ΔΟΚΙΜΗ: BMW 320d

Μπορεί η επικαιρότητα της νέας σειράς 3 να βροντοφωνάζει την τεχνολογία αιχμής, τα συστήματα υποβοήθησης και την νέα ψηφιακή αναβάθμισή της, όμως ευτυχώς διατηρεί ακόμα φλογερό το διαχρονικό της πάθος στην ερωτική σχέση με τον οδηγό.

  • -
  • -
Ισχύς190 PS
Ροπή400 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,1 sec
Μέση κατανάλωση4,8 lt/100km
Εκπομπές CO2115 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η 7η γενιά έρχεται προικισμένη σε κάθε επίπεδο, με πλήρες τεχνολογικό πάρκο, luxury ανέσεις και φυσικά με δυναμικά χαρακτηριστικά που χαίρεται ο απαιτητικός της οδήγησης.  


Αποτελεί σύμβολο για την BMW και η μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία των Βαυαρών, σε μια καριέρα που έχει χτίσει κατά βάση πάνω στον τίτλο του ιδανικού σπορ σεντάν. Παραπάνω από 15.000.000 πωλήσεις στην 44χρονη έως σήμερα ιστορία της σειράς 3 και τίποτα δεν δείχνει να ανακόπτει την πορεία του μοντέλου που γνώρισε και γνωρίζει την μεγαλύτερη αποδοχή στην γκάμα της BMW. 

Νεα εποχή σειράς 3

To μεσαίο sedan βρίσκεται στην 7η γενιά του και επιμένει ως φιλοσοφία στον ιδανικό συνδυασμό της luxury αισθητικής, της άνεσης και φυσικά της οδηγικής απόλαυσης. Ταυτόχρονα όμως δεν επιμένει αγκιστρωμένη και δογματική στις κλασσικές της αξίες και μόνο, αλλά απλώνεται στα σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα της εποχής και προικίζεται με την ηλεκτρονική αφρόκρεμα από τα πάνω ράφια της εταιρείας. Πριν απ’ όλα αυτά όμως, πριν από το software εν ολίγοις προηγείται το hardware και εδώ η BMW δεν κουκούλωσε, αλλά αναβάθμισε το μεσαίο premium μοντέλο της.



Την επίκαιρη γενιά θα την συναντάμε πλέον με την κωδική ονομασία G20 και βασίζεται στη σύγχρονη πλατφόρμα CLAR που είναι ένας συνδυασμός από χάλυβα υψηλής και υπερύψηλης αντοχής. Το αλουμίνιο σε καπό και εμπρός φτερά μείωσε το βάρος κατά 15 kg, ενώ αλλά 7,5 kg περίπου εξοικονομήθηκαν από την ευρύτερη χρήση του στην εμπρός ανάρτηση και το υποπλαίσιο έδρασης του κινητήρα. Τα νεα δεδομένα στο πλαίσιο μείωσαν κατά 55 κιλά το βάρος στο σύνολο, ενώ έφεραν και μια αύξηση 25% σε ακαμψία. Ταυτόχρονα χαμηλώνει το κέντρο βάρους της και μοιράζει στο ιδανικό 50:50 την κατανομή μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα. Το αμάξωμα είναι κατά 76 mm μακρύτερο, κατά 16 mm φαρδύτερο και κατά ένα χιλιοστό χαμηλότερο από την 6η γενια, ενώ επιμήκυνση ήρθε και στο μεταξόνιο (+ 41 mm). Φυσικά οι αυξήσεις στο μέγεθος επηρέασαν και τα μετατρόχια (+ 43 mm εμπρός και 21 mm πίσω), με το συνολικό μήκος του αυτοκίνητου να ξεπερνάει κατά 9 mm, τα 4,7 μέτρα.

Το ότι μεγάλωσε δεν σημαίνει ότι έχασε την κομψότητά της, εξελίσσοντας την βασική κεντρική σχεδιαστική της ιδέα, στα δεδομένα των νέων της διαστάσεων. Μπορεί τα νούμερα να θυμίζουν 5άρα περασμένης δεκαετίας όμως οι ακροβολισμένοι τροχοί, οι φουσκωμένοι θόλοι των τροχών και η εξωστρέφεια με τονισμένες λεπτομέρειες στο παραδοσιακό κορμί των τριών όγκων, δίνουν ένα αρκετά πειστικό αποτέλεσμα. Θέλει να προσελκύει τη ματιά και να βγάζει ένα αριστοκρατικά πληθωρικό, μυώδες και δυναμικό αποτέλεσμα θέασης, κάτι που φυσικά πετυχαίνει. Η μοντέρνα αισθητική και ο επιβλητικός χαρακτήρας συνδυάζονται με βελτιωμένη αεροδυναμική με συντελεστή οπισθέλκουσας Cd: 0,23, μια πρόοδος που επιτυγχάνεται από τον ενεργό έλεγχο της γρίλιας του αεραγωγού, τα Air Curtains και ένα σχεδόν πλήρως στεγανοποιημένο κάτω τμήμα αμαξώματος. Η σειρά 3 διαθέτει LED προβολείς και φώτα πίσω σε όλες τις εκδόσεις, ενώ προαιρετικά αποκτά το σύστημα Adaptive LED BMW Laserlight στο οποίο η μεγάλη σκάλα μπορεί να φωτίζει έως και 530 m εμπρός από το όχημα.

Εισβάλοντας στα ενδότερα βρίσκεσαι αντιμέτωπος με την γνωστή ποιοτικά εικόνα που συνηθίζει ο Γερμανός κατασκευαστής. Οδηγοκεντρικότερο και φυσικά ανανεωμένο στην premium λογική που το χαρακτηρίζει διαχρονικά, το εσωτερικό προσφέρει την αίσθηση του σύγχρονου δυναμισμού. Προσεγμένη στην λεπτομέρεια εικόνα, υλικά και συναρμολόγηση που δεν μπαίνουν σε αμφισβήτηση, όσο τελειομανής και αν είσαι στην κριτική σου. Η είδηση βέβαια δεν είναι η φινέτσα και συνολική ποιότητα, αλλά η σχεδιαστική αναβάθμιση και η τεχνολογική πρόοδος. Η οπτική στο ταμπλό δείχνει ότι έχει ανέβει τα σκαλοπάτια που χρειαζόταν για να περάσει στην εποχή του μοντέρνου. Και εδώ οι δυο ψηφιακές οθόνες παίζουν το ρόλο τους, που στις φθηνότερες εκδόσεις είναι 5,7’’ και 8,8’’ αντίστοιχα, αλλά στην καλή τους εκδοχή απλώνουν σε μέγεθος, δυνατότητες και πληροφόρηση.



Ένας νέος λοιπόν ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3’’  μπροστά στα μάτια του οδηγού και η οθόνη του infotainment iDrive 7.0 των 10,25’’ στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας αποτελούν το σύγχρονο κέντρο επιχειρήσεων του νέου μεσαίου μοντέλου της BMW. Μικρή η παραμετροποίηση στον πίνακα οργάνων σε σχέση με αντίστοιχες προτάσεις της αγοράς (κυρίως όσον αφορά τον φωτισμό, αναλόγως του προγράμματος στο Driving Experience Control), όμως φορτωμένη πληροφορία με άποψη, όσο και αν χρειάζεται εξοικείωση η ανάποδη βαθμονόμηση του στροφόμετρου. Με νεα αισθητική και το πάνελ λειτουργιών στην βάση της κονσόλας που πλαισιώνεται από ένα σχεδιαστικά φρέσκο επιλογέα για το αυτόματο 8άρι Steptronic, το iDrive Controller, τα μπουτόν επιλογής του Driving Experience Control και το ηλεκτρομηχανικό χειρόφρενο.

Το τεχνολογικό πάρκο της νέας BMW προσφέρει ένα πλήρες ρεπερτόριο υποβοήθησης του οδηγού με συστήματα που προάγουν την ασφάλεια αλλά και την ευκολία. Μια σειρά από κάμερες και ραντάρ αναλαμβάνουν την περιφρούρηση ώστε τα συστήματα να αναλάβουν έργο. Μερικά από αυτά είναι το ημιαυτόνομο σύστημα οδήγησης, που επικουρικά παραμένει σύμμαχος του οδηγού όπως και το Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go. Προειδοποιήσεις φτάνουν στον οδηγό μέσω των Lane Departure Warning και Lane Change Warning, ενώ το ολοκληρωμένο πακέτο βελτίωσης άνεσης και ασφάλειας Driving Assistant Professional, μέσω των Steering & Lane Control Assistant, συνεργάζεται με τον οδηγό για παραμονή του οχήματος στην προεπιλεγμένη λωρίδα. Νέα συστήματα επίσης διευκολύνουν το παρκάρισμα και τους ελιγμούς. Με το Parking Assistant απολαμβάνεις την αυτοματοποιημένη διαδικασία σε χώρους στάθμευσης, ενώ το Reversing Assistant, αποθηκεύει τα τελευταία 50 m και τα ακολουθεί πιστά.

Ο προσωπικός βοηθός BMW Intelligent Personal Assistant είναι για πρώτη φορά διαθέσιμος να βοηθήσει και το μόνο που χρειάζεται είναι τη φωνητική εντολή για να χειριστεί μία σειρά από λειτουργίες του αυτοκινήτου. Ενεργοποιείται με τη φράση Hey BMW, ανταποκρίνεται σε προκαθορισμένες εντολές για την ώρα και διαρκώς εκπαιδεύεται πάνω στις συνήθειες του οδηγού με το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που είναι εγκατεστημένο στο λογισμικό του. Έτσι τώρα, ο οδηγός έχει πέντε διαθέσιμους τρόπους να επέμβει σε λειτουργίες. Μπορεί να επιλέξει μεταξύ ελέγχου αφής της οθόνης Control Display στην κεντρική κονσόλα, του iDrive Controller, των διακοπτών στο τιμόνι, του συστήματος αναγνώρισης χειρονομιών BMW και του φωνητικού ελέγχου. Σημαντικά διευρυμένη και η γκάμα ψηφιακών υπηρεσιών BMW Connected και BMW ConnectedDrive που φροντίζει για τη συνεχή ενημέρωση του λογισμικού. Προαιρετικά υπάρχει φυσικά και το BMW Digital Key που επιτρέπει την πρόσβαση σε λειτουργίες του οχήματος (π.χ. προετοιμασία κλιματισμού) και την εκκίνηση μέσω smartphone, ενώ η υπόθεση Head-Up Display προσφέρει μεγαλύτερη επιφάνεια προβολής, νέα γραφικά και πρόσθετο περιεχόμενο.

Με τόσες ηλεκτρονικές παροχές ο εξοπλισμός κρίνεται υπερπλήρης αρκεί φυσικά να υπάρχει απόθεμα στο πορτοφόλι του ενδιαφερόμενου για να τον χτίσει σε τοπ επίπεδο. Σημαντικά ωφελημένη προκύπτει και η χωροταξία από την νεα πλατφόρμα με τον ωφέλιμο χώρο να έχει απλωθεί τόσο για τους εμπρός, όσο κυρίως για τους πίσω επιβάτες. Ακόμα και υψηλότεροι θα βολευτούν με άνεση πίσω, δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα σε γόνατα και κεφάλι ενώ μόνο ο μεσαίος θα έχει λόγο για παράπονα εξαιτίας του τούνελ της μετάδοσης ανάμεσα στα πόδια του και της σχεδίασης του καθίσματος. Στα υπερ και ο επιπλέον χώρος των 30 lt που αφορά τις αποσκευές και τώρα εκπροσωπείται από 480 lt στο σύνολο.  

 

Ο δρόμος της επιτυχίας

Με τον 2λιτρο turbodiesel των 190 ίππων, η 320d καταφέρνει να διατηρήσει χαμηλά τις απαιτήσεις της για καύσιμο και ταυτόχρονα να καρπωθεί τις επιδόσεις που της αξίζουν. Τα 400 Nm ροπής σε συνδυασμό με το διπλού συμπλέκτη 8άρι Steptronic, απλοποιούν την υπόθεση επιδόσεις και τα 6,8’’ για τα πρώτα 100 km/h έρχονται εύκολα χωρίς προσπάθεια, αλλά και χωρίς να το καταλάβεις. Η ακλόνητη αίσθηση στην ευθεία με ταχύτητες κοντά στην τελική ταχύτητα των 240 km/h είναι η απόδειξη ότι η 7η γενιά μπορεί να παίξει το ρόλο του εξπρές μεγάλων αποστάσεων. Η κατανάλωση δύσκολα θα ξεπεράσει τα 8 lt/100 km ακόμα και αν το πόδι του οδηγού πέφτει μόνιμα βαρύ και νευρικό στο γκάζι, ενώ σε φυσιολογική χρήση θα κυμανθεί ανάμεσα στα 6 με 7 λίτρα. Στο δρόμο εκτιμάς το αποτέλεσμα και η BMW δεν θα άφηνε την νεα 3άρα στο έλεος της ηλεκτρονικής εποχής. Το στήσιμο και η επικοινωνία πρεπει να αποδίδει έτσι και αλλιώς ακόμα και αν δεν υπήρχαν οι ηλεκτρονικές παροχές υποβοήθησης και μη του οδηγού.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Μοντέρνα αισθητική
  • Σπορ χαρακτήρας
  • Συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Τεχνολογίες
  • Ποιότητα υλικών - συναρμολόγησης
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ηχομόνωση
  • Χώροι
ξινά
  • Εξοπλισμός - Τιμή

Πίσω από την παραδοσιακά απροβλημάτιστη θέση, η αίσθηση που λαμβάνει κανεις είναι η γνωστή που χαρακτηρίζει τα αυτοκίνητα του κατασκευαστή με έδρα την Βαυαρία. Αμεσότητα πάνω απ’ όλα, στιβαρή αίσθηση, ακρίβεια από το μπροστινό σύστημα, τιμόνι όσο βαρύ πρέπει και με σεμιναριακή πληροφόρηση και όλα αυτά συνεργάζονται σαν ορχήστρα στο σύνολο με αποτέλεσμα από τα πρώτα μέτρα να αντιλαμβάνεσαι ότι οδηγείς ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα του είδους. Tα φαρδύτερα μετατρόχια, το χαμηλό κέντρο βάρους και η ομοιόμορφη κατανομή στο ιδανικό 50:50 (εμπρός-πίσω), η M Sport χαμηλωμένη ανάρτηση και η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη προσαρμογή της, οι τροχοί ελαφρού κράματος των 19’’ με το 35άρι προφίλ είναι μερικά από τα στοιχεία που χτίζουν το σπορ υπόβαθρο του μεσαίου sedan. Η κλασσική διάταξη με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, συναντά παχύτερες αντιστρεπτικές και συνολική αύξηση ακαμψίας της ανάρτησης που φτάνει έως και 50% σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Εν ολίγοις η νεα σειρά 3 κερνάει τον οδηγό με αυτοπεποίθηση ώστε να μην περιορίζει τη φόρα της ευθείας στις στροφές που συναντά μπροστά του.

Ακόμα και αν έχεις επιλέξει το πρόγραμμα Comfort στο Driving Experience Control αντιλαμβάνεσαι ότι το μεσαίο sedan της BMW ισορροπεί ανάμεσα στην ποιοτική κύλιση και τη σφιχτή αίσθηση. Ακόμα και στην Sport επιλογή μπορεί να μην είναι κούτσουρο, όμως σε κάθε περίπτωση οι ελληνικές κακοτεχνίες των δρόμων επιβάλουν σύνεση με τόσο χαμηλό προφίλ ελαστικών. Αν βρεις καλοστρωμένο τάπητα ο αδιαπραγμάτευτος χαρακτήρας που σημαδεύει με συνέπεια την απόλαυση της οδήγησης ξετυλίγεται. Επικοινωνιακότατη, με ψαγμένο στήσιμο και εύστοχη σε ότι της ζητήσεις, προσφέρει απλόχερα τις υψηλές της δυνατότητες. Μπορείς να απενεργοποιήσεις τα ηλεκτρονικά και να θυμηθείς την πισωκίνητη παράδοση και συμπεριφορά μιας καλοστημένης BMW που απλώνει την ουρά της στην έξοδο της στροφής και χαρίζει χαμόγελα στον οδηγό της. Στις κλασικές της αξίες φυσικά εκτός από την σπορ ταμπέλα κατέχει και αναβάθμιση στις ταξιδιωτικές της προθέσεις χάρη στην ποιοτική κύλιση και την ήσυχη καμπίνα επιβατών. Σήμερα η νεότερη σειρά 3, έχει ανέβει επίπεδο και διαθέτει όλα τα εφόδια για να κατοχυρώσει την θέση της κορυφαίας πρότασης στα premium μεσαία και να μην αφήσει παράπονο κυριολεκτικά σε κανέναν.

συμπέρασμα

Στην νέα της εποχή η 3άρα της BMW καταφέρνει να απογειώσει τις δυνατότητες της μέσα από τις γενναιόδωρες παροχές σε επίπεδο τεχνολογίας. Ένα πλήρες οπλοστάσιο που αφορά την ασφάλεια τις ανέσεις και τις ευκολίες είναι διαθέσιμο, δίνει την αίσθηση ότι συνολικά ξεπερνάει την μεσαία κατηγορία που ανήκει και πάνω απ’ όλα δεν αφήνει στην τύχη την εικόνα της, όταν την κρίνεις πίσω από το τιμόνι. Η επικοινωνιακή λογική βρίσκεται στα καλύτερά της, η συμπεριφορά πείθει και τον απαιτητικότερο και η προσοχή στα δυναμικά της χαρακτηριστικά αποδίδει ώστε να ανέβει επίπεδο. Συνολικά αποδεικνύει ότι η πίστη στις παραδοσιακές αξίες μπορεί να συνδυαστεί με τεχνολογία αιχμής και επίκαιρες παροχές και κάπως έτσι σήμερα διατηρεί τον τίτλο του leader premium μεσαία. Τέσσερις είναι οι εκδόσεις (Advantage, Sport Line, Luxury Line και M Sport) που είναι διαθέσιμες και επιτρέπουν την απόλυτη εξατομίκευση.   





ΦΩΤΟ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

GOCAR TREST - BMW 320d

POLL

Τι κίνητρα πρέπει να δοθούν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα;

  • Έκπτωση τουλάχιστον 5.000 ευρώ
  • Δωρεάν στάθμευση παντού
  • Δωρεάν διέλευση από τους σταθμούς διοδίων
  • Δωρεάν φόρτιση σε δημόσιους σταθμούς
  • Όλα τα παραπάνω
64
GOCAR Magazine #64

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...