ΔΟΚΙΜΗ: Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 140 PS

Με νέο 1.300άρη turbo και αναβαθμισμένο infotainment, το best seller SUV ανανεώνει την άδεια παραμονής του στην κορυφή της κατηγορίας

  • -
  • -
Ισχύς140 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,5 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,7 lt/100km
Μέση κατανάλωση (WLTP)7,1 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)160,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το C-SUV της Nissan αποκτά νέους βενζινοκινητήρες 1,3 λίτρων, 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και καινούριο infotainment με βελτιωμένη λειτουργία και δυνατότητες.

Το μεγαλύτερο ίσως success story της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας ακούει στο όνομα Qashqai. Ούτε η Nissan δεν περίμενε τέτοια επιτυχία, η οποία μετράει πάνω από δέκα χρόνια και συνεχίζει με αμείωτο ρυθμό. Οι Ιάπωνες γνωρίζουν καλά πως κάθε νέο μοντέλο που μπαίνει στην κατηγορία των κόμπακτ SUV, έχει ένα και μόνο στόχο: το Qashqai. Γι’ αυτό και δεν μένουν με σταυρωμένα τα χέρια. Μπορεί να ανανέωσαν τη δεύτερη γενιά το 2017, επανέρχονται όμως με νέους κινητήρες και αναβαθμισμένο infotainment.

Η μεγάλη είδηση δεν είναι άλλη από τον 1.300άρη turbo βενζινοκινητήρα που βασιλεύει κάτω από το καπό του γκρι Qashqai που δοκιμάζουμε. Αντικαθιστά τον 1.2 DIG-T των 115 PS και στέλνει στους εμπρός τροχούς 140 ίππους (διατίθεται και σε ισχυρότερη έκδοση 160 ίππων) και πλούσια ροπή 240 Nm, μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων. Συγκριτικά με τον παλιότερο 1.200άρη έχει αισθητά περισσότερη ροπή χαμηλά, διακρίνεται για τη δύναμή του σε όλο το εύρος των στροφών και την μεγάλη του προθυμία να επιταχύνει το ιαπωνικό SUV. Το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 10,5 sec και η ταχύτητα κορυφώνεται στα 193 km/h.



Ο νέος κινητήρας ταιριάζει γάντι στο Qashqai και το αναβαθμίζει σημαντικά με την απόδοση και την ποιότητα λειτουργίας του. Εντύπωση μας έκανε το ότι είναι πολιτισμένος και πολύ πιο ήσυχος σε σχέση με την ισχυρότερη εκδοχή του ίδιου μοτέρ που δοκιμάσαμε στην Mercedes-Benz A 200. Στα θετικά και η κατανάλωση καυσίμου, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 7,7 lt/100 km (εργοστασιακή τιμή WLTP: 5,7).

Οδηγικά, το Qashqai διατηρεί τον εκδρομικό του χαρακτήρα. Ομοιογενές, άνετο και δεμένο στην άσφαλτο και με αρκετή απόσταση από το έδαφος για να εξερευνήσει light χωμάτινες διαδρομές - μην ξεχνάμε πως για πιο δύσκολες καταστάσεις, η γκάμα έχει και τετρακίνητες εκδόσεις με τον 1.6 diesel. Γενικά είναι εύκολο κι ευέλικτο στην πόλη και εμπνέει ασφάλεια να πιέσεις στον αυτοκινητόδρομο ή σε επαρχιακό στροφιλίκι. Και αν το παρακάνεις σε προειδοποιεί έγκαιρα, πριν επέμβουν τα ηλεκτρονικά για να επαναφέρουν την τάξη.



Πέρα από το ESP, το ηλεκτρονικό πορτφόλιο περιλαμβάνει συστήματα όπως τα Traffic Sign Recognition (αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας), Driver Attention Alert (παρακολούθηση της προσοχής του οδηγού), Intelligent Park Assist (υποβοήθηση παρκαρίσματος), Intelligent Around View Monitor (αναγνώριση εμποδίων περιμετρικά), Lane Departure Warning (ενημέρωση για ακούσια αλλαγή λωρίδας), καθώς και το ProPILOT που επιτρέπει στο Qashqai να κινείται ημι-αυτόνομα.

Το εσωτερικό του Qashqai αναβαθμίστηκε με τη νέα γενιά του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας NissanConnect με οθόνη αφής 7’’. Είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις (από την Acenta και πάνω) και στον τομέα της συνδεσιμότητας πρόσθεσε το Apple CarPlay (το Android Auto προϋπήρχε). Προσφέρει δυνατότητα προσαρμογής της απεικόνισης των λειτουργιών στην οθόνη, αντιδρά σε φωνητικές εντολές και η πλοήγηση του είναι τρισδιάστατη.



γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Κινητήρας
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Εργονομία
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Αυξημένη τιμή

Επιπλέον, ο ιδιοκτήτης έχει τώρα πια τη δυνατότητα να κατεβάσει over the air (OTA) χάρτες και ενημερώσεις λογισμικού, χωρίς να χρειάζεται να μεταβεί σε εξουσιοδοτημένο κατάστημα. Επανασχεδιασμένη είναι και η κεντρική οθόνη στον πίνακα οργάνων, έτσι ώστε να εμφανίζει πρόσθετες πληροφορίες τηλεφωνικών κλήσεων ή μηνυμάτων SMS, καθώς και ενδείξεις του συστήματος πλοήγησης.


Οι χώροι στην καμπίνα υπερκαλύπτουν τις ανάγκες μιας οικογένειας. Δύο μεγαλόσωμοι θα καθίσουν με άνεση στις πίσω θέσεις, ενώ κι ένας τρίτος θα βολευτεί με μικρές παραχωρήσεις στη μέση. Ο χώρος αποσκευών είναι ευέλικτος στην φόρτωση και έχει όγκο 430 λίτρων, που αυξάνεται στα 1.598 όταν τα πίσω καθίσματα αναδιπλωθούν. Η σχεδίαση παραμένει μοντέρνα, τα υλικά είναι μαλακά στο επάνω μέρος του ταμπλό συμβάλλοντας στην ποιοτική αίσθηση, το φινίρισμα είναι προσεγμένο, η εργονομία σωστά μελετημένη και η θέση οδήγησης ψηλή και βολική. Οι πολλές και πρακτικές θήκες για αντικείμενα θα εκτιμηθούν δεόντως, όπως και ο στάνταρ εξοπλισμός που περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα σύγχρονα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας. Φυσικά, ο προαιρετικός κατάλογος παραμένει μακρύς και περιλαμβάνει εκτός των άλλων ηχοσύστημα BOSE με 8 ηχεία και 8κάναλο ενισχυτή.

συμπέρασμα

Ο νέος 1.300άρης turbo βενζινοκινητήρας αποτελεί ένα επιπλέον ισχυρό όπλο στη φαρέτρα του Qashqai. Με ποιοτική λειτουργία, υψηλή απόδοση και λογική κατανάλωση, αναβαθμίζει σημαντικά το C-SUV της Nissan και ολοκληρώνει τον all-rounder χαρακτήρα του. Παρότι η έλευσή του συνεπάγεται αύξηση στην τιμή, αξίζει και αναμένεται να συμβάλλει στη διατήρηση της πρωτοκαθεδρίας του Qashqai στην κατηγορία.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

VIDEOS

GOCAR TEST - Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 140 PS

Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 140 PS

Nissan Qashqai With ProPILOT 2018

Nissan QASHQAI : Design

Νέο Nissan QASHQAI : Intelligent Emergency Braking

Νέο Nissan QASHQAI : Intelligent Parking

Νέο Nissan QASHQAI : Intelligent Auto Headlights

Νέο Nissan QASHQAI : Chassis Control

Νέο Nissan QASHQAI : Intelligent Around View Monitor

Nissan Qashqai facelift dynamic Blue

Nissan QASHQAI 10 YEARS

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...