ΔΟΚΙΜΗ: Kia Ceed 1.4 T-GDi GT Line

Με ξεκάθαρη ευρωπαϊκή ταυτότητα το νέο Ceed έρχεται να βάλει δύσκολα στον πρωτοκλασάτο ανταγωνισμό των μικρομεσαίων και να πάρει τη θέση που του ανήκει.

  • -
  • -
Ισχύς140 PS
Ροπή242 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,9 sec
Μέση κατανάλωση5,7 lt/100km
Εκπομπές CO2132 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η νέα, 3η γενιά Ceed σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη ενισχύοντας την παρουσία της Kia στην αγορά της Γηραιάς Ηπείρου και στο C-segment.


Στον πόλεμο των μικρομεσαίων η Kia έκανε τα πρώτα σεμνά βήματα 12 χρόνια πριν όταν εμφάνισε το Cee’d σαν προάγγελο δυναμικών εξελίξεων για την εταιρεία. Προσιτό όσο ελάχιστα εκείνη την εποχή, μπορεί να μην πατούσε ξεκάθαρα στην κατηγορία, όμως εξυπηρετούσε μια χαρά το σκοπό του οικογενειακού hatchback με αξιόλογη χωροταξική προσφορά, πακέτο με ποιότητα, απόδοση, εξοπλισμό και μετάβαση σε ευρωπαϊκά δεδομένα, όσον αφορά το στιλ και τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Η 2γενιά έβαλε ακόμα πιο σταθερές βάσεις για να κόβει με την αξία του εισιτήριο στα C-segment, ενώ η 3η γενιά ήρθε να υπενθυμίσει στην αφρόκρεμα των ανταγωνιστών του ότι είναι εδώ.

 


Αθλητική δημιουργία

Σχεδιάζεται και εξελίσσεται μηχανολογικά στην Φρανκφούρτη της Γερμανίας, κατασκευάζεται στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο στην Ζίλινα της Σλοβακίας και στοχεύει ξεκάθαρα στην απαιτητική ευρωπαϊκή αγορά. Η αρμονία στις γραμμές του πρωταγωνιστεί, ενώ χωρίς ακρότητες δείχνει το αθλητικό του στιλ και φυσικά τον έντονο δυναμισμό του. Η περίπτωση GT Line της δοκιμής, έρχεται με πιο σπορ προσανατολισμό και εμφάνιση που ξεχωρίζει οπτικά από σπορ προφυλακτήρες τόσο εμπρός όσο και πίσω. Συνοδεύεται με ψευτοδιαχύτη σε σκούρα απόχρωση που ενσωματώνει διπλές απολήξεις με νίκελ περίγραμμα, από τις οποίες φυσικά δεν εκπνέουν εξατμίσεις, αλλά εξυπηρετούν το στιλ. Μπροστά η tiger noise μάσκα με γυαλιστερό μαύρο πλέγμα και ασημί ματ περίγραμμα τονώνει το δυναμισμό του Ceed, ενώ οι πολυάκτινες ζάντες ελαφρού κράματος είναι διαθέσιμες σε διάσταση 17’’ ή προαιρετικά 18’’. Στάνταρ είναι και τα φώτα ημέρας LED σε σχήμα «ice cube» που χαρίζουν ξεχωριστή ταυτότητα στο μοντέλο, ενώ το προφίλ τονίζεται από τη γραμμή που το διατρέχει και την πλατιά πίσω τρίτη κολόνα.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Κομψό και αθλητικό στιλ
  • Ποιότητα
  • Στιβαρότητα πλαισίου
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιοτική ανάρτηση
  • Απόδοση - επιδόσεις
  • Φρένα
  • Τεχνολογίες
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
  • Εγγύηση
ξινά
  • Άνεση ανάρτησης
  • Βάρος τιμονιού

Η πρώτη εντύπωση είναι αυτή που γοητεύει τη ματιά και το Ceed πείθει ότι είναι ένα γρήγορο αυτοκίνητο της κλάσης του με βάση την εμφάνιση. Σχεδιαστικά συνδέεται με το μεγάλο και επιβλητικό Stinger, κάτι που είναι υπερ του, χωρίς όμως να προσπαθεί να δείξει μυώδες και πληθωρικό με σχεδιαστικά τεχνάσματα. Χαμηλότερο, φαρδύτερο και με μεγαλύτερο πίσω πρόβολο σε σχέση με το προηγούμενης γενιάς, πατάει στην νέα πλατφόρμα K2, διατηρεί το μεταξόνιο ακέραιο (2.650 mm), αλλά ωφελείται χωροταξικά. Η είσοδος στο εσωτερικό αποκαλύπτει μια σχεδιαστική προσέγγιση που δεν εστιάζει στον εντυπωσιασμό, αλλά στην ουσία, με μεγάλα βήματα εξέλιξης όσον αφορά την τεχνολογική του αναβάθμιση, τα υλικά κατασκευής και φυσικά την απλοποιημένη εργονομία.



Τα υλικά είναι καλοφινιρισμένα και μοιρασμένα ως προς τη σκληρότητα, με τα μαλακά να κυριαρχούν στο πάνω μέρος του ταμπλό. Λεπτομέρειες που ξεχωρίζουν την έκδοση, αναβαθμίζουν την αισθητική και την κομψότητα του συνόλου. Διακριτικότατη εμφάνιση του λογότυπου GT Line, συνδυασμός ημιδερματινων επενδύσεων με ποιοτικές ραφές σε καθίσματα και εύστοχη χρήση piano black επιφανειών και «φιλέτων» αλουμινίου σε καίρια σημεία τονώνουν την σπορτιφ αίσθηση. Ο ευρωπαϊκός αέρας κυριαρχεί ενώ ο εξοπλισμός είναι υπέρ του δέοντος πλήρης με την λίστα να περιλαμβάνει τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού που ενδεικτικά περιλαμβάνουν στάνταρ τα Forward Collision-Avoidance Assist, Lane Keeping Assist και High Beam Assist. Φυσικά το τεχνολογικό καλάθι περιλαμβάνει και τα Blind Spot Collision Warning, Rear Cross-Traffic Collision Warning, Smart Parking Assist τα οποία προσφέρονται προαιρετικά.

Μπορεί ξεκάθαρα να μην διεκδικεί την είσοδό του στην premium γειτονιά, όμως το επίπεδο της προσφοράς του είναι υψηλό και δεν αφήνει περιθώρια κριτικής. Οι πλούσιες ανέσεις συμπληρώνονται από την 7άρα οθόνη αφής, που είναι τοποθετημένη ψηλά, έχει εύκολο μενού και μέσα από αυτή ξεδιπλώνονται όλες οι λειτουργίες συνδεσιμότητας, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Εκτός της συνεργασίας με την TomTom που εξασφαλίζει πιστότητα πλοήγησης, διαθέσιμα είναι και ηχεία από την JBL που διακρίνονται για την ακουστική τους. Θέσεις για μικροαντικείμενα έχουν την τιμητική τους, οι επιβάτες ακόμα και αν είναι λεβεντόπαιδα θα βρουν έναν καλό λόγο για την πρακτικότητα και τις ανέσεις της καμπίνας, ενώ για τις κύριες αποσκευές τους υπάρχουν πίσω 395 lt, 15 περισσότερα δηλαδή, αποθηκευτικού χώρου.


 

Πάτημα που εμπνέει

Με το τιμόνι στα χέρια διαπιστώνεις ότι το Ceed γενικότερα και η έκδοση GT Line ειδικότερα έχει μια ιδιαίτερα στενή σχέση με τον δρόμο, από αυτές που απολαμβάνεις όσο περισσότερα χιλιόμετρα διανύεις μαζί του. Ο οδηγός κάθεται πιο χαμηλά, θέση που προδιαθέτει και ταιριάζει στον νέο, πιο σπορ χαρακτήρα του μοντέλου. Ένας ολοκαίνουργιος, μοντέρνας τεχνολογίας κινητήρας αναλαμβάνει να ζωηρέψει το φλογερό ταμπεραμέντο του Ceed και οι 140 ίπποι πορεύονται αγκαζέ με τα 242 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας γεμάτη απόδοση και δυναμικές επιδόσεις. Ο 1.4 T-GDi είναι φυσικά υπερτροφοδοτούμενος και με άμεσο ψεκασμό, συνδυάζεται για την περίσταση με ένα 6άρι σωστά κλιμακωμένο κιβώτιο ταχυτήτων και επιταχύνει σε 8,9’’ τα πρώτα 100 km/h. Η τελική του ταχύτητα ανακοινώνεται στα 210 km/h και συνολικά το Ceed δείχνει πρόθυμο να επιβεβαιώσει τις τιμές. Σημασία έχει ότι αποδίδει πολιτισμένα σε όλο το εύρος και η πρόθεσή του να αποδώσει δυναμικές επιταχύνσεις και ρεπρίζ διευκολύνει το σπορ ρυθμό. Αν επιθυμείς βέβαια το μέγιστο από πλευράς επιδόσεων τότε θα καβατζάρεις τα διψήφια νούμερα όσον αφορά την κατανάλωση, ενώ με σύνεση και λογική στο βάρος του δεξιού ποδιού, οι συνηθέστερες τιμές θα γυροφέρνουν τα 7-8 lt/100 km.

Στο δρόμο η αίσθηση έχει γεμίσει σε πληροφορία κάτι που χτίζει εμπιστοσύνη ώστε να μην κόβεις στην είσοδο των στροφών. Λίγο το φιλότιμο τιμόνι που είναι πιο άμεσο και ακόμα περισσότερο το άκαμπτο πλαίσιο που συνδυάζεται με την ακριβή και αποτελεσματική λύση των πολλαπλών συνδέσμων πίσω, υποστηρίζουν το υψηλό επίπεδο συμπεριφοράς. Το GT Line σε εμπνέει να ορμήξεις σε στριφτερες διαδρομές όντας ευχάριστο και αποδοτικό στις εντολές που του δίνεις. Όλα αυτά μάλιστα συμβαίνουν με χαρακτηριστική ηρεμία και με ακλόνητη γεύση σε υψηλές ταχύτητες, κάτι που διαπιστώνεις στις ευθείες διατηρώντας την ίδια εικόνα και όταν αυτές τελειώνουν. Οι κλίσεις στις στροφές είναι ελάχιστες, παραμένει βιδωμένο στον δρόμο με την εμφανώς πιο σφιχτή και ψαγμένη ανάρτηση και τα Michelin δεν χάνουν την επαφή τους με το δρόμο με το σύστημα Torque Vectoring να αποδίδει και στη συνεργασία με τα φρένα να κόβει ροπή από τον εσωτερικό τροχό προκειμένου να μειώσει την υποστροφή. Νιώθεις ένα σώμα με το αυτοκίνητο αλλά μην περιμένεις θεαματικό στιλ και τοποθέτηση πριν την κορυφή, γιατί το ESP καραδοκεί ακόμα και όταν το βγάλεις off. Η ουρά μεν βοηθάει αλλά σου ζητάει ιδανικές γραμμές, και τότε μπορείς να διαπρέψει σε ταχύτητα, κερδίζει την εμπιστοσύνη του οδηγού για περάσματα με μεγάλες ταχύτητες, ενώ τα φρένα είναι περίφημα σε δύναμη και αποτελεσματικότητα.

Αν λείπει κάτι από το τιμόνι δεν είναι η αίσθηση, αλλά το βάρος που νιώθεις ότι υπερνικά η υποβοήθηση, όμως η πληροφορία φτάνει σωστή στα χέρια, χωρίς να κουράζει σε χαμηλές ταχύτητες μέσα στην πόλη. Συν τοις άλλοις καταφέρνει ταυτόχρονα να παντρέψει την αποτελεσματικότητα με τις ταξιδιωτικές του ανησυχίες ποντάροντας στην σωστή ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης. Μπορεί η σφιχτή και διαβαστερή ανάρτηση να μην προσφέρει βελούδινη απορρόφηση των ανωμαλιών, όμως δεν ταλαιπωρεί και γίνεται αισθητή χωρίς να ενοχλεί κυρίως σε χαμηλές ταχύτητες σε έντονα κατσαρό οδόστρωμα. Το νέο Ceed αποτελεί την αιχμή του δόρατος για την Kia σε μια εμπορική κατηγορία και έρχεται με γεμάτο το καλάθι σε όλους τομείς. Αν ψάχνεις σήμερα το ιδανικό ανάμεσα σε κορυφαία μικρομεσαία πρέπει να το συμπεριλάβεις στις επιλογές σου, τόσο για τα κατορθώματά του, όσο και για τον άσο στο μανίκι της εργοστασιακής εγγύησης των επτά ετών.

συμπέρασμα
Ξεκίνησε στα ευρωπαϊκά σαλόνια από το 2006 που εμφανίστηκε, ξάφνιασε και συζητήθηκε θετικά κάτι που σταδιακά άλλαξε την εικόνα της Kia. Η δεύτερη γενιά μπήκε για τα καλά στο παιχνίδι της κλάσης του, ενώ η πρόσφατη 3η γενιά ήρθε για πρωταθλητισμό στη μάχη ανάμεσα στην κρεμ ντε λα κρεμ των μικρομεσαίων. Με τη σπορ εσανς της έκδοσης GT Line το επίκαιρο Ceed τονώνει ακόμα περισσότερο τη αθλητική του εικόνα και τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, με επιδόσεις που κουμπώνουν στο συνολικό στήσιμο και εμπνέουν τον απαιτητικό. Η σπορ και μοντέρνα αισθητική και το συνολικό τεχνολογικό υπόβαθρο δίνουν στο μικρομεσαίο Kia το διαβατήριο εισόδου στην αφρόκρεμα της κατηγορίας.





ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

GOCAR TEST - Kia Ceed 1.4 GT–Line

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...