ΔΟΚΙΜΗ: Opel Astra 1.0 Turbo 105 PS

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του νέου Astra είναι ο 1.000άρης τούρμπο κινητήρας βενζίνης. Αξίζει να τον προτιμήσει κανείς από τον 1.6 Diesel;

  • -
  • -
Ισχύς105 PS
Ροπή170 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,2 sec
Μέση κατανάλωση4,4 lt/100km
Εκπομπές CO2102 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η 5η γενιά Astra είναι έως και 200 kg ελαφρύτερη, μικρότερη σε διαστάσεις αλλά ακόμη πιο ευρύχωρη. Εδώ, με τον νέο 1.000άρη τούρμπο βενζινοκινητήρα των 105 ίππων

Η νέα γενιά Opel Astra καταφέρνει να φιγουράρει ανάμεσα στα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας ποντάροντας στην ουσία και στις πραγματικές ανάγκες του μέσου οικογενειάρχη. Ειδικά στην έκδοση 1.6 diesel των 136 ίππων που έχουμε δοκιμάσει, συνδυάζει επιδόσεις και οικονομία με άριστα χαρακτηριστικά λειτουργίας. Τι γίνεται όμως με την βενζινοκίνητη έκδοση 1.0 Turbo; Αξίζει να την επιλέξει κανείς, δεδομένου πως είναι πιο προσιτή;

 

Μικρός αλλά θαυματουργός

Έχουν προηγηθεί αρκετοί κινητήρες 1.000 κυβικών στη μικρομεσαία κατηγορία, με αυτούς των Ford Focus, Seat Leon και VW Golf να έχουν θέσει πολύ ψηλά τον πήχη. Τον 1.0 ECOTEC DIT ecoFLEX τον έχουμε γνωρίσει ήδη στα Corsa και Adam με αρκετά καλές κριτικές. Στην περίπτωση του Astra αποδίδει 105 ίππους και 170 Nm ροπής και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Παρά το ότι έχει να αντιμετωπίσει τα 1.265 κιλά του αμαξώματος (με οδηγό), είναι αρκετά ψυχωμένος και ανεβάζει γραμμικά στροφές και απόδοση, δίνοντας έμφαση στις μεσαίες και υψηλές στροφές. Χαμηλά έχει μια μικρή υστέρηση, που όμως δεν χαλά την πολύ καλή γενική εικόνα.

TΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Το νέο Astra εξοπλίζεται (ανάλογα με την έκδοση) με μία σειρά συστημάτων ασφάλειας, άνεσης και υποστήριξης όπως το Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης και το Σύστημα Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας με Προειδοποίηση Αλλαγής Λωρίδας Οχήματος μαζί με την Ένδειξη Απόστασης Προπορευόμενου Οχήματος και το Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης με Φρενάρισμα Επικείμενης Σύγκρουσης. Το Cruise control με περιοριστή ταχύτητας διασφαλίζει την τήρηση της ταχύτητας εντός επιτρεπόμενων ορίων, το Advanced Park Assist αυξάνει την άνεση και μπορεί να παρκάρει αυτόματα το αυτοκίνητο με το πάτημα ενός μπουτόν και η κάμερα οπισθοπορείας ενεργοποιείται με την επιλογή της όπισθεν. Τέλος, το Astra λανσάρει το IntelliLux LED, το πατενταρισμένο σύστημα full-LED matrix light της Opel που προσφέρει οδήγηση με μεγάλη σκάλα φώτων που δεν ‘τυφλώνει’ τους άλλους οδηγούς.

Παρότι 3κύλινδρος έχει ομαλή και ήσυχη λειτουργία, με μόνη εξαίρεση ένα κραδασμό που νιώσαμε κάποιες φορές, όταν το start/stop επανεκκινούσε τον κινητήρα. Οι επιδόσεις είναι αξιόλογες, χάρη και στη δίαιτα που υπέστη η νέα γενιά, η οποία επέφερε μείωση της τάξης των 200 κιλών. Σύμφωνα με την Opel, το 1.000άρι Astra ολοκληρώνει το 0-100 km/h σε 11,2 sec και φτάνει μέχρι την τελική ταχύτητα των 200 km/h. Παράλληλα, κρατά χαμηλά τις απαιτήσεις του σε καύσιμο. Στη δοκιμή μας είδαμε τιμές γύρω στα 8 με 8,5 lt/100 km στην πόλη και στα 6,5 lt/100 km στο ταξίδι, με μια μέση τιμή στα 7,5 (Opel: 4,3 lt/100 km). Συγκριτικά, ο 1.6 Diesel των 136 ίππων είναι πιο ροπάτος χαμηλά και δίνει ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις (0-100 σε 9,6 sec και τελική ταχύτητα 205 km/h), κερδίζοντας αναμενόμενα και τη μάχη της κατανάλωσης.

Στο δρόμο, το 1.000άρι Astra είναι άνετο, ευχάριστο και αποτελεσματικό. Η ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) απορροφά σωστά τις ανωμαλίες, δεν επιτρέπει μεγάλες κλίσεις στο αμάξωμα, προσφέρει εξαιρετική ποιότητα κύλισης κι συμβάλει στο υψηλό περιθώριο πρόσφυσης. Αν το πιέσεις σε δρόμο με συνεχείς στροφές, το Astra θα συμπεριφερθεί συγκροτημένα και με ασφάλεια, χωρίς όμως να σε εξιτάρει οδηγικά – κάτι που εδώ που τα λέμε δεν είναι το ζητούμενο στην κατηγορία. Το τιμόνι ικανοποιεί σε αμεσότητα και ακρίβεια, ενώ ο επιλογέας του κιβωτίου είναι μαλακός με γλυκό κούμπωμα των 5 σχέσεων.

 

Έμφαση στην ουσία

Αισθητικά το νέο Astra είναι φρέσκο και κομψό, χωρίς όμως να ξεφεύγει από τη χαρακτηριστική, μάλλον συντηρητική γραμμή Opel. Αλλά και στην καμπίνα επικρατούν οι καθαρές γραμμές, με την έγχρωμη οθόνη αφής του συστήματος IntelliLink infotainment στην κεντρική κονσόλα να αποτελεί το επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Από εδώ ελέγχονται το ηχοσύστημα, η πλοήγηση, οι βασικές ρυθμίσεις του αυτοκινήτου, οι διάφορες εφαρμογές αλλά και η επικοινωνία, αφού υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσης με smartphones. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, με μαλακά υλικά ψηλά στο ταμπλό και τις πόρτες, πιο σκληρά αλλά προσεγμένης επιλογής στα χαμηλότερα σημεία και άριστη συναρμογή μεταξύ τους.

γλυκά
  • Απόδοση κινητήρα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ευρυχωρία καμπίνας
  • Ποιότητα κατασκευής
ξινά
  • Συντηρητική σχεδίαση
  • Λιγοστές θήκες για μικροαντικείμενα

Στο ανασχεδιασμένο ταμπλό οι διακόπτες είναι λίγοι, φωτιζόμενοι και σωστά ταξινομημένοι συμβάλλοντας στη σωστή εργονομία. Πολύ καλή είναι και η θέση οδήγησης που διακρίνεται για το μεγάλο εύρος ρυθμίσεων και τη σωστή ορατότητα γύρω γύρω, με εξαίρεση πίσω δεξιά λόγω της φαρδιάς κολώνας. Ούτε σε χώρους υπάρχουν παράπονα, αφού τρεις ενήλικες βολεύονται χωρίς σοβαρές παραχωρήσεις πίσω. Το πορτμπαγκάζ είναι στα 370 λίτρα με τα καθίσματα στην κανονική τους θέση και φτάνει στα 1.210 lt όταν αναδιπλωθoύν, δημιουργώντας έναν εντελώς επίπεδο χώρο φόρτωσης. Μόνη παρατήρηση, οι λιγοστές θήκες για μικροαντικείμενα.

 

Astra στον άσο

Στην έκδοση των 1.000 κυβικών, το Astra κάθε άλλο παρά συμβιβασμό αποτελεί. Συνδυάζει γερμανική ποιότητα κατασκευής, επαρκείς χώρους για μια οικογένεια, υψηλό επίπεδο άνεσης και ασφαλή οδική συμπεριφορά. Σε σχέση με το 1.6 Diesel των 136 ίππων που έχουμε δοκιμάσει, υστερεί σε επιδόσεις και κατανάλωση, όχι τόσο όμως ώστε να χάνει στη σύγκριση. Και αυτό επειδή στην πλούσια έκδοση Excellence είναι αισθητά πιο προσιτό με τη διαφορά στα 2.400 ευρώ, ενώ το 1.0 Turbo διατίθεται και με την ακόμη πιο φθηνή έκδοση Business με τη διαφορά σε αυτή την περίπτωση να αγγίζει τα 5.000 €.

συμπέρασμα

Το νέο Astra με τον 1.000άρη turbo κινητήρα βενζίνης δεν αποτελεί συμβιβαστική επιλογή. Δίνει έμφαση στις πραγματικές ανάγκες του μέσου οικογενειάρχη τις οποίες καλύπτει απόλυτα, με τις όποιες μικρές αδυναμίες να αντισταθμίζονται από τη δελεαστική τιμή.



ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

OPEL ASTRA 2015 GR

Opel Astra 2015 Driving

Opel Astra 2015 Driving shots

OPEL ASTRA CONNECTIVITY

Από το Kadett στο νέο Astra

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
85
GOCAR Magazine #85

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...