ΔΟΚΙΜΗ: Seat Leon 1.0 ECO TSI

Με τον νέο 1.000άρη turbo βενζινοκινητήρα των 115 ίππων, το ισπανικό μικρομεσαίο αποτελεί μια από τις πιο έξυπνες επιλογές στην κατηγορία

  • -
  • -
Ισχύς115 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,6 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,4 lt/100km
Εκπομπές CO2102 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το ισπανικό μικρομεσαίο χάτσμπακ αποκτά τον ολοκαίνουργιο βενζινοκινητήρα TSI των 999 κυβικών εκατοστών που αποδίδει 115 ίππους και υπόσχεται υψηλή απόδοση και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Η πρώτη φορά που το GOCAR βρέθηκε στο τιμόνι ενός Seat Ecomotive ήταν το 2010, σε ένα πρωτότυπο διαγωνισμό όπου σας καλούσαμε να μαντέψετε τη μέση κατανάλωση που θα έκανε το πετρελαιοκίνητο Leon 1.6 TDI, σε ένα ταξίδι 1.850 χιλιομέτρων από την Αθήνα στη Βαρκελώνη. Σήμερα, το πακέτο τεχνολογιών Ecomotive προσφέρει τις υπηρεσίες του και στους βενζινοκινητήρες TSI, κάνοντας αρχή από το Seat Leon στην έκδοση 1.0 ECO TSI.

ΤΟ ΔΙΛΗΜΜΑ: 1.0 TSI ή 1.6 TDI;

Ο 1.000άρης TSI βενζίνης διατίθεται σε μια έκδοση 115 ίππων, αντίθετα με τον 1.6 diesel TDI που υπάρχει σε εκδόσεις των 90 και 110 ίππων. Σε κάθε περίπτωση ο 1.0 TSI υπερέχει ξεκάθαρα σε επιδόσεις, ενώ σε μέση κατανάλωση (σύμφωνα με τα στοιχεία του κατασκευαστή) είναι πολύ κοντά με το παραπλήσιας τιμής 1.6 TDI 90 PS (4,3 lt/100 km έναντι 4,1). Έτσι, το όφελος της πετρελαιοκίνητης έκδοσης περιορίζεται στο κόστος καυσίμου στο πρατήριο. Για να κερδίσεις και σε κατανάλωση καυσίμου πρέπει να ανέβεις στην κατά 3.500 € ακριβότερη έκδοση 1.6 TDI Ecomotive των 110 ίππων που καίει κατά μέσο όρο 3,6 lt/100 km. Δεδομένων όλων αυτών, η επιλογή του GOCAR στην περίπτωση του Leon γέρνει υπέρ της βενζίνης και του 1.0 ECO TSI.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιοτική κύλιση
  • Ευρυχωρία
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξινά
  • Ψηλό κατώφλι πορτμπαγκάζ
  • Λιτός διάκοσμος ταμπλό

Η 3η γενιά του Leon έχει κάνει στροφή προς τον mainstream οικογενειάρχη, χωρίς όμως να έχει αποκοπεί από το σπορ προφίλ που είχαν οι δύο προηγούμενες. Το οδηγοκεντρικό ταμπλό πλαισιώνεται από άψογη θέση οδήγησης, προσεγμένα υλικά, ποιοτική συναρμογή και σωστή εργονομία, ενώ ο εξοπλισμός περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες ανέσεις και τεχνολογίες συνδεσιμότητας. Οι χώροι συμπεριλαμβάνονται τα πλεονεκτήματα του Leon βολεύοντας με άνεση τέσσερις και χωρίς μεγάλες παραχωρήσεις (πλην του ογκώδους τούνελ στο πάτωμα) 5 ενήλικες και τις αποσκευές τους. Για τις τελευταίες φροντίζει το μεγάλο πορτμπαγκάζ των 380 λίτρων, που φιλοξενεί μάλιστα ρεζέρβα ανάγκης και όχι κιτ επισκευής ελαστικού. Έχει βέβαια ψηλό κατώφλι δυσκολεύοντας κάπως τη φόρτωση βαριών αντικειμένων, ενώ στην αναδίπλωση του πίσω καθίσματος δημιουργείται σκαλοπάτι στο δάπεδο. Λεπτομέρειες μεν, που πρέπει να σημειώνονται σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, δε.

 

1.000άρης για σεμινάριο

Ο ολοκαίνουργιος 1.000άρης βενζινοκινητήρας με τους 3 κυλίνδρους και το turbo αποδίδει 115 ίππους και 200 Nm ροπής και αποτελεί το πιο ενδιαφέρον νέο για το ισπανικό μικρομεσαίο. Συνεργάζεται με ένα εύχρηστο χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, η ιδανική κλιμάκωση του οποίου αναδεικνύει στο μέγιστο τις δυνατότητες του μικρού μοτέρ. Ο 1.0 TSI είναι ήσυχος, ελαστικός από πολύ χαμηλά και τραβάει με δύναμη από τις 1.500 rpm και μέχρι τις υψηλές στροφές. Πραγματικά σε εκπλήσσει ο τρόπος που αρπάζει στο πάτημα του γκαζιού, αλλά και το σθένος που διατηρεί μέχρι τον κόφτη των 6.500 rpm. Με 0-100 km/h σε 9,6 sec μόλις και τελική ταχύτητα 202 km/h, το 1.000άρι Leon στριμώχνει στη γωνία το 1.2 TSI των 110 ίππων (9,9 sec και 194 km/h αντίστοιχα) και είναι μια ανάσα πίσω από το 1.4 TSI με τους 125 ίππους (9,1 sec, 203 km/h)! Αυτός ο χιλιάρης είναι ο πρώτος βενζινοκινητήρας στη σύγχρονη εποχή του downsizing που κοντράρει στα ίσια τον εξαιρετικό 1.0 EcoBoost της Ford.

Το “ECO” στην ονομασία όμως υπόσχεται χαμηλά νούμερα στην κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Η Seat ανακοινώνει επίσημα εκπομπές CO2 99 g/km και μέσο όρο κατανάλωσης 4,3 lt/100 km. Η πραγματικότητα δεν απέχει πολύ, καθώς μπορείς πολύ εύκολα να δεις τιμές που αρχίζουν από 5 οδηγώντας έξυπνα σε ανοιχτό δρόμο, ενώ κατά τη διάρκεια της δοκιμής η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 6,7 με 7 lt/100 km. Ακόμη κι αν οδηγείς νευρικά μέσα στην πόλη, δύσκολα θα δεις τιμές πάνω από 8,5 στο trip computer.

Τον εκπληκτικό 1.0 TSI συμπληρώνει η ευχάριστη οδική συμπεριφορά που παραδοσιακά προσφέρει το Leon, μαζί με εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Η ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) απορροφά αποτελεσματικά τις περισσότερες ανωμαλίες και μόνο σε πολύ μεγάλες λακκούβες κοπανάει ελαφρώς. Την ίδια στιγμή ελέγχει σωστά το αμάξωμα περιορίζοντας τις κλίσεις στις στροφές. Η πρόσφυση είναι πολύ υψηλή, χάρη και στα φαρδιά ελαστικά 205/55 R16 και το τιμόνι προσφέρει αρκετή πληροφόρηση για να ξέρεις τι συμβαίνει κάτω από τους εμπρός τροχούς. Το στάνταρ ESP είναι εκεί για να σε βοηθήσει όταν το παρακάνεις ή σε μια λάθος εκτίμηση (σημείωση: μόνο το αντισπίν μπορεί να απενεργοποιηθεί) και μόνο όταν προσπαθήσεις να αποσταθεροποιήσεις την ουρά (όσο επιτρέπει το ESP φυσικά) νιώθεις την πίσω ανάρτηση κάπως μαλακή. Άλλωστε, εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με ένα χάτσμπακ που εστιάζει στο σπορ κράτημα, αλλά σε ένα overall σωστά στημένο μικρό οικογενειακό, που έχει την άνεση ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων, μαζί με την ασφάλεια, την ευρυχωρία και την οικονομία καυσίμου.

ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Το Leon ήταν ανέκαθεν ένα καλό μικρομεσαίο, με ιδιαίτερο χαρακτηριστικό το σπορ DNA που έκρυβε κάτω από το φινετσάτο αμάξωμα. Στην 3η του γενιά έχει έρθει πολύ πιο κοντά στον mainstream οικογενειάρχη έχοντας εξαλείψει τα περισσότερα μειονεκτήματα. Παράλληλα, εκμεταλλεύεται άψογα τις downsize τεχνολογίες της “μαμάς” Volkswagen. Ο νέος 1.0 TSI συνδυάζει άριστα οικονομία και επιδόσεις, κρατώντας χαμηλά τα πάγια έξοδα. Και όλα αυτά, με χώρους, ποιότητα και άνεση που αρμόζει σε ένα σύγχρονο οικογενειακό. Τι μένει; Μια σούπερ τιμή (που την έχει) για να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία.

VIDEOS

Seat Leon 2013

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...