό common rail με πιεζοηλεκτρικά μπεκ σε ένα κύκλωμα που λειτουργεί με πίεση 2.500 bar. Αποδίδει 265 ίππους στις 4.000 rpm και ροπή 620 Nm μεταξύ 2.000-2.500 rpm. Είναι εξαιρετικά πολιτισμένος στη λειτουργία, όπως αρμόζει στον χαρακτήρα ενός τέτοιου αυτοκινήτου.

Η χροιά δεν θυμίζει ντίζελ, ενώ και η ένταση είναι εξαιρετικά χαμηλή. Μόνο το σιγανό σφύριγμα του τούρμπο φτάνει στα αυτιά αν οδηγείς χωρίς μουσική, δίνοντας το ρυθμό σε σχέση με την πίεση στο δεξί πόδι. Το κιβώτιο είναι 8άρι αυτόματο Steptronic, με τη γνωστή βελούδινη αμεσότητα. Το λογισμικό φροντίζει οι αλλαγές να γίνονται έτσι ώστε να αξιοποιείται στο μέγιστο η απόδοση του κινητήρα, ειδικά στο μισό γκάζι. Δεν κρατά τις σχέσεις περισσότερο από όσο πρέπει, στη χαλαρή μετακίνηση. Εξασφαλίζοντας έτσι οικονομία καυσίμου και χαμηλή στάθμη θορύβου.

 

Στη σπορ οδήγηση νιώθεις να τις κρατά μια δυο στιγμές αφού ο κινητήρας έχει σταματήσει να σπρώχνει, αλλά αυτό γίνεται ώστε η επόμενη σχέση να βρεθεί και πάλι στην κορυφή του κύματος της ροπής.  

Η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 6,5” και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 230 km/h. Υπό φυσιολογικές συνθήκες νιώθεις τη δύναμη επαρκή. Και έχεις κάτω από το δεξί πόδι το απόθεμα που γεννά την αυτοπεποίθηση που πρέπει να αποπνέει ένα τέτοιο αυτοκίνητο στον οδηγό και στους επιβάτες του.

Το προσπέρασμα γίνεται με μια ορμή πειστική για τον δυναμικό χαρακτήρα της Χ6. Το ίδιο και η εκκίνηση από στάση, με το γκάζι κολλημένο στη μοκέτα. Απλώς η προσδοκία που δημιουργεί αυτή η αρχική ορμή δεν εξελίσσεται ανάλογα όσο ανεβαίνουν οι στροφές, ειδικά μετά τις 4.000 rpm. Πράγμα λογικό αν σκεφτεί κανείς ότι το αυτοκίνητο ζυγίζει πάνω από 2.100 kg (μπορεί να φτάνει και τα 2.200 kg, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού) και αυτή είναι η βασική επιλογή κινητήρα.

 

 

Δεν φαντάζεσαι

Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Τα αμορτισέρ είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενα, το ίδιο και οι αντιστρεπτικές που ελέγχουν την κλίση του αμαξώματος. Η σκληρότητά τους, όπως και η αμεσότητα στην απόκριση του κινητήρα και του κιβωτίου, αλλά και η λειτουργία της 4κίνησης ρυθμίζονται στο πλαίσιο του επιλεγμένου προγράμματος οδήγησης ή και ξεχωριστά από το μενού Individual.

Μαλακή δεν είναι ποτέ η ανάρτηση, ακόμη και στη λειτουργία Comfort. Από το πίσω κάθισμα νιώθεις κάποιες ξερές αντιδράσεις, αλλά είναι πρακτικά απίθανο να βρεθεί κάτι που θα διαταράξει ουσιαστικά την ηρεμία στην καμπίνα. Η ηχομόνωση δεν επιτρέπει σε θόρυβο κύλισης ή αεροδυναμικό να φτάσει στα αυτιά των επιβατών, ανεξάρτητα από την ταχύτητα και την ποιότητα της ασφάλτου.

 

Όσο ανεβαίνει ο ρυθμός νιώθεις μικρές κινήσεις του αμαξώματος πάνω στην ανάρτηση ως προς τον κατακόρυφο άξονα, μια φλυαρία η οποία αν και δεν έχει ουσιαστικό αντίκρισμα στη συμπεριφορά φτάνει τελικά να σε απασχολεί. Στο πρόγραμμα Auto, το αυτοκίνητο αντιλαμβάνεται το ρυθμό σου και διαβάζει το δρόμο μέσα από τις έξυπνες κάμερες. Έχει την ικανότητα να αυτορυθμίζεται σε πραγματικό χρόνο, να σφίγγει στις στροφές και να χαλαρώνει για μια λακκούβα που προκύπτει απρόοπτα.

Η κατάσταση είναι καλύτερη, αλλά έξω από την πόλη και ειδικά σε διαδρομή με στροφές, η ρύθμιση Sport είναι η ιδανική. Τέλειος έλεγχος, ακριβείς αντιδράσεις, χωρίς από την άλλη νευρικότητα ή οποιαδήποτε άλλη παρενέργεια. Η κλίση στις στροφές είναι μηδενική, όπως και η βύθιση στο δυνατό φρενάρισμα. Αυτό που μεταφορικά λέμε «τραπέζι». Από τη μία σου δημιουργεί υπερβολική αυτοπεποίθηση, από την άλλη δεν νιώθεις να πλησιάζεις προοδευτικά το όριο. Ούτε είναι αυτό που λέμε «ρυθμίσιμο». Απλώς εμπιστεύεσαι τους μεγάλους τροχούς και επιτίθεσαι.

 

γλυκά
  • Τεχνολογία
  • Ποιότητα
  • Πολυτέλεια
  • Κράτημα
  • Χώροι
ξινά
  • Κινητήρας στις υψηλές στροφές
  • Calibration λογισμικού ανάρτησης

Το κράτημα ξεπερνά κάθε προσδοκία, δύσκολα μπορείς να φανταστείς πόσο ψηλά είναι ο πήχης της πρόσφυσης. Πόση φόρα μπορείς να κουβαλήσεις μέσα στη στροφή. Παρά τον όγκο του αυτοκινήτου, ορίζεις τη γραμμή με μικρές κινήσεις των χεριών χάρη στο γρήγορο τιμόνι και τη μεταβλητού βήματος κρεμαγέρα.

Τις κορυφαίες δυνατότητες του πλαισίου σιγοντάρουν με επιτυχία κινητήρας, κιβώτιο και φρένα. Η απόκριση στο γκάζι είναι καλή, το κιβώτιο δέχεται τα κατεβάσματα. Ενώ και τα φρένα τα βγάζουν πέρα με το μεγάλο βάρος και τα πολλά χιλιόμετρα χωρίς να «ιδρώνουν». Με τόσο λάστιχο και αυτή την ανάρτηση, λίγα μπορούμε να πούμε για την 4κίνηση και την κατανομή της ροπής. Παρόλα αυτά η δουλειά γίνεται χωρίς να το αντιλαμβάνεται ο οδηγός.

Με ένα τσίμπημα στα φρένα των εσωτερικών ως προς τη στροφή που έρχεται τροχών, το Cornering Brake Control βοηθά το θηρίο να αλλάξει πορεία στην είσοδο και να σημαδέψει την κορυφή. Στην έξοδο, μόνο σε πολύ γλιστερή ή βρεγμένη άσφαλτο θα νιώσεις τη ροπή να φτάνει πρώτα πίσω και να ανοίγει ελάχιστα την ουρά για την αποφυγή της υποστροφής. Στις πιο ισχυρές εκδόσεις λογικά θα παίζει μεγαλύτερο ρόλο.

συμπέρασμα

Σε μοντέλα όπως η Χ6 το συμπέρασμα της δοκιμής είναι λίγο πολύ γνωστό πριν καν αυτή αρχίσει. Προφανώς αγγίζει το τέλειο σε όλους τους τομείς, δεν γίνεται να είναι διαφορετικά. Αυτό που μένει είναι να επιβεβαιώσουμε αν αυτό το αντιλαμβάνεται ο οδηγός και οι επιβάτες. Με ποιο τρόπο και σε τι βαθμό. Μετά από αρκετές μέρες που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση με τον ντίζελ κινητήρα των 265 ίππων, η εμπειρία είναι αποστομωτική.
Αντικειμενικά, έχει άπειρα πλεονεκτήματα στην πράξη: Ανεξάντλητο κράτημα, κορυφαία άνεση, καλόγουστη χειροπιαστή πολυτέλεια, ανέσεις και ευκολίες που δεν φαντάζεσαι, τεχνολογία που σε κρατά ασφαλή αλλά και συνδεδεμένο με την υπόλοιπη ζωή σου. Ταυτόχρονα, εκφράζει αλλά και συμπληρώνει την αισθητική σου. Δεν είναι διακριτική, δεν φτιάχτηκε για να κινείται κάτω από το ραντάρ. Είναι μια καλόγουστη «εξτραβαγκάντσα» και όποιος την επιλέξει θα είναι κυρίως για αυτό. Παρεμπιπτόντως, θα έχει αποκτήσει και ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο



ΦΩΤΟ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

Νέα BMW X6

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
84
GOCAR Magazine #84

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...