ΔΟΚΙΜΗ: Peugeot 308 1.2 Puretech 130 PS

Ένα βραβευμένο μοτέρ, φωλιάζει σε ένα βραβευμένο αυτοκίνητο

  • -
  • -
Ισχύς130 PS
Ροπή230 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,6 sec
Μέση κατανάλωση4,6 lt/100km
Εκπομπές CO2107 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Γαλλικό downsizing σε τρικύλινδρη υπερτροφοδοτούμενη έκδοση με τον κωδικό 1.2 Puretech να διαθέτει την υπερηφάνεια του βραβευμένου και τις εντυπώσεις με το μέρος του.

Με 5θυρη κομψή σιλουέτα και premium αύρα, το 308 μπήκε με αξιώσεις στον μικρομεσαίο χώρο, χωρίς καν να κρατάει αγκαζέ τον τίτλο COTY για να υπερασπίσει την θέση του. Η παρουσία της Peugeot επιβεβαιώθηκε με τον τίτλο που όλοι οι κατασκευαστές προσδοκούν όταν ρίχνουν ένα νέο μοντέλο στην αγορά και η καριέρα ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς. Η εποχή της δημιουργικότητας για την γαλλική εταιρεία έφερε ελκυστικότερα σχέδια και το έναυσμα για ρελάνς που στην κλάση C ήρθε με φόρα. Η προσθήκη μάλιστα του μικρού υπερτροφοδοτούμενου τρικύλινδρου βενζινοκινητήρα βάζει τη σφραγίδα ολοκλήρωσης σε μια κλάση που αναζητά πετυχημένο downsizing.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Στιβαρή και ποιοτική αίσθηση
  • Ανάρτηση
  • Αμεσότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιοτική κύλιση
  • Εξοπλισμός
  • Χώρος αποσκευών
  • Κατανάλωση
ξινά
  • Ποτηροθήκες
  • Χώροι μικροαντικειμένων

 

Τρεις και turbo!

Η ατμοσφαιρική λογική της Peugeot στους κινητήρες βενζίνης των 1,6 λίτρων περνάει στην ιστορία, με τον νεότερο τρικύλινδρο των 1,2 λίτρων και την υπερτροφοδότηση στα σπλάχνα του να ντουμπλάρει την ατμοσφαιρική παρουσία κάτω από το καπό του 308. Πριν μπουν επισήμως στη μάχη των μικρών κινητήρων turbo, οι Γάλλοι διένυσαν μια τετραετία έρευνας και εξέλιξης ώστε να είναι σίγουροι για το τελικό αποτέλεσμα. Στόχος δεν ήταν απλά η παρουσία, αλλά η ουσιαστική εμφάνιση με ένα κορυφαίο σύνολο. Εμβαθύνοντας τη θεωρία λοιπόν, ο νέος 1.2 Puretech χρησιμοποιεί μεταβλητό χρονισμό για την εισαγωγή και εξαγωγή και άμεσο ψεκασμό που φτάνει σε πίεση έως τα 200 bar, ενώ ο πολύστροφος στροβιλοσυμπιεστής ανεβάζει έως και 240.000 rpm. Πρακτικά το αποτέλεσμα που εισπράττει κανείς είναι 130 ίπποι και 230 Nm ροπής που ζωηρεύουν την διάθεση κάτω από το δεξί σου πόδι και σε κάνουν να πίνεις στην υγειά του!
Γεμάτη απόδοση από χαμηλά, απουσία κραδασμού ακόμα και στο ρελαντί, κάτι που συνηθίζεται στους τρικύλινδρους και αμεσότητα παντρεμένη με διάρκεια μέχρι ψηλά, χαρακτηρίζουν την ποιοτικότατη λειτουργία του. Από τη μια σου κάνει σαφές ότι δεν χρειάζεται να ανεβάζεις στροφές γιατί το απόθεμα ροπής και η ελαστικότητα θα σε αποζημιώσουν με γεμάτες επιταχύνσεις και ρεπρίζ, από την άλλη απολαμβάνεις τη στιγμή που οι στροφές ανεβαίνουν με διάθεση και αντιστοίχως και η βελόνα στο ταχύμετρο ακολουθεί σβέλτη πορεία προς τα δεξιά. Με λίγα λόγια είναι στο χέρι σου πως θα απολαύσεις τον 1.2 Puretech. Μπορεί η μέγιστη ροπή να κορυφώνεται στις 1.750 rpm όμως η ζωή στο αριστερόστροφης λογικής στροφόμετρο ξεκινά αρκετά νωρίτερα. Λίγο μετά τις 1.300 rpm νιώθεις να ζωηρεύει, να φουσκώνει και να προσφέρει επιτάχυνση ακόμα και με 3η και το κοντέρ στα 30 km/h. Όσο μένεις στο γκάζι οι στροφές κι η ταχύτητα αυξάνονται αποφασιστικά και σύντομα δεν διαπιστώνεις μόνο ότι ο μικρός τρικύλινδρος μπορεί να κάνει θαύματα, αλλά σε κάνει να ξεχάσεις και οποιονδήποτε ατμοσφαιρικό κινητήρα υπήρξε παλαιότερα φορεμένος σε 308.
Οι ζωηρές επιταχύνσεις μεταφράζονται σε υπερήφανες επιδόσεις με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται σε 10,3’’ σύμφωνα με τον κατασκευαστή, αν και δείχνει εμφανώς γρηγορότερο, ενώ η τελική ταχύτητα ορίζεται από την Peugeot στα 201 km/h. Πρακτικά οι ρεπρίζ είναι με το μέρος του ακόμα και αν το εύστοχο 6άρι χαρακτηρίζεται μακρύ. Η αίσθηση μεγαλύτερου κινητήρα είναι εμφανής και θα μπορούσε να προσομοιώσει επιδόσεις και διάθεση ενός αποδοτικού ατμοσφαιρικού 1.8-2.0 λίτρων, τη στιγμή που καταφέρνει να διατηρεί την κατανάλωση σε λογικά για την απόδοση επίπεδα. Στο βαρύ πόδι ο 1.2 Puretech πλησιάζει ή και ξεπερνά τα 10 lt/ 100km, ενώ στο πουπουλένιο πάτημα το trip computer επιβεβαιώνει τιμές λίγο πάνω από τα 6 lt/100 km. Πέρα από τα θεωρητικά 4,6 lt/ 100 km που ανακοινώνει ο κατασκευαστής (και ίσως τα πλησιάσεις σε ευνοϊκότατες συνθήκες), μια ρεαλιστική κατανάλωση χωρίς να βασανίζεσαι και ταυτόχρονα να οδηγείς απολαμβάνοντας τις δυνατότητες του κινητήρα, ορίζεται ανάμεσα στα 7 με 8 lt/100 km.     

Κατά τα άλλα το 308, παραμένει το μικρομεσαίο που γνωρίσαμε στην πρόσφατη εποχή του, με τη νέα πλατφόρμα EMP2 - Efficient Modular Platform 2 και την ελκυστική γοητεία της εμφάνισης να το χαρακτηρίζει. Το νέο πλαίσιο δίνει ένα μεταξόνιο 2.620 mm, ενώ το μήκος δεν ξεπερνά τα 4.253 mm την στιγμή που το πλάτος και ύψος στέκονται στα 1.804 mm και 1.472 mm αντιστοίχως. Οι μαζεμένες διαστάσεις για την κατηγορία και η αεροδυναμική προσοχή της Peugeot (Cd: 0,28) συνδυάζονται και από ένα κομψά δυναμικό στιλ που γοητεύει μεν, αλλά χωρίς να υπερβάλει.

Η προσοχή στην ποιότητα επιβεβαιώνει το κατασκευαστή στο κλείσιμο της πόρτας, ενώ και το εσωτερικό ακολουθεί τη λογική i-Cockpit που γνωρίσαμε στο 208, αλλά σε πιο εξελιγμένη και premium εκτέλεση. Τα υλικά είναι μαλακά τουλάχιστον στο επάνω τμήμα του ταμπλό, η συναρμολόγηση εξαιρετική και το επίπεδο εξοπλισμού γενναιόδωρο. Δεσπόζει φυσικά το μικρό τιμόνι, η σχεδόν 10άρα έγχρωμη οθόνη αφής για όλες τις λειτουργίες (κλιματισμός, πληροφορίες σχετικές με το αυτοκίνητο, multimedia, ήχος, πλοήγηση αλλά και διάδραση) και φυσικά ο ψηλά τοποθετημένος πίνακας οργάνων που εργονομικά τουλάχιστον «κάθεται» ψηλότερα από ένα 208. Σε χώρους για μικροαντικείμενα δεν διαπρέπει, όπως και στις ποτηροθήκες, ενώ οι χώροι επιβατών είναι στα πλαίσια που ορίζει η κατηγορία με δυνατότερο σημείο του τον κορυφαίο χώρο αποσκευών των 420 λίτρων.

 

Απολαυστικό πακέτο

Η θέση οδήγησης είναι καλή, τα όργανα σε θέση που δεν αφήνουν το βλέμμα από τον δρόμο και το τιμόνι ζωηρό και επικοινωνιακό με άμεσο turn in και εύστοχο βάρος. Ο τρόπος που ακολουθεί τις εντολές του οδηγού έχει να κάνει και με τη βελτιωμένη ανάρτηση κλασικής αρχιτεκτονικής (McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος πίσω). Το αποτέλεσμα δίνει στο μικρομεσαίο της Peugeot εύστοχη συμπεριφορά που ισορροπεί ανάμεσα στην άνεση και την ερμηνεία των τροχών επάνω στο δρόμο, ενώ η δραστήρια διάθεση και η ευελιξία, του δημιουργούν προϋποθέσεις για να προσφέρει απολαυστικές στιγμές σε δρόμο με στροφές. Το υπερπροστατευτικό ESP μπορεί να θολώσει λίγο την απόλαυση σε σπορ ρυθμό όμως το 308 στρίβει ουσιαστικά, γρήγορα και μεταφέρει σωστές πληροφορίες που ικανοποιούν και τον απαιτητικό της οδήγησης. Μόνο σε οδήγηση που θα ταίριαζε στο στιλ ενός GTi θα νιώσεις την ανάρτηση να βουτάει και να αλλοιώνει ελαφρά το ιδανικό πάτημα, χωρίς όμως να γέρνει ανησυχητικά το αμάξωμα και να εμφανίζει υποστροφική τάση. Άλλωστε το μικρότερο βάρος εμπρός σε σχέση με το πετρελαιοκίνητο 308, δίνουν ακόμα πιο άμεσο μπροστινό. Η ουρά έχει μια τάση να ανοίξει την τροχιά της, αλλά με προοδευτικό τρόπο, ενώ τα ηλεκτρονικά συστήματα είπαμε καραδοκούν τη στιγμή που τα φρένα εμφανίζουν την εικόνα που ταΐζουν την αυτοπεποίθηση, όντας δυνατά με εξαιρετική αίσθηση στο πεντάλ και αντοχή.

Ο ήσυχος και πολιτισμένος υπερτροφοδοτούμενους κινητήρας σε συνδυασμό με την αξιοπρόσεκτη για την κατηγορία κύλιση και την προσεγμένη αεροδυναμική θα κάνουν ευχάριστο το ταξίδι, ακόμα και με ταχύτητες κοντά στη δεύτερη εκατοντάδα χιλιομέτρων. Η καμπίνα παραμένει ήσυχη σε συνθήκες εξπρές, η αίσθηση στην ευθεία είναι ακλόνητη και το μόνο που μπορεί να σε πείσει να ελαττώσεις ρυθμό είναι τα ραντάρ της τροχαίας και η ανεβασμένη κατανάλωση.

 
ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Ο καλός μαθητής στην κλάση των μικρομεσαίων αποκτά τον κινητήρα που χρειαζόταν για να διαπρέψει στην τάξη του downsizing και να φέρει την κατάσταση στρωμένη στα μέτρα του. Πέρα από αξιόλογο σύνολο που δικαίως έχει χαρακτηριστεί το 308, πέρα από βραβευμένο με τον τίτλο COTY για την σεζόν 2014, το μικρομεσαίο Peugeot διαθέτει ένα σύγχρονο οπλοστάσιο κινητήρων πετρελαίου και βενζίνης. Ο «μικρός» αποδεικνύεται μεγάλος σε απόδοση και με τους τρεις υπερτροφοδοτούμενους κυλίνδρους συνολικής χωρητικότητας 1.2 λίτρων, καταφέρνει να κερδίσει τις εντυπώσεις. Καθόλου τυχαίο αν αναλογιστεί κανείς ότι βραβεύτηκε την σεζόν που διανύουμε και καθόλου τυχαίο αν ζήσεις τα κατορθώματά του σε επίπεδο απόδοσης, επιδόσεων και κατανάλωσης. Το 308 αποκτά ένα ακόμα λόγο να στρέψεις την ματιά σου επάνω του και αυτός έχει άρωμα βενζίνης. Και φυσικά τρέχει και το τετραετές πακέτο προσφορών (άτοκη χρηματοδότηση, εγγύηση, συντήρηση, οδική βοήθεια) που κάνει πιο δελεαστική την επίσκεψη στην πλησιέστερη έκθεση Peugeot.    

Νέο Peugeot 308

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...