ΔΟΚΙΜΗ Opel Adam 1.0 Turbo 115 PS

Ένας πρωτόπλαστος με στιλ, σεξαπίλ και επιδόσεις.

  • -
  • -
Ισχύς115 PS
Ροπή170 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,9 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,9 lt/100km
Εκπομπές CO2114 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Ο τρικύλινδρος χιλιάρης τούρμπο, αναβαθμίζει το Adam και εκτός φρεσκάδα, premium αύρα και lifestyle κερδίζει και την δυναμική ενός άρτιου μικρού με μεγάλη απόδοση.  

Έντονο lifestyle, τεχνολογικά gadgets και όλα όσα αναζητά η δραστήρια νέα γενιά. Η δημιουργικότητα της Opel με το Adam χτύπησε τη φλέβα της εποχής που θέλει τα μικρά αυτοκίνητα με αστική τοποθέτηση να προσελκύουν κάθε ηλικιακό γκρουπ χωρίς να κάνουν ποιοτικές εκπτώσεις, ούτε να λείπει κάτι που θα συναντούσες σε μεγαλύτερες κατηγορίες. Για το γερμανικό premium mini που ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του με αγκάθι τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες, το downsizing της Opel ήταν ευεργετικό. Άργησε ελαφρώς, αλλά ήρθε και το Adam ήταν από τα πρώτα της γκάμας που ωφελήθηκαν.

 

Ζωηρό, στιβαρό και γρήγορο

Πίσω από το τιμόνι νιώθεις ευχάριστα και ως αίσθηση θυμίζει αυτοκίνητο ανώτερης κατηγορίας, τη στιγμή που το στήσιμο της ανάρτησης καταφέρνει να σε πείσει για την συμπεριφορά του. Το προνόμιο του λανσαρίσματος του υπερτροφοδοτούμενου χιλιάρη ECOTEC ανήκει φυσικά στo Adam και αργότερα ακολούθησαν τα αδέρφια του. O μικρότερος υπερτροφοδοτούμενος της Opel, αποδίδει 115 ίππους και 170 Nm ροπής που εμφανίζονται και διατηρούνται από τις 1.800 rpm έως τις 4.500 rpm. Βασισμένος στην 3κύλινδρη λογική, με 999 cc και με τεχνολογία Direct Injection Turbo εξελίχθηκε από λευκό φύλλο χαρτί, ώστε να είναι ανταγωνιστικός απέναντι στους επίκαιρους ισχυρούς ανταγωνιστές.
Οι ζωηρές επιταχύνσεις είναι γεγονός με τα πρώτα 0-100 km/h να έρχονται σε 9,9’’ και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 196 km/h, ενώ ο πολιτισμένος και αποδοτικός σε όλο του το ωφέλιμο εύρος μικρός υπερτροφοδοτούμενος, ανταποδίδει την δραστήρια διάθεση με κολακευτικά νούμερα αλλά και αίσθηση κάθε φορά που βυθίζεις το δεξί πεντάλ. Ταυτόχρονα καταφέρνει να μην υπερβάλει και σε κατανάλωση. Σε φυσιολογικό σβέλτο ρυθμό, δύσκολα θα ξεπεράσεις τα 6,5 lt/100 km σε μικτή κατανάλωση και σε ποικιλία διαδρομών, ενώ θα πλησιάσεις το διψήφιο νούμερο μόνο αν θέλεις να εξακριβώσεις τις επιδόσεις.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Εξατομίκευση
  • Εργονομία
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Ποιότητα κύλισης
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Χώροι
  • Τιμή
  • Χαμηλό προφίλ ελαστικών

Με τους ακροβολισμένους τροχούς και τα 215/45R17, το Adam συμπεριφέρεται με σπορ αποτύπωμα και δημιουργεί προϋποθέσεις για οδηγική αναζήτηση σε σβέλτους ρυθμούς. Το μικρό Opel συμπεριφέρεται σαν μεγάλο, ανεβάζει την εμπιστοσύνη σου ώστε να επιτεθείς στις στροφές και σε αποζημιώνει με μεστή και σίγουρη αίσθηση. Φυσικά δεν πρεσβεύει ξεκάθαρα σπορ προσανατολισμό, είναι όμως καλοστημένο και αφήνει υποσχέσεις με τον επικοινωνιακό βαθμό να είναι σε καλό επίπεδο τόσο όσον αφορά το τιμόνι όσο από φρένα και συμπεριφορά ανάρτησης. Παράλληλα το ESP καραδοκεί στην τάση της ουράς για ανεξαρτητοποίηση και η ασφάλεια παραμένει σε υψηλό επίπεδο, χωρίς ταυτόχρονα να πετσοκόβει την απόλαυση. Αν πρέπει να γκρινιάζεις για κάτι είναι για την ξερή αντίδραση του πίσω άξονα στις ξαφνικές εγκάρσιες ανωμαλίες όμως και πάλι δεν επηρεάζεται το ζουμί της συμπεριφοράς, αλλά πιο πολύ η εντύπωση.

 

Πλούσιος εσωτερικός κόσμος

Στο εσωτερικό συνυπάρχουν η δημιουργική απλότητα και οι διχρωμίες που δημιουργούν ένα χαρούμενο περιβάλλον. Σχεδιαστικά η Opel απέφυγε τη φλυαρία της κονσόλας και επικεντρώθηκε στο δυναμικό, ποιοτικό και εργονομικό στιλ που φτιάχνει την διάθεση. Το IntelliLink είναι το διαβατήριο εισόδου στον ψηφιακό κόσμο επικοινωνίας, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας μια και συνεργάζεται με όλα τα smartphones, δημιουργώντας διαδραστικότητα που σαφώς θα εκτιμήσει η νέα γενιά αγοραστών. Ο πίνακας οργάνων είναι χάρμα οφθαλμών και πληροφοριών με τα χωστά, στρογγυλά και χρωμιωμένα «ρολόγια» και την ψηφιακή οθόνη ανάμεσά τους.
Ο εξοπλισμός προσφέρει στάνταρ παραπάνω από τις συνηθισμένες ανέσεις που συναντά κανείς στις προτάσεις του ανταγωνισμού, ενώ στον προαιρετικό συναντά κανείς στοιχεία από ανώτερες κατηγορίες, όπως τη νέα γενιά Park Assist, Side Blind Spot Alert (σύστημα προειδοποίησης για τυφλές γωνίες), το ενσωματωμένο σύστημα μεταφοράς ποδηλάτων FlexFix2, cruise control με περιοριστή ταχύτητας, CITY mode που μεταβάλει την υποβοήθηση στο τιμόνι για εύκολο παρκάρισμα, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, κ.ά.
Χωροταξικά οι εμπρός δεν έχουν λόγους για παράπονα, απολαμβάνοντας την φαρδιά καμπίνα και την εργονομική εικόνα του εσωτερικού. Με δεδομένο το μικρό μεταξόνιο των 2.311 mm, η κατάσταση πίσω από τα μπροστινά καθίσματα δεν προσφέρει παρόμοια πληθωρική αίσθηση. Οι δυο πίσω επιβάτες λοιπόν ιδίως αν είναι φυσιολογικοί ενήλικες μάλλον θα προσπαθήσουν να βολευτούν παρά θα βολευτούν με την κυριολεκτική έννοια. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο χώρος αποσκευών δεν προσφέρεται για εντυπωσιακά σχόλια, με τα 170 λίτρα να ικανοποιούν πάντως τις μεταφορικές ανάγκες ενός ζευγαριού. 

Συνοπτικά το Adam έχει εξασφαλίσει από το λανσάρισμα το κέρδος από τα βλέμματα, ενώ τώρα αποκτά τρόπο να γοητεύσει την ανήσυχη νέα γενιά. Καλώς ήρθατε επιδόσεις!

συμπέρασμα

Ένα στιλάτο αυτοκίνητο πόλης, ένας μικροκαμωμένος αλλά δυναμικός τρόπος να απολαμβάνεις μετακινήσεις είτε εντός, είτε εκτός πόλης. Με τον χιλιάρη τούρμπο κινητήρα το Adam αποκτά επιδόσεις που κολακεύουν το σπορ στήσιμο και αναβαθμίζουν τον χαρακτήρα του. Με σχεδιαστικές λεπτομέρειες που δεν σε αφήνουν ασυγκίνητο, η τονωτική ένεση της υπερτροφοδότησης δίνει φτερά στο μικρό Opel. Επιδόσεις και απόδοση έρχονται να συμπληρώσουν, μια στιβαρή αίσθηση συμπεριφοράς που μιμείται ανώτερης κατηγορίας αυτοκίνητα και κάπως έτσι το υπερτροφοδοτούμενο Adam διεκδικεί τον τίτλο του ευχάριστου οδηγικού Δαβίδ. 



ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ 

VIDEOS

Νέο Opel ADAM

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...