ΔΟΚΙΜΗ: Seat Arona 1.0 TSI

Ένα Crossover που πραγματικά δικαιολογεί τον όρο κομπακτ και sport

  • - views
  • - comments
Ισχύς115 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,8 sec
Μέση κατανάλωση4,9 lt/100km
Εκπομπές CO2113 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Αν ψάχνεις όλα τα πλεονεκτήματα που ενσωματώνει ένα σύγχρονο supermini και ένα επίκαιρο crossover, το Arona δίνει την λύση


H Seat με το Arona κάνει πράξη τον όρο κομπακτ, που συχνά καπηλεύονται μεγαλύτερα της crossover σχολής στην προσπάθεια να δείξουν δραστήρια και δυναμικά. Αν λοιπόν θέλεις να είσαι πραγματικά μαζεμένος σε διαστάσεις και να διατηρείς τα φευγάτα χαρακτηριστικά των υπερυψωμένων της δημοφιλούς εμπορικής κατηγορίας πρέπει να το δικαιολογείς. Και με βάση το ισπανικό ταμπεραμέντο προκύπτει το πιο sport, ανάμεσα σε άμεσους ανταγωνιστές, στην κατηγορία.

 

Crossover ...Ole!

Από εμφάνιση και μόνο, υπόσχεται ότι φοράει τα αθλητικά του και είναι έτοιμο να επιτεθεί σε δραστηριότητες. Δεν είναι βέβαια μόνο η εμφάνιση όπως θα διαπιστώσουμε, αλλά μέχρι τότε η εικόνα του Arona πρωταγωνιστεί. Χωρίς να είναι κάτι εξεζητημένο σχεδιαστικά, το Crossover της Seat διατηρεί τη ματιά επάνω του περισσότερο απ’ ό,τι ένα Ibiza από το οποίο αποτελεί την βάση στην οποία χτίζεται. Η κοντή εκδοχή της πλατφόρμας MQB την οποία χρησιμοποιεί το supermini της εταιρείας, δέχεται ένα κομψό και δυναμικό περιτύλιγμα που εκπροσωπεί την ξεχωριστή προσωπικότητα του Arona. Η σχέση με το Ibiza περιορίζεται περισσότερο σε δομικά στοιχεία και μηχανικά μέρη και λιγότερο έως καθόλου στην εξωτερική του εικόνα. Μυώδες και με ανάστημα, διαχειρίζεται με ισορροπία ακμές και νευρώσεις στις μεταλλικές του επιφάνειες ώστε το αποτέλεσμα να μπορεί να χαρακτηριστεί σπορ και περιπετειώδες. Για το τελευταίο φροντίζουν οι ποδιές και τα άβαφα φρύδια σε θολούς και μασπιέ, ενώ φυσικά η απόσταση από το έδαφος (190 mm) αποτελεί το κυριότερο προνόμιο για τις εκδρομικές του αναζητήσεις. Η τετρακίνηση δεν προβλέπεται και τις βοήθειες θα τις αναζητήσει κανείς από το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ XDS και τα κατάλληλα ελαστικά για συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης.


Μάτι βγάζει βέβαια και η διχρωμία σε καθρέφτες και οροφή και μάλιστα υπάρχουν 68 διαφορετικές αποχρώσεις για την εξατομίκευση του Arona ανάλογα με τα γούστα του πελάτη. Απόλυτα ταιριαστή η γκρι απόχρωση ενώ το μεταλλικό φιλέτο που τρέχει στη βάση των πλευρικών γυάλινων επιφανειών και διαχωρίζει το υπόλοιπο αμάξωμα από την οροφή, καταλήγει στο ανάγλυφο X που τονώνει την φινέτσα και το στιλ. Τα στάνταρ LED ημέρας, αλλά ακόμα περισσότερο τα εξτρά full LED, στην έκδοση Xcellence της δοκιμής, δίνουν μια premium αύρα σε συνδυασμό με τα πίσω στην εξωτερική εμφάνιση του Crossover της Seat. Στο εσωτερικό η εικόνα ακολουθεί τα σχεδιαστικά πρότυπα που γνωρίσαμε στο νέο Ibiza κάτι που σε επίπεδο πρακτικότητας και εργονομίας δεν αφήνει παράπονα. Ο πίνακας οργάνων προσφέρει ευκρίνεια και πληροφόρηση με αναλογικό και ψηφιακό τρόπο, ενώ μπορεί τα υλικά να είναι σκληρά στο σύνολό τους, είναι όμως καλοφινιρισμένα και συναρμολογημένα έτσι που θα πάψεις να ασχολείσαι μαζί τους στο λεπτό. Σχεδιαστικά σε κερδίζει με την λιτά εμπνευσμένη οπτική που δεν φλυαρεί και στοχεύει στην ουσία.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Αισθητική
  • Τεχνολογίες
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Φρένα
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι
  • Τιμή
ξινά
  • Δεν προβλέπεται τετρακίνηση
  • Σφιχτή ανάρτηση για το χώμα 

Η ασημένια φάσα που τρέχει σε όλο το ταμπλό, δίνει μια πινελιά μοντέρνας διάθεσης κάτι που έτσι και αλλιώς δεν λείπει από την κεντρική ιδέα. Πλαισιώνει δε και την έγχρωμη οθόνη αφής 8’’ για εξασφάλιση ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με συνδεσιμότητα επιλογών Apple Car Play, Android Auto και Mirror Link. Συνολικά το Arona είναι πλούσιο από την βάση των εκδόσεων, ενώ το ρεπερτόριο εξοπλισμού προσφέρει όλες αυτές τις σύγχρονες τεχνολογίες υποστήριξης του οδηγού. Χωροταξικά προσφέρει χώρους ενός καλού σύγχρονου supermini και δεν είναι υπερβολή μια τετράδα ενηλίκων με υψηλό ανάστημα να βολευτεί χωρίς να αντιμετωπίζει πρόβλημα στα γόνατα και στο κεφάλι. Ακόμα και ο μεσαίος επιβάτης δεν θα νιώσει παρείσακτος, ενώ ο χώρος αποσκευών των 400 λίτρων συναγωνίζεται μεγαλύτερα αυτοκίνητα όπως για παράδειγμα το Leon που υστερεί κατά δέκα λίτρα.

 

Πάτημα γάτας

Έχεις συνηθίσει τα Crossover να έχουν άλλοτε μια μικρή και άλλοτε μεγαλύτερη υστέρηση στις αντιδράσεις τους, αλλά εδώ αυτό το ξεχνάς. Το Arona είναι αυτή τη στιγμή το πιο εύστοχο στην κατηγορία του και το πιο σπορ αν αναζητάς κάτι τέτοιο. Κάθεσαι ψηλότερα μεν, αλλά σωστά τόσο από άποψη ορατότητας όσο και για το αγκάλιασμα που προσφέρουν τα καθίσματα στο σώμα σου. Μπορεί το τιμόνι να μην έχει τόσο βάρος για να κερδίσει τίτλους και τιμές, όμως είναι ακριβές και προσφέρει ουσιαστική πληροφόρηση για τα τεκτενόμενα. Παράλληλα το αμυδρά αυξημένο μεταξόνιο που έχει ωφελήσει χωροταξικά την περιοχή για τις αποσκευές, αποδίδει και εδώ το κάτι τις του. Το στιβαρό και ελαφρύ πλαίσιο και η σφιχτή ανάρτηση, συνεργάζονται αρμονικά ώστε το κόμπακτ Crossover της Seat να προσφέρει απρόσμενη αποτελεσματικότητα στην γρήγορη οδήγηση. Ακόμα και η ουρά συμμετέχει ευχάριστα αν αναζητάς το πλασάρισμα και οι σπορ στιγμές είναι μέσα στο ρεπερτόριο της συμπεριφοράς του. Η σφιχτή συμπεριφορά της ανάρτησης αποδίδει, χωρίς να ταλαιπωρεί ή να κοπανάει στα κατσαρά τμήματα που στολίζουν τους ελληνικούς δρόμους, ενώ στην πίεση δεν αφήνει τις κλίσεις στο αμάξωμα να πάρουν έκταση. Στην περιήγηση στους χωματόδρομους αποδεικνύεται σκληρή για να προσφέρει άνεση, όμως διατηρεί την καλή της εικόνα στην ανάγνωση του ανάγλυφου.


Όταν ο δρόμος ανοίγει και το Arona ταξιδεύει, οι μακριές σχέσεις στο 6άρι κιβώτιο και ο αποδοτικός χιλιάρης TSI απλοποιούν την κατάσταση. Κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι θα φτάσουν στην καμπίνα αλλά όχι σε βαθμό να προκαλέσουν ενόχληση, ενώ καταπίνει χιλιόμετρα με ευθυβολία και ατάραχη συμπεριφορά στις υψηλές ταχύτητες. Ο 3κυλινδρος TSI των 999 cc, με τους 115 ίππους και τα 200 Nm ροπής ταιριάζει γάντι στο Crossover της Seat, όπως και σε τόσα άλλωστε, μικρότερα ή μεγαλύτερα αυτοκίνητα του ομίλου Volkswagen. Το ψηλότερο αμάξωμα και ο χαρακτήρας του Arona κόβει ελαφρά τις ανακοινώσιμες τιμές επιδόσεων (0-100 km/h σε 9,8’’ , τελική ταχύτητα 182 km/h) σε σχέση με ένα Ibiza, όμως στην πράξη διαπιστώνεις ότι αυτό που οδηγείς είναι γρήγορο και απολαυστικό στις επιταχύνσεις. Είτε από στάση είτε εν κινήσει, η διαθέσιμη ροπή ανταποκρίνεται. Στα θετικά των επιδόσεων είναι και η εικόνα από τα φρένα που πάντα εύστοχα και δίχως να δυσανασχετούν ανταποκρίνονται στο σκοπό τους. Ομοίως με την απόδοση και η κατανάλωση αποσπά καλές κριτικές με την μέση να μην ξεφεύγει πάνω από τα 8 lt/100 km χωρίς προσπάθεια οικονομίας. Διψήφια νούμερα στην βάση τους θα δεις μόνο όταν το μαστιγώνεις και με ήρεμο πόδι στο γκάζι μπορείς να απολαμβάνεις νούμερα που ξεκινούν από τον αριθμό 6. Το Arona είναι η απάντηση σε όσους βιάζονται να απορρίψουν τα αυτοκίνητα της κατηγορίας ως νωθρά σε επίπεδο συμπεριφοράς. Σύμμαχός του εκτός από το στήσιμο και ένας κινητήρας που εξυπηρετεί κάθε ανάγκη.

συμπέρασμα

Αυτή τη στιγμή το Arona είναι το μικρότερο Crossover στον όμιλο VW και το ποιο δυναμικό σε εικόνα και δυναμικά χαρακτηριστικά. Μια άφιξη στην δημοφιλή εμπορική κατηγορία που παντρεύει το σπορ αποτέλεσμα με την εκδρομική τάση της εποχής, σε έναν συνδυασμό που συνήθως σπανίζει. Συν της άλλοις το συνολικό πακέτο προσφέρεται και με δελεαστικές τιμές που ενδέχεται να δημιουργήσει πονοκέφαλο στους ανταγωνιστές του.

POLL

Κάθε πότε κάνετε σέρβις στο αυτοκίνητό σας;

  • Όποτε προβλέπει ο κατασκευαστής
  • Μία φορά το χρόνο τουλάχιστον
  • Πριν κάνω μεγάλο ταξίδι
  • Πριν το πουλήσω
  • Σέρβις;
magazine52

GOCAR Magazine #52

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID