ΔΟΚΙΜΗ: FIAT 500X Mirror 1.4 MultiAir 140PS

Το στιλάτο SUV με πλούσιο εξοπλισμό και δελεαστική τιμή. Αυτή είναι η πιο value for money επιλογή της εποχής

  • -
  • -
Ισχύς140 PS
Ροπή230 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,8 sec
Μέση κατανάλωση6,0 lt/100km
Εκπομπές CO2139 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Το Fiat 500X Mirror έχει στιλ, φουλ εξοπλισμό και δελεαστική τιμή. Η συγκεκριμένη έκδοση του στιλάτου SUV «καθρεφτίζει» τις επιθυμίες του κάθε υποψήφιου αγοραστή.

Οι εκδόσεις Mirror είναι εμπνευσμένες από τη γενικότερη φιλοσοφία της Fiat να δημιουργήσει οχήματα που απλοποιούν τη ζωή των οδηγών, αλλά και των επιβατών, αξιοποιώντας λειτουργίες προηγμένης τεχνολογίας και ασφάλειας, σε συνδυασμό με το ιταλικό σχεδιαστικό ταπεραμέντο. Η συγκεκριμένη βερσιόν βρήκε πρόσφορο έδαφος τόσο στα 500 και 500L όσο και στο 500Χ. Για την  περίπτωση του πολυμορφικού μπορείτε να διαβάσετε την αναλυτική μας δοκιμή ΕΔΩ, ενώ το στιλάτο crossover είναι ένα από τα μοντέλα που βολτάραμε πρόσφατα και πέρασε από το γκαράζ του GOCAR.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Απόδοση κινητήρα
  • Στιβαρή αίσθηση
  • Ικανοποιητικοί χώροι για μια οικογένεια
  • Εξοπλισμός
  • Οδική συμπεριφορά
ξινά
  • Μέτρια αίσθηση τιμονιού
  • Κατανάλωση

Αναμφίβολα, στο αισθητικό μέρος του 500Χ δεν μπορείς να του προσάψεις κανένα σχεδιαστικό φάουλ. Οι έντονες καμπύλες και η πληθωρική του παρουσία ξεχωρίζουν από μεγάλη απόσταση. Μπορεί η «πηγή έμπνευσης» να είναι το απλό πεντακοσαράκι, ωστόσο οι designers έδωσαν στο 500Χ την κατάλληλη δόση «αναβολικών», ώστε να μεγαλώσει, να διαφέρει και να τονίσει παράλληλα τον περιπετειώδη χαρακτήρα του. Η έκδοση Mirror όμως επεμβαίνει και στο στιλιστικό τμήμα του ιταλικού crossover, αναβαθμίζοντας την ελκυστική του εικόνα.

Εξωτερικά, οι διαστάσεις του μοντέλου παρέμειναν ίδιες (4,25 μέτρα μήκος και 2,57 μέτρα μεταξόνιο), ενώ έχουμε τρία νέα χρώματα, ανάμεσά τους και το γυαλιστερό μπλε του αυτοκινήτου της δοκιμής. Πατάει επάνω σε νέες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών με ιδιαίτερο σχεδιασμό, που δένουν με το υπόλοιπο αμάξωμα. Οι λεπτομέρειες σε σατινέ χρωμίου, όπως είναι οι λαβές των θυρών, το περίγραμμα των προβολέων ομίχλης, τα πλευρικά διακοσμητικά μαρσπιέ και τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεφτών, προσφέρουν ένα πιο εκλεπτυσμένο ύφος στο σύνολο της εικόνας. Το μόνο σημείο που μαρτυρά την έκδοση και με τη... βούλα και ταυτόχρονα ολοκληρώνει τις ιδιαίτερες πινελιές της συγκεκριμένης βερσιόν είναι στη μεσαία κολώνα, όπου βρίσκεται η σφραγίδα «Mirror».

Τόσο ίδιο, αλλά τόσο διαφορετικό

Η εικόνα στο εσωτερικό είναι πολύ γνώριμη, μιας και δεν διαφέρει από την απλή έκδοση του 500Χ. Η άνεση είναι επαρκής τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες, καθώς και για τις αποσκευές τους (350 λίτρα). Το σίγουρο είναι ότι δεν θα δυσκολευτείς να βρεις αμέσως τη σωστή θέση οδήγησης, που παρέχει και καλή ορατότητα. Βέβαια, μπορεί ο διάκοσμος να φαίνεται οικείος, αλλά οι μικρές τεχνολογικές και αισθητικές επεμβάσεις χαρίζουν έναν αέρα φρεσκάδας στο 500X Mirror. Με την πρώτη ματιά ξεχωρίσαμε τη νέα ταπετσαρία με τις μπλε λεπτομέρειες και το ματ μπλε στο ταμπλό, που φέρει ευανάγνωστα το λογότυπο «500». Ακριβώς από πάνω, ο συνδυασμός μαλακών και σκληρών πλαστικών σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή. Με την ενεργοποίηση των ηλεκτρικών του αυτοκινήτου όμως δίνει το «παρών» η εντυπωσιακή ματ έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών με το σύστημα U-Connect της Fiat που προσφέρει μεταξύ άλλων Bluetooth, Audio Streaming, πλοήγηση με τρισδιάστατη απεικόνιση και Live υπηρεσίες. Παράλληλα, το 500Χ Mirror φέρει επιπλέον εξοπλισμό όπως είναι η κάμερα οπισθοπορείας, οι αισθητήρες παρκαρίσματος, οι εμπρόσθιοι προβολείς με τεχνολογία Xenon, το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης και αυτόνομου φρεναρίσματος, το σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου, το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, ο διζωνικός κλιματισμός, το προσαρμοζόμενο Cruise Control και οι 6 αερόσακοι. Σύμφωνα με την εταιρεία, το συνολικό κόστος του επιπρόσθετου εξοπλισμού φτάνει τα 2.300 ευρώ, ποσό που δεν θα το δεις στο τελικό λογαριασμό του ταμείου, αφού η Fiat το προσφέρει δωρεάν.

Καλός, αλλά «τσιμπάει»…

Το Fiat 500Χ Mirror της δοκιμής εφοδιάζεται με τον 1.4 MultiAir II, που είναι και η αιτία που μεταφέρει το 1.395 κιλών αμάξωμα με άνεση. Οι 140 ίπποι, τα 230 Nm ροπής και το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων είναι ο συνδυασμός, που επιτρέπει στο μικρό SUV να ολοκληρώσει τη διαδικασία 0-100 km/h σε 9,8 sec, ενώ η λειτουργία του μοτέρ δεν είναι καθόλου ενοχλητική. Όσον αφορά την κατανάλωση, η FIAT ανακοινώνει 6 lt/100 km στον μικτό κύκλο. Στη μικρή μας συμβίωση, το trip computer δεν ήταν αρκετά επιεικές μαζί μας, μιας και η τιμή της μέσης κατανάλωσης είχε σκαρφαλώσει στα 9,3 lt/100 km. Βέβαια, αν αναζητάς χαμηλότερη κατανάλωση, αλλά ακριβώς τον ίδιο εξοπλισμό και την ίδια τελική τιμή, τότε μπορείς να επιλέξεις την πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον 1.6 MTJ των 120 ίππων και 320 Nm ροπής. Επίσης, στην έκδοση Mirror, οι δύο παραπάνω κινητήρες προσφέρονται και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT για να μην «ιδρώνεις» μέσα στην κίνηση. Το επιπλέον κόστος είναι 700 ευρώ, φτάνοντας δηλαδή τα 21.900 ευρώ.

Πατάει γερά…

Κατά την οδήγησή μας τόσο μέσα στην πόλη όσο και σε επαρχιακό δρόμο, αντιληφθήκαμε την ευελιξία που έχει το μικρό crossover, μιας και ο κύκλος στροφής είναι μόλις 11,1 μέτρα. Η σφιχτή ανάρτηση και οι 17 ιντσών τροχοί συνεργάζονται ιδανικά, με τους Ιταλούς να έχουν βρει την καλύτερη ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και στην οδηγική ευχαρίστηση σε ένα «ψηλό» αυτοκίνητο. Βέβαια, όταν τα όρια ξεπεραστούν, κάνουν την εμφάνισή τους με γλυκό τρόπο τα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Τα ασφάλτινα ελαστικά και η έλλειψη συστήματος τετρακίνησης δε θα σε περιορίσουν στο να οδηγήσεις σε χωματόδρομους, αλλά πάντα σε βατές διαδρομές. Γενικότερα, το 500X είναι ένα all-around crossover, που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας, αλλά παράλληλα να ευχαριστήσει τον «ανήσυχο» πατέρα.

Επειδή το B-SUV Segment είναι μια ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία τόσο στον παγκόσμιο ιστό όσο και στη χώρα μας, η Fiat έχει έναν πολύ δυνατό εκπρόσωπο στην συγκεκριμένη κατηγορία, το 500X. Μάλιστα, η έκδοση Mirror που συνδυάζει τον πλούσιο εξοπλισμό και τη δελεαστική τελική τιμή είναι ίσως η καλύτερη value for money επιλογή αυτή την περίοδο. Τέλος, η ελληνική αντιπροσωπεία προσφέρει 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης και άτοκο χρηματοδοτικό πρόγραμμα μέσω της FCA Bank.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα
Η έκδοση Mirror δεν είναι απλά μια ακόμα έκδοση του 500X, αλλά κάτι παραπάνω. Όχι μόνο προσφέρει γενναιόδωρα τον πλουσιότερο εξοπλισμό για το ιταλικό crossover στην στάνταρ (χαμηλή) τιμή, αλλά έρχεται με 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης και άτοκο χρηματοδοτικό πρόγραμμα μέσω της FCA Bank. Αυτό μεταφράζεται ως μια από τις καλύτερες value for money επιλογές στον αυτοκινητικό χώρο αυτή την εποχή.

FIAT 500X & 500L MIRROR

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...