ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus ST-Line 1.5 EcoBoost 150 PS

Κινητήρας διαμάντι και πλαίσιο ποίημα συνθέτουν ένα συναρπαστικό χάτσμπακ που σε κάνει fun της οδήγησης, ακόμη κι αν δεν είσαι!

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,8 sec
Μέση κατανάλωση5,3 lt/100km
Εκπομπές CO2121 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η 4η γενιά του Focus διατίθεται σε ευρεία γκάμα αμαξωμάτων, κινητήρων και εκδόσεων: 5θυρο ή Wagon, Trend, Business, Titanium, ST-Line, Vignale ή Active, με μοτέρ βενζίνης EcoBoost ή diesel EcoBlue.

Το Ford Focus είναι το μικρομεσαίο που έχει συνδέσει το όνομά του με την έννοια της οδηγικής απόλαυσης περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο τα τελευταία 20 χρόνια. Μια βόλτα πίσω από το τιμόνι του σε έκανε να παραβλέψεις τις όποιες αδυναμίες είχε. Με εξαίρεση την ολοκαίνουρια 4η γενιά, στην οποία ψάχνεις πολύ για να βρεις (αδυναμίες)… Σε όλες τις εκδόσεις της πλουραλιστικής γκάμας. Ακόμη και ο βασικός 1.000άρης EcoBoost των 125 ίππων είναι υπεραρκετός για το μέσο οικογενειάρχη που αναζητά ένα ολοκληρωμένο μικρομεσαίο – δεν είναι καθόλου τυχαία τα τόσα βραβεία που έχει κερδίσει ο συγκεκριμένος κινητήρας. Αν θες όμως να εκμεταλλευτείς στο έπακρο τις δυνατότητες του κορυφαίου πλαισίου, τότε αυτός εδώ ο κινητήρας είναι ο ιδανικός.

Μας πρωτοσυστήθηκε - και μας εντυπωσίασε - μέσα από το καπό του Fiesta ST. Είναι τρικύλινδρος, έχει χωρητικότητα 1,5 λίτρων και ωφελείται από τεχνολογίες EcoBoost όπως το turbo, ο συνδυασμός άμεσου και έμμεσου ψεκασμού καυσίμου, ο διπλός / ανεξάρτητος μεταβλητός χρονισμός εκκεντροφόρου (Twin-independent Variable Cam Timing), η ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής, αλλά και το πρώτο σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου για τρικύλινδρο κινητήρα. Η συγκεκριμένη τεχνολογία απενεργοποιεί αυτόματα έναν από τους κυλίνδρους όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς, όπως στο ρολάρισμα ή στο ταξίδι με χαμηλό φορτίο κινητήρα. Και μπορεί να απενεργοποιεί και να ενεργοποιεί εκ νέου έναν κύλινδρο κάθε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου, δηλαδή 20 φορές ταχύτερα από το ανοιγοκλείσιμο του ματιού! Στην περίπτωσή μας αποδίδει 150 ίππους στις 6.000 rpm και 240 Nm ροπής στις 1.600 rpm μόλις, ενώ διατίθεται και σε ισχυρότερη έκδοση με 182 ίππους.

 

Εντυπωσιακές προδιαγραφές στη θεωρία. Στην πράξη, είναι η ομοιογένεια και η αρμονία που όλα τα παραπάνω συνεργάζονται για να συνθέσουν ένα καθόλα εξαιρετικό μοτέρ. Ο 1.5 EcoBoost είναι ελαστικός, εύστροφος και γεμάτος από χαμηλά, με ποιοτική λειτουργία και δύναμη σε όλο το εύρος στροφών, και έναν ευχάριστο σπορ ήχο ψηλά που ταιριάζει στον χαρακτήρα της έκδοσης ST-Line. Συνεργάζεται με ένα σωστά κλιμακωμένο και με πολύ ωραία αίσθηση 6άρι κιβώτιο, για να δώσει ταχύτατες επιδόσεις: 0-100 km/h σε 8,8 sec και τελική ταχύτητα 210 km/h. Χωρίς μάλιστα να ξεχνά την οικονομία καυσίμου. Τα 8,3 lt/100 km είναι εξαιρετική μέση τιμή που καταγράψαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, ενώ στο ταξίδι αν καταφέρεις και συγκρατηθείς στα όρια ταχύτητας, θα δεις νούμερα ακόμη και κάτω από 7 lt/100 km.

Λέμε αν μπορείς να συγκρατηθείς, γιατί είναι πραγματικά δύσκολο. Ακόμη κι αν δεν κυνηγάς το χρόνο, το μικρομεσαίο της Ford ταξιδεύει τόσο άνετα, τόσο αθόρυβα και με τέτοια αίσθηση ασφάλειας που πρέπει να ρίχνεις συχνές ματιές στο κοντέρ για να μην στοχεύει η βελόνα σε νούμερα πολύ πιο ψηλά από τα όρια ταχύτητας. Βλέπεις, η ηχομόνωση και η ποιότητα κύλισης θυμίζουν αυτοκίνητο ανώτερης κατηγορίας, ενώ τα αυξημένα μετατρόχια και το πληθωρικό μεταξόνιο συμβάλουν στην παροιμιώδη σταθερότητα που σου εμπνέει το αυτοκίνητο σε υψηλές ταχύτητες. Αυτά σε αυτοκινητόδρομο, γιατί σε δρόμο με συνεχείς στροφές το 1.500άρι Focus σε κάνει fun της οδήγησης, ακόμη κι αν δεν είσαι!

 

Ο κινητήρας-διαμάντι και το πλαίσιο-ποίημα συνθέτουν ένα συναρπαστικό χάτσμπακ που σε κερνά απλόχερα δυναμική συμπεριφορά. Η νέα, 20% πιο άκαμπτη πλατφόρμα C2 και η ψαγμένη ρύθμιση της ανάρτησης (με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω αντί του ημιάκαμπτου άξονα των μικρότερων εκδόσεων), που στην έκδοση ST-Line είναι πιο σφικτή και χαμηλότερη, δεν επιβεβαιώνουν απλώς αλλά ενισχύουν την παράδοση που θέλει το Focus συνώνυμο της οδηγικής απόλαυσης. Στο ίδιο μήκος κύματος το τιμόνι που είναι γρήγορο και μεστό σε πληροφορία και τα δυνατά φρένα που εξασφαλίζουν πολύ μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης.

Ενδεικτικό της προσοχής που έχουν δώσει οι μηχανικοί της Ford στο κράτημα, είναι το ότι έχουν εξελίξει 45 διαφορετικές ρυθμίσεις για την ανάρτηση, αναλόγως το αμάξωμα αλλά και το βάρος της κάθε έκδοσης! Ωστόσο, η μοναδική οδηγική εμπειρία που προσφέρει το Focus δεν οφείλεται μόνο στη μηχανολογική του υπόσταση. Είναι ένα από τα πιο προηγμένα τεχνολογικά μοντέλα της κατηγορίας του. Μόνο που εδώ, πέρα από τους τομείς της άνεσης και της ασφάλειας, η τεχνολογία συμβάλλει ενεργά και σε αυτό που αποκαλούμε fun-to-drive. Το πλούσιο μπουκέτο Co-Pilot360 περιλαμβάνει και τεχνολογίες υποβοήθησης αλλά και αυτόνομης οδήγησης. Για παράδειγμα, νιώθεις το τιμόνι να στρίβει μόνο του προς το εσωτερικό της στροφής, αντιλαμβάνεσαι τη λειτουργία Torque Vectoring στο Ford Stability Control που βοηθά στο καλύτερο turn in και καταλαβαίνεις το πίσω μέρος που ανοίγει την τροχιά του όσο χρειάζεται για καλύτερη τοποθέτηση. Επιπλέον, με το Drive Mode μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε τρία προφίλ οδήγησης (Normal, Sport και Eco) για να προσαρμόσεις το Focus στο οδηγικό στυλ που θες.

 

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Κιβώτιο
  • Ανάρτηση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Τεχνολογίες
  • Ανέσεις
  • Χώροι
  • Τιμή
ξινά
  • Κάποια σκληρά πλαστικά χαμηλά

Το υψηλό επίπεδο ασφάλειας ενισχύει πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης, όπως το Adaptive Cruise Control με λειτουργία Speed Sign Recognision που διατηρεί απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα και προσαρμόζει την ταχύτητα του οχήματος εντός των νόμιμων ορίων, παρακολουθώντας την οδική σήμανση. Το Stop & Go σταματά τελείως το όχημα σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας, χρησιμοποιώντας μέχρι το 50% της συνολικής δύναμης πέδησης, αλλά και να το εκκινεί αυτόματα εάν η στάση διαρκεί λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα, ενώ το Lane Centring “παρακολουθεί” τις σημάνσεις του δρόμου και μπορεί να εφαρμόσει ελαφριά αλλά αισθητή ροπή στο τιμόνι ώστε το όχημα να παραμένει στο κέντρο της λωρίδας. Το Pre-Collision Assist, εκτός από άλλα οχήματα, ανιχνεύει άτομα που βρίσκονται πάνω ή και παραπλεύρως του δρόμου, ακόμα και εκείνα που τυχόν τον διασχίζουν εμπρός από το αυτοκίνητο, και φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο αν ανιχνεύσει πιθανότητα σύγκρουσης και ο οδηγός δεν ανταποκριθεί στις προειδοποιήσεις. Επίσης, μπορεί να εντοπίζει και δικυκλιστές, ενώ λειτουργεί και στο σκοτάδι χρησιμοποιώντας φως από τους προβολείς.

ΔΕΣ ΕΔΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ FORD FOCUS

Φυσικά, οι τεχνολογίες είναι γενναιόδωρες και στο εσωτερικό, τόσο σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας, όσο και σε συνδεσιμότητα και ψυχαγωγία μέσω του ανανεωμένου SYNC3. Το infotainment του Focus διαθέτει έγχρωμη οθόνη αφής 8", ηχοσύστημα, πλοήγηση, Bluetooth με φωνητικό έλεγχο και κλήση έκτακτης ανάγκης, AppLink και θύρες USB. Η έκδοση ST-Line διαθέτει επιπλέον έγχρωμη οθόνη TFT 4,2’’ στον πίνακα οργάνων, ο οποίος διακρίνεται για την πληθώρα ενδείξεων και πληροφοριών, καθώς και σπορ καθίσματα που συνδυάζουν άνεση αλλά και άριστη στήριξη του σώματος.


Ένα ακόμη θετικό της καμπίνας του Focus είναι η ευρυχωρία. Οι μεγαλύτερες διαστάσεις και το μακρύτερο μεταξόνιο έχουν ωφελήσει θεαματικά τους χώρους, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές (375 lt). Σημαντικά αναβαθμισμένη είναι η ποιότητα κατασκευής και η εργονομία, ενώ η σχεδίαση είναι μοντέρνα με σπορ χροιά, αντάξια της ιδιαίτερα εντυπωσιακής εξωτερικής εμφάνισης. Εμφάνιση που στην έκδοση ST-Line της δοκιμής γίνεται ακόμη πιο δυναμική χάρη στην τονισμένη μάσκα, τους τροχούς 17’’ σε σκούρα απόχρωση και τις μυώδεις αναλογίες. Με λίγα λόγια, το Focus απολαμβάνεις τόσο να το βλέπεις, όσο και να το οδηγείς.

συμπέρασμα

Το νέο Focus δεν συμβιβάζεται. Καταργεί διλήμματα του τύπου “σπορ συμπεριφορά ή άνεση”, “ δυναμικός σχεδιασμός ή μεγάλοι χώροι”, “προηγμένη τεχνολογία ή προσιτή τιμή”, “ασφάλεια ή οδηγική απόλαυση”, αντικαθιστώντας το «ή» με το «και». Διατηρεί τις αξίες που το διέπουν τα τελευταία 20 χρόνια και προσθέτει τα κατάλληλα συστατικά για να εξαλείψει κάθε αδύνατο σημείο. Έχει τον αέρα μεγαλύτερου αυτοκινήτου σε άνεση και ασφάλεια, ενώ ταυτόχρονα σε κερνά με την παραδοσιακή συνταγή της ‘οδηγικής απόλαυσης by Ford’! Και με τον 1.500άρη EcoBoost των 150 ίππων σε τόσο λογική τιμή, απλώς δεν έχει αντίπαλο.

Νέο Ford Focus 2018 - Εκδόσεις

Ford Focus Reveal Highlights 2018

GOCAR TEST - Ford Focus 1.0 Ecoboost ST-Line 125 PS

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...