Chevrolet Spark 1.2

Σπίθα και λάμψη

  • -
  • -
Ισχύς82 PS
Ροπή111 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,1 sec
Μέση κατανάλωση5,1 lt/100km
Εκπομπές CO2119 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Ο εκπρόσωπος της Chevrolet στα αυτοκίνητα πόλης, με σχεδιαστική φρεσκάδα και ανήσυχο νεανικό πνεύμα σε κάθε λεπτομέρεια

με τη ματιά του Τσιγκρή

Εν έτη 2010, καταγράφονται δεκαέξι πρεσβευτές στην κλάση Α που αν συμπεριλάβουμε και τα premium citycars Smart και iQ, αγγίζουν την δεκαοκτάδα. Η υπερπροσφορά και ο ανταγωνισμός οδηγεί σε αξιόλογες προτάσεις όπως το Spark που δεν ήρθε ως κομπάρσος άλλα στοχεύει σε πρωταγωνιστικό ρόλο ανάμεσα στην πιάτσα των παιδιών της πόλης. Κομψό και νεανικό ως οφείλει, κερδίζει τις εντυπώσεις όταν πάρεις θέση στο εσωτερικό του και κυρίως σαν γευτείς το οδηγικό μπρίο που το χαρακτηρίζει. Η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία αποκτά έναν ισχυρό παίχτη που αξίζει να ασχοληθείτε μαζί του αν ψάχνετε ένα άρτιο αυτοκίνητο με λογικό κόστος και ελάχιστους συμβιβασμούς στην βασική κατηγορία(κλάση Α).

γλυκά
  • Αθλητικό πνεύμα
  • Ευχάριστη και ασφαλής συμπεριφορά
  • Θετικό τιμόνι
  • Ευχάριστο σαλόνι
ξυνά
  • Ελαστικότητα κινητήρα
  • Χώρος αποσκευών
απόψεις

Αναλαμβάνοντας το δύσκολο έργο της αστικής μετακίνησης, το Spark σου φτιάχνει το κέφι με την «διαφορετική» σχεδίαση μέσα έξω. Κινητήρας και κιβώτιο συνεργάζονται αποδεκτά, ενώ η οδική συμπεριφορά «σβήνει» όποια καχυποψία μπορεί να υπάρχει σε σχέση με παλαιοτέρα Chevrolet. Η τιμή κτήσης «σκοντάφτει» ελαφρώς στο άκρως ανταγωνιστικό κλίμα που επικρατεί στην κατηγορία.

Δημήτρης Παππάς

go shopping
Η βασική έκδοση L με τον χιλιάρη κινητήρα των 68 ίππων και τιμή έναρξης τα € 8.980, προσφέρει τις βασικές ηλεκτρικές ευκολίες(πλην A/C) αλλά δεν συμβιβάζεται σε θέματα ασφάλειας, με το ABS και τους 6 αερόσακους να αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού. Το άλλο άκρο είναι η έκδοση LS(σε 1.0 και 1.2 λίτρα)που ήταν και το αυτοκίνητο δοκιμής. Η ισχυρή εκδοχή τοποθετείται κάτω από τα δώδεκα χιλιάρικα(€ 12.080) και προσφέρει αξιόλογο επίπεδο εξοπλισμού με μόνη ουσιαστική έλλειψη το ESP( το οποίο προσφέρεται προαιρετικά). Μια σειρά από ευέλικτα χρηματοδοτικά διευκολύνουν την αγορά του, αλλά αυτό που ξεχωρίζει προσφέρει την δυνατότητα καταβολής της πρώτης δόσης μετά από 12 μήνες άτοκα και συνδυάζεται με 0% προκαταβολή και εξόφληση σε 96 μήνες.

Η εμπορική επιτυχία του Matiz είναι αναμφισβήτητη, αλλά έρχεται η στιγμή που ο ανταγωνισμός δυναμώνει και πρέπει να προλάβεις το τρένο της εποχής. Η στενή σιλουέτα ανήκει στο παρελθόν και σήμερα δεν αρκεί η ταμπέλα του χαριτωμένου, που ήταν το σήμα κατατεθέν του Matiz. Έτσι για να ξεκαθαρίζει την θέση της η Chevrolet μας κάνει σαφές ότι το Spark δεν είναι η εξέλιξή του, αλλά ένα εντελώς νέο μοντέλο που ξεκίνησε από λευκή κόλλα χαρτί και στοχεύει να παραμερίσει τους ανταγωνιστές του. Κάτι πολύ φιλόδοξο γιατί η πολυπληθέστατη κατηγορία Α αριθμεί συνολικά 16 εκπροσώπους χωρίς να συμπεριλάβουμε τα premium Smart και iQ που είναι μια υποκατηγορία μόνα τους.

Με στιλ και φαντασία

Μπροστά, το μικρό Chevrolet είναι εμπνευσμένο από το Cruze (θυμίζει έντονα μια στενότερη εκδοχή του), με τη μεγάλη εισαγωγή αέρα τα αμυγδαλωτά φωτιστικά σώματα και το λογότυπο της εταιρείας να έχουν πρωταγωνιστικούς ρόλους στην εμφάνιση του Spark. Στην ψηλή σιλουέτα θα διακρίνει κανείς πικάντικα σπορ στοιχεία όπως οι αιχμηρές γραμμές, το έντονα ανάγλυφο καπό, την διακριτική πίσω πτέρυγα, την χωνευτή στον προφυλακτήρα χρωμιωμένη απόληξη εξάτμισης και τους φουσκωμένους θόλους. Κερασάκι στην σχεδιαστική τούρτα, είναι οι κρυμμένες χειρολαβές των πίσω θυρών, που κάνουν το αποκλειστικά πεντάθυρο αμάξωμα να δείχνει τρίθυρο. Με το καλημέρα το μικρό Chevrolet κερδίζει τον παρατηρητή με το μοντέρνο στιλ, ενώ η φαντασία των σχεδιαστών δεν περιορίστηκε στην εξωτερική εικόνα αλλά απέδωσε και ένα ευχάριστο εσωτερικό με ευρωπαϊκό αέρα. Τα υλικά είναι μεν σκληρά αλλά με πολύ καλό φινίρισμα και συναρμολόγηση και ο σχεδιασμός στο ταμπλό είναι επηρεασμένος από ένα μείγμα σπορ αισθητικής και πολυμορφικής λειτουργικότητας. Η κεντρική κονσόλα με τους εργονομικούς διακόπτες για το ηχοσύστημα και τον κλιματισμό θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, ενώ οι διάσπαρτες θήκες για μικροαντικείμενα έχουν την τιμητική τους. Σχεδιαστικό high light αποτελεί ο εμπνευσμένος από τον κόσμο της μοτοσυκλέτας, λιλιπούτειος αλλά πλήρης, πίνακας οργάνων με το ψηφιακό στροφόμετρο και τον ξεκούραστο πράσινο φωτισμό. Η θέση οδήγησης είναι από τις ποιο σωστές στην κατηγορία, ακόμα και για υψηλόσωμους και η περιφερειακή ορατότητα περιορίζεται μόνο στην φαρδιά 3η κολώνα(C pilar). Το ευρύχωρο για την κλάση και ευχάριστο σαλόνι φιλοξενεί χωρίς συμβιβασμούς 4 ενήλικες, ενώ ο χώρος για τις αποσκευές δεν εντυπωσιάζει με τα μόλις 170 λίτρα χωρητικότητάς του. Ευτυχώς όμως η αναδίπλωση των καθισμάτων διευρύνει την χωρητικότητά του έως τα 568 λίτρα και οι light μετακομίσεις είναι στο ρεπερτόριό του.

Σπίρτο, σπίθα, φλόγα…

Το δραστήριο πνεύμα δεν κρύβεται! Το Spark μπορεί να στοχεύει στην κατάκτηση της πόλης, όμως με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1.2 λίτρων, τους 81 ίππους και τα λιγότερα από 950 κιλά βάρους, το Spark αισθάνεται ζωηρό και ευέλικτο για περιπέτειες. Οι χαμηλές στροφές δεν είναι το δυνατό σημείο του 16βάλβιδου της Chevrolet, όμως όσο οι στροφές πλησιάζουν τις 3.000, ανεβάζει ρυθμό και διάθεση. Τα 111 Nm ανώτατης ροπής εμφανίζονται στις 4.800 σ.α.λ και επιβεβαιώνουν την νωχελική λειτουργία με τις ενδείξεις στο στροφόμετρο στην αριστερή περιοχή. Το Spark συμπαθεί τις μεσαίες, αλλά σώζεται από την σωστή κλιμάκωση στο αμφιλεγόμενης αίσθησης 5άρι κιβώτιο και την ελαφριά ύπαρξη του(944 κιλά), με αποτέλεσμα να ικανοποιεί με τις επιδόσεις του. Τα 12,1’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση και τα 164 km/h τελικής ταχύτητας αρκούν για το πεδίο δράσης του Spark. Σε ένα ταξίδι αστραπή μέχρι τα ορεινά της Φθιώτιδας απέδειξε ότι μπορεί να στοχεύει στο κλεινόν άστυ, όμως αντιμετωπίζει με ευκολία το ταξίδι ακόμα και αν υπερβάλεις στα όρια ταχύτητας. Τα 140-145 Km/h είναι ιδανικά για να μην βιάζεις τη κατανάλωση και τον θόρυβο στο εσωτερικό, αλλά αν αποφασίσεις να ρισκάρεις το δίπλωμά σου και να ψαχτείς με τις δυνατότητες του Spark θα δεις ότι διατηρεί τα 160-190 Km/h στο ταχύμετρο (ανάλογα με τη μορφολογία του δρόμου) και συχνά θα χρειαστεί να παίξεις φώτα στους προπορευόμενους. Σίγουρα δεν είναι ενδεδειγμένος τρόπος, όμως το επικοινωνιακό τιμόνι (πάντα για τα δεδομένα της κλάσης), σε συνδυασμό με την καλοστημένη ανάρτηση και τα αποδοτικά φρένα προσφέρουν μια δεμένη, αίσθηση ανάλογη μεγαλύτερου αυτοκινήτου, που εμπνέει ασφάλεια ακόμα και στην υπερβολή. Σε αυτούς του ρυθμούς φυσικά οι ταπεινές απαιτήσεις σε καύσιμο και το οικολογικό προφίλ του EU5 κινητήρα, πάνε περίπατο. Επιστρέφοντας στην πραγματικότητα το Spark σε κερδίζει με τον ευκολοοδήγητο χαρακτήρα, την ευελιξία και σταθερότητα και φυσικά την σπορτίφ συμπεριφορά, ενώ για τα δεδομένα της κατηγορίας ξαφνιάζει ευχάριστα η ποιότητα κύλισης. Η εποχή που τα μικρά αυτοκίνητα πόλης ήταν ένας πελώριος συμβιβασμός ανήκει στο παρελθόν και το επίκαιρο μικρό Chevrolet το αποδεικνύει.

 

 

συμπέρασμα

Η σχεδιαστική φρεσκάδα και το ανήσυχο πνεύμα δικαιολογούν την ονομασία του. Το Spark πέρα από την «προχώ» αισθητική  και το οδηγικό ταμπεραμέντο, διαθέτει όλα τα σύγχρονα εφόδια για να τοποθετηθεί ψηλά στην εκτίμηση του κοινού της κατηγορίας. Οι σχεδόν 700 μονάδες πωλήσεων το πρώτο τετράμηνο παρουσίας στην αγορά, το οδηγούν νωρίς νωρίς κοντά στην πρώτη πεντάδα της κλάσης Α και η σπίθα της Chevrolet δείχνει ότι ήρθε με βλέψεις για το μέλλον.

Chevrolet Spark

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
66
GOCAR Magazine #66

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...