ΔΟΚΙΜΗ: NISSAN GT-R

Εμφάνιση που σε ψαρώνει, δύναμη που σε καθηλώνει και πάτημα επιστημονικής φαντασίας. Το GT-R δείχνει κακό, αλλά τα κάνει όλα εύκολα!

  • -
  • -
Ισχύς570 PS
Ροπή637 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h sec
Μέση κατανάλωση11,8 lt/100km
Εκπομπές CO2275 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Supercar from Japan. Με brutal πληθωρική σχεδιαστική λογική και με εξωγήινες δυνατότητες στο δρόμο για τα δεδομένα της τιμής του, το GT-R είναι ένα μαχητικό για πτήσεις εδάφους.

Στην πρόσφατη ιστορία του έκανε το μεγάλο μπαμ 11 χρόνια πριν, όταν με τιμή πρόκληση σέρβιρε την παρουσία του σε ένα κόσμο εξωπραγματικών επιδόσεων και τρανταχτών ονομάτων. Μπορεί να μην είχε την αίγλη μιας 911, όμως είχε μπει για τα καλά στο μάτι της γρήγορης πιάτσας και η δημοτικότητά του, έτρεχε πιο γρήγορα και από τη γρήγορη φήμη του. Στα χρονιά που μεσολάβησαν μέχρι τη τελική του ανανέωση (δυο χρόνια πριν), κέρδισε πολλά, βελτιώθηκε, σουλούπωσε αδυναμίες, πήρε τις βιταμίνες του, άλλαξε το μακιγιάζ του, όμως όχι και την βασική του φυσιογνωμία. Θα το δεις και δεν θα το μπερδέψεις με άλλο.

  

 

Τιναφτόρε;

Όταν οι άλλοι γοητεύουν με καμπύλες, η Nissan έχει τη δική της ερμηνεία για το πώς πρέπει να φαίνεται και να διαχειρίζεται τη αεροδυναμική του, ένα αυτοκίνητο κορυφαίων επιδόσεων όπως το GT-R. Μια ακραία έκφραση δυναμισμού με σκληροπυρηνική λογική που κερδιζει τον Petrolhead, με έντονες ακμές, θηριώδεις αεραγωγούς, σφηνοειδές σχήμα και προβολή της λεπτομέρειας. Μεγάλο καπό και παρμπρίζ, με οροφή που καταλήγει σε χαμηλότερο επίπεδο προς τα πίσω, εμφανής πτέρυγα από ανθρακόνημα και μια πληθωρική ουρά γεμάτη κύκλους από φανάρια και διπλές απολήξεις εξατμίσεων στις άκρες του προφυλακτήρα. Ένα φεστιβάλ επιθετικότητας που προκαλεί δέος και θαυμασμό.

Στους ασφυκτικούς από κίνηση δρόμους το μακρύ και φαρδύ GT-R δείχνει μια πειθήνια προσαρμοστικότητα. Σαφώς δεν γεννήθηκε για να ζει έτσι, όμως μπορεί να εξυπηρετεί ρόλο καθημερινού αυτοκινήτου ακόμα και αν σταβλίζει 570 ίππους και 637 Nm ροπή.  Ούτε δυσανασχετεί, ούτε προσφέρει βαριά και δύστροπα χειριστήρια που θα σε κουράσουν. Μόνο οι πληθωρικές του διαστάσεις μπορούν να προβληματίσουν γιατί μην ξεχνάμε ότι δύσκολα βολεύονται 4,7 μέτρα μήκους και σχεδόν 1,90 πλάτους. Τα χαμηλά αεροβοηθήματα στους προφυλακτήρες είναι ένας ακόμα λόγος προβληματισμού όταν πλησιάζεις σε κράσπεδα, πεζοδρόμια. Όσο τα χρειάζεσαι όταν σημαδεύεις την τελική του ταχύτητα, τόσο δεν τα θες όταν αναγκάζεσαι να το υποβάλεις στην αστική καθημερινότητα. Το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο, εκτός από την αστραπιαία και εύστοχη δουλειά του σε συνθήκες οδηγικής παρόξυνσης, διευκολύνει στην αστική τρέλα του στάματα ξεκίνα, χωρίς βέβαια να λείπουν οι μηχανικοί θόρυβοι από τη μετάδοση όσο καμουφλαρισμένοι και αν εμφανίζονται. Μπορεί να έχει «στρογγυλέψει» την ωμή έκφραση των μηχανικών μερών, όμως ακόμα και τώρα νιώθεις τη μετάδοση να ακούγεται, τα γρανάζια να εμπλέκονται και γενικά εκδηλώνεται σαν μηχανολογική ορχήστρα με μαέστρο τον διτούρμπινο V6 των 3.8 λίτρων.

To GT-R μπορεί να χωνέψει στον χώρο αποσκευών αρκετά παραπάνω απ’ όσα χρειάζονται οι δυο τυχεροί επιβάτες του, συμπεριλαμβανομένου του οδηγού. Τα 315 lt υπεραρκούν για να κριθεί ένα supercar σαν το GT-R ιδανικό για ταξιδιωτικές εξορμήσεις από τη μια άκρη της Ευρώπης στην άλλη. Στην καμπίνα βέβαια εκτός από τα δυο κορμιά που θα πάρουν θέσεις μπροστά, μην κάνετε όνειρα για επιπλέον παρέα στις πίσω θέσεις. Αν δεν είναι πιτσιρικαρία, κανένας δεν θα βρει ευχάριστη την παραμονή εκεί, γιατί επι της ουσίας ο χώρος για τα πόδια είναι ανύπαρκτος. Θεωρητικά υπάρχουν καθίσματα για να εξυπηρετεί τον 2+2 σκοπό ενός κουπέ, πρακτικά όμως μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο σαν επιπλέον αποθηκευτικός χώρος για τα πράγματα της καθημερινότητας. Το πλήρωμα όμως δεν έχει παράπονο ο ζωτικός χώρος είναι πληθωρικός ακόμα και αν επαγγελματικά ασχολείσαι με το μπάσκετ. Ποιοτικό και αναβαθμισμένο με κάθε επισημότητα σε επίπεδο εξοπλισμού, συγχρόνων ανέσεων και αριστοκρατικά σπορ διακόσμου. Μπορεί να μην συναγωνίζεται τη φινέτσα των ανταγωνιστών του, όμως η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι εμφανέστατη και η συναρμολόγηση αδιαπραγμάτευτη. Στον πίνακα οργάνων χορταίνεις «ρολόγια» με δεσπόζουσα θέση για το στροφόμετρο μπροστά στα μάτια σου και ψηφιακή απεικόνιση για έξτρα πληροφορίες στη βάση του. Αριστερά του το ταχύμετρο με ένδειξη μέχρι τα 340 km/h και όλα αυτά προσφέρονται σε φόντο που παραπέμπει σε ανθρακόνημα. Δεξιά η αναλογική πληροφόρηση για καύσιμα και θερμοκρασία κινητήρα και η ψηφιακή για τη σχέση του κιβωτίου, συμπληρώνουν την ενημέρωση, που αν θέλει ο οδηγός επιπλέον ανάλυση θα απευθυνθεί δεξιότερα στην οθόνη αφής 8’’ της κεντρικής κονσόλας. Εδώ εκτός από πλοήγηση, διασύνδεση και ψυχαγωγία μια σειρά από πληροφορίες θα ανοίξουν τα μάτια του οδηγού που ψάχνει λεπτομέρειες για τις λειτουργίες του αυτοκινήτου και τον τρόπο της οδήγησής του. Μέχρι και χρονόμετρο με γυρολόγιο για την πιθανή επίσκεψη σε πίστα υπάρχει, γιατί στο ρεπερτόριο του GT-R είναι και αυτό.

 

Χαμηλές πτήσεις

Ακόμα και να μην το θέλεις, ακόμα και να έχεις δώσει στον εαυτό σου υπόσχεση για σύνεση και χαμηλές πτήσεις, δύσκολα θα αντισταθείς στην γενναιοδωρία του υπογεγραμμένου από τον τεχνικό που τον συναρμολόγησε, κινητήρα. Εντυπωσιακός σε τεχνολογία και απόδοση, βελούδινο βουητό με μελωδία V6 που ενισχύεται από τις εξατμίσεις τιτανίου και το ιππικό είναι εδώ και καλπάζει για πάρτη σου! Επιταχύνει έως τα 100 km/h σε 2,8’’, ενώ δεν συζητάμε καν για ταχύτητες κοντά ή λίγο πάνω από τα 200 km/h (που νιώθει σαν σταματημένο), αλλά για 300άρες που τις κερνάει σε κάθε μικρή ευθεία αν μείνεις «λίγο» με το πόδι στην μοκέτα. Είναι και αυτά τα 160 κιλά αρνητικής άντωσης που το κάνουν ένα με το έδαφος και νιώθεις ότι είσαι ασφαλής για χαμηλές πτήσεις.

Τα 315 Km/h τελικής ταχύτητας τα επιβεβαιώνει συχνά με την βελόνα στο ταχύμετρο να σημαδεύει δέκα ψηλότερα και το στροφόμετρο στις 6.500 σ.α.λ.- πεντακόσιες πριν τα κόκκινα. Και όλα αυτά συμβαίνουν χωρίς οι αεροδυναμικοί θόρυβοι να σου τρυπάνε το μυαλό, την κύλιση να προσφέρεται με αξιοπρέπεια και οι ήχοι στο εσωτερικό της καμπίνας να περιορίζονται σημαντικά χάρις το σύστημα Active Noise Cancellation. Αν θέλεις βέβαια το δίπλωμά σου, το cruise control αναλαμβάνει να βάλει χαλινάρι στην ταχύτητα, γιατί το γκάζι είναι πολύ και γλυκό. Στον πρώτο ανεφοδιασμό αντιλαμβάνεσαι τη δίψα του κοπαδιού που κατά βάση απαιτεί σχεδόν 20 lt/100 km μέσης κατανάλωσης, αν επιμένεις να διαπιστώνεις τα κατορθώματά του. Δεν περιμένεις κάτι λιγότερο όταν μαστιγώνεις τα άλογα να βγάλουν τον καλύτερο εαυτό τους στο δρόμο, αντιθέτως μπορείς να αυξήσεις την τιμή κατά οκτώ λίτρα επιπλέον αν θες να ακούγεται ο καλπασμός σε πλήρη σύνθεση. Από την άλλη αν ηρεμήσεις και κινείσαι όπως οι υπόλοιποι «κοινοί θνητοί» γύρω σου, ταξιδεύοντας σε γήινες ταχύτητες των 120 - 160 km/h, η κατανάλωση θα περιοριστεί στα 13-14 lt/100 km. Ο ρυθμός του GT-R εκμηδενίζει κυριολεκτικά τις αποστάσεις ασχέτως αν περιβάλλονται από ευθείες ή στροφές. Η μαλακή γόμα στους 20ρηδες τροχούς βυζαίνει την άσφαλτο και η ψαγμένη τετρακίνηση ATTESA E-TS, αποδεικνύεται λαγωνικό πρόσφυσης.



γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Χαρακτήρας
  • Κινητήρας
  • Τετρακίνηση
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Φρένα
  • Συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξινά
  • Φαρδύ
  • Χαμηλό (πλαϊνά εμπρός προφυλακτήρα

Κατά βάση πισωκίνητο σε ποσοστό έως και 98%, διαθέτει μια σειρά από αισθητήρες που αναλύουν τα δεδομένα ώστε να ενεργοποιήσουν το μοίρασμα της ροπής ακόμα και σε ποσοστό 50:50 εμπρός - πίσω. Για καλύτερη κατανομή ζυγίσματος και κέντρου βάρους το διπλού συμπλέκτη κιβώτιο είναι ενσωματωμένο με το σύστημα τετρακίνησης στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Η μετάδοση πραγματοποιείται μέσω δυο αξόνων, ενός κεντρικού που συνδέει κινητήρα με κιβώτιο και από εκεί ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς (μέσω LSD διαφορικού ), αλλά και του δευτερεύοντα που συνδέεται με το ανοιχτό διαφορικό των εμπρόσθιων τροχών. Η ρυθμιζόμενη ανάρτηση DampTronic της Bilstein, κάνει εξαιρετικά τη δουλειά της, αποσβένει εύστοχα χωρίς να ταλαιπωρεί, ενώ στη θέση R σφίγγει, διαβάζει το παραμικρό και ενημερώνει το οδηγό. Δυο ακόμα μπουτόν που αφορούν επιθετικότερες ρυθμίσεις σε μετάδοση και ηλεκτρονικά ευστάθειας (ESC) υπάρχουν για να φέρουν το GT-R στην πολεμικότερη μορφή του.

Στην πράξη παραμένει ουδέτερο σε συμπεριφορά, απίστευτα ευέλικτο για τις διαστάσεις και το βάρος του και πρόθυμο στο turn in χωρίς να σπαταλά μέτρο από τις εντολές που του δίνεις. Το τιμόνι σημαδεύει εκεί που θέλεις, μεταφέρει σωστή αίσθηση, ενώ μόνο αν προκαλέσεις μεταφορά βάρους θα δεις την ουρά να απλώνει. Διαφορετικά υπερστρεφει μόνο στην έξοδο γλιστερής στροφής και με πρόωρο πάτημα στο γκάζι. Ακόμα και τότε όμως δεν τρομάζει και όλα συμβαίνουν όπως σε ένα σωστό σπορ αυτοκίνητο που σέβεται τον οδηγό του. Όταν το ιππικό απελευθερώνεται, το GT-R μπορεί να γαζώσει κυριολεκτικά τον χάρτη και να σου προσφέρει ρεκόρ μέσης ωριαίας ταχύτητας στην αγαπημένη σου διαδρομή. Αλλά και άγνωστη να είναι δεν ιδρώνει το αυτί του, εισβάλεις και διανύεις τις στροφές με ταχύτητες ευθείας και αντιλαμβάνεσαι την υπερβολή μόνο αν πέσει το μάτι σου στο ταχύμετρο. Ακόμα και τότε όμως τα φρένα σε γονατίζουν στην νομοτέλεια, με απρόσμενη ποιοτική επιβράδυνση και καντάρια αίσθησης. Με ένα GT-R ζεις το όνειρο στην πραγματικότητα, ακόμα και το φαινομενικά παράτολμο συμβαίνει απόλυτα φυσιολογικά. Άλλωστε όπως λέει και ο δημιουργός του Kazutoshi Mizuno:

«Στόχος μας ήταν να φτιάξουμε ένα κορυφαίο μοντέλο για την προώθηση της τεχνολογίας μας, αλλά και να δημιουργήσουμε έναν νέο τύπο supercar, που ναι μεν απευθύνεται στο οδηγό με δεξιότητες, αλλά μπορεί να οδηγηθεί γρήγορα από σχεδόν όλους τους οδηγούς σε σχεδόν όλες τις συνθήκες οδοστρώματος».

Mε ένα μαγικό τρόπο το GT-R καταφέρνει να συνδυάσει τα ασυνδύαστα! Δυνατό, ευκίνητο, φιλικό και πολεμικό ταυτόχρονα. Και αυτός είναι ένας από τους κυριότερους λόγους της επιτυχίας του.

συμπέρασμα

Ξεχωριστός brutal χαρακτήρας σε ένα καθαρόαιμο 2+2 αμάξωμα που κάτω από την ψαρωτική του εικόνα κρύβει τεχνολογία και ηφαιστειακή απόδοση. Το θηριώδες Nissan απλοποιεί την ταχύτητα σε κάθε διαδρομή, ενθουσιάζει τους γνώστες της οδήγησης και προσφέρει την φροντισμένη ιαπωνική αρτιότητα σε κάθε λεπτομέρεια για να σε κερδίσει. Ακόμα και τώρα που οι φόροι έχουν απογειώσει την τιμή του σε σχέση με το καλωσόρισμα της προ δεκαετίας σύγχρονης μορφής του, το GT-R παραμένει ο προσιτός τρόπος να κάνεις την εισαγωγή σου στα supercar. Και φυσικά δεν στηρίζει το ταλέντο του μόνο εκεί, αλλά κερδίζει το σεβασμό των πανάκριβων ανταγωνιστών του.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ



POLL

Ποιο θα επιλέγατε για αυτοκίνητο της χρονιάς;

  • Alpine A110
  • Citroen C5 Aircross
  • Ford Focus
  • Jaguar I-Pace
  • Kia Ceed
  • Mercedes-Benz A-Class
  • Peugeot 508
60
GOCAR Magazine #60

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...