ΔΟΚΙΜΗ: Renault Kadjar 1.6 dCi 4WD

Με τετρακίνηση, 130 ίππους και οικονομία diesel, το γαλλικό SUV διαθέτει το τρίπτυχο της επιτυχίας

  • -
  • -
Ισχύς130 PS
Ροπή320 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,5 sec
Μέση κατανάλωση4,8 lt/100km
Εκπομπές CO2126 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το όνομα KADJAR (Κατζάρ) είναι σύνθεση των ‘KAD’ και ‘JAR’. Το ‘KAD’ είναι εμπνευσμένο από τη λέξη ‘quad’, τις τετράτροχες γουρούνες παντός εδάφους και το ‘JAR’ προέρχεται από τις γαλλικές λέξεις ‘agile’ και ‘jaillir’, που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνουν ευελιξία, ελευθερία και ικανότητα. Το C-SUV της Renault μοιράζεται πλατφόρμα και μηχανικά μέρη με το Nissan Qashqai και διατίθεται σε προσθιοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, με κινητήρες βενζίνης και diesel

Το Kadjar έβαλε τη Renault δυναμικά στο χάρτη των C-SUV προσφέροντας εντυπωσιακούς χώρους σε όμορφη συσκευασία, ποιοτική συμπεριφορά στο δρόμο και μπόλικη τεχνολογία άνεσης και ασφάλειας. Μάλιστα, το γαλλικό μοντέλο μας εντυπωσίασε στη δοκιμή με τον diesel κινητήρα 1.5 dCi. Για όποιους ωστόσο η τετρακίνηση είναι εκ των ουκ άνευ σε ένα SUV, την απάντηση έχει η πολύ ενδιαφέρουσα έκδοση 1.6 dCi 4WD που δοκιμάζουμε εδώ.

Αισθητικά, η τετρακίνητη εκδοχή του Kadjar δεν διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες. Προκαλεί το ενδιαφέρον στο πέρασμά της με τη μυώδη εμφάνιση και με στοιχεία όπως τα στενόμακρα φώτα LED, η επιβλητική μάσκα, οι τονισμένοι ώμοι πάνω από τους θόλους των τροχών και τα τρισδιάστατα πίσω φωτιστικά σώματα. Συνολικά το γαλλικό SUV είναι όμορφο, ξεχωριστό και ξεκάθαρα Renault.

Οθόνη TFT

Η οθόνη TFT στο κέντρο του πίνακα οργάνων ρυθμίζεται σε 5 διαφορετικούς χρωματισμούς και 4 στυλ εμφάνισης:

  • Κλασσικό ταχύμετρο που συνδυάζεται με στροφόμετρο με «βελόνα», ενώ υπάρχει και ψηφιακή ένδειξη της ταχύτητας στο κέντρο.
  • Σπορ ταχύμετρο με την ένδειξη της ταχύτητας να εμφανίζεται στο κέντρο και ένα απλοποιημένο στροφόμετρο.
  • Ταχύμετρο με λειτουργία «οικονομίας», με γράφημα που δείχνει την ιδανική διακύμανση της κατανάλωσης και την ταχύτητα στο κέντρο.
  • Μια απλοποιημένη έκδοση του ταχύμετρου χωρίς στροφόμετρο.

Ενδιαφέρουσα είναι η σχεδίαση και στο εσωτερικό. Από τη θέση του οδηγού εκτιμάς τα αναπαυτικά καθίσματα, την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και την εργονομία. Το επάνω μέρος του ταμπλό καλύπτεται από μαλακό υλικό, ενώ ο πίνακας οργάνων δίνει μια high-tech αύρα με την οθόνη TFT στο κέντρο του, η οποία αφενός προσφέρει πληθώρα πληροφοριών, αφετέρου προσαρμόζεται στα γούστα σου με 4 προφίλ ενδείξεων και 5 διαφορετικούς χρωματισμούς. Στην κεντρική κονσόλα κυριαρχεί η οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων R-Link2 με λειτουργία που θυμίζει τάμπλετ.



Πρόκειται ουσιαστικά για το κέντρο ελέγχου του γαλλικού SUV. Από εδώ ελέγχεις για παράδειγμα (και με φωνητικές εντολές αν θέλεις) την πλοήγηση και το ηχοσύστημα, συνδέεις το κινητό σου, έχεις πρόσβαση σε διάφορες χρήσιμες εφαρμογές και ρυθμίζεις τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης. Ακόμη, υπάρχει πρόγραμμα που καταγράφει τις επιδόσεις σου στην οικονομική οδήγηση και σε βαθμολογεί αναλόγως!

Με μήκος 4,45 m και μεταξόνιο 2,65 m, το Kadjar υπόσχεται μεγάλη ευρυχωρία στο εσωτερικό του. Κάτι που επιβεβαιώνεται στην πράξη, με τους επιβάτες στις πίσω θέσεις να απολαμβάνουν άπλετο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι, ενώ και το φάρδος είναι αρκετά μεγάλο επιτρέποντας τη μεταφορά τρίτου ενήλικα χωρίς πολλές παραχωρήσεις. Παράλληλα, ο χώρος αποσκευών είναι στα 527 λίτρα (472 dm3 σε VDA), ενώ με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος που γίνεται πανεύκολα - τραβάς απλά δύο μοχλούς στο πορτμπαγκάζ - δημιουργείται ένας επίπεδος χώρος φόρτωσης 1.478 λίτρων. Επιπλέον, στις πλουσιότερες εκδόσεις το κάθισμα του συνοδηγού μπορεί επίσης να αναδιπλωθεί επιτρέποντας τη μεταφορά αντικειμένων με μήκος που ξεπερνά τα 2,5 μέτρα.



Το Kadjar 4WD κινείται από τον 1.6 dCi που αποδίδει 130 ίππους στις 4.000 rpm και 320 Nm ροπής στις 1.750 rpm. Ακριβώς εκεί, λίγο μετά τις 1.500 rpm νιώθεις τον 1.600άρη diesel να ζωντανεύει και να διατηρεί την πλούσια δύναμή του μέχρι ψηλά, δίνοντας πολύ καλές επιδόσεις στο γαλλικό SUV: 0-100 σε 10,5 sec (9,9 sec η δικίνητη έκδοση) και τελική ταχύτητα 190 km/h. Στις επιταχύνσεις βοηθά και το καλό σε αίσθηση και λειτουργία κιβώτιο 6 σχέσεων. Παράλληλα, η κατανάλωση διατηρείται σε λογικά επίπεδα. Οδηγώντας έξυπνα μπορείς να δεις τιμές κοντά στα 6,5 lt/100 km ακόμη και μέσα στην πόλη, ενώ η μέση τιμή της δοκιμής μας ήταν στα 7 (εργοστασιακή τιμή: 4,9 lt/100 km).

Οδηγικά, το Kadjar είναι άνετο, ευχάριστο και αποτελεσματικό. Εμπνέει εμπιστοσύνη με το καλό σε βάρος τιμόνι, αλλά και με τη συμπεριφορά του γενικότερα. Ακόμη και αν το πιέσεις στις στροφές, το SUV της Renault κρατάει καλά χωρίς να γέρνει υπερβολικά, ενώ στο αυτοκινητόδρομο είναι ευθύβολο και διατηρεί εύκολα υψηλή ταχύτητα ταξιδιού. Στα θετικά και η υποδειγματική λειτουργία της ανάρτησης που συνδυάζει το καλό κράτημα με υψηλό επίπεδο άνεσης. Στη συγκεκριμένη έκδοση μάλιστα, ο πίσω άξονας έχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων και προσφέρει ακόμα καλύτερη ποιότητα κύλισης συγκριτικά με την έκδοση 1.5 dCi που έχει ημιάκαμπτο άξονα. Άξια αναφοράς είναι τέλος τα δυνατά και ανθεκτικά φρένα, αλλά και η ηχομόνωση της καμπίνας.



Σε γλιστερές συνθήκες ή σε χωμάτινες διαδρομές, ο οδηγός έχει σύμμαχό του την τετρακίνηση με τα τρία mode λειτουργίας:

  • 2WD όπου η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς,
  • Auto όπου το σύστημα ρυθμίζει αυτόματα την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους εμπρός και πίσω τροχούς και
  • Lock όπου η κατανομή της ροπής μοιράζεται σταθερά σε αναλογία 50/50 μεταξύ μπροστινών και πίσω τροχών για οδήγηση σε ανώμαλες επιφάνειες (χώμα, άμμος, λάσπη, χιόνι) και σε ταχύτητες μέχρι 40 km/h.

Ο οδηγός απλώς επιλέγει το πρόγραμμα που ταιριάζει στο τερέν οδήγησης από τον περιστροφικό διακόπτη στην κονσόλα. Για τις off road εξορμήσεις, επιπλέον όπλα του Kadjar αποτελούν η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (200 mm), οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής (18 και 28 μοίρες αντίστοιχα), η δυνατότητα απενεργοποίησης του ESP (μέχρι τα 50 km/h) και οι ειδικές ποδιές εμπρός και πίσω που προστατεύουν το κάτω μέρος του αμαξώματος.

γλυκά
  • Σχεδίαση μέσα κι έξω
  • Απόδοση κινητήρα
  • Εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας
  • Ευρυχωρία και πρακτικότητα καμπίνας
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Άνεση ανάρτησης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Τιμή
ξινά
  • Άβολες ποτηροθήκες

Ένα ακόμη δυνατό χαρτί του Kadjar είναι ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας που στην έκδοση Expression περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 6 αερόσακους, ESP, Hill Start Assist, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρες φωτός και βροχής, ψηφιακό πίνακα οργάνων, ηχοσύστημα, προβολείς ομίχλης και ζάντες αλουμινίου 17’’. Η έκδοση Dynamic της δοκιμής προσθέτει στα παραπάνω το σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, την προειδοποίηση τυφλής γωνίας, την αναγνώριση πινακίδων ορίων ταχύτητας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός/πίσω, infotainment R-Link2 με οθόνη αφής 7’’ και σύστημα πλοήγησης. Για τους λάτρεις της μουσικής, η κορυφαία έκδοση BOSE εξοπλίζεται με ηχοσύστημα της Bose που περιλαμβάνει αναβαθμισμένα ηχεία με 2 tweeter και subwoofer.

Δείτε εδώ τις προσφορές Renault με όφελος έως και 4.910 ευρώ και δυνατότητα χρηματοδότησης με εξαιρετικά χαμηλό επιτόκιο, από μόλις 3,9%

 

συμπέρασμα

Το τετρακίνητο Renault Kadjar είναι γεμάτο πλεονεκτήματα: όμορφο, σβέλτο, οικονομικό, άνετο, ασφαλές, καλοεξοπλισμένο, πολύ ευρύχωρο και με λογική τιμή. Πρόκειται με λίγα λόγια για ένα ιδιαίτερα προικισμένο SUV με πολλά υπέρ και δίχως ουσιαστικά μειονεκτήματα, που καλύπτει κάθε ανάγκη και επιθυμία του σύγχρονου οικογενειάρχη. 

Δείτε εδώ την 1η LIVE VIDEO ΔΟΚΙΜΗ του RENAULT KADJAR στην Ελλάδα!

 
ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

RENAULT KADJAR 2016 film

LIVE TEST DRIVE-RENAULT KADJAR

Νέο Renault Kadjar

POLL

Ποιο θα επιλέγατε για Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020;

  • BMW Σειρά 1
  • Ford Puma
  • Peugeot 208
  • Porsche Taycan
  • Renault Clio
  • Tesla Model 3
  • Toyota Corolla
72
GOCAR Magazine #72

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...