ΔΟΚΙΜΗ: FIAT 500X 1.3 MTJ

Στα χαρτιά, η προσθήκη του 1.300άρη diesel στο 500X δείχνει κίνηση εμπορικής ανάγκης. Η πράξη όμως είναι ευχάριστα διαφορετική

  • -
  • -
Ισχύς95 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,9 sec
Μέση κατανάλωση4,1 lt/100km
Εκπομπές CO2107 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η νέα, μικρότερη έκδοση diesel του στυλάτου crossover της Fiat, με τον 1.300άρη Multijet των 95 ίππων.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ζωντάνια κινητήρα
  • Κατανάλωση καυσίμου
  • Οδική συμπεριφορά
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Μέτρια αίσθηση τιμονιού

Μα τι είχαν στο μυαλό τους; Αυτό ακριβώς αναρωτηθήκαμε όταν οι Ιταλοί ανακοίνωσαν την προσθήκη του 1.3 Multijet στη γκάμα του Fiat 500X. Απορία που συνοδεύτηκε από προβληματισμό για το πώς θα μπορεί ο μικρός πετρελαιοκινητήρας να κινήσει το στυλάτο crossover.

 

Ευχάριστη έκπληξη

Η πράξη ήταν πολύ διαφορετική. Ήταν μια ευχάριστη έκπληξη. Δεν είναι τόσο οι 95 ίπποι όσο τα 200 Nm που βγάζουν τα κάστανα από τη φωτιά. Αποδίδονται από τις 1.500 rpm και μέχρι η βελόνα του στροφόμετρου να φτάσει σε εκείνο το σημείο, δεν συμβαίνουν και πολλά. Από εκεί και πάνω όμως, ο 4-κύλινδρος turbodiesel των 1.248 κυβικών εκατοστών τραβάει με αξιοζήλευτη προθυμία. Με 0-100 km/h σε 12,9 sec και τελική ταχύτητα 172 km/h το μικρό 500Χ δεν βάζει φωτιά στο δρόμο, αλλά κινείται σβέλτα στην πόλη και ταξιδεύει άνετα με 140 km/h.

Μάλιστα, είναι τόσο ροπάτο που μπορείς να κινείσαι γρήγορα χωρίς να καταναλώνεις πολύ πετρέλαιο. Οδηγώντας έξυπνα μπορείς εύκολα να δεις τιμές κατανάλωσης που ξεκινούν από 4 στο trip computer, ενώ η μέση τιμή της δοκιμής μας ήταν στα 5,5 με 5,7 lt/100 km, αρκετά κοντά στα 4,1 που ανακοινώνει η Fiat. Αν το κιβώτιο των 5 σχέσεων είχε και μια 6η, ίσως να ήταν ακόμη πιο οικονομικός ο 1.3 MTJ.

 

Κλασικό 500Χ

Κατά τα λοιπά, όλες οι αρετές του 500Χ είναι παρούσες. Η σφιχτή ανάρτηση προσφέρει εξαιρετικό έλεγχο του αμαξώματος στην οδήγηση χωρίς να το καθιστά δυσάρεστο στις ανωμαλίες. Αλλά ακόμη κι αν κινηθείς σε χωματόδρομο με το προσθιοκίνητο crossover, η απόσταση των 169 mm από το έδαφος θα σε βοηθήσει να περάσεις κάποια εμπόδια. Αρκεί να θυμάσαι πως τα ασφάλτινα ελαστικά 215/55 R17 δεν σου αφήνουν περιθώρια για ταρζανιές. Ευτυχώς υπάρχει ρεζέρβα ανάγκης στο πορτμπαγκάζ και όχι κιτ επισκευής ελαστικού.

Το εσωτερικό είναι ευχάριστο για να το βλέπεις αλλά και να ζεις μέσα σε αυτό. Η βαμμένη φαρδιά φάσα στο ταμπλό προσθέτει στον ευχάριστο διάκοσμο, ενώ έμφαση έχει δοθεί και στην τεχνολογία συνδεσιμότητας, την ποιότητα κατασκευής, την ευχρηστία και την ευρυχωρία. Πίσω, οι χώροι είναι αρκετά καλοί για δυο ενήλικες μέσου αναστήματος, ενώ ακόμη κι ένας τρίτος δεν θα στριμωχτεί ιδιαίτερα χάρη κυρίως στην επίπεδη δομή του καθίσματος. Το πορτμπαγκάζ κινείται στο ίδιο μήκος κύματος, με καλή χωρητικότητα 350 λίτρων και διπλό δάπεδο φόρτωσης.

Τελικά, η προσθήκη του 1.3 MTJ μόνο από ανάγκη δεν έγινε, αφού ο μικρός diesel προσφέρει ροπάτες επιδόσεις και οικονομία στο καλύτερο Fiat των τελευταίων ετών.

ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Ο μικρός 1.3 diesel δεν υποβαθμίζει τον ξεχωριστό χαρακτήρα του ιταλικού crossover. Απευθύνεται σαφώς σε όσους βάζουν την οικονομία πάνω από τις επιδόσεις, προσφέροντας χαμηλή κατανάλωση καυσίμου χωρίς όμως να σέρνεται στο δρόμο. Η νέα, μικρή έκδοση είναι ίσως η πιο έξυπνη επιλογή στη γκάμα του 500Χ αν δεν κάνετε συχνά ταξίδια.

Fiat 500X Urban

Fiat 500X 2014

Fiat 500X exterior & interior

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
85
GOCAR Magazine #85

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...