ΔΟΚΙΜΗ: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Η Honda μπαίνει στο χορό των TURBO του ενός λίτρου με τον δικό της VTEC ρυθμό

  • - views
  • - comments
Ισχύς129 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,9 sec
Μέση κατανάλωση5,1 lt/100km
Εκπομπές CO2117 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η 10η γενιά Civic αλλάζει ολοκληρωτικά την λογική της, ξαναγεννιέται από λευκή κόλλα χαρτί, καινοτομεί και ζει στον αστερισμό της τουρμπίνας. Εδώ δοκιμάζουμε την έκδοση με τον 1.0 TURBO VTEC των 129 ίππων.

Η Honda μας επεφύλαξε πολλές εκπλήξεις και ανατροπές στη 10η γενιά Civic! Το ολοκαίνουριο πεντάθυρο μικρομεσαίο προκαλεί αίσθηση με τη δυναμική του εμφάνιση, σπάει το φράγμα των 4,5 m σε μήκος υιοθετώντας μια περισσότερο liftback παρά hatchback σιλουέτα, αντικαθιστά την πεπατημένη του ημιάκαμπτου άξονα στην πίσω ανάρτηση με την ακριβότερη λύση των πολλαπλών συνδέσμων και μπαίνει στο κλαμπ των υπερτροφοδοτούμενων μικρών κινητήρων βενζίνης, σε συνδυασμό πάντα με την τεχνολογική παράδοση και τις αρετές που ενσαρκώνει ο όρος VTEC.

VTEC TURBO λοιπόν, στην περίπτωσή μας με κυβισμό 988 cc, 3 κυλίνδρους, άμεσο ψεκασμό καυσίμου, διπλό εκκεντροφόρο, 12 βαλβίδες, μονό υπερτροφοδότη χαμηλής αδράνειας, ηλεκτρονική βαλβίδα ελέγχου πίεσης υπερπλήρωσης (wastegate), intercooler, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μεταβλητό χρονισμό & βύθιση των βαλβίδων (VTEC) και διπλό μεταβλητό έλεγχο χρονισμού (Dual-VTC). Το αποτέλεσμα εντυπωσιάζει, τόσο στη θεωρία όσο και στην πράξη. Στα χαρτιά, ο 1.000άρης VTEC TURBO αποδίδει 129 ίππους στις 5.500 rpm και 200 Nm ροπής στις 2.250 rpm, επιταχύνοντας το βάρους 1.300 κιλών αμάξωμα από στάση στα 100 km/h σε 10,9 sec και μέχρι την τελική ταχύτητα των 203 km/h.



Στο δρόμο, το χιλιάρι μοτέρ του Civic σε κερδίζει με την ποιοτική λειτουργία και την απόδοσή του. Προσφέρει ελαστικότητα από χαμηλά και ξεδιπλώνει γραμμικά τη δύναμή του κινώντας με σθένος το ιαπωνικό μοντέλο. Είναι χαρακτηριστική η ευκολία του να τραβά με 6η ακόμη και από τις 1.500 rpm, ενώ διατηρεί τη ζωντάνια του μέχρι τον κόφτη των 5.700 rpm. Και όλα αυτά, με τη μέση κατανάλωση να συγκρατείται χαμηλά, στα 7,5 lt/100 km σύμφωνα με όσα καταγράψαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας (εργοστασιακή τιμή: 5,1). Αν μάλιστα εκμεταλλευτείς τη ροπάτη λειτουργία του κινητήρα και οδηγήσεις έξυπνα, βλέπεις τιμές κοντά στα 6,0 lt/100 km ακόμη και σε αστικές διαδρομές! Στα συν τα δυνατά φρένα και το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων με τις μικρές διαδρομές και τον κοντό επιλογέα που εκτελεί τις αλλαγές απροβλημάτιστα και σβέλτα.

Ο 1.0 VTEC TURBO είναι κατά 50% υπεύθυνος για την ευχάριστη εμπειρία που αποκομίζεις οδηγώντας το νέο Civic. Το άλλο μισό οφείλεται στο στιβαρό πλαίσιο με την καλοκουρδισμένη ανάρτηση. Η νέα πίσω διάταξη πολλαπλών συνδέσμων (γόνατα MacPherson εμπρός) συμβάλλει στο συνδυασμό του εξαιρετικού επιπέδου άνεσης και ποιότητας κύλισης με σπορ αίσθηση και αποτελεσματικότητα, στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη συμπεριφορά του νέου Civic. Πρόσθεσε σε αυτά την προσεγμένη ηχομόνωση και έχεις ένα μικρό οικογενειακό που σε προκαλεί να ταξιδεύεις μαζί του συνεχώς, απολαμβάνοντας ηρεμία και ησυχία σε κάθε είδους διαδρομή αλλά και σπορ φιλοσοφία όταν την αναζητήσεις σε δρόμο με συνεχείς στροφές.



Εκεί διαπιστώνεις πόσο ευέλικτα τις αντιμετωπίζει. Απλά επιλέγεις σωστές γραμμές με το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι που διακρίνεται σε αμεσότητα και αίσθηση, και το Civic ακολουθεί τη χαραγμένη πορεία με τόσο ευχάριστο και αποτελεσματικό τρόπο που σπάνια συναντάς στην κατηγορία.

Σχεδιαστικά, το χιλιάρι Civic δεν διαφέρει από το μεγαλύτερο 1.5 VTEC TURBO που έχουμε δοκιμάσει και σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο στο δρόμο. Με μήκος 4.518 mm (+136 mm), πλάτος 1.799 mm (+30 mm), ύψος 1.434 mm (- 20 mm) και μεταξόνιο 2.697 mm (+102 mm) είναι μεγαλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο και δείχνει πολύ επιθετικό, ενώ παράλληλα προσφέρει άπλετους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Οι επιβάτες απολαμβάνουν το αεράτο πλάτος και τα οφέλη στα πόδια από το απλωμένο μεταξόνιο, ενώ και ο χώρος στο κεφάλι κρίνεται ικανοποιητικός ακόμα και αν κάτσει ψηλός πίσω. Αλλά και ο χώρος αποσκευών διαπρέπει με το μεγάλο του άνοιγμα και τη χωρητικότητα των 478 lt, που με την ανάκληση του διαιρούμενου 60/40 πίσω καθίσματος εκτινάσσονται στα 1.245 lt δημιουργώντας προϋποθέσεις μετακόμισης. Από το εσωτερικό δεν λείπουν ούτε οι πρακτικές θήκες μικροαντικειμένων. Ειδικά στην κονσόλα δαπέδου, κάτω από το υποβραχιόνιο, υπάρχει απίστευτα μεγάλος χώρος και συρόμενες/αφαιρούμενες ποτηροθήκες!



γλυκά
  • Σπορ φιλοσοφία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Λειτουργία κιβωτίου
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι
  • Ποιότητα
  • Τεχνολογίες
ξινά
  • Το Honda Connect απαιτεί εξοικείωση στη χρήση
  • Απώλεια των πίσω Magic Seats

Στην θέση του οδηγού κάθεσαι χαμηλά, εκτιμάς τα καλοφινιρισμένα και άψογα σε συναρμολόγηση υλικά και απολαμβάνεις μια hi-tech εικόνα, με ψηφιακά όργανα σε αναλογική απεικόνιση πίσω από το τιμόνι και την οθόνη αφής 7’’ του Honda Connect στο ταμπλό που φροντίζει για ενημέρωση, ψυχαγωγία, πλοήγηση και συνδεσιμότητα με smartphones μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Αν και βελτιωμένο σε λειτουργία πάντως, το infotainment της Honda απαιτεί χρόνο εξοικείωσης στη χρήση, όπως και οι διακόπτες στο τιμόνι. Από την άλλη, κανένα παράπονο δεν υπάρχει σε εξοπλισμό που στην έκδοση 1.0 Elegance της δοκιμής είναι πλούσιος και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηχοσύστημα, ζάντες αλουμινίου 17’’, σύστημα ελέγχου ευστάθειας VSA (το ESP της Honda), Honda CONNECT με Garmin Navigation, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, κάμερα οπισθοπορείας και το πακέτο ασφάλειας Honda Sensing με σύστημα αυτόνομης πέδησης, προειδοποίηση οδηγού για μετωπική σύγκρουση, ενημέρωση για ακούσια αλλαγή λωρίδας (χωρίς φλας), διατήρηση της λωρίδας με τη βοήθεια κάμερας που είναι τοποθετημένη στο παρμπρίζ, προσαρμοζόμενο Cruise Control το οποίο συμμορφώνεται και με τα όρια κυκλοφορίας διαβάζοντας τα σήματα στο δρόμο, καθώς και σύστημα που διαβάζει την «τυφλή» γωνία στο πλάι του αυτοκινήτου ενημερώνοντας τον οδηγό αν υπάρχει άλλο αυτοκίνητο λοξά πίσω.

συμπέρασμα

Το ολοκαίνουριο Civic ενσωματώνει όλες τις αρετές που αναζητά ο απαιτητικός αγοραστής ενός σύγχρονου μικρομεσαίου hatchback. Με την ευρυχωρία, την πρακτικότητα, την προηγμένη τεχνολογία άνεσης και ασφάλειας, την ποιότητα κατασκευής, τον εξοπλισμό, την σπορ οδηγική αίσθηση και την απαράμιλλη ποιότητα κύλισης από την ανάρτηση, να αποτελούν σημαντικά εφόδια στο οπλοστάσιό του, δείχνει έτοιμο να καταταγεί στις πρωτοκλασάτες επιλογές της κατηγορίας. Ατού και ο νέος 1.0 VTEC TURBO που προσφέρει απόδοση και επιδόσεις ικανές να υποστηρίξουν το σπορ στήσιμο του Civic.


ΑΠΟΛΑΥΣΕ ΤΟ HONDA CIVIC ΣΕ ΜΙΑ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ, FULL SCREEN ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

  • HONDA CIVIC 2017 VIDEO CLIP
    CATEGORYHONDA CIVIC 2017 VIDEO CLIP
  • Honda Civic 2017 hatchback
    CATEGORYHonda Civic 2017 hatchback
  • GOCAR TEST Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
    CATEGORYGOCAR TEST Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
  • Honda Civic - Advanced Safety Systems
    CATEGORYHonda Civic - Advanced Safety Systems
  • Honda Civic 2017
    CATEGORYHonda Civic 2017
  • Honda Civic Features 2017
    CATEGORYHonda Civic Features 2017
POLL

Κάθε πότε κάνετε σέρβις στο αυτοκίνητό σας;

  • Όποτε προβλέπει ο κατασκευαστής
  • Μία φορά το χρόνο τουλάχιστον
  • Πριν κάνω μεγάλο ταξίδι
  • Πριν το πουλήσω
  • Σέρβις;
magazine54

GOCAR Magazine #54

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID
 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ