Δοκιμή Mitsubishi Outlander PHEV: Γκαλερί τεχνολογίας

Το νέο plug-in υβριδικού SUV κάνει επίδειξη των προηγμένων συστημάτων που διαθέτει

  • -
  • -
Ισχύς224 PS
Ροπή332 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,5 sec
Μέση κατανάλωση2,0 lt/100km
Εκπομπές CO246 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το πρώτο σε πωλήσεις plug-in υβριδικό μοντέλο στην Ευρώπη έφθασε επιτέλους στην Ελλάδα, όχι ως πλατφόρμα τεχνολογικής επίδειξης αλλά ως ένα αυτοκίνητο που καλύπτει κάθε ανάγκη μετακίνησης.


Έξι χρόνια μετά το λανσάρισμα του πρώτου υβριδικού Outlander, ωρίμασαν οι συνθήκες για να το υποδεχθούμε στην Ελλάδα. Το «πράσινο» SUV της Mitsubishi «ωρίμασε» επίσης, ώστε να προσφέρει λύσεις για την καθημερινότητα του οδηγού και των επιβατών του. Το Outlander PHEV μετρά μέχρι σήμερα περισσότερες από 200.000 πωλήσεις παγκοσμίως, με τις 120.000 εξ αυτών να έχουν καταγραφεί στην Ευρώπη.

Σε αντίθεση με όσα προστάζει το downsizing, το νέο Outlander PHEV φέρει μεγαλύτερου κυβισμού βενζινοκινητήρα. Στη θέση του 2λιτρου κύκλου Otto τοποθετήθηκε κάτω από το καπό ο ατμοσφαιρικός 2.4 MIVEC κύκλου Atkinson, για καλύτερη απόδοση θερμικής ενέργειας, υψηλότερη ροπή στις χαμηλές στροφές και γρηγορότερη φόρτιση της μπαταρίας. Οι εργοστασιακές δοκιμές στον κύκλο WLTP έδειξαν μέση κατανάλωση 2 lt/100 km και 46 gr. CO2 ανά km.

Το υβριδικό σύστημα του Outlander PHEV δείχνει και είναι πολύπλοκο, όμως δίνει στον οδηγό πολλές δυνατότητες στο πώς θα κινηθεί και πότε θα επιλέξει την κάθε λειτουργία. Αν δηλαδή θα επιλέξει πλήρως ηλεκτρική λειτουργία, υβριδική, αν θα προτιμήσει να παραμείνει φορτισμένη η μπαταρία για μηδενικούς ρύπους κάποια άλλη στιγμή (π.χ. όταν θα φθάσει στο κέντρο μιας πόλης όπου ισχύουν περιορισμοί στα συμβατικά αυτοκίνητα) κλπ. Μπορεί η ηλεκτρική αυτονομία να περιορίστηκε ελαφρά στα 45 km, όμως είναι πιο πιθανό να την «πιάσεις» υπό ρεαλιστικές συνθήκες.

Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αποδίδει 135 ίππους και συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ (82 και 95 ίππων, το εμπρός και το πίσω αντίστοιχα), ενώ υπάρχει μία γεννήτρια που φορτίζει την μπαταρία. Τεχνολογίας ιόντων λιθίου και χωρητικότητας 13,8 kWh, είναι ικανή να προσφέρει ηλεκτρικές και αθόρυβες μετακινήσεις από το σπίτι στο γραφείο, σε καθημερινή βάση. Αρκεί η τελική ταχύτητα να μην ξεπεράσει τα 135 km/h (σε υβριδική λειτουργία η τελική περιορίζεται στα 170 km/h). Συνδυαστικά, η μέγιστη ισχύς του υβριδικού συστήματος ανέρχεται σε 224 ίππους και η ροπή σε 338 Nm.

Όπως συμβαίνει συνήθως στα ηλεκτρική και plug-in υβριδικά μοντέλα, ο κατασκευαστής (εν προκειμένω η Mitsubishi) προσφέρει 8ετή ή για 160.000 km εγγύηση στην μπαταρία. Για το συγκεκριμένο διάστημα εξασφαλίζεται ότι η μπαταρία θα διατηρηθεί στο 70% της υγείας της. Η φόρτισή της διαρκεί από 5,5 έως 7 ώρες σε οικιακή παροχή, ενώ μέσω ταχυφορτιστή επανακτά το 80% εντός 25 λεπτών. Το εντυπωσιακό είναι ότι η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί και ενώ το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, αρκεί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης να λειτουργεί στο ρελαντί! Ακούγεται παράδοξο, όμως η συγκεκριμένη δυνατότητα μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμη αν δεν υπάρχει η δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίας μέσω εξωτερικής πηγής.

Κατά τη συμβίωση με το Outlander PHEV διαπιστώσαμε ότι η πιο αποδοτική λειτουργία είναι η EV (αμιγώς ηλεκτρική). Οδηγείς αθόρυβα, με μηδενικούς ρύπους σε αστικό περιβάλλον, ενώ έχεις και την απαιτούμενη ενέργεια για μία προσπέραση σε αυτοκινητόδρομο ή σε επαρχιακό οδικό δίκτυο. Όσοι διανύουν καθημερινά λίγες δεκάδες χιλιόμετρα θα εκτιμήσουν όσα προσφέρει η λειτουργία EV. Σε περίπτωση που το Outlander PHEV λειτουργήσει αποκλειστικά ηλεκτρικά επί 89 συνεχόμενες ημέρες, την 90ή θα εκκινήσει αυτόματα ο 2.4 βενζίνης, ώστε να μην προκληθεί βλάβη στο σύστημα τροφοδίας καυσίμου.

Βέβαια για μεγαλύτερες διαδρομές ή για ταξίδια, δεν έχεις το άγχος ενός 100% ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Το Outlander PHEV έχει συνδυαστική αυτονομία 600 km, επαρκή δηλαδή για μετάβαση στη Θεσσαλονίκη ή για ταξίδι μετ΄επιστροφής στην Πάτρα. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε δύο επιπλέον προγράμματα (πέραν του EV). Στη λειτουργία Series Hybrid (έως τα 135 km/h) το αυτοκίνητο εξακολουθεί να χρησιμοποιεί την ισχύ των ηλεκτρικών μοτέρ, ενώ ο κινητήρας εσωτερικής καύσης λειτουργεί ως γεννήτρια για φόρτιση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Στο Parallel Hybrid Mode (ενεργοποιείται αυτόματα μετά τα 135 km/h) ο βενζινοκινητήρας κινεί τους εμπρός τροχούς, με τη «συμπαράσταση» του εμπρός ηλεκτρικού μοτέρ, ενώ το πίσω αναλαμβάνει να κινεί τους πίσω τροχούς.

Πίσω από το τιμόνι υπάρχουν δύο paddles, όχι όμως για αλλαγή σχέσεων στο αυτόματο κιβώτιο. Η παρουσία τους είναι για να ρυθμίζει το φρένο του κινητήρα και την ανάκτηση ενέργειας, όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού.

Το Outlander PHEV εφοδιάζεται με την εξελιγμένη έκδοση του συστήματος τετρακίνησης S-AWC, με το δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ να κινεί αποκλειστικά τους πίσω τροχούς. Στο πρόγραμμα Eco/Normal στόχος είναι η αποδοτική λειτουργία του συστήματος 4WD, στο Snow η ασφάλεια σε ολισθηρό έδαφος, στο Lock το πέρασμα από δύσκολα σημεία. Τέλος στη λειτουργία Sport παρέχεται πρόσθετη ισχύς από τη γεννήτρια, με πιο άμεση απόκριση του γκαζιού και καλύτερη πρόσφυση σε μεσαίες ταχύτητες. 

Το σύστημα μετάδοσης του Outlander PHEV είναι το Multimode eTransmission της GKN, το οποίο δεν είναι CVT όμως «μιμείται» ορισμένες κακιές συνήθειες: όπως το να κρατά ψηλά τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα εσωτερικής καύσης σε φάση έντονης επιτάχυνσης. Όσο ζεις με το υβριδικό SUV καταλαβαίνεις ότι θα το απολαύσεις όσο ζητάς από αυτό αθόρυβες μετακινήσεις μέσα στην πόλη ή άνετα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο και όχι απότομες αλλαγές ταχύτητας. Σε μεικτή χρήση (μηδενική κατανάλωση στην πόλη και ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο) η μέση κατανάλωση είναι στα επίπεδα των 7-7,5 lt/100 km.

γλυκά
  • Τεχνολογία
  • Άνεση
  • Οικονομία καυσίμου
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου
  • Εργονομικά φάουλ
  • Χειρισμός συστήματος πολυμέσων

Στα αρνητικά κατατάσσουμε την πολυπλοκότητα στην καμπίνα των επιβατών με τους πολλούς διακόπτες που αποτελούν «πονοκέφαλο» για τον οδηγό, όπως επίσης η λειτουργία του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Παρά το γεγονός ότι είναι επώνυμο (Rockford Fosgate) το layout της οθόνης και οι μικροί διακόπτες καθιστούν πολύπλοκο τον έλεγχο όλων των λειτουργιών, ιδίως εν κινήσει.

Οι τιμές του Outlander PHEV μπορεί να φαντάζουν υψηλές, αν όμως στην άλλη πλευρά της ζυγαριάς βάλουμε ότι πρόκειται για ένα μεγάλο, premium, SUV με κορυφαία plug-in hybrid τεχνολογία, τότε δικαιολογούνται. Αρχίζουν από τα 45.900 ευρώ για την έκδοση Intense Plus και φθάνουν τα 54.900 ευρώ για την υπερπλήρη σε εξοπλισμό Instyle Plus Navi. Στόχος της ελληνικής αντιπροσωπείας είναι η διάθεση 10-15 αυτοκινήτων ετησίως (σε ιδιώτες ή σε εταιρείες μέσω μίσθωσης), με τον εκτιμώμενο χρόνο παράδοσης να είναι 3-4 μήνες.

συμπέρασμα

Πίσω από το τιμόνι του Outlander PHEV ή ως επιβάτης, απολαμβάνεις τις μετακινήσεις, με υψηλά επίπεδα άνεσης από την ανάρτηση, καλή ηχομόνωση και την ικανοποίηση ότι χρησιμοποιείς την τεχνολογία προς όφελος της τσέπης σου και του περιβάλλοντος. Σε μεικτή διαδρομή, η μέση κατανάλωση πέφτει εύκολα κάτω από τα 7 lt/100 km, τιμή πολύ ικανοποιητική αν σκεφτούμε ότι αναφερόμαστε σε ένα μεγάλο (μήκους 4,7 μέτρων), τετρακίνητο και βαρύ (σχεδόν 2.000 kg λόγω της μπαταρίας των 250 kg) SUV.


POLL

Ποιο θα επιλέγατε για Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020;

  • BMW Σειρά 1
  • Ford Puma
  • Peugeot 208
  • Porsche Taycan
  • Renault Clio
  • Tesla Model 3
  • Toyota Corolla
72
GOCAR Magazine #72

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...