Δοκιμή: DS 3 Crossback 1.2 PureTech 100 (+video)

Το νέο μοντέλο της DS κατατάσσεται στις premium προτάσεις των μικρών SUV με όπλα του το avant-garde στιλ, την κορυφαία ποιότητα και τις προηγμένες τεχνολογίες

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή205 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,9 sec
Μέση κατανάλωση4,7 lt/100km
Εκπομπές CO2108 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η πρώτη ματιά είναι αυτή που θα σου κεντρίσει το ενδιαφέρον στο νέο DS 3 Crossback, αλλά θα σε κρατήσει με την κορυφαία ποιότητα των υλικών του και την αρχοντική του άνεση.

Η DS έθεσε ως στόχο, τον ετήσιο εμπλουτισμό της γκάμας της με ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο και σύμφωνα με τον διευθυντή του πρότζεκτ DS3 Crossback, Pascal Béziat, ήθελαν φέτος να αποκαλύψουν ένα ακόμα πιο εντυπωσιακό μοντέλο μετά το DS 7 Crossback. Το νέο DS 3 Crossback είναι το νέο πολυτελές SUV της φίρμας για τη μικρή κατηγορία, που αναμφίβολα αιχμαλωτίζει τα βλέμματα. Μια πρώτη γεύση είχαμε πάρει και στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, το 2018, όπου έκανε την πρώτη επίσημη εμφάνισή του στο κοινό.

Το νέο DS 3 Crossback συγκεντρώνει όλα εκείνα τα στοιχεία που απαρτίζουν τη γενική φιλοσοφία της DS, όπως είναι το avant-garde στιλ, την οδηγική απόλαυση, τα κορυφαία υλικά και τα high-tech χαρακτηριστικά. Συνδυάζει ελκυστικό design, κορυφαία ποιότητα και αρχοντική άνεση. Παράλληλα, διαθέτει στοιχεία που συναντάμε σε μεγαλύτερες κατηγορίες, τα οποία τοποθετούνται μόλις στις βασικές εκδόσεις, όπως είναι -μεταξύ άλλων- οι “αναδυόμενες” χειρολαβές των θυρών, ο ψηφιακός πίνακας και ένα πλήθος συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Επίσης, προαιρετικά προσφέρονται οι προβολείς DS Matrix LED Vision.

γλυκά

Σχεδίαση
Ποιότητα υλικών
Κύλιση
Ηχομόνωση
Άνεση
Εργονομία
Τεχνολογία
Φρένα

Σχεδίαση που μαγνητίζει

Σκοπός της DS δεν ήταν να κατασκευάσει ένα μικρότερο DS 7 Crossback, αλλά η εταιρεία θέλει το κάθε της μοντέλο να είναι… μοναδικό. Ωστόσο, αρκετές είναι οι σχεδιαστικές πινελιές

ξινά
Χώρος αποσκευών
Ορατότητα πίσω & πλάι

που έχει δανειστεί τόσο από τον μεγαλύτερο αδερφό του όσο και από το απλό DS 3. Σε αυτό το σημείο να διευκρινίσουμε ότι η γαλλική εταιρεία δεν πρόκειται να σταματήσει να παράγει το DS 3, για τα “μάτια” του Crossback, καθώς πρόκειται για δύο εντελώς διαφορετικές κατηγορίες. 

Οι μυώδεις γραμμές του DS 3 Crossback επεκτείνονται στο αμάξωμα των 4,12 m, ενώ το πλάτος των 1,79 m τονίζει την επιβλητική του παρουσία. Το ύψος του είναι 1,53 m και η απόσταση από το έδαφος αγγίζει τα 17 cm, προκαλώντας τους… θαρραλέους να ορμήξουν και σε μια πατημένη χωμάτινη διαδρομή. Μάλιστα, δεν απουσιάζουν τα SUV χαρακτηριστικά. Περιμετρικά του αμαξώματος υπάρχουν μαύρα πλαστικά για την προστασία του χρώματος. Από την άλλη, οι πιο συνετοί οδηγοί θα παραμείνουν στον ασφαλτοστρωμένο δρόμο και θα εκμεταλλευτούν το αυξημένο ύψος και τους μεγάλους τροχούς (17 ιντσών από τη βασική έκδοση) για να αποφύγουν κάποιο εμπόδιο. Η σμιλεμένη μάσκα DS WINGS και τα εμπρός φώτα ξεχωρίζουν, ενώ στο πλάι υπάρχει το “πτερύγιο του καρχαρία”, που ενώνει την εμπρός με την πίσω πόρτα. Εντυπωσιάζουν οι “αόρατες” τσιμούχες  και φυσικά οι χειρολαβές που γίνονται ένα με την επιφάνεια του αμαξώματος. Η κομψή κλίση της οροφής προσφέρει μια ελαφρώς coupe πινελιά, ενώ η απουσία της κλασικής κεραίας συμπληρώνει την όμορφη εικόνα του μοντέλου. Στο πίσω μέρος συναντάμε τα στενά φώτα, τα οποία ενώνονται με μια ράβδο χρωμίου. Ακόμα, η εξατομίκευση του μοντέλου είναι εφικτή με τρεις ξεχωριστούς χρωματισμούς για την οροφή, ενώ 10 είναι οι αποχρώσεις του αμαξώματος όσες και οι επιλογές των χρωμάτων για τις ζάντες. 

Κορυφαία άνεση και ποιότητα

Το DS 3 Crossback της δοκιμής αποτελεί την πιο πολυτελή εκδοχή. Η έκδοση Opera είναι εμπνευσμένη από το γόητρο της διάσημης όπερας Garnier. Όσον αφορά την ποιότητα και το φινίρισμα, όχι μόνο δεν αφήνει κανένα περιθώριο για παράπονο, αλλά εντυπωσιάζει και με το παραπάνω. Οι δερμάτινες επενδύσεις Nappa Black Art Basalt ξεχωρίζουν, χάρη σε μια ειδική τεχνοτροπία. Τα καθίσματα φέρουν την ίδια επένδυση και έχουν watchstrap σχέδιο, που παραπέμπει σε λουράκι ρολογιού. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτός ο τρόπος επεξεργασίας του δέρματος δεν μπορεί να βιομηχανοποιηθεί και το συγκεκριμένο μοτίβο είναι μια χειροποίητη δημιουργία -στις ταπετσαρίες- των ειδικών τεχνιτών της DS. Παράλληλα, η φίρμα αναφέρει ότι τα καθίσματα έχουν υψηλής πυκνότητας αφρό για μεγαλύτερη άνεση, γεγονός που γίνεται αντιληπτό μετά από ένα πολύωρο ταξίδι. 

Το ταμπλό είναι επικαλυμμένο με υλικά υψηλής ποιότητας και το “παρών” δίνει η pearlstitch διακοσμητική ραφή με τις μικρές βελονιές σε σχήμα μαργαριταριού. Το design είναι μοντέρνο, με τους ρόμβους (σήμα κατατεθέν της DS) να βρίσκονται σε ολόκληρο το εσωτερικό και το λογότυπο της εταιρείας να είναι ακόμα ραμμένο πίσω από τα προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων. Σύμφωνα με τους σχεδιαστές, στο ταμπλό δεν τοποθετήθηκαν οι αεραγωγοί για να τονίζεται η “καθαρή” επιφάνεια και το εκλεπτυσμένο στιλ του εσωτερικού. Η κεντρική κονσόλα, προέρχεται από το DS 7 Crossback, στο οποίο δεσπόζει η οθόνη αφής 7 ιντσών (5 ιντσών στην βασική έκδοση), τα “κουμπιά” αφής, η ασύρματη φόρτιση για smartphone (με την ειδική φωτεινή ένδειξη να ανάβει όταν βρίσκεται σε κατάσταση φόρτισης) και το τρισδιάστατο σύστημα πλοήγησης DS Connect Navi. Η λειτουργία Mirror Screen (Android Auto και Apple CarPlay) είναι διαθέσιμη σε όλες τις εκδόσεις εκτός από την βασική. 

Για πρώτη φορά στην κατηγορία συναντάμε και αερόσακους για την προστασία των πίσω επιβατών με την DS να εξοπλίζει το premium compact SUV με συνολικά 8 αερόσακους. H καμπίνα είναι ευρύχωρη και ήσυχη. Αναλυτικότερα, η άνεση για 4 ενήλικες είναι εξασφαλισμένη με αρκετό χώρο για τα κεφάλια τους. Ταυτόχρονα διαθέτει αξιοσημείωτο χώρο για μικροαντικείμενα τόσο στο ντουλαπάκι του συνοδηγού όσο και κάτω από το υποβραχιόνιο. Το πορτμπαγκάζ είναι χωρητικότητας 350 lt., τιμή ικανοποιητική, ενώ αυξάνεται αναδιπλώνοντας τα πίσω διαιρούμενα καθίσματα στα 1.050 lt. Στον χώρο αποσκευών υπάρχει και η ρεζέρβα μόνο για τις βενζινοκίνητες εκδόσεις και εφόσον δεν φέρουν το ηχοσύστημα της Focal, το οποίο υπογράφει στην αναβαθμισμένη ακουστική εμπειρία.

Μοτέρ με διακρίσεις

Η μηχανολογική γκάμα του νέου DS 3 Crossback περιλαμβάνει κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου του ομίλου PSA, που έχουν διακριθεί για την αποδοτικότητα και τις επιδόσεις τους. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας εφοδιάζεται με τον entry-level βενζινοκίνητο σύνολο, τον γνώριμο 1.2 PureTech των 100 ίππων και 205 Nm ροπής. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, ενώ ο ίδιος κινητήρας προσφέρεται με 8άρι αυτόματο κιβώτιο με αποδόσεις 130 και 155 ίππων. Από πλευράς diesel υπάρχει ο 1.5 BlueHDi, ο οποίος διατίθεται τόσο με 6άρι χειροκίνητο, όσο και με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.

Ο “μικρός” turbo κινητήρας είναι ικανός να επιταχύνει το βάρος των 1.245 κιλών (μαζί με τον οδηγό) και να φτάσει τα 100 km/h από στάση σε 10,9 sec. Σύμφωνα με το εργοστάσιο, η μέση κατανάλωση είναι 5,4 lt./100 km, αλλά πρακτικά δεν μπορέσαμε να φτάσουμε κάτω από τα 7 lt./100 km. Πιο συγκεκριμένα, κυμανθήκαμε από 7,2 έως και 7,6 lt./100 km. Αναφορικά με τους εκπεμπόμενους ρύπους, που είναι άλλωστε και η τιμή μέτρησης για τα τέλη κυκλοφορίας, το DS 3 Crossback έχει 105 g/km CO2 και οι προδιαγραφές του μοτέρ είναι Euro 6.3. Η ελαστικότητα είναι ένα από τα ατού του και δεν θα βρεθείς ποτέ χωρίς δύναμη, που πραγματικά χρειάζεσαι. Η ροπή των 205 Nm γίνεται αισθητή μετά τις 1.800 rpm και η λειτουργία του είναι τόσο πολιτισμένη και ήρεμη, που αρκετές φορές ξεχνάς ότι πρόκειται για μια 3κύλινδρη “καρδιά”. Στα τέλη του έτους, αναμένεται να προστεθεί στην γκάμα του μοντέλου και η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, το DS 3 Crossback E-Tense, που υπόσχεται 320 km αυτονομία (σε πρότυπο WLTP) με μία φόρτιση.

Σύντροφος για το ταξίδι και την πόλη

Το νέο DS 3 Crossback βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMP, η οποία προσφέρει μεγάλη ακαμψία και είναι 35 κιλά πιο ελαφριά. Αυτό μεταφράζεται σε πολύ θετικές εντυπώσεις στον δρόμο και σε ευχάριστη οδική συμπεριφορά. Η ανάρτηση (Γόνατα McPherson εμπρός και αντιστρεπτικό άξονα πίσω) έχει ρυθμιστεί από τους μηχανικούς έτσι ώστε να υπάρχει η απόλυτη ισορροπία άνεσης και χωρίς να δημιουργούνται έντονες κλίσεις στο αμάξωμα στις στροφές. Αναμφίβολα, η άνεση είναι αρχοντική, κάτι που ακολουθεί την φιλοσοφία της DS. Το τιμόνι περνάει πολύ σωστή πληροφόρηση στον οδηγό, αλλά ο τελευταίος δεν έχει την καλύτερη ορατότητα όταν κοιτάει πίσω δεξιά και πίσω αριστερά, με το πτερύγιο του καρχαρία, αλλά και το ανασηκωμένο (περισσότερο από το DS 3) αμάξωμα να αποτελεί σημαντικό εμπόδιο. Όπως είναι φυσικό, το ίδιο πρόβλημα έχουν και οι πίσω επιβάτες, οι οποίο περισσότερο “φωλιάζουν”, παρά κοιτάζουν από το παράθυρο. Η… ηρεμία που σου προσφέρει το DS 3 Crossback είναι ένα από τα πρώτα χαρακτηριστικά που σου κάνει εντύπωση όταν επιβιβαστείς και κλείσεις την πόρτα. Η ηχομόνωση οφείλεται σε μεγάλο βαθμό από την αύξηση του πάχους στα πάνελ των θυρών και την πυκνότητα του γυαλιού. Εύκολα λοιπόν μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα ταξιδιάρικο αυτοκίνητο, ενώ οι compact διαστάσεις του και ο μικρός κύκλος στροφής (10,6 m) είναι η συνταγή ενός ευέλικτου συντρόφου της πόλης.

 

Στο ταμείο

Δεν χρειάζεται να βάλεις βαθιά το χέρι στην τσέπη για να αποκτήσεις τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Από τη βασική έκδοση, το DS 3 Crossback προσφέρεται μεταξύ άλλων και με ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος και έξυπνο σύστημα προσαρμογής ταχύτητας μέσω του ρυθμιστή ταχύτητας. Η βασική έκδοση Chic με τον 1.2 PureTech 100 και το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ξεκινάει από τα 21.800 ευρώ, ενώ φτάνει τα 33.500 ευρώ για την έκδοση So Chic και τον 1.2 PureTech 155 με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.

Το DS 3 Crossback συγκεντρώνει όλη την τεχνογνωσία της DS Automobiles σε… συμπυκνωμένη μορφή. Αυτά είναι το ελκυστικό στιλ, η αρχοντική άνεση, τα υψηλής ποιότητας υλικά και τα προηγμένα τεχνολογικά “καλούδια”. Είναι σαφώς μια πρόταση που ξεχωρίζει στην συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των B-SUV και με την τιμή το κερασάκι στην τούρτα, προβλέπεται για μεγάλη μάχη με τους premium ανταγωνιστές του.

συμπέρασμα

Το νέο DS 3 Crossback “μιλάει” σε ένα ξεχωριστό αγοραστικό κοινό. Η premium B-SUV κατηγορία εμπλουτίστηκε με ένα μοντέλο με ελκυστικό design, κορυφαία ποιότητα κατασκευής και πολύ καλή κύλιση. Ακόμα, ιδιαίτερες πινελιές όπως είναι οι ειδικές τεχνοτροπίες αναβαθμίζουν το image του μικρού crossover, καθώς το σύνολο ολοκληρώνεται με κινητήρες που έχουν διακριθεί. Σίγουρα ο ανταγωνισμός του DS 3 Crossback θα τα βρει... "σκούρα"!


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ


GOCAR TEST - DS 3 Crossback 1.2 PureTech

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
67
GOCAR Magazine #67

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...