ΔΟΚΙΜΗ: Peugeot 308 GT 2.0 HDi 180 EAT6

Σβέλτο και αθλητικό GT, με σπουδές, γαλλικά και πιάνο!

  • -
  • -
Ισχύς181 PS
Ροπή400 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,4 sec
Μέση κατανάλωση4,0 lt/100km
Εκπομπές CO2103 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Γράφτηκε στην αφρόκρεμα των μικρομεσαίων και τώρα διεκδικεί την θέση που του αξίζει και στην γειτονιά των GT. To 308 κερδίζει το ανάλογο logo και δείχνει να το αξίζει! 

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση κινητήρα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κομψό σαλόνι
  • Ποιοτική ανάρτηση
  • Κατανάλωση
  • Αυτονομία
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Ποτηροθήκες
  • Χώροι μικροαντικειμένων
  • Τιμή

Ο τίτλος COTY του 2014, μόνο τυχαίος δεν ήταν! Οι Γάλλοι κατάφεραν να ενσωματώσουν στην τελευταία γενιά του 308 όλα τα καλά στοιχεία που αναζητά ο σύγχρονος αγοραστής της κατηγορίας C, χωρίς να συμβιβάσουν επί μέρους τομείς που θα φρενάρουν τον απαιτητικό που ψάχνει ανάμεσα σε καταξιωμένες επιλογές για ιδανικό hatchback. Με 5θυρη κομψή υπόσταση και premium αύρα, το μικρομεσαίο Peugeot ήρθε με φόρα να αλλάξει την κατάσταση και να την φέρει στα μέτρα του, όντας άκρως ανταγωνιστικό και υπολογίσιμο στο παιχνίδι του ιδανικού στην δύσκολη κατηγορία. Φυσικά κάθε hatchback που σέβεται τον εαυτό του οφείλει να δηλώνει συμμετοχή στην γρήγορη παρέα και το λογότυπο GT στο κορμί του 308 της δοκιμής δηλώνει χαρίσματα και επιδόσεις, δηλώνει όμως και απουσία συμβιβασμών σε επίπεδο άνεσης και οικονομίας.

 

GT τζιτζί!

Η υπόθεση GT για το 308, περιλαμβάνει δυο εκδόσεις κινητήρων για να αγκαλιάσει κάθε γούστο και ανάγκη, όπως συνηθίζεται άλλωστε στην κατηγορία. Από την μια προσφέρεται με τον γνωστό μας 1.6 THP βενζίνης  ανεβασμένο και προικισμένο στα 205 άλογα και από την άλλη με τον 2λιτρο turbodiesel BlueHdi που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής. Με 181 ίππους στις 3.750 rpm και με 400 Nm στις 2.000 rpm αντιλαμβάνεται κανείς ότι οι ροπάτες επιδόσεις είναι το φόρτε του και η οικονομία ο άσσος στο τσεπάκι.
Μέχρι να φτάσουμε στην απόδοση και στον τρόπο απόδοσης, το μικρομεσαίο Peugeot με τον κωδικό GT σε κερδίζει με την εικόνα του. Οι μαζεμένες διαστάσεις και η αεροδυναμική προσοχή συνδυάζονται και από ένα κομψά δυναμικό στιλ που γοητεύει μεν αλλά χωρίς να υπερβάλει. Μπροστά το νέο πρόσωπο της Peugeot εκδηλώνεται σε premium εκτέλεση με κομψά χρώμια και πολυκατοπτρικούς προβολείς LED, ενώ το μοντέρνο στιλ ρέει συνολικά σε όλο το κορμί του 308. Σεμνή εμφάνιση κάνουν τα λογότυπα GT στην μάσκα, στα πλαϊνά εμπρός φτερά και στην 5η πόρτα, ενώ οι τροχοί 18’’, τα τονισμένα μασπιέ και οι τραπεζοειδείς χρωμιωμένες ψευδοαπολήξεις (η μονή εξάτμιση κρύβεται πίσω τους), είναι τα σημεία αναγνώρισης σε σχέση με τα απλά αδέρφια του.
Το εσωτερικό είναι δομημένο στην λογική i-Cockpit που γνωρίσαμε στο 208, αλλά σε πιο εξελιγμένη και premium εκτέλεση όπως συμβαίνει και στα απλά 308. Τα υλικά είναι μαλακά τουλάχιστον στο επάνω τμήμα του ταμπλό, η συναρμολόγηση εξαιρετική και το επίπεδο εξοπλισμού γενναιόδωρο. Φυσικά η ανάλογη σπορ εσανς διαφοροποιεί το GT με τα ταπεινά αδέρφια του, αλλά και πάλι είναι δοσμένη με διακριτικότητα και όχι με φλυαρία. Προκύπτει από συνδυασμό δέρματος με κόκκινες ραφές και μετρημένη χρήση του GT για να θυμάσαι τι οδηγείς και βέβαια καθίσματα που παντρεύουν την πλευρική στήριξη με την άνεση. Δεσπόζουν το μικρό τιμόνι, η σχεδόν 10άρα έγχρωμη οθόνη αφής για όλες τις λειτουργίες (κλιματισμός, πληροφορίες σχετικές με το αυτοκίνητο, multimedia, ήχος, πλοήγηση αλλά και διάδραση) και φυσικά ο ψηλά τοποθετημένος πίνακας οργάνων με το αριστερόστροφο στροφόμετρο.

Σε χώρους για μικροαντικείμενα δεν διαπρέπει, ομοίως δεν δείχνει να ιδρώνει το αυτί του στο άκουσμα ποτηροθήκη, ενώ οι χώροι επιβατών είναι στα πλαίσια που ορίζει η κατηγορία. Μπροστά επικρατεί ευρυχωρία αλλά και πίσω με δυο ενήλικες η κατάσταση είναι επίσης καλή, ενώ ο μεσαίος θα βρει ένα λόγο να σχολιάσει την προεξοχή της κονσόλας ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα. Τουλάχιστον ο κορυφαίος για την κατηγορία χώρος αποσκευών που με 420 λίτρα θυσιάζει χώρο από την καμπίνα, κρύβει και έναν κανονικό τροχό ως ρεζέρβα.

 

Διακριτικό και αεράτο

Χωροταξικά, αλλά και σε επίπεδο πρακτικότητας-εργονομίας η κατάσταση παραμένει 308, οπότε το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στον τρόπο συμπεριφοράς, απόδοσης και αίσθησης που σου μεταφέρει. Από τα πρώτα χιλιόμετρα αντιλαμβάνεσαι ότι το 308 GT είναι σαφώς πιο στιβαρό, χωρίς όμως να συμβιβάζει το επίπεδο άνεσης που μεταφέρει σε οδηγό και φιλοξενούμενους. Η ελαφρώς πιο σφιχτή ανάρτηση και το στοιχειώδες χαμήλωμά της δεν επηρεάζει το επίπεδο άνεσης που οφείλει να έχει ένα GT, ενώ τώρα το αμάξωμα του 308 εμφανίζει μια ακόμα μεγαλύτερη διάθεση να ακολουθήσει τα γούστα του οδηγού. Εννοείται φυσικά ότι δεν είναι GTi και δεν μπαίνει στα χωράφια τους, ούτε σε τέτοια λογική, όμως προσφέρει απολαυστικές στιγμές γρήγορης οδήγησης χωρίς ακραίες απαιτήσεις. Η ανάρτηση σε έντονη πίεση θα εμφανίσει κλίση χωρίς όμως να αλλοιώσει τη αποτελεσματικότητα και την πληροφορία, ενώ διαβάζει με πιστότητα τις ανωμαλίες του δρόμου χωρίς να απαιτεί μείωση ρυθμού. Με το GT σημαδεύεις με περιορισμένες κινήσεις στο μικροκαμωμένο τιμόνι και αυτό τις ακολουθεί. Σωστή αίσθηση στα χέρια σου, αποτελεσματικά φρένα και μια λογική που δείχνει ευελιξία αλλά και πρόθεση να μην σε προδώσει σχεδόν ποτέ είναι η κεντρική ιδέα συμπεριφοράς του γρήγορου μικρομεσαίου Peugeot. Το ευχάριστα ουδέτερο πάτημα συνοδεύεται και με ουρά που ακούει, χωρίς ποτέ να πάρει έκταση που θα δυσκολέψει, ενώ η υποστροφή σχεδόν απουσιάζει.
Αυτή η ευκολία και αταραξία που μεταφέρει στα αισθητήρια του οδηγού οφείλεται και στο αυτόματο 6άρι (αποκλειστικά με τον 2.0 BlueHdi) που απλοποιεί τις κινήσεις και εκπληρώνει σωστά το έργο του, χωρίς βέβαια να συναγωνίζεται τα αντίστοιχα του ανταγωνισμού σε ταχύτητα αλλαγών. Παρόλα αυτά το σχεδόν ενάμισι τόνου αμάξωμα επιταχύνει σε 8,4’’ τα 0-100 km/h και συνολικά προσφέρει ζωηρές επιδόσεις χωρίς κόπο και ιδιαίτερο ταλέντο από τον οδηγό που απλά βυθίζει το πόδι στην μοκέτα. Σε κάθε περίπτωση η λειτουργία του turbodiesel είναι υποδειγματική είτε αναζητάς επιδόσεις, είτε ήσυχες ταξιδιάρικες στιγμές, είτε μετακινήσεις καθημερινής αστικής ρουτίνας. Το κερασάκι της μεταμόρφωσης βέβαια λέγεται Sport και είναι το κουμπί δίπλα στο Start button που τονώνει την απόκριση σε γκάζι και τιμόνι συνοδεία τεχνητού ήχου με χροιά που θα σε κάνει να ξεχάσεις ότι οδηγείς turbodiesel!
Όσο εύκολα προσφέρει επιδόσεις άλλο τόσο σερβίρει οικονομία που δεν θα ξεπεράσει τα 9 lt/100 km αν του φερθείς βάναυσα, ενώ με ελαφρύ πόδι θα «γράψει» και καταναλώσεις που αρχίζουν από το νούμερο 6. Τελικά η γεύση που μένει για το GT είναι απόλυτης ισορροπίας. Δεν πουλάει κάτι παραπάνω από αυτό που είναι, αλλά ούτε συμβιβάζεται. Ιπτάμενος και gentleman δηλαδή, όπως αρμόζει σε κάθε σύγχρονο GT.  


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

συμπέρασμα

Ήρθε για να ενταχθεί και αυτό ανάμεσα στις πρωτοκλασάτες προτάσεις της πετρελαιοκίνητης σπορ γειτονιάς. Φυσικά προσφέρεται και σε έκδοση βενζίνης (1.6 THP), όμως το trend της εποχής επιβάλλει turbodiesel, όπως ο 2λιτρος BlueHdi του 308 της δοκιμής. Το εν λόγω GT εμφανίζεται απόλυτα ισορροπημένο, ταχύ, άνετο, εύστοχο και οικονομικό σε κατανάλωση. Ο ιδανικός συνδυασμός για σβέλτες και με γαλλικού επιπέδου άνεσης βόλτες. Η τσιμπημένη τιμή του εξαργυρώνεται με πλήρες ρεπερτόριο εξοπλισμού, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει το πρόγραμμα «4x4» της Peugeot, που προσφέρει για τέσσερα χρόνια: εργοστασιακή εγγύηση, οδική βοήθεια, άτοκη χρηματοδότηση και δωρεάν service.    

GOCAR TEST - Peugeot 308 GT BlueHDi 180 ET6

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...