Δοκιμή: Peugeot 2008 BlueHDI 130PS AT8 – Στο πνεύμα της αλλαγής

Ο νέος αέρας που πνέει στην Peugeot από το 3008 και έπειτα, παρασύρει στο πέρασμα του και το νέο κόμπακτ SUV της γαλλικής εταιρίας, το 2008.

  • -
  • -
Ισχύς130 PS
Ροπή300 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,3 sec
Μέση κατανάλωση3,8 lt/100km
Εκπομπές CO2100 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το νέο Peugeot 2008 ξεχωρίζει για τη θελκτική του σχεδίαση, που συνδυάζεται με άνετους χώρους, σύγχρονες τεχνολογίες και τον premium χαρακτήρα που διακρίνει τα μοντέλα της γαλλικής εταιρίας σήμερα.


Από το 3008 και έπειτα η Peugeot έχει επιλέξει μία διαφορετική στρατηγική ποντάροντας σε μεγάλο βαθμό στη σχεδίαση, αλλά και τον premium χαρακτήρα των μοντέλων της. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι η νεότερη γενιά του 2008, του γαλλικού κόμπακτ SUV που έρχεται να εμπλουτίσει τη γκάμα του νέου 208. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν πρόκειται για ακόμα ένα μοντέλο στην πολυπληθή κατηγορία. Και πως θα μπορούσε άλλωστε, αφού εκ πρώτης όψεως φροντίζει να ξεχωρίζει. Καταρχάς βασίζεται στην γνωστή πλατφόρμα CMP (Common Modular Platform) του Group PSA, από την οποία προέκυψαν επίσης τα Opel Corsa και DS3 Crossback. Και όπως είναι απολύτως φυσιολογικό, τα κοινά σχεδιαστικά στοιχεία με το 208 που γνωρίσαμε πριν από λίγο καιρό είναι εμφανή.

Η εντυπωσιακή εμπρός μάσκα με τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα είναι ακόμα μεγαλύτερη και πιο επιβλητική στην περίπτωση του 2008. Την ίδια ώρα, το πίσω μέρος παραπέμπει στο 3008, με το κόμπακτ SUV της Peugeot να… «δανείζεται» τα καλύτερα σημεία από τα προαναφερθέντα μοντέλα. Και το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικά θελκτικό, με το γαλλικό B-SUV να… στρίβει τα κεφάλια στο πέρασμα του. Όμως, δεν είναι μόνο η αισθητική του που το κάνει να ξεχωρίζει, αλλά και οι αυξημένες του διαστάσεις! Σε σχέση με το προγενέστερο μοντέλο διαθέτει 140 χλστ. μεγαλύτερο μήκος, κάτι που το καθιστά μόλις 150 χλστ. πιο κοντό σε σχέση με το 3008! Αυτό έχει ευεργετικά αποτελέσματα στην καμπίνα των επιβατών, αλλά και στο χώρο αποσκευών διαθέτοντας πλέον χωρητικότητα 434 λίτρων. Τέσσερις ενήλικες μπορούν να φιλοξενηθούν στο εσωτερικό του, αν και δύσκολα θα χωρέσει ακόμα ένας στο πίσω κάθισμα.

Η διαφορετικότητα που χαρακτηρίζει τη σχεδίαση του αμαξώματος, συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Στη διάθεση μας είχαμε την κορυφαία έκδοση της γκάμας με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.500 κ.εκ.! Και μάλιστα στην ισχυρότερη εκδοχή του με 130 ίππους, υπερπλήρη εξοπλισμό, αλλά και κόστος κοντά στα 31.000 ευρώ. Αυτό σημαίνει πως στην καμπίνα του εσωτερικού συναντάμε τον εντυπωσιακό πίνακα οργάνων i-cockpit με τρισδιάσταση τεχνολογία, στοιχείο που γνωρίσαμε στο 208. Η αισθητική του είναι φουτουριστική, αποπνέοντας πολυτέλεια και χαρίζοντας premium χαρακτήρα στο γαλλικό B-SUV. Η μεγάλη οθόνη αφής των 10 ιντσών ξεχωρίζει στη κεντρική κονσόλα και είναι εξαιρετικά εύχρηστη, την ώρα που τα κουμπιά αφής απαιτούν να τα συνηθίσεις, αλλά εν τέλει αποδεικνύονται λειτουργικά. Κάτι που προκαλεί θετική εντύπωση είναι η πληθώρα θέσεων για μικροαντικείμενα, γεγονός που το καθιστά εξαιρετικά πρακτικό! Αξιοσημείωτο είναι πως ο οδηγός ανεξαρτήτως ύψους θα βολευτεί πίσω από το μικρό σε διαστάσεις τιμόνι, με το τελευταίο να προκαλεί ακόμα μία φορά αντιδράσεις αναφορικά με τις διαστάσεις του, αφού το πάνω μέρος της στεφάνης κρύβει μέρος του πίνακα οργάνων.

Στα μοντέλα της κατηγορίας το πρώτο στοιχείο που αναζητούν οι κατασκευαστές είναι η άνεση. Το 2008 περνάει με επιτυχία τις εξετάσεις! Το επίπεδο άνεσης είναι υψηλό, με τη μεγάλη διαδρομή των αμορτισέρ να βοηθάει στην απορρόφηση των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Μοναδική περίπτωση που θα εκφράσει τη δυσαρέσκεια της είναι στις εγκάρσιες ανωμαλίες των κακών ελληνικών δρόμων, όπου διαπιστώσαμε κάπως ξερές αντιδράσεις από τον ημιάκαμπτο άξονα.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Εσωτερικός διάκοσμος
  • Πρακτικότητα
  • Χώροι
  • Κινητήρας
  • Κιβώτιο
ξινά
  • Ξερές αντιδράσεις πίσω άξονα στις εγκάρσιες ανωμαλίες

Παρόλα αυτά, η ρύθμιση της ανάρτησης δεν στερείται σπορτίφ χαρακτηριστικών, όντας σφικτή για τα δεδομένα. Το 2008 είναι φιλικό και προβλέψιμο, εμπνέοντας εμπιστοσύνη στον οδηγό. Το αμάξωμα θα πάρει κλίσεις, αλλά όχι σε μεγάλο βαθμό και μάλιστα αρκετά μικρότερες σε σχέση με τα μοντέλα του ανταγωνισμού. Το πίσω μέρος αποδεικνύεται σταθερό, ενώ στο όριο το εμπρός θα ανοίξει την τροχιά του προειδοποιώντας τον οδηγό έγκαιρα. Ενοχλητικό θα χαρακτηρίζαμε το μη απενεργοποιούμενο ESP, αφού αποδεικνύεται έντονα παρεμβατικό τη στιγμή που το 2008 αφήνει περιθώρια για… παιχνίδι. Το σύστημα διεύθυνσης είναι σχετικά ελαφρύ, γεγονός που το καθιστά βολικό στην πόλη, ενώ σε πιο γρήγορους ρυθμούς δεν στερείται πληροφόρησης. Τις εντυπώσεις, όμως, κλέβει ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου, με το πετρελαιοκίνητο σύνολο των 130 ίππων να λειτουργεί υποδειγματικά μαζί με το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων. Η ροπή των 250 Nm δίνει ώθηση στο 2008 από τις χαμηλές στροφές, ενώ οι αλλαγές γίνονται ομαλά και χωρίς κενά. Βέβαια, σε γρήγορη οδήγηση το οι αλλαγές των σχέσεων δεν είναι οι ενδεδειγμένες, καθυστερώντας στα κατεβάσματα, χωρίς όμως εν τέλει να ενοχλεί. Και όλα αυτά με την κατανάλωση να αγγίζει τα 6 λίτρα ανά 100 χλμ., και μάλιστα χωρίς να είμαστε με το… μάτι στη σχετική ένδειξη.

συμπέρασμα

Το νέο Peugeot 2008 δεν αποτελεί απλώς μία αναβαθμισμένη εκδοχή της προηγούμενης γενιάς. Πρόκειται για ένα τελείως καινούργιο μοντέλο, σύμφωνα με τα νέα υψηλά στάνταρ της γαλλικής εταιρίας. Το θελκτικό αμάξωμα, συνδυάζεται με άνετους χώρους στο εσωτερικό, σύγχρονες τεχνολογίες και premium χαρακτήρα. Ο αέρας αλλαγής που πνέει τα τελευταία χρόνια στην Peugeot έχει αποτέλεσμα και είναι πλέον ευδιάκριτος σε κάθε μοντέλο που βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής του Γάλλου κατασκευαστή. Και το 2008 βρίσκεται στο ίδιο πνεύμα, όντας από τις κορυφαίες επιλογές στην κατηγορία σήμερα.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

POLL

Ποιο ηλεκτρικό πόλης προτιμάτε;

  • Honda e
  • SEAT Mii Electric
  • smart EQ fortwo coupe
  • smart EQ fortwo cabrio
  • smart EQ forfour
76
GOCAR Magazine #76

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...