ΔΟΚΙΜΗ: Honda Civic Type R. #TsitaTaGazia

Με πληθωρική εμφάνιση και 310 ίππους, βάζει τη διακριτικότητα στο περιθώριο με στόχο το στέμμα των προσθιοκίνητων hot hatch

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το νέο Civic Type R είναι το πιο ακραίο Type R μέχρι σήμερα. Είναι η πρώτη φορά που έχει κινητήρα turbo, συνδυασμένο με τα συστήματα VTEC και VTC, παραμένει όμως με την κίνηση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς και με 6-άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Εξελίχθηκε με γνώμονα κυρίως τις ανάγκες και επιθυμίες των Ευρωπαίων οδηγών και κατασκευάζεται στη Βρετανία.

Είναι αυτή η στιγμή της απόλυτης ηρεμίας που συνοδεύεται από την καλοκαιρινή χορωδία των τζιτζικιών και το μεταλλικό τακ-τακ της πυρωμένης λαμαρίνας που κρυώνει σιγά σιγά. Η στιγμή που νιώθεις ότι άδειασες από ενέργεια αλλά φούλαρες με ευχαρίστηση. Η στιγμή που ανακαλείς στο μυαλό σου συναρπαστικές εικόνες από τη μαγευτική στριφτερή διαδρομή του Αγίου Μερκούρη, αλλά και ήχους από τα Continental που στριγγλίζουν στην άσφαλτο και τον 2λιτρο Turbo VTEC να στροφάρει δαιμονισμένα μέχρι τον κόφτη. Είναι η στιγμή που δεν είσαι σίγουρος για το τι ακριβώς βίωσες μόλις: μεσημεριανή ονείρωξη ή οδηγικό ντελίριο;

i-MID αλά Type R

Το σύστημα πολλαπλών ενδείξεων intelligent Multi Information Display (i-MID) που συναντάμε και στα νορμάλ Civic, περιλαμβάνει πληροφορίες ειδικές για το Type R, όπως:

  • Μετρητή G και πίεση φρένου / θέση πεντάλ γκαζιού.
  • Πίεση υπερπλήρωσης, θερμοκρασία νερού, πίεση λαδιού, θερμοκρασία λαδιού.
  • Χρόνο γύρου.
  • Χρόνο επιτάχυνσης 0-100 km/h.
  • Χρόνο επιτάχυνσης 0-400 m.


Ακόμη κι αν μόλις ξύπνησες από κώμα και δεν ξέρεις ακριβώς περί τίνος πρόκειται, το παρουσιαστικό του δεν σου αφήνει καμία αμφιβολία: είναι Honda και είναι κτήνος. Τρία ολόκληρα χρόνια διαβάζαμε γι’ αυτό, μελετούσαμε τεχνικά χαρακτηριστικά και παρακολουθούσαμε video στο youtube. Και να που επιτέλους το νέο Civic Type R - CTR για τους γνώστες - είναι εδώ για να καταθέσει τα διαπιστευτήριά του στο GOCAR.

Αντικείμενο πόθου για πολλούς και αιτία για κόντρα και έντονες συζητήσεις ανάμεσα στους petrolheads, το σύγχρονο CTR δείχνει σαν body builder που καταπίνει αναβολικά για πρωινό. Μάσκα, πίσω διαχύτης και σπόιλερ σε μαύρο γυαλιστερό που έρχεται σε αντίθεση με το Championship White αμάξωμα, φτερά που φουσκώνουν σαν μύες από λαμαρίνα, τεράστιες κατακόκκινες Brembo μπροστά, μαύρες 19άρες ζάντες με ειδικά για την περίσταση Continental 235/35 και μια διπλή φτερούγα πίσω που λίγο ακόμη και θα ξεπερνούσε την οροφή σε ύψος. Άκρως επιθετική είναι η σχεδίαση και στο εσωτερικό, όπου κυριαρχεί ο συνδυασμός κόκκινου-μαύρου, τόσο στις επενδύσεις όσο και στον πίνακα οργάνων. Ποιότητα κατασκευής και εξοπλισμός είναι στο πολύ υψηλό επίπεδο που απαιτεί η τσουχτερή τιμή αγοράς, οι χώροι αντίστοιχα μεγάλοι με οποιοδήποτε άλλο Civic και η σωστά μελετημένη εργονομία συνοδεύει την κάπως ψηλή αλλά βολική και άκρως πολεμική θέση οδήγησης.

 

RRRRRRRR+

Όρμα λοιπόν” σκέφτεσαι μόλις βάλεις σε μια σειρά τα data που καταφτάνουν σωρηδόν από τα μάτια στον εγκέφαλο. Πιέζεις το start button για να δώσεις ζωή στον 2λιτρο κινητήρα, πατάς μια γκαζιά και… ωπ! Που πήγε ο πωρωτικός ήχος που ήξερες από τα παλιότερα CTR; Εδώ ακούς ένα άγριο μεν, κοινότυπο δε μπάσο βρυχηθμό. Βλέπεις, η ατμοσφαιρική αναπνοή έδωσε τη θέση της στην υπερτροφοδότηση, χάριν της κορυφαίας απόδοσης και των απόλυτων επιδόσεων. Το turbo συνδυάζεται με το πασίγνωστο VTEC που μεταβάλλει το χρονισμό και ελέγχει ηλεκτρονικά τη βύθιση των 16 βαλβίδων, αλλά και με το διπλό μεταβλητό έλεγχο χρονισμού VTC (Dual-Variable Timing Control). Έμβολα από χυτό αλουμίνιο, αλουμινένια κοκοράκια VTEC, σφυρήλατες μπιέλες και ελαφρύς στρόφαλος φροντίζουν για την ελαχιστοποίηση του συνολικού βάρους, των διαστάσεων και των περιστρεφόμενων μαζών του κινητήρα προς όφελος της απόδοσης και της αξιοπιστίας. 

Adaptive Damper System

Το Σύστημα Ενεργής Προσαρμογής Απόσβεσης 4 σημείων επιτρέπει το συνεχή, ανεξάρτητο έλεγχο κάθε τροχού ώστε να επιτυγχάνεται άριστο κράτημα με ελάχιστες κλίσεις αμαξώματος και να περιορίζεται η μεταφορά βάρους σε απότομη επιτάχυνση και επιβράδυνση. Το Adaptive Damper System παρακολουθεί με αισθητήρες την κατάσταση του αυτοκινήτου και προσαρμόζει σε πραγματικό χρόνο το ρεύμα στα ηλεκτρομαγνητικά πηνία μέσα στους αποσβεστήρες, μεταβάλλοντας τις διόδους λαδιού και ελέγχοντας έτσι την απόσβεση.

Dual Axis Strut
Το προηγμένο σύστημα εμπρός ανάρτησης με γόνατα δύο αξόνων αυξάνει την ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες, την πρόσφυση στις στροφές και βελτιώνει την αίσθηση στο τιμόνι. Το Dual Axis Strut είναι ένα μηχανικό σύστημα με δύο βασιλικούς πείρους έδρασης. Αντί του ενιαίου ακραξονίου-γονάτου ενός συμβατικού συστήματος ανάρτησης, το ακροαξόνιο και το γόνατο είναι ανεξάρτητα, ώστε το ακροαξόνιο να διαχειρίζεται φορτία από το σύστημα διεύθυνσης και το γόνατο από το οδόστρωμα. Ένα ανεξάρτητο ακραξόνιο προσφέρει επίσης μικρότερο offset, χάρη στη μειωμένη κλίση του βασιλικού πείρου, που βοηθά στη μείωση των αντιδράσεων του συστήματος διεύθυνσης κατά την επιτάχυνση.
Το σύστημα της εμπρός ανάρτησης μπορεί να προσφέρει μεγαλύτερη γωνία κάστερ που μεταφράζεται σε βέλτιστη ευστάθεια σε ευθεία πορεία σε υψηλές ταχύτητες. Από την άλλη, οι προσεκτικά επιλεγμένες γωνίες κάμπερ βελτιστοποιούν ταην επαφή των ελαστικών στο οδόστρωμα για αυξημένες επιδόσεις στις στροφές. Με στόχο την αυξημένη ακαμψία και τη μείωση του βάρους, τμήματα των αποσβεστήρων κατασκευάζονται από αλουμίνιο. Επίσης, τα αναβαθμισμένα σάιλεντμπλοκ συμβάλλουν στην άμεση απόκριση και το κράτημα του αυτοκινήτου.

Σημειώστε ακόμη την ηλεκτρονική wastegate, τους αυλούς εισαγωγής ισχυρού στροβιλισμού, την ψύξη της κυλινδροκεφαλής με διπλό χιτώνιο, τα πιστόνια με ξεχωριστά κανάλια ψύξης και τις βαλβίδες εξαγωγής με πλήρωση νατρίου για να έχετε μια εικόνα από το πόσο “ψαγμένος” τεχνολογικά είναι ο 2λιτρος VTEC.

Τα οφέλη φυσικά είναι περισσότερα και σημαντικότερα από τον ήχο: 310 ίπποι στις 6.500 rpm και 400 Nm μεταξύ 2.500 και 4.500 rpm, αποτελούν προίκα του ισχυρότερου προσθιοκίνητου hot hatch, με τα 5,7 sec που δίνει η Honda για το κλασικό 0-100 km/h και τα 270 km/h τελικής ταχύτητας να είναι νούμερα που μόνο τετρακίνητες κατασκευές μπορούν (μέχρι στιγμής) να ξεπεράσουν. Η απόκριση και η απόδοση του μοτέρ μεγιστοποιείται στη λειτουργία +R, όπου επιπλέον σφίγγει το τιμόνι έχοντας λιγότερη υποβοήθηση, σκληραίνει η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση και το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας VSA αφήνει περισσότερα περιθώρια ολίσθησης πριν παρέμβει.

Η πραγματικότητα είναι όπως ακριβώς την περιμένεις. Υπάρχει υστέρηση χαμηλά και πρέπει να περιμένεις τη βελόνα στο στροφόμετρο να καβαλήσει τις 2.000 rpm για να ξυπνήσει το τέρας. Ειδικά σε ανηφορική διαδρομή ή σε πίστα, πρέπει να πατάς λίγο νωρίτερα το γκάζι για να έχεις τη δύναμη εκεί που τη θέλεις. Από εκεί και πάνω όμως, η επιτάχυνση είναι ωμή, αστραπιαία και συνεχίζει με τρομερή ορμή. Κι εκεί που περιμένεις πως ο 2.0 TURBO VTEC θα αρχίσει να ασθμαίνει, αυτός αφηνιάζει και ανεβάζει δαιμονισμένα μέχρι τις 7.000 rpm! Με τόση λύσσα που μόλις προλαβαίνεις να ανεβάσεις σχέση στο 6-άρι χειροκίνητο κιβώτιο με τις εξαιρετικά κοντές διαδρομές και την ακρίβεια που θυμίζει νυστέρι.

 

CTRίβει μοναδικά

Το πανηγύρι όμως ξεκινάει μόλις αρχίσουν οι στροφές. Το CTR όχι μόνο τιμά το παρελθόν του, αλλά συγκλονίζει με την αποτελεσματικότητά του και -κυρίως- με τον τρόπο που σε συνεπαίρνει σε έναν καταιγιστικό ρυθμό που θέλει κότσια και νεύρα για να ακολουθήσεις. Χωμένος στο εξαιρετικό μπάκετ έχεις στα χέρια σου ένα ταχύτατο (2,2 στροφές απ’ άκρη σ’ άκρη) και επικοινωνιακό τιμόνι, αποκτάς σύντομα εμπιστοσύνη με το μπροστινό και ορμάς από στροφή σε στροφή με περίσσεια αυτοπεποίθηση. Χαμογελάς με την ανάρτηση που σχεδόν εκμηδενίζει τις κλίσεις του αμαξώματος αλλά ταυτόχρονα δεν κοπανάει έντονα, ακόμη και στο mode +R όπου τα αμορτισέρ σκληραίνουν κατά 30%. Μόνο σε “κατσαρή” άσφαλτο νιώθεις το υπέρ-σφικτό Type R να χάνει μέρος της αρμονίας του, αλλά ακόμη κι εκεί δεν σε αγχώνει.

γλυκά
  • Μπρουτάλ εμφάνιση
  • Εκρηκτικός χαρακτήρας
  • Στιβαρό πλαίσιο
  • Οδηγική αίσθηση
  • Επιδόσεις
  • Απόδοση φρένων
  • Πλούσιος εξοπλισμός
ξινά
  • Έλλειψη ροπής χαμηλά
  • Τιμή

Σε καλό οδόστρωμα γίνεται ο ορισμός του απόλυτου. Η δύναμη περνάει όλη κάτω και οι εντολές του τιμονιού μεταφράζονται σε αμεσότατη αλλαγή πορείας, με το μπλοκέ διαφoρικό, τα εμπρός γόνατα δύο αξόνων (Dual Axis Strut) και το Agile Handling Assist που φρενάρει ανεπαίσθητα τους εσωτερικούς τροχούς μέσα στη στροφή, να δείχνουν εδώ την αξία τους. Η ουρά, με ένα στιβαρό ημιάκαμπτο άξονα αλλά δίχως αντιστρεπτική (!) ακολουθεί κατά πόδας και το CTR σπάει χρονόμετρα και καταπίνει χιλιόμετρα με μοναδική διάθεση και αποτελεσματικότητα. Αν θελήσεις να θυσιάσεις την ταχύτητα χάριν της απόλαυσης παίζοντας με την ουρά, το ιαπωνικό hot hatch θα σε ευχαριστήσει χωρίς να σε ενθουσιάσει. Είπαμε: είναι απόλυτο και ως τέτοιο θα ανοίξει την τροχιά του πίσω μέρους όταν του το ζητήσεις, όχι όμως όσο γλυκά και με διάρκεια θα επιθυμούσες.

Με λίγα λόγια, το κορυφαίο Civic είναι ταχύτατο στην ευθεία και γίνεται μεθυστικό στο στροφιλίκι, απογειώνοντας τη διάθεση του οδηγού. Άλλωστε, δεν περιμέναμε τίποτα λιγότερο από ένα Type R. Όσο για την κατανάλωση, αν μπορείς να κρατηθείς θα δεις τιμές κάτω από 10 lt/100 km. Αν όχι, τα 14-15 είναι πιο συνήθη, αν και όχι υπερβολικά νούμερα. Τι άλλο θα θέλαμε; Μια πιο… γήινη τιμή, αφού με σχεδόν 50.000 ευρώ το CTR μπαίνει στα χωράφια τετρακίνητων και ισχυρότερων χάτσμπακ. Είμαστε ωστόσο σίγουροι πως στόχος της Honda δεν είναι οι πωλήσεις, αλλά το στέμμα των προσθιοκίνητων hot hatch. Και αυτό, της ανήκει ήδη.

 

συμπέρασμα

Το hot hatch της Honda στη νέα του γενιά υπέκυψε στην υπερτροφοδότηση, αλλά δεν έμεινε εκεί. Οι μηχανικοί της Honda φρόντισαν ώστε οι κορυφαίες επιδόσεις να συνοδεύονται από αντίστοιχη αποτελεσματικότητα και ευχαρίστηση στην οδήγηση. Το νέο Civic Type R χαρίζει κορυφαίες επιδόσεις και οδηγική απόλαυση είτε στο δρόμο είτε στην πίστα, με την ίδια ευκολία, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει την ευχρηστία και πρακτικότητα που περιμένεις από ένα οποιοδήποτε Civic.


HONDA CIVIC TYPE R 2016

Κινητήρας                   2.0 VTEC Turbo βενζίνης

Ιπποδύναμη               310 PS

Ροπή                           400 Nm

Κιβώτιο                       χειροκίνητο 6 σχέσεων

0-100 km/h                  5,7 sec

Τελική ταχύτητα          270 km/h

Μέση κατανάλωση    7,3 lt/100 km

Εκπομπές CO2           170 g/km

Τιμή                              από 48.000 €



φωτο: Εύη Περράκη

Honda Civic Type R 2016 Championship White

Honda Civic Type R 2016 Red & White

Honda Civic Type R sets new benchmarks at 5 European circuits

Honda Civic Type R 2015 - Wind Tunnel

Honda Civic Type R 2015 - Driving

POLL

Ποιο θα επιλέγατε για αυτοκίνητο της χρονιάς;

  • Alpine A110
  • Citroen C5 Aircross
  • Ford Focus
  • Jaguar I-Pace
  • Kia Ceed
  • Mercedes-Benz A-Class
  • Peugeot 508
60
GOCAR Magazine #60

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...