ΔΟΚΙΜΗ: Honda Civic 1.5 VTEC Turbo

Το Civic επιστρέφει με νέο πρόσωπο, σπορ φιλοσοφία, τεχνολογίες και ένα τούρμπο στον νέο του κινητήρα

  • - views
  • - comments
Ισχύς182 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,2 sec
Μέση κατανάλωση5,8 lt/100km
Εκπομπές CO2133 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η 10η γενιά αλλάζει ολοκληρωτικά την λογική Civic, ξαναγεννιέται από λευκή κόλλα χαρτί, καινοτομεί και ζει στον αστερισμό της τουρμπίνας. 


Honda Civic! Μια ιστορία που ξεκίνησε το 1972 σε μια προσπάθεια της Honda να πατήσει για τα καλά στον κόσμο των τεσσάρων τροχών. Η σειρά N μπορεί να προηγήθηκε προ τετραετίας και να σταδιοδρόμησε σαν mini αστική πρόταση, όμως το Civic ήταν αυτό που έβαλε τα θεμέλια της επιτυχίας. Ξεκίνησε την σταδιοδρομία του με σύνθημα την απόδοση και αξιοπιστία, ενώ εμμέσως δήλωνε ότι ήρθε να λύσει την αστική μετακίνηση και να επουλώσει τις τότε πληγές της πετρελαϊκής κρίσης. Δεν άργησε να κερδίσει με γεωμετρική πρόοδο το μερίδιο που του αναλογούσε και σύντομα έγινε συνώνυμο μιας πετυχημένης καριέρας που κρατάει ακόμα και σήμερα. 

Σαράντα πέντε χρόνια μετά…

Έχουν ήδη καταγραφεί 9 γενεές Civic μέχρι να προκύψει η πιο πρόσφατη 10η. Μέχρι σήμερα τα σκήπτρα της πιο προχώ γενιάς στην σύγχρονη ιστορία του τα είχε η 8η του 2006, όμως για ακόμα μια φορά η Honda δεν κάθισε με στραβωμένα χέρια με το πρόσφατο Civic να αντιπροσωπεύει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα και φιλόδοξα προγράμματα εξέλιξης νέου μοντέλου στην ιστορία της εταιρείας σύμφωνα πάντα με τους εμπλεκόμενους στο project. Ο στόχος που έβαλαν υψηλός και ουσιαστικά ήρθε με σκοπό να πρωταγωνιστήσει στα μικρομεσαία σε κάθε επίπεδο. Δεν χρειάζεται ιδιαίτερα προσεκτική ματιά για να καταλάβεις ότι το νέο, είναι πραγματικά νέο! Σχεδιαστικά ξεφεύγει από τη λογική του προηγούμενου και σίγουρα σε καμία των περιπτώσεων δεν περνά απαρατήρητο. Η δυναμική σιλουέτα του πεντάθυρου hatchback προκύπτει με κοντούς προβόλους, προτεταμένους θόλους και ζωηρές γραμμές στο αμάξωμα. Έντονες ακμές και λεπτομέρειες που ενισχύουν την αίσθηση του πλάτους συνθέτουν επιγραμματικά τη σχεδίαση του νέου Civic.

Είναι σημαντικά μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του με μήκος στα 4.518 mm (+136 mm), πλάτος στα 1.799 mm (+30 mm) και ύψος στα 1.434 mm (- 20 mm). Σημαντική είναι η αύξηση και στο μεταξόνιο (+102 mm) φτάνοντας τώρα τα 2.697 mm. Την επιθετική του φυσιογνωμία οφείλει και στις ανάγλυφες εμπρός και πίσω εισαγωγές αέρα, στην κεντρικά τοποθετημένη απόληξη της εξάτμισης, ενώ το συνολικό σχεδιαστικό αποτέλεσμα συμβάλει και στον καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή. Στο εσωτερικό διαπιστώνεις σαρωτικές αλλαγές, τόσο σε επίπεδο σχεδίασης όσο και χωροταξίας. Εμφανής και η ποιοτική αναβάθμιση των υλικών ακόμα και αν παραμένουν σκληρά στο μεγαλύτερο ποσοστό, δείχνουν όμως καλοφινιρισμένα και άψογα σε συναρμολόγηση. Η hi-tech εικόνα στα ψηφιακά όργανα με την αναλογική απεικόνιση είναι παρούσα και εδώ, σαφώς με λιγότερο φουτουριστικό τρόπο απ’ ότι μας είχε συνηθίσει ο προκάτοχος, αλλά η παραμετροποίηση είναι στις δυνατότητες του. Σύμμαχος του οδηγού στο υψηλό επίπεδο πληροφόρησης, ψυχαγωγίας και πλοήγησης είναι το Honda Connect με οθόνη 7’’ και αναβαθμισμένη λειτουργία και δυνατότητα σύνδεσης με Apple CarPlay και Android Auto.

Νέα εποχή Civic

Πίσω από το τιμόνι του νέου Civic κάθεσαι χαμηλότερα μια και το ρεζερβουάρ μετατοπίστηκε κάτω από τα πίσω καθίσματα, κάτι που φυσικά σήμανε και την απουσία των Magic Seats. Είναι και το μοναδικό βασικό μειονέκτημα που μπορείς να του καταλογίσεις αν και οι χώροι είναι γενναιόδωροι για μικρομεσαίο. Οι επιβάτες απολαμβάνουν το αεράτο πλάτος και τα οφέλη στα πόδια από το απλωμένο μεταξόνιο, ενώ και ο χώρος στο κεφάλι κρίνεται ικανοποιητικός ακόμα και αν κάτσει ψηλός πίσω. Ο χώρος αποσκευών διαπρέπει με τα 478 lt και η ανάκληση των καθισμάτων δημιουργούν προϋποθέσεις μετακόμισης.

Οι πρακτικές θήκες μικροαντικειμένων δεν λείπουν από το εσωτερικό, ούτε φυσικά ο πλούσιος εξοπλισμός ανέσεων και ασφαλείας. Ενδεικτικά στο πλούσιο οπλοστάσιο που ονομάζει Honda Sensing περιλαμβάνει σύστημα αυτόνομης πέδησης, προειδοποίηση οδηγού για μετωπική σύγκρουση, ενημέρωση για ακούσια αλλαγή λωρίδας, δηλαδή χωρίς φλας, διατήρηση της λωρίδας με τη βοήθεια κάμερας που είναι τοποθετημένη στο παρμπρίζ, προσαρμοζόμενο Cruise Control το οποίο συμμορφώνεται και με τα όρια κυκλοφορίας διαβάζοντας τα σήματα στο δρόμο. Επιπλέον, διαβάζει την «τυφλή» γωνία στο πλάι του αυτοκινήτου ενημερώνοντας τον οδηγό για να αποφύγει το ατύχημα, ενώ όσον αφορά τα υπόλοιπα στοιχεία εξοπλισμού, διαθέτει μεταξύ άλλων, ζάντες αλουμινίου, ESP, έξι αερόσακους, κλιματισμό, ηχοσύστημα.

Στον αστερισμό της τουρμπίνας

Κάτω από το καπό του Civic, συνήθως ζει και αναπνέει παραδοσιακά πολύστροφος ατμοσφαιρικός, αλλά τώρα συναντάς ένα νέο κινητήρα 1,5 λίτρων που διατηρεί τα χαρακτηριστικά VTEC και συμβαδίζει με το πνεύμα της υπερτροφοδοτούμενης εποχής. Με άμεσο ψεκασμό, mono-scroll στροβιλοσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας και σύστημα διπλού μεταβλητού χρονισμού διαπρέπει σε ελαστικότητα και απλώνει την ροπή των 240 Nm σε ένα ωφέλιμο εύρος στροφών για να απολαύσεις απόδοση και επιδόσεις. Οι 182 ίπποι προσφέρουν εξαιρετικές επιδόσεις στα κάτι παραπάνω από 1.300 κιλά της κατασκευής με τα 0-100 km/h να ολοκληρώνονται σε 8,2’’ και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 220 km/h. Το κιβώτιο ταχυτήτων με τις μικρές διαδρομές και τον κοντό επιλογέα έρχεται στη σωστή απόσταση από το δεξί χέρι, κάνοντας τις αλλαγές απροβλημάτιστα και σβέλτα. Το νέο πλαίσιο αυξάνει την ακαμψία του αμαξώματος κατά 52%, ενώ εμφανίζεται 16 κιλά ελαφρύτερο.

γλυκά
  • Σπορ φιλοσοφία
  • Ποιότητα
  • Τεχνολογίες
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι 
ξινά
  • Απώλεια των Magic Seats

Στην ποιοτική αναβάθμιση των δυναμικών χαρακτηριστικών συμβάλει η διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω που αντικαθιστά την κλασική και φθηνότερη λύση του ημιάκαμπτου. Στη πράξη το νέο Civic συνδυάζει άνεση με πληροφορία, καλή ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση, στοιχεία που σε προκαλούν να ταξιδεύεις μαζί του. Παράλληλα με τις ταξιδιωτικές ικανότητες υψηλού επιπέδου, προσφέρει όμως και ένα επίσης σημαντικό στοιχείο του χαρακτήρα του. Σπορ φιλοσοφία στην συμπεριφορά που αποτυπώνεται μόλις βρεις δρόμο με λαχταριστές στροφές μπροστά σου. Εκεί διαπιστώνεις πόσο ευέλικτα τις αντιμετωπίζει, χωρίς να απαιτεί υπερπροσπάθεια από τον οδηγό που κρατάει στα χέρια του ένα ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι με σωστή αίσθηση. Απλά επιλέγει σωστές γραμμές και το πλαίσιο συνεργάζεται άριστα με την ποιοτική ανάρτηση και διαβάζει με επιμέλεια το ιδανικό πάτημα.

Η συμμετοχικότητα της ζωντανής ουράς πακέτο με τη στιβαρότητα, φορτώνει την εμπιστοσύνη ώστε να εκμεταλλευτείς την γεμάτη απόδοση του κινητήρα και να οδηγείς με ρυθμό GTi, χωρίς να νιώσεις ότι σε προδίδουν ποτέ τα φρένα. Αντιθέτως το νέο Civic δείχνει πρόθυμο και απόλυτα ουσιαστικό στον επιθετικό ρυθμό, ενώ τότε φυσικά ανεβαίνει και η κατανάλωση σε διψήφια νούμερα. Αν όμως οδηγείς μυαλωμένα και ροπάτα θα εξακολουθείς να απολαμβάνεις ταχύτητα ακόμα και στις στροφές με την κατανάλωση να γυροφέρνει στα 8 lt/100 km. Η νέα γενιά Civic ενσωματώνει όλες τις αρετές που αναζητά ο απαιτητικός αγοραστής ενός σύγχρονου hatchback της μικρομεσαίας κατηγορίας. Πατάει σε γερά θεμέλια, έχει σημαντικά εφόδια στο οπλοστάσιό του και δείχνει έτοιμο να καταταγεί στους πρωτοκλασάτους ανταγωνιστές.

συμπέρασμα

Επαναπροσδιορίζει τη θέση του με καθολικές αλλαγές σε κάθε επίπεδο που θα δώσει στον μικρομεσαίο κόσμο αφορμή για βελτίωση. Το νεότερο Civic βρίσκεται πλέον στην υπερτροφοδοτούμενη εποχή του προσφέροντας απόδοση και επιδόσεις που μπορεί κάλλιστα να τις υποστηρίξει με το σπορ στήσιμο που διαθέτει. Παράλληλα κάτω από τον δυναμικό μανδύα, δεν του λείπουν στοιχεία που υμνούν την ευρυχωρία και την πρακτικότητα, ενώ το τεχνολογικό οπλοστάσιο σε επίπεδο ασφάλειας, ανέσεων και ψυχαγωγίας παραμένει σύγχρονο και επίκαιρο για τα μικρομεσαία δεδομένα. Η νέα εποχή Civic ανατέλλει με τις καλύτερες προϋποθέσεις. 

ΦΩΤΟ – ΒΙΝΤΕΟ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

  • GOCAR TEST Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
    CATEGORYGOCAR TEST Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
POLL

Τι θα έκανες μέσα σε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο αφού δεν χρειάζεται να οδηγείς;

  • Θα άραζα και θα απολάμβανα το τοπίο
  • Θα μίλαγα στο τηλέφωνο
  • Θα έτρωγα
  • Θα διάβαζα
  • Θα έβλεπα ταινία
  • Θα έριχνα έναν ύπνο
  • Θα έστελνα μόνα τους τα παιδιά σχολείο
magazine45

GOCAR magazine #45

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPADΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ