Δοκιμή: Jeep Compass 2.0 MTJ TrailHawk - Εξερευνητής

Πρόθεση του να αλωνίζει το χάρτη ανεξάρτητα από το τερέν που θα κυλάει τους τροχούς του. Ως γνήσιο Jeep, το Compass στην έκδοση TrailHawk αναζητά τα δύσκολα

  • -
  • -
Ισχύς170 PS
Ροπή400 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,1 sec
Μέση κατανάλωση8,6 lt/100km
Εκπομπές CO2175 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η πιο προικισμένη για περιπέτεια έκδοση του Compass και ένας ξεκάθαρα 50 - 50 προσανατολισμός με εφόδια ανάμεσα στην ασφάλτινη και χωμάτινη χρήση.


Ανάμεσα στα Renegade και Cherokee υπάρχει το Compass που κάθεται σαν ενδιάμεσος κρίκος να προσφέρει τις υπηρεσίες του σε όσους βρίσκουν μικρό το πρώτο και μεγάλο το δεύτερο. Βάζει στο στόχαστρο την παρέα των premium μοντέλων της κατηγορίας C-SUV και στην έκδοση TrailHawk προσφέρει αυτό που κανένας ανταγωνιστής του δεν μπορεί να προσεγγίσει. Δικαίωμα στην περιπέτεια, κάτι που ένα Jeep έχει στο πετσί του.   

Με στιλ Grand Cherokee

Στο Compass τραβάει το βλέμμα η μάσκα με τις 7 γρίλιες, τα φώτα Bi-Xenon με προβολείς LED αλλά και η γενικότερη κεντρική ιδέα σχεδίασης, που αντλεί έμπνευση από το μεγάλο Cherokee. Φυσικά δεν το λες "ούνα φάτσα ούνα ράτσα", όμως οι δεσμοί συγγένειας είναι εμφανείς. Mε όμορφες αναλογίες, κλέβει αρκετή από την κομψότητα του μεγάλου αρχηγού αλλά διατηρεί παράλληλα κάποια χαρακτηριστικά στοιχεία του παρελθόντος, όπως ο τονισμένος ώμος πίσω, η ιδιόμορφη τρίτη κολόνα και το αλά κουπέ τελείωμα της οροφής. Στην περίπτωσή μας η έκδοση TrailHawk επαναπροσδιορίζει την έννοια των ορίων, ειδικά όταν μιλάμε για SUV. Το σήμα Trail Rated ψηλά στα φτερά, υποδηλώνει ότι έχει υποβληθεί σε μία σειρά εξαντλητικών δοκιμών σε πέντε κατηγορίες (πρόσφυση, ευελιξία, επαφή τροχών, διέλευση από νερό και απόσταση από το έδαφος) που πιστοποιούν τις off-road δυνατότητές του. Για να το πετύχει αυτό είναι εφοδιασμένο με  ψαγμένη τετρακίνηση, off-road τροχούς ελαφρού κράματος με ελαστικά M+S διάστασης 225/60 R17, μπροστινό και πίσω προφυλακτήρα ειδικής σχεδίασης για καλύτερες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής, αυξημένη απόσταση από το έδαφος στα 216 mm και ποδιές προστασίας, ενώ ο κόκκινος γάντζος ρυμούλκησης πίσω, τα μασπιέ Rock Rails (by Mopar) και η διχρωμία στο καπό με αυτοκόλλητο Black Hood εκτός από τον off road χαρακτήρα, δίνουν και ξεχωριστή ταυτότητα σε σχέση με τα απλά Compass.


Στο σαλόνι φαίνονται άμεσα τα ποιοτικά υλικά, η εργονομία και η καλή συναρμογή, στοιχεία που θα εκτιμηθούν στην καθημερινή συμβίωση με το αυτοκίνητο. Χωρίς σχεδιαστική φλυαρία αλλά με ισορροπία ανάμεσα στο μοντέρνο και στο κλασικό το εσωτερικό προβάλει έναν εκλεπτυσμένο χαρακτήρα που συμβάλει σε αυτό και η χρήση δέρματος στις επενδύσεις και καθίσματα. Ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει κλασικά «ρολόγια» για ταχύμετρο - στροφόμετρο και αναμεσά τους μια μεγάλη ψηφιακή οθόνη με έγχρωμη TFT 7”, για πλήρη ενημέρωση σχετικά με το αυτοκίνητο, τις παρεχόμενες τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας, υποβοήθησης του οδηγού αλλά και ψυχαγωγίας. Το σύστημα Uconnect φροντίζει για την ενημέρωση, τη συνδεσιμότητα και την ψυχαγωγία μέσα από μια έγχρωμη οθόνη 8,4’’ με εύκολο χειρισμό του infotainment. Στις δυνατότητές του και η εφαρμογή Jeep Skills με την οποία μπορεί κανείς να παρακολουθεί τις ικανότητές του στην off road οδήγηση μέσα από ειδικούς δείκτες. Φυσικά ο εξοπλισμός είναι σε top επίπεδο τόσο όσον αφορά το αισθητικό όσο και το τεχνολογικό του πακέτο.

Αν και ως βάση για την κατασκευή του Compass χρησιμοποιήθηκε η πλατφόρμα Small Wide 4x4 του Renegade, το μεγαλύτερο κατά 150 mm μήκος υπόσχεται μεγαλύτερους χώρους - άλλωστε, η αύξηση έγινε στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Όντως, ο χώρος πίσω για τους επιβάτες είναι πλούσιος, τόσο για τα γόνατα όσο και για το κεφάλι, ενώ στο πορτμπαγκάζ ο χώρος είναι περιορισμένος στα 388 lt, εξαιτίας του απαραίτητου εφεδρικού τροχού για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου (438 lt σε Compass με κιτ επισκευής). Αλλά και σε πρακτικότητα το πρόσημο είναι θετικότατο, με επαρκείς θήκες για μικροαντικείμενα, πόρτες που ανοίγουν διάπλατα διευκολύνοντας το μπες-βγες και πίσω διαιρούμενο (40/20/40) κάθισμα που όταν αναδιπλώνεται δημιουργεί σχεδόν επίπεδο χώρο φόρτωσης.

 

Ψαχτήρι περιπέτειας

Σύμμαχος στην αναζήτηση της περιπέτειας ο ισχυρός 2λιτρος turbodiesel με τους 170 ίππους και τα 380 Nm ροπής που συνεργάζεται με 9άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Και όχι μόνο γιατί στα εφόδιά του περιλαμβάνεται η μόνιμη τετρακίνηση Jeep Active Drive Low με υποπολλαπλασιασμό της τελικής σχέσης μετάδοσης 20:1 και - εκτός των AUTO, SNOW, SAND και MUD - επιπλέον ρύθμιση ROCK στο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Jeep Selec-Terrain.

Η τραχιά λειτουργία φιλτράρεται από την ηχομόνωση της καμπίνας και σε συνδυασμό με την ποιοτική κύλιση το TrailHawk θα ταξιδέψει με ξεκούραστη λογική τους επιβάτες του. Καλό τράβηγμα από χαμηλά, μένει ως κεντρική ιδέα της απόδοσης με ευθύνη φυσικά του αυτόματου κιβωτίου που είναι σβέλτο, συνεχώς δραστήριο με τις εννιά του σχέσεις και ομαλό στις αλλαγές του. Οι επιδόσεις σύμφωνα με την Jeep εκπροσωπούνται από 9,5’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση και με 186 km/h τελικής ταχύτητας. Τιμές που σχεδόν επιβεβαιώνονται αν και κανείς δεν θα πάρει το TrailHawk για να κυνηγάει τα νούμερα. Μπορείς να το οδηγείς απελευθερωμένα και να απολαμβάνεις ρεαλιστικά σβέλτη μετακίνηση με καταναλώσεις κοντά στα 7 με 7,5 lt/100 km ή δυναμικά με το trip computer να απεικονίζει τιμές κοντά στα 9 lt/100 km. Με βαρύ πόδι και με χρήση Off Road το διψήφιο νούμερο είναι μονόδρομος.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Δυναμικό στιλ
  • Premium αύρα
  • Ποιότητα
  • Τεχνολογίες
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κύλιση
  • Συμπεριφορά ανάρτησης
  • Τετρακίνηση
  • Δυνατότητες off - road
  • Ευρυχωρία
  • Εξοπλισμός

 

ξινά
  • Ορατότητα πίσω
  • Τιμή

Στο δρόμο εκπλήσσει ευχάριστα, με το στιβαρό πλαίσιο να αντέχει τον δυναμισμό στην οδήγηση και να συνδυάζεται με μια ενδοτική αλλά όχι πλαδαρή ανάρτηση, που απορροφά ανωμαλίες και ταυτόχρονα διαβάζει σωστά το δρόμο για τα SUV δεδομένα. Καλός έλεγχος, προβλέψιμη συμπεριφορά και θετική πρόσφυση όταν στρίβεις σβέλτα είναι σημεία του χαρακτήρα του. Συνυπολογίζοντας μάλιστα σε όλα αυτά και το υψηλό βάρος (1.810 kg) δεν πρεπει να έχει κανείς παράπονο ούτε για τις αρκούντως ζωηρές επιδόσεις, ούτε για την συμπεριφορά που παραμένει ευχάριστη και αποτελεσματική, ούτε φυσικά για την απόδοση των φρένων που δείχνουν φιλότιμο και δεν δείχνουν κόπωση. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή και πανοραμική, με τις πίσω κολώνες και το στενό παράθυρο στην 5η πόρτα να μην κολακεύουν την ορατότητα, κάτι που είναι από τα ελάχιστα που μπορείς να του χρεώσεις.


Μπορεί να μην χωθήκαμε σε υπερβολές, όμως με το TrailHawk ένιωθες αρματωμένος για τα δύσκολα, όσο σε κανένα άλλο SUV της πιάτσας. Η ανάρτηση δουλεύει ώστε να μην νιώθεις αναπηδήσεις που κόβουν το ρυθμό, προσφέρει και την άνεση που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο της κλάσης του. Με το ρεπερτόριο στα προγράμματα τετρακίνησης και τα ψαγμένα ηλεκτρονικά του, αντιμετωπίζει τις καταστάσεις διαδικαστικά σαν να σου λέει πάμε για το επόμενο. Με εξαιρετικές γωνίες προσέγγισης, προσπέλασης και διαφυγής (30, 24,4 και 33,6 μοίρες αντίστοιχα), έχει στο τσεπάκι του προδιαγραφές που δεν θα το φρενάρουν στην αναζήτηση της περιπέτειας. Το ποιο προικισμένο Compass ισορροπεί με τον ιδανικότερο τρόπο ανάμεσα στους δυο κόσμους της On & Off Road οδήγησης. 

συμπέρασμα

Σύγχρονο SUV στο δρόμο και πραγματικό Jeep όταν τελειώνει ο «πολιτισμός» και ξεκινάει η αναζήτηση με το ανάγλυφο. Η απόλυτη ισορροπία για να απολαμβάνεις ένα SUV σε άσφαλτο και χώμα εκπροσωπείται από το Compass και δη την προικισμένη έκδοση TrailHawk που αρματώνεται με εύστοχο τρόπο για περιπέτεια. Μπορεί να μην κραυγάζει την σκληροτράχηλη λογική που συναντάς σε ένα πιο γενναίο 4x4, όμως ανταποκρίνεται στο καθήκον του με το σπαθί του χάρη στην προχωρημένη τετρακίνηση και τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά του. Την ίδια στιγμή μάλιστα προσφέρει ένα μοντέρνο τρόπο συμπεριφοράς και συνολικής αισθητικής - άνεσης, όπως αρμόζει σε ένα σύγχρονο SUV. Το τίμημα βέβαια παραμένει υψηλό, αλλά και τα μειονεκτήματα σχεδόν ανύπαρκτα.   




ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

 

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...