ΔΟΚΙΜΗ: Nissan Micra 1.0 IG-T 100 PS

Το Nissan Micra αποκτάει μια πιο σπιρτόζικη και οικονομική «καρδιά» και... αυτή είναι ο 1.0 IG-T κινητήρας των 100 ίππων

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή160 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,9 sec
Μέση κατανάλωση4,5 lt/100km
Εκπομπές CO2103 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Το Nissan Micra είχε το design και την τεχνολογία. Τώρα με τον νέο 1.0 IG-T των 100 ίππων έχει και αυτό που του έλειπε. Καλύτερες επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση σε σχέση με τον 0.9 turbo που αντικατέστησε.

H 4η γενιά του Nissan Micra «έσπασε την εικόνα» του συντηρητικού και στρογγυλεμένου αυτοκινήτου, με το σημερινό supermini να διαθέτει αιχμηρές γραμμές και εντυπωσιακά μοντέρνο design. Αυτά είναι κάποια από τα στοιχεία που έκανε το ιαπωνικό μοντέλο να διαφέρει κατά το λανσάρισμά του το 2017, ενώ ταυτόχρονα η εταιρεία επένδυσε στην τεχνολογία και στα συστήματα ασφαλείας και ψυχαγωγίας. Ωστόσο, ένα μικρό «αγκάθι» ήταν η περιορισμένη γκάμα κινητήρων, η οποία –από πλευράς βενζίνης – υπήρχε μόνο ο 1.0 ατμοσφαιρικός των 72 ίππων και ο 0.9 turbo των 90 ίππων. Το Nissan Micra περνάει σε μια νέα εποχή, που σηματοδοτείται τον εμπλουτισμό των μηχανολογικών συνόλων με δύο νέους 3κύλινδρους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες του ενός λίτρου απόδοσεων 100 και 117 ίππων, «διώχνοντας» το 900άρι turbo μοτέρ από τον κατάλογό του.

Στην περίπτωση του 1.0 IG-T με τους 100 ίππους, που είναι και αυτός που μπήκε κάτω από τον ερευνητικό φακό του GOCAR, φέρνει νέο «αέρα» από πλευράς τόσο επιδόσεων όσο και οικονομίας. Οικονομία στην τσέπη μας, αλλά και στο… περιβάλλον! Ο 1.000άρης turbo με τα 160 Nm ροπής καταναλώνει – σύμφωνα με την εταιρεία- 4,5 lt./100 km σε μια μικτή διαδρομή, καθώς οι εκπεμπόμενοι ρύποι είναι μόνο 103 g/km CO2 με τα τέλη κυκλοφορίας να φτάνουν τα 101 ευρώ. Αναφορικά με τις επιδόσεις, η επιτάχυνση από στάση ολοκληρώνεται σε 10,9 sec, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 184 km/h.

Η Nissan, για να πετύχει τα παραπάνω τεχνικά χαρακτηριστικά και να πληροί τις σύγχρονες προδιαγραφές Euro 6d-TEMP, χρησιμοποίησε τεχνολογία που συναντάμε στο κορυφαίο GT-R. Πιο αναλυτικά, ένα νέο κύκλωμα ψύξης, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα ανακούφισης, με την επίστρωση των χιτωνίων των βαλβίδων να είναι plasma. Παράλληλα, η κυλινδροκεφαλή ενσωματώνει την πολλαπλή εξαγωγής για αμεσότερη θέρμανση του καταλύτη και μείωση των εκπομπών ρύπων. Θα πρέπει φυσικά να σημειώσουμε ότι στα νέα σύνολα ασχολήθηκε η συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi, καθώς και ο όμιλος Daimler.

γλυκά
  • Αισθητική
  • Ποιότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Φρένα
  • Άνεση
  • Θέση οδήγησης
  • Multimedia σύστημα
  • Κατανάλωση

Σχεδιαστικά, δεν θα βρείτε καμία διαφορά ως προς την εξωτερική εικόνα του μοντέλου. Η μοντέρνα σχεδίαση και η όμορφη αισθητική του δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο, ειδικά αν αυτό συνδυαστεί με έναν έντονο συνδυασμό, χάρη στις πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης (100

ξινά
  • Ορατότητα προς τα πίσω
  • Χώρος για τα κεφάλια (πίσω)
  • Λειτουργία της ανάρτησης

διαφορετικές επιλογές), που κάνουν κάθε Micra μοναδικό. Ούτε στο εσωτερικό υπάρχει αλλαγή, όσον αφορά το χωροταξικό θέμα, επιτρέποντας 5 άτομα να βρουν τη θέση τους μέσα στην καμπίνα χωρίς παράπονα, ενώ ο χώρος αποσκευών παραμένει ικανοποιητικός, στα 300 λίτρα. Η ποιότητα και η εργονομία είναι σε υψηλό επίπεδο για την κατηγορία, ωστόσο πρέπει να προσθέσουμε ότι πλέον στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχουν και οι ηλεκτρικοί διακόπτες για τα πίσω παράθυρα. Μόνο οι παρατηρητικοί της παρέας θα καταλάβουν ότι τα γραφικά του πίνακα οργάνων έχουν αλλάξει, αλλά η ουσιαστικότερη αλλαγή βρίσκεται στο σύστημα πολυμέσων NissanConnect και στην οθόνη αφής των 7 ιντσών, κάτι που είδαμε για πρώτη φορά στο Qashqai. Εκεί, βρίσκουμε αφενός νέα γραφικά και αφετέρου νέες υπηρεσίες. Εκτός το ότι παρέχει τη δυνατότητα σύνδεσης με Apple CarPlay και Android Auto, η Nissan προσφέρει την ενημέρωση του λογισμικού συστήματος και των χαρτών του πλοηγού (στις εκδόσεις που εξοπλίζεται το navigation) Over The Air (ΟΤΑ). Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι αναγκαία η επίσκεψη σε κάποιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο για να είσαι… up to date! Χρήσιμη είναι η εφαρμογή «Πόρτα σε Πόρτα», η οποία επιτρέπει την εύρεση του προορισμού σου μέσα από την εφαρμογή της Nissan και τον συγχρονισμό του στον πλοηγό του αυτοκινήτου όταν επιβιβαστείς σ’ αυτό. To νέο infotainment, σε συνεργασία με την TomTom, ενημερώνει τον χρήστη σε πραγματικό χρόνο για την κίνηση στους δρόμους και διαθέτει σύστημα αναγνώρισης προκαθορισμένων φωνητικών εντολών. Για τους «ξεχασιάρηδες», το «Find My Car» θα σας ξελασπώσει από τη δύσκολη κατάσταση, μιας και μέσω του app, η θέση στάθμευσης του αυτοκινήτου καταγράφεται, αποθηκεύεται και σου θυμίζει που έχεις παρκάρει όταν το χρειαστείς.

To Nissan Micra βρήκε πλέον αυτό που του… έλειπε. Ο νέος 1.000άρης turbo κινητήρας των 100 ίππων έδωσε περισσότερη ζωντάνια στο supermini, γεγονός που αντιλαμβάνεσαι μόλις από το πρώτο χιλιόμετρο. Δεν θα κρύψουμε ότι το χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτό που αποτελεί ένα μικρό τροχοπέδη στις πραγματικές δυνατότητες του IG-T ειδικά λόγω της μακριάς τελευταίας σχέσης, ωστόσο δεν είναι το σημείο που θα απασχολήσει ιδιαίτερα. Το σημαντικό στην περίπτωσή μας είναι η μέση κατανάλωση, που την κρατάει χαμηλά και ο σπιρτόζικος χαρακτήρας. Το supermini κυκλοφορεί μέσα στην πόλη με τη μέση κατανάλωση να βρίσκεται στα 7,2 lt./100 km, ενώ εκτός αστικού φόντου μπορείς να μειώσεις την τιμή αυτή κατά ένα λίτρο. Εάν θέλετε να δείτε τιμές που ξεκινούν από το 5, τότε τα όριά σας πρέπει να είναι αρκετά πιο χαμηλά από αυτά που σας θέτουν οι σημάνσεις. Η σταθερότητα και η ταξιδιάρικη φιλοσοφία του έχει μείνει ανέπαφη, ενώ η ομαλή λειτουργία του κινητήρα μέσα στην πόλη είναι δεδομένη και σε κερδίζει αμέσως. Αναφορικά με την ηχομόνωση, οι κλασικοί κραδασμοί της 3κύλινδρης «καρδιάς» του Micra είναι αισθητοί, χωρίς όμως να ενοχλούν καθόλου τους επιβάτες. Το Micra παραμένει ευχάριστο και με τον καινούργιο κινητήρα ορμάει ξανά στην κατηγορία του με νέο αέρα! Παραμένοντας λοιπόν, μια πολύ ανταγωνιστική πρόταση στα supermini.

συμπέρασμα
Εκτός από τον νέο turbo κινητήρα, το Nissan Micra διαθέτει νέες λειτουργίες στο multimedia σύστημα, όπως το Apple CarPlay. Με αυτόν τον τρόπο, το ιαπωνικό supermini παραμένει κοντά στο νεανικό κοινό και παραμένει ένα άκρως ανταγωνιστικό μοντέλο ικανό να πρωταγωνιστήσει στις ψηλές θέσεις των ταξινομήσεων.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

GOCAR TEST - Nissan Micra 1.0 IG-T

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...