ΔΟΚΙΜΗ: BMW 420d M Performance

Η BMW συνδύασε με απόλυτη επιτυχία τις βασικές αρετές της 4άρας και τα γνήσια αξεσουάρ της M Performance. Το αποτέλεσμα είναι το λιγότερο… ελκυστικό!

  • -
  • -
Ισχύς190 PS
Ροπή400 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,4 sec
Μέση κατανάλωση4,8 lt/100km
Εκπομπές CO2122 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Πρόσφορο έδαφος βρήκαν τα γνήσια αξεσουάρ της M Performance για να μεταμορφώσουν τη Σειρά 4 Coupe ένα δυνατό «όπλο» τόσο αισθητικά όσο και μηχανικά. Βέβαια, η αλμυρή τιμή των έξτρα θα σε βάλει σε σκέψεις, αλλά το ελκυστικό αποτέλεσμα είναι αυτό που τελικά θα σε βάλει σε έξοδα.


Η «εντολή» δόθηκε! Μία δημοσιογραφική BMW 4άρα είναι έτοιμη για παραλαβή από τα κεντρικά της BMW Hellas για να δοκιμασθεί. Κατά την άφιξή μας στο σημείο, μια μπλε coupe καλλονή με... γατίσια μάτια περίμενε στον χώρο στάθμευσης και τα βλέφαρα ελευθέρωσαν ολοκληρωτικά τους οφθαλμούς μας, ενώ ταυτόχρονα ένα χαμόγελο ηδονής σχηματίστηκε στο πρόσωπό μας. «Εδώ θα έχουμε πρόβλημα» αναφωνήσαμε και ο λόγος είναι η συγκεκριμένη BMW 420d, που ουσιαστικά δεν είναι μια «απλή» έκδοση, αλλά εξοπλίζεται με γνήσια αξεσουάρ της M Performance Parts

γλυκά
Σχεδίαση
Ορατότητα
Άνεση και ποιότητα κύλισης
Απόδοση κινητήρα
Επιδόσεις
Κράτημα
Συμπεριφορά
Κατανάλωση
ξινά
Απουσία paddles στο τιμόνι
Τιμή

Το γερμανικό coupe κρατάει την κομψότητα και την πληθωρική φιλοσοφία της σειράς, ωστόσο το βελτιωμένο πακέτο εξαργυρώνει τη σπορ και αγωνιστική εμπειρία της φίρμας. Όσο για το «πρόβλημα» που αναφέραμε παραπάνω, αφορά την κυκλοφορία μας κυρίως σε κεντρικά σημεία της πόλη, με την εντυπωσιακή BMW να μαγνητίζει πολλά (επικίνδυνα) βλέμματα κατά το πέρασμά μας, τόσο από θαυμασμό όσο και από φθόνο. Αρκετοί ήταν αυτοί που ρώτησαν αν πρόκειται για ένα ακόμα δημιούργημα της κατηγορίας Μ, με την απάντηση να είναι αρνητική, κάτι που υπογράμμιζε και η επιγραφή 420d στην πόρτα του πορτμπαγκάζ . Η σύγχυση αυτή είναι απολύτως δικαιολογημένη, αφού αντικρύζουν τη συγκεκριμένη 4άρα με αθλητική περιβολή, που περιλαμβάνει αεροδυναμικά βοηθήματα στον εμπρός προφυλακτήρα, πλαϊνά μαρσπιέ, καλύμματα εξωτερικών καθρεφτών, το σύμβολο «Μ» στις πόρτες του οδηγού και συνοδηγού, τον σπορ διαχύτη και τη διακριτική αεροτομή.

Τα πρόσθετα αξεσουάρ που μόλις αναφέραμε είναι κατασκευασμένα από ανθρακόνημα, υλικό που είναι αναγνωρισμένο στον κόσμο του Motorsport για το χαμηλό του βάρος και την υψηλή αντοχή. Το προκλητικό look δεν σταματάει όμως εδώ, αφού συμπληρώνεται από τις μπλε-κόκκινες γραμμές που βρίσκονται κολλημένες στο πλάι κατά μήκος του αμαξώματος και αποτελούν φυσικά το σήμα κατατεθέν του βελτιωτικού τμήματος, M Division. Το ελκυστικό coupe των 4,7 μέτρων ολοκληρώνει το δυναμικό πακέτο εξοπλισμού με τις 19 ιντσών ζάντες αλουμινίου και τη διπλή απόληξη της εξάτμισης. Όπως και να έχει, η συνολική εικόνα της 4άρας με τα προϊόντα της Μ Performance έχει αναβαθμιστεί αισθητικά, προσδίδοντας ακόμα περισσότερο δυναμισμό στο μεσαίο γερμανικό μοντέλο.

Κόστος για πρόσθετα αξεσουάρ M Performance
  • Ανθρακονημάτινα καπάκια για εξωτερικούς καθρέφτες – 439 ευρώ/καθένας
  • Τιμόνι ντυμένο Alcantara με carbon και οθόνη ενδείξεων – 1.792 ευρώ
  • Αλουμινένια πεντάλ – 168 ευρώ
  • Σπορ σύστημα πέδησης – 3.064 ευρώ
  • Αυτοκόλλητες γραμμές κατά μήκος του αμαξώματος – 184 ευρώ
  • Μαύρες γρίλιες εμπρός – 82 ευρώ/ καθένα
  • Εμπρός carbon σπόιλερ – 1.737 ευρώ
  • Πίσω carbon αεροτομή – 661 ευρώ
  • Πλαινά μασπιέ σε μαύρο ματ απόχρωση – 226 ευρώ/ το καθένα
  • Υποβραχιόνιο αλκαντάρα – 321 ευρώ
  • Ταμπλό αλκαντάρα με το λογότυπο Μ Performance – 910 ευρώ
  • Χειρόφρενο αλκαντάρα/carbon – 212 ευρώ
  • Κονσόλα και λεβιές με επένδυση αλκαντάρα/carbon – 127 ευρώ
  • Πατάκια Μ Performance – 67 ευρώ
  • Σύστημα εξαγωγής με Active Sound – 1.850 ευρώ
  • BMW Head-up Display – 701 ευρώ




Περνώντας στο γνώριμο εσωτερικό, η BMW ακολουθεί το σπορτίφ ύφος με γενναιόδωρες δόσεις από premium υλικά και αψεγάδιαστη συναρμογή. Αυτό που κλέβει την παράσταση είναι το τριάκτινο τιμόνι ντυμένο από αλκαντάρα, ενώ φέρει μικρή οθόνη πολλαπλών ενδείξεων στην κορυφή της στεφάνης. Ακόμα, διαθέτει μια σειρά από πράσινα και κόκκινα φωτάκια, τα οποία υποδεικνύουν στον χρήστη τις στροφές του κινητήρα και στην περίπτωση που το μοτέρ πλησιάζει τον κόφτη, τότε το τιμόνι… κοκκινίζει. Αυτό το σύστημα δεν είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στην καθημερινότητα, ωστόσο βοηθάει σε track-days. Ευχάριστη αίσθηση προκαλεί το αλκαντάρα στο υποβραχιόνιο και στο ταμπλό, όπου συναντάμε ραμμένο το λογότυπο M Performance. Ακόμα, το πάντρεμα της "βελούδινης" επένδυσης με το ανθρακόνημα φέρνει ισορροπία, εικόνα που αντικρίζουμε στη βάση της κεντρικής κονσόλας, στον λεβιέ ταχυτήτων, στο χειρόφρενο και στη χειρολαβή της πόρτας. Όσον αφορά την άνεση της καμπίνας, είναι αυστηρά για 4 επιβάτες, ενώ οι πίσω δεν χρειάζεται να είναι κάτω του μετρίου αναστήματος για να βολευτούν. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αποθηκευτικός χώρος φτάνει τα 445 λίτρα.

Παρά την επιθετική του εμφάνιση, η «καρδιά» της BMW 420d δεν έχει υποστεί καμία μηχανική αναβάθμιση, κρατώντας έτσι τον πολιτισμένο του χαρακτήρα. Οι 190 ίπποι και 400 Nm ροπής (από τις 1.750 rpm) είναι αρκετοί για να σε κινήσουν σβέλτα, κάτι που επιβεβαιώνεται από τα στοιχεία στην καρτέλα των επιδόσεων (0-100 km/h σε 7,3 sec και τελική ταχύτητα 232 km/h). Ο 2λιτρος πετρελαιοκινητήρας συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, που είναι υπεύθυνο να προσφέρει σε όλο το εύρος των στροφών την επιθυμητή ροπή στον οδηγό. Από την άλλη, μας έλειψαν τα paddles πίσω από το τιμόνι για μια πιο ολοκληρωμένη αγωνιστική αίσθηση, κάτι που ταιριάζει στον χαρακτήρα της συγκεκριμένης 4άρας. Θετικό είναι το γεγονός ότι το 8άρι Steptronic χαρίζει καλύτερα νούμερα κατανάλωσης σε σχέση με το χειροκίνητο κιβώτιο. Αν και δεν χρειάστηκε να ανεφοδιάσουμε με καύσιμο την 420d M Performance κατά την περίοδο δοκιμής μας, το σίγουρο είναι ότι δεν χαροποιεί τον γειτονικό σας βενζινοπώλη, τουλάχιστον όσο θα περίμενε από ένα αυτοκίνητο με τη συγκεκριμένη εμφάνιση.



Μπορεί να μην φτάσαμε τη μέση κατανάλωση που ανακοινώνει το εργοστάσιο (4,3 lt/ 100 km), αλλά η ήρεμη οδήγηση με ένα αυτοκίνητο όπως αυτό, είναι δύο παράλληλοι δρόμοι που δεν πρόκειται να συναντηθούν ποτέ, τουλάχιστον για τους περισσότερους. Η μέση κατανάλωση που καταγράφτηκε είναι περίπου στα 7,8 – 8,1 lt/100 km, τιμή καθόλου υψηλή για ένα αυτοκίνητο βάρους περίπου 1.600 κιλών. Ακόμα, μηχανικές αλλαγές σε σχέση με την απλή 420d συναντάμε στο σύστημα εξαγωγής, το οποίο φέρει το Active Sound Diesel της M Performance Parts, αγριεύοντας ελάχιστα τον θόρυβο της εξάτμισης στο πρόγραμμα Sport και Sport+. Έτσι, αν επιθυμεί κανείς την… ησυχία του, απλά επιλέγει το Eco ή το Comfort. Παράλληλα, αναβαθμισμένο είναι και το σύστημα πέδησης, το οποίο διαθέτει μεγαλύτερους τρυπητούς δίσκους εμπρός και πίσω με διαστάσεις 370 και 340 mm αντίστοιχα.

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά χαμηλή, χωρίς να σου δίνεται η εντύπωση ότι σέρνεσαι στο έδαφος. Κατά τη δοκιμή μας δεν παρατηρήσαμε καμία διαφορά στην οδηγική συμπεριφορά λόγω των πρόσθετων αξεσουάρ, με αποτέλεσμα να παραμείνει ανέγγιχτη η στιβαρή αίσθηση που γνωρίσαμε στην απλή 4άρα. Πακέτο με την αναβαθμισμένη ανάρτηση που διαθέτει σφιχτές αντιδράσεις, έρχονται και τα φαρδύτερα λάστιχα (225/40 εμπρός και 255/35 πίσω), βοηθώντας στην αμεσότητα και την καλή πληροφόρηση του οδηγού από το τιμόνι. Η βελτιωμένη 420d είναι ικανή να σου χαρίσει ξέγνοιαστες ημέρες λόγω του προβλέψιμου χαρακτήρα της, μιας και το μενού σίγουρα θα περιλαμβάνει αρκετές ελεγχόμενες πλαγιολίσθησεις, αφού το πρώτο στάδιο του συστήματος ευστάθειας σου επιτρέπει να «παίξεις» με την ουρά έως ένα ασφαλές σημείο. Η ζωηρή συμπεριφορά και η ακλόνητη αίσθηση σε ευθείες ακόμα και με την βελόνα του στροφόμετρου να βρίσκεται ψηλά είναι κάτι που σου προσφέρει απλόχερα, χαρακτηρίζοντας την 420d ως ένα γοητευτικό εξπρές για μεγάλες διαδρομές, παρά το λίγο πιο «σφιχτό» setup.

συμπέρασμα

Οι επεμβάσεις που πραγματοποιήθηκαν επάνω στη 2πορτη Γερμανίδα μεταμόρφωσαν την 4άρα σε ένα ακόμα πιο ελκυστικό αυτοκίνητο. Τόσο νέοι ιδιοκτήτες όσο και παλιότεροι μπορούν να προμηθευτούν και να «φορτώσουν» την 4άρα τους με γνήσια αξεσουάρ της M Performance, χωρίς να χάσουν την εγγύηση από την BMW Hellas. Όπως όλα τα ωραία όμως κοστίζουν κάτι παραπάνω, αλλά τελικά το σύνολο σε αποζημιώνει…


POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
69
GOCAR Magazine #69

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...