ΔΟΚΙΜΗ: Honda Civic 1.5 VTEC Turbo CVT (Auto)

Η αυτόματη έκδοση του νέου Civic εντυπωσιάζει συνολικά και μας κάνει να ξεχάσουμε ό,τι ξέραμε για τα CVT

  • -
  • -
Ισχύς182 PS
Ροπή220 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,2 sec
Μέση κατανάλωση6,1 lt/100km
Εκπομπές CO2139 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η 10η γενιά αλλάζει ολοκληρωτικά την λογική Civic, ξαναγεννιέται από λευκή κόλλα χαρτί, καινοτομεί και ζει στον αστερισμό της τουρμπίνας. Εδώ, ο 1.5 TURBO VTEC των 182 ίππων συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο CVT.

Το Civic έχει συνδέσει το όνομά του με την ευκολία που προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο από το 1973, ένα μόλις χρόνο μετά την παρουσίαση της πρώτης γενιάς του μοντέλου. Πολλοί “παλιότεροι” θα θυμούνται τα Civic Hondamatic της δεκαετίας του ’70 και του ’80, αρχικά με δύο και στη συνέχεια με τρεις σχέσεις. Σήμερα, στη 10η γενιά του, το Civic προσφέρεται με αυτόματο κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT) που έχει σχεδιαστεί για να συνεργάζεται αρμονικά με τους νέους κινητήρες VTEC TURBO.

Στόχος των Ιαπώνων ήταν το CVT να μην επηρεάζει τον δυναμικό χαρακτήρα του Civic στην οδήγηση. Χάρη στο μηχανισμό ελέγχου ‘πολλαπλών σχέσεων’ προσομοιώνει 7 ταχύτητες προσφέροντας τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω χειριστηρίων στο τιμόνι (paddles). Επιπλέον, ενσωματώνει δύο προγράμματα που υπόσχονται βελτίωση στην ασφάλεια και την οδηγησιμότητα. Το Early Downshift During Braking (EDDB) χρησιμοποιεί τον κινητήρα για να υποστηρίξει τον οδηγό στο φρενάρισμα. Όταν δηλαδή το σύστημα αναγνωρίσει επιβράδυνση πριν από επικείμενη στροφή ή κίνηση σε κατηφόρα, αυξάνει αυτόματα τις στροφές του κινητήρα για να αξιοποιήσει το φρένο του. Στη συνέχεια επιτρέπει στο αυτοκίνητο να επιταχύνει άμεσα ξανά, μετά την επιβράδυνση ή το τέλος της στροφής. Το έτερο σύστημα είναι το Fast Off, το οποίο αντιλαμβάνεται πόσο γρήγορα ο οδηγός αφήνει το πεντάλ του γκαζιού και πατά αυτό του φρένου, π.χ. διακόπτοντας μια προσπέραση την τελευταία στιγμή λόγω ξαφνικού εμποδίου, και διατηρεί σταθερές τις στροφές του κινητήρα για να ενεργοποιήσει το φρένο του κινητήρα αλλά και για να προετοιμαστεί για την ολοκλήρωση της προσπέρασης στη συνέχεια.



Θεωρητικά, το νέο κιβώτιο προσφέρει πιο άμεση σύνδεση με τις στροφές του κινητήρα και πιο γραμμική απόκριση. Στην πράξη, η απόκριση του CVT είναι σε κάθε περίπτωση εντυπωσιακή. Ακόμη πιο εντυπωσιακό όμως είναι το ότι έχει εξαλείψει το σοβαρότερο μειονέκτημα αυτού του τύπου μετάδοσης: τον έντονο θόρυβο από το μοτέρ στις επιταχύνσεις, καθώς οι στροφές διατηρούνται συνεχώς ψηλά. Βέβαια σε αυτό συμβάλλουν τόσο το ίδιο το μοτέρ με την ποιοτική του λειτουργία, όσο και η προσεγμένη ηχομόνωση της καμπίνας. Αλλά και το CVT από μόνο του προσφέρει ξεκούραστη οδήγηση με τον επιλογέα στη θέση “D”, ζωηρές επιδόσεις στην “S” και την αίσθηση γρήγορων χειροκίνητων αλλαγών με τα paddles. Σύντομα ωστόσο καταλήγεις πως είναι προτιμότερο να μην ασχολείσαι με τις αλλαγές, καθώς το CVT τα κάνει όλα από μόνο του, όπως και όποτε πρέπει.

Και αυτό, δίχως να αφαιρεί δράμι από την οδηγική απόλαυση που προσφέρει το μικρομεσαίο μοντέλο της Honda. Μπορεί η ροπή του 1.500άρη Turbo VTEC να έχει μειωθεί ελαφρώς, κατά 20 Nm συγκριτικά με την έκδοση με μηχανικό κιβώτιο (από 240 σε 220 Nm), είναι όμως διαθέσιμη από πολύ χαμηλά και για μεγάλο εύρος στροφών (1.700 έως 5.500 rpm). Άλλωστε η ισχύς των 182 ίππων έχει τον πρώτο λόγο συμβάλλοντας σε εξαιρετικές επιδόσεις. Το κλασικό 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 8,2 sec μόλις και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 200 km/h. Γενικά το αυτόματο Civic εντυπωσιάζει με τον τρόπο που μαζεύει χιλιόμετρα στην ευθεία: με καταιγιστικό ρυθμό και με έναν ευχάριστο σπορ ήχο από το μοτέρ στις υψηλές στροφές. Και στη συνέχεια, μπορείς να διατηρείς άνετα μια ταχύτητα ταξιδιού γύρω στα 140-160 km/h χωρίς φασαρία από τον κινητήρα ή το περιβάλλον! Και όλα αυτά, με την κατανάλωση να παραμένει χαμηλά. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας καταγράψαμε 8 lt/100 km κατά μέσο όρο (εργοστασιακή τιμή: 6,1), αν και εύκολα πέφτεις αρκετά πιο χαμηλά οδηγώντας οικονομικά, ακόμη και μέσα στην πόλη.



Οδηγικά, το αυτόματο Civic συνδυάζει άνεση με πληροφορία και σπορ αποτελεσματικότητα με εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Ειδικά σε δρόμο με απανωτές στροφές διαπιστώνεις πόσο ευέλικτο είναι. Πατάει με σιγουριά και σε βοηθά να κινείσαι με υψηλή ταχύτητα, απολαμβάνοντας την όλη εμπειρία χάρη στο στιβαρό και καλοστημένο πλαίσιο, τη συμμετοχική ουρά, τα δυνατά φρένα και στο ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι που προσφέρει αμεσότητα και καλή αίσθηση. Είναι αξιομνημόνευτη η εμπιστοσύνη που σου δίνει το Civic για να κινηθείς επιθετικά, ακόμη και σε βρεγμένο οδόστρωμα! Την ίδια στιγμή, η ανάρτηση προσφέρει πολύ υψηλό επίπεδο άνεσης και μόνο σε μεγάλες ανωμαλίες νιώθεις τη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω να εκδηλώνει τη σφικτή της ρύθμιση.  

γλυκά
  • Σπορ φιλοσοφία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Λειτουργία κιβωτίου CVT
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι
  • Ποιότητα
  • Τεχνολογίες
ξινά
  • Το Honda Connect απαιτεί εξοικείωση στη χρήση

Κατά τα λοιπά, το Civic 1.5 VTEC TURBO CVT δεν διαφοροποιείται σε σχέση με την έκδοση με μηχανικό κιβώτιο που έχουμε ήδη δοκιμάσει. Σχεδιαστικά προκαλεί με τις ζωηρές γραμμές στο αμάξωμα, το μήκος είναι μεγάλο στα 4.518 mm και το μακρύ μεταξόνιο των 2.697 mm προϊδεάζει για τους μεγάλους χώρους επιβατών και αποσκευών (420 lt στην έκδοση Sport). Στο εσωτερικό τα υλικά είναι ποιοτικά και καλοφινιρισμένα, η θέση οδήγησης σωστή έως επιθετική, ενώ η hi-tech εικόνα τονίζεται από τα ψηφιακά όργανα με την αναλογική απεικόνιση. Στην κονσόλα δεσπόζει η οθόνη αφής 7’’ του Honda Connect που φροντίζει για ενημέρωση, ψυχαγωγία, πλοήγηση και συνδεσιμότητα με smartphones μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Αν και βελτιωμένο σε λειτουργία πάντως, απαιτεί χρόνο εξοικείωσης στη χρήση.

Οι πρακτικές θήκες μικροαντικειμένων δεν λείπουν από το εσωτερικό, ούτε φυσικά ο πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφαλείας. Ενδεικτικά, στο πλούσιο οπλοστάσιο που ονομάζεται Honda Sensing, περιλαμβάνεται σύστημα αυτόνομης πέδησης, προειδοποίηση οδηγού για μετωπική σύγκρουση, ενημέρωση για ακούσια αλλαγή λωρίδας (δηλαδή χωρίς φλας) και υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας, προσαρμοζόμενο Cruise Control το οποίο συμμορφώνεται αυτόματα και με τα όρια κυκλοφορίας διαβάζοντας τα σήματα στο δρόμο και σύστημα που διαβάζει την «τυφλή» γωνία στο πλάι του αυτοκινήτου ενημερώνοντας τον οδηγό. Φυσικά, στάνταρ είναι και στοιχεία όπως οι ζάντες αλουμινίου, το ESP, οι έξι αερόσακοι, ο αυτόματος κλιματισμός, το ηχοσύστημα και, στην συγκεκριμένη περίπτωση, η άνεση του αυτόματου κιβωτίου που χαρίζει το CVT.

συμπέρασμα

Η νέα γενιά Civic ξεχωρίζει με τον σπορ χαρακτήρα της χωρίς όμως να αφήνει σε δεύτερη μοίρα όλα όσα αναζητά ο απαιτητικός αγοραστής ενός σύγχρονου μικρομεσαίου. Και για όσους θεωρούν το αυτόματο κιβώτιο εκ των ων ουκ άνευ σε ένα σύγχρονο οικογενειακό, το CVT θα τους εκπλήξει ευχάριστα με τη λειτουργία του.


Απόλαυσε το ολοκαίνουριο Honda Civic σε μια μοναδική, full screen παρουσίαση

GOCAR TEST Honda Civic 1.5 VTEC Turbo

Honda Civic 2017 hatchback

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...