ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Vitara S 1.4 Turbo 4x4

Υπάρχουν πολλά καλά αυτοκίνητα, όμως είναι ελάχιστα αυτά που είναι κομμένα και ραμμένα για την ελληνική πραγματικότητα

  • -
  • -
Ισχύς140 PS
Ροπή220 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,2 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,4 lt/100km
Εκπομπές CO2127 gr/km
με μια ματιά

Το Vitara S ξεχωρίζει από τη διαφορετική μάσκα, την κόκκινη προσθήκη στα φώτα LED και τις μαύρες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Το εσωτερικό διαθέτει τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων με δερμάτινη επένδυση και κόκκινη ραφή, suede επενδύσεις καθισμάτων με κόκκινη ραφή, πεντάλ με επένδυση αλουμινίου και κόκκινες πινελιές στον πίνακα οργάνων και τα δαχτυλίδια των αεραγωγών.

Απροειδοποίητο γραπτό διαγώνισμα, κλείστε τα κινητά τηλέφωνα και βγάλτε μια λευκή κόλα χαρτί. Ερώτηση πρώτη και τελευταία: “Περιγράψτε μου το ιδανικό αυτοκίνητο της μέσης οικογένειας για την ελληνική πραγματικότητα”. Παρακαλώ να διατηρήσετε τα “θέλω” μέσα στα λογικά όρια και τις παραμέτρους που όλοι γνωρίζουμε ότι βιώνουμε τα τελευταία χρόνια. Πάψτε να ξύνετε το κεφάλι σας, το θέμα είναι πανεύκολο, έχετε είκοσι λεπτά να απαντήσετε!

Τετρακίνηση AllGrip

Υπάρχουν τέσσερις ρυθμίσεις για την αυτόματη τετρακίνηση AllGprip. Η Auto, στην οποία η ροπή του κινητήρα αποστέλλεται μόνο στους εμπρός τροχούς, με τους πίσω να εμπλέκονται όταν το σύστημα διαβάσει σπινάρισμα. Η Sport είναι για πιο σβέλτη οδήγηση σε άσφαλτο ή χώμα. Το γκάζι αποκτά καλύτερη απόκριση και οι πίσω τροχοί εμπλέκονται πιο πολύ και πιο νωρίς ώστε να βοηθούν στο στρίψιμο. Η Snow σημαίνει πιο νωθρό γκάζι και τεταμένη την προσοχή των συστημάτων ελέγχου της πρόσφυσης και της ευστάθειας σε γλιστερές και χιονισμένες διαδρομές. Η ρύθμιση Lock στέλνει έτσι κι αλλιώς κίνηση στους πίσω τροχούς, ανεξάρτητα από εάν γλιστράνε ή όχι οι εμπρός. Πρόκειται για την επιλογή που χρησιμεύει στα δύσκολα, αφού επιπλέον όποιος τροχός χάνει την πρόσφυσή του φρενάρεται αυτόματα. Δεν έχει την αποτελεσματικότητα ενός μηχανικού μπλοκέ διαφορικού αλλά εάν επιμείνεις στο γκάζι θα περάσεις από πραγματικά δύσκολα σημεία. Συνολικά, η εκτός δρόμου δυναμική του νέου Vitara είναι απόλυτα σεβαστή, όμως με δεδομένα τα καθαρά ασφάλτινα λάστιχα πρώτης τοποθέτησης και την απουσία ρεζέρβας, καλό θα είναι να φυλάς λίγο τα ρούχα σου. Τουλάχιστον, τα 18,5 cm απόστασης από το έδαφος και η γωνία φυγής των 28,2ο υπόσχονται ότι δε θα έχεις στενές επαφές με το έδαφος. Προσοχή χρειάζεται κυρίως ο εμπρός προφυλακτήρας, που έχει γωνία προσέγγισης μόνο 18,2ο.

Με τη ματιά του Κώστα Λούβαρη

Η αξία κάθε προϊόντος και ειδικά για ένα αυτοκίνητο δεν είναι κάτι που κινείται (μόνο) σε ένα φαντασιακό χώρο, αλλά σε ένα υπαρκτό, ένα καθημερινό και απόλυτα πρακτικό. Και το Vitara είναι ακριβώς αυτό, ένα πραγματικό προϊόν γι’ αυτόν που ζητά ένα καθημερινό όχημα έτοιμο για όλα.

γλυκά
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Αίσθηση οδήγησης
  • Λειτουργία τετρακίνησης
  • Οικονομία καυσίμου
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι
ξινά
  • Τσιμπημένη τιμή
  • Ποιότητα υλικών καμπίνας
  • Έλλειψη ρεζέρβας

Απάντηση! Πέντε είναι τα βασικά στοιχεία που θα πρέπει να διαθέτει το ιδανικό ελληνικό αυτοκίνητο. Πρώτα απ’ όλα θα πρέπει να χωρά τέσσερα άτομα με τις αποσκευές τους, αλλά και να κινείται στη πόλη ως το μοναδικό μεταφορικό μέσο της οικογένειας. Δεύτερο, θα πρέπει να διαθέτει επιδόσεις καθώς η χώρα μας φημίζεται για τα βουνά και τις ανηφοριές της. Τρίτο, θα πρέπει να προσφέρει αξιοπρεπή οικονομία, γιατί η τσέπη δεν αντέχει. Τέταρτο, θα πρέπει να πηγαίνει παντού, γιατί τα πεζοδρόμια είναι ψηλά, οι λακκούβες βαθιές και οι παραλίες αμμουδερές! Τέλος, είναι και εμφάνιση που τουλάχιστον θα πρέπει να είναι αποδεκτή, γιατί όπως και να το κάνουμε η σχεδίαση μετράει. Άλλωστε κανείς δεν θέλει να κάθεται στη θέση του οδηγού ενός αυτοκίνητου που δεν του… αρέσει!»  

- Νομίζω ότι το πέρασα το διαγώνισμα, κύριε.

- Ναι, το πέρασες παιδί μου, μόνο που τώρα θα πρέπει να μου βρεις ένα αυτοκίνητο που ταιριάζει στη περιγραφή.

- Αυτό είναι το πιο εύκολο κύριε καθηγητά: το νέο Suzuki Vitara.

- Απόδειξε το!

 

Σχεδίαση

Αρχίζουμε κατ’ εξαίρεση από το τέλος. Και λέμε κατ’ εξαίρεση, γιατί η εικόνα είναι η πρώτη επαφή που έχουμε με τον έξω κόσμο και ως εκ τούτου αναδεικνύεται σαν το πρώτο και πιο απαραίτητο στοιχείο κάθε αξιολόγησης. Θα χαρακτηρίζαμε λοιπόν το Vitara ώριμο και σοβαρό, όπως πρέπει να είναι ένα όχημα τέτοιου τύπου. Μπορείς μάλιστα να το περιγράψεις και σαν συντηρητικό αν το συγκρίνεις με άλλα πιο extreme SUV, αλλά αυτό δεν θα τοποθετούσαμε στα κατά του Suzuki. Αντίθετα θα το επισυνάπταμε στα υπέρ, καθώς η απλή σχεδίαση εγγυάται ότι θα αντέξει στο χρόνο. Το ίδιο ισχύει και για τα εσωτερικό το οποίο και αυτό κινείται προς το συντηρητικό, με τα έγχρωμα πλαίσια των αεραγωγών, μαζί με τις ραφές των καθισμάτων που διακρίνουν τη νέα έκδοση Vitara S να μην είναι ικανά να του δώσουν κάτι πέρα από μια “καθώς πρέπει” αισθητική. Όσο για την ποιότητα των υλικών, ναι, εκεί χρειαζόταν περισσότερη προσοχή.

 

Διαστάσεις

Είναι εύκολο να χωρέσεις τέσσερα άτομα με αποσκευές σε ένα αυτοκίνητο πέντε μέτρων, αλλά στο μικρομεσαίο Vitara των μόλις 4,175 m μήκους (πλάτος 1,775 και ύψος 1,610), το ότι μια οικογένεια θα βολευτεί εύκολα, είναι πραγματικά ένα μάθημα εργονομίας. Σε αυτό βοηθούν βέβαια το μεταξόνιο των 2,500 m και το ύψος της καμπίνας που επιτρέπει στους επιβάτες να κάθονται σε όρθια στάση. Απόλυτα ικανοποιητικός και ο χώρος αποσκευών που είναι τετράγωνος σε σχήμα και φτάνει τα 375 λίτρα. Πλεονέκτημα είναι ακόμη οι μικρές διαστάσεις που φροντίζουν για την εύκολη κίνηση μέσα στη πόλη. Προσθέστε και την υπερυψωμένη θέση οδήγησης, που σε πολλούς αρέσει και προσφέρει καλή ορατότητα και το νέο Vitara σου δημιουργεί μια πολύ «cozy» και φιλική καθημερινή αίσθηση που σου φτιάχνει τη διάθεση.

 

Επιδόσεις/ οικονομία

Σίγουρα έκπληξη και μάλιστα πολύ ευχάριστη είναι ο νέος τετρακύλινδρος υπερσυμπιεζόμενος κινητήρας βενζίνης. Το Vitara S είναι το πρώτο μοντέλο της Suzuki με τον ολοκαίνουργιο 1.4 BOOSTERJET. Τοποθετημένος εγκάρσια εμπρός και με κυβισμό 1.373 cc, αποδίδει 140 ίππους στις 5.500 rpm μαζί με αξιόλογη ροπή που φτάνει τα 220 Nm σε μόλις 1.500 rpm. Απόδοση που αποδεικνύεται υπεραρκετή για τα 1.210 κιλά που ζυγίζει το κόμπακτ SUV. Μια πραγματικά εντυπωσιακή εμπειρία, γιατί και οι ίπποι… φαίνονται, αλλά και τη ροπή την… αισθάνεσαι, με το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων να βοηθά σε κάθε περίπτωση. Το τελευταίο έχει καλή αίσθηση και είναι γρήγορο στις αλλαγές βοηθώντας και όταν θέλεις να κινηθείς οικονομικά. Αν και τα 5,4 λίτρα ανά 100 km που αναφέρει το εργοστάσιο ως μέσο όρο κατανάλωσης δεν τα πετύχαμε, είδαμε εύκολα νούμερα κάτω από 8 lt/100 km. Κατανάλωση πολύ καλή αν λάβουμε υπόψη μας ότι έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που κινεί δύο διαφορικά και μεγάλους τροχούς.

Όμως ένα αυτοκίνητο που… “τρέχει”, χρειάζεται και φρένα και οι τέσσερις δίσκοι, με τους εμπρός αεριζόμενους, αποδείχτηκαν υπεραρκετοί. Στα καλούδια του αυτοκινήτου, εκτός από το ESP θα πρέπει να προσθέσετε τα Hill Decent Control και Hill Hold που βοηθούν στις ανηφόρες να μην κατρακυλήσετε πίσω και στις κατηφόρες να μη κατρακυλήσετε εμπρός! Επίσης εάν αφαιρεθείτε στην οδήγηση ο χαρακτηριστικός προειδοποιητικός ήχος του Radar Brake Support ότι είσαστε σε τροχιά πρόσκρουσης, υπόσχεται να σας ξυπνήσει πριν επέμβει αυτόματα στα φρένα!

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΚΡΥΒΕΙ ΤΟ ΝΕΟ SUZUKI VITARA

 

Πάει παντού

Φτάσαμε λοιπόν στο δυνατό σημείο του αυτοκινήτου που δεν είναι άλλο από την τετρακίνηση. Γιατί η τετρακίνηση, εδώ που τα λέμε, είναι μεγάλη πολυτέλεια. Γιατί πολυτέλεια είναι να μην κολλάς πουθενά. Μάλιστα η τετρακίνηση AllGrip ρυθμίζεται σε τέσσερις θέσεις, που είναι οι σχεδόν αυτονόητες: Auto, Sport, Snow, Lock. Δεν είχαμε τη δυνατότητα να βιώσουμε το χιόνι και δεν χρειάστηκε να κλειδώσουμε το διαφορικό, αλλά το Vitara, όπως έκανε και στην πρώτη δοκιμή μας με τον 1.6 diesel, απέδειξε ακόμη μια φορά πως μπορεί να κινηθεί στο χώμα. Mε ικανές διαδρομές αναρτήσεων και αρκετή απόσταση από το έδαφος (185 mm) μπορεί να περάσει από κακοτράχαλα εκτός δρόμου σημεία, ενώ τους χωματόδρομους, τα πεζοδρόμια και τους ελληνικούς δρόμους (γενικά) τα μασάει για πρωινό. Έχοντας βέβαια χάσει την σκληράδα αλλά και την τραχύτητα του πρώτου Vitara, τώρα το νέο μοντέλο έχει αποκτήσει μια πολύ πολιτισμένη συμπεριφορά. Περνά τις λακκούβες προσφέροντας υψηλό επίπεδο άνεσης, δεν γέρνει και γενικά είναι ευχάριστο και ασφαλές παίζοντας με άνεση το ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου και ξεφεύγοντας από το ρόλο του off-road animal που είχε κάποτε.

ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Πρακτικά το νέο Vitara με τα προσόντα που διαθέτει θα μπορούσε εύκολα να είναι πάνω-πάνω στη λίστα για το ιδανικό ελληνικό αυτοκίνητο. Ένα αυτοκίνητο έτοιμο για όλα, που στην έκδοση S με τον 1.400άρη Turbo βενζίνης των 140 ίππων εντυπωσιάζει τόσο σε επιδόσεις όσο και σε κατανάλωση καυσίμου.

VIDEOS

GOCAR TEST - Suzuki Vitara S 1.4T 4WD

Suzuki Vitara S 2016

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...