Δοκιμή Hyundai i20 1.1 CRDi

Η δεύτερη γενιά του i20 είναι αυτό ακριβώς που έψαχνε η Hyundai ως εκπρόσωπό της στην πλέον ενδιαφέρουσα κατηγορία της αγοράς μας

  • -
  • -
Ισχύς75 PS
Ροπή180 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h16,0 sec
Μέση κατανάλωση3,7 lt/100km
Εκπομπές CO297 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Με το ολοκαίνουργιο i20 η Hyundai κλείνει τον κύκλο των σύγχρονων μοντέλων της, επισφραγίζοντας ότι πλέον διαθέτει προϊόντα που δε φοβούνται τίποτα και κανέναν.

η γκάμα των κινητήρων

Σε αναμονή του ολοκαίνουργιου 3κύλινδρου 1.000άρη που ετοιμάζει η εταιρεία και που θα ολοκληρώσει τη υπόσταση του νέου i20, η γκάμα αποτελείται από τέσσερις επιλογές, δύο βενζίνης και δύο πετρελαίου. Στη βενζίνη βασικός είναι ο 1.200άρης με 75 ίππους ενώ μεγαλύτερος ο 1.400άρης των 100 ίππων. Αντίστοιχα, στη γκάμα του πετρελαίου ο μικρός είναι ο 3κύλινδρος 1.1 του αυτοκινήτου της δοκιμής, ενώ υπάρχει και ο τετρακύλινδρος 1.4 με 90 ίππους και 240 Nm.

γλυκά
  • Ξεκάθαρα ευρωπαϊκή προσέγγιση
  • Στιβαρό πλαίσιο
  • Λειτουργία ανάρτησης
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ηχομόνωση
  • Χώροι καμπίνας και πορτμπαγκάζ
  • Εργονομία
  • Γεροδεμένη συναρμολόγηση
  • Χαμηλά πάγια κόστη
  • Εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας
ξινά
  • Η κατανάλωση δεν είναι κορυφαία
  • Αδύναμος κινητήρας
  • Κραδασμοί στο ρελαντί
σχεδίαση

Το νέο i20 αρέσει σε όλους και δεν ξενίζει κανέναν. Το μυστικό του είναι η χαμηλών τόνων, κομψή γραμμή του, που χαρακτηρίζεται από τη μαύρη πίσω κολόνα η οποία δίνει στην οροφή την αίσθηση ότι αιωρείται. Συνολικά το νέο i20 δείχνει πολύ ισορροπημένο στο μάτι και με αέρα σιγουριάς για την εικόνα του.

ευρυχωρία

Ειδικά στο πίσω κάθισμα και το πορτμπαγκάζ, το i20 χτυπάει κορυφή στην κλάση των σουπερμίνι με τους χώρους που προσφέρει, σε συμφωνία και με τις τονισμένες εξωτερικές του διαστάσεις. Το ύψος, ο χώρος για τα γόνατα αλλά ακόμα και το διαθέσιμο πλάτος είναι μια ευχάριστη έκπληξη για όλους, ακόμα κι εάν είναι ογκώδεις σωματότυποι. Ευτυχώς, αυτό δεν έχει επιτευχθεί σε βάρος του οδηγού και του συνοδηγού, αφού και στο εμπρός μέρος η κατάσταση είναι εξίσου άνετη.

Από την εποχή του νέου i30 μέχρι και σήμερα, η λέξη εντυπωσιακό ίσα που μπορεί να περιγράψει το άλμα της σύγχρονης Hyundai, σε όλους τους τομείς. Το μόνο κενό που υπήρχε, ήταν μια αντίστοιχα ανταγωνιστική πρόταση και στην κατηγορία των σουπερμίνι, αφού όπως και να το κάνεις το i20 ήταν πολυκαιρισμένο.

Το κενό έρχεται να καλύψει η ολοκαίνουργια γενιά του, που είναι εξελιγμένη, σχεδιασμένη και κατασκευασμένη σε αμιγώς ευρωπαϊκό έδαφος.

 

Ανάπτυξη

Μεγαλύτερο σε όλες του τις διαστάσεις, το νέο i20 έχει πλέον κόψει το νήμα των 4 m, στα 4.035 mm. Είναι επίσης φαρδύτερο κατά 24 mm και μόνο το ύψος είναι μικρότερο ώστε να δίνει τη δυναμική εικόνα που η Hyundai έψαχνε. Όντως, η σχεδίαση είναι το πρώτο θετικό δείγμα του του i20. Το πλέον χαρακτηριστικό της στοιχείο είναι η πίσω κολόνα, με την ενδιαφέρουσα άποψη μιας ρευστής, αιωρούμενης οροφής. Πέραν αυτής δε θα βρεις κάποιο άλλο ιδιαίτερα εμπνευσμένο στοιχείο είναι η αλήθεια, ούτε όμως και κάποιο που θα ξενίσει κανέναν.

Μεγαλύτερο είναι και το μεταξόνιο, στα 2.570 mm ώστε να εξασφαλίζει χώρους που κολλάνε τον ανταγωνισμό στον τοίχο. Η ευρυχωρία είναι κορυφαία για την κατηγορία, απειλώντας ακόμα και παραδοσιακά κορυφαία μοντέλα όπως το Honda Jazz. Στο πίσω κάθισμα ο χώρος δίνει τη δυνατότητα ακόμα και σε τρεις ενήλικους να χωρέσουν χωρίς ιδιαίτερο περιορισμό για το κεφάλι ή τα γόνατά τους, ενώ και το πλάτος είναι μεγάλο για την κατηγορία.

Εξίσου μεγάλο είναι και το πορτμπαγκάζ των 326 λίτρων. Το άνοιγμά του δεν είναι τεράστιο, έχει όμως διπλό πάτωμα και από κάτω του υπάρχει ρεζέρβα ανάγκης, ενώ η αναδίπλωση των καθισμάτων φτιάχνει επίπεδο χώρο.

Πολύ καλό βαθμό παίρνει εν γένει η καμπίνα του i20. Ναι μεν είναι συντηρητική, όμως σου δίνει μια πολύ στιβαρή αίσθηση και προσοχής στη συναρμολόγηση, παρότι υπάρχουν και πλαστικά που δεν είναι κορυφαίας ποιότητας. Η θέση οδήγησης όμως είναι άψογη και το κάθισμα στενό αλλά αναπαυτικό, ενώ η εργονομία πολύ καλή, τη στιγμή που η βάση στήριξης και φόρτισης του smartphone σου στο ταμπλό ουσιαστικά εγκαθιστά στο αυτοκίνητο ένα σύστημα πολυμέσων. Πολύ θετική εντύπωση κάνουν και όλοι οι διακόπτες, που όχι μόνο βρίσκονται εκεί που τους περιμένεις αλλά έχουν και άριστη αίσθηση λειτουργίας. Την ευχάριστη και πρακτική της καμπίνας ολοκληρώνουν οι πρακτικές θήκες.

 

Βράχος!

Η καλύτερη βάση για ένα αυτοκίνητο, είναι η στιβαρή βάση. Και σύμφωνα με τη Hyundai, η δομή του νέου i20 είναι κατά 81% πιο στιβαρή από του προηγούμενου χάρη σε νέα υλικά αλλά και μεθόδους κατασκευής. Επάνω σε αυτό το πλαίσιο, εδράζονται γόνατα Μακφέρσον στο εμπρός μέρος κι ένας ημιάκαμπτος άξονας στο πίσω, με πολύ σωστή ρύθμιση. Όσο χρειάζεται σφιχτή για να διατηρεί την αυτοκυριαρχία σε κάθε περίπτωση αλλά και όσο ενδοτική πρέπει για να κάνει αποτελεσματική δουλειά στην απορρόφηση των ανωμαλιών του δρόμου. Όπως και να το δεις πάντως, μιλάμε για ένα άνετο, ισορροπημένο και πανεύκολο στην οδήγηση σουπερμίνι, που επιπλέον φρενάρει πολύ δυνατά. Ένα ακόμα δυνατό σημείο είναι και η ηχομόνωση, επιβεβαιώνοντας τους ισχυρισμούς της εταιρείας για την αναβάθμισή της. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο ο θόρυβος του 3κύλινδρου 1.1 τουρμποντίζελ των 75 ίππων δεν ενοχλεί. Ούτε και οι κραδασμοί που προκύπτουν από την 3κύλινδρη αρχιτεκτονική του, με εξαίρεση το ρελαντί και τις χαμηλές στροφές. Αυτό που θα αναζητήσεις είναι παραπάνω ισχύς, αφού οι 75 ίπποι και τα 180 Nm τα βρίσκουν αποδεικνύονται λίγοι. Μάρτυράς μας τα 16 sec για τα 0-100 km/h που ανακοινώνει επίσημα η Hyundai. Στην πράξη πάντως μόνο στην υψηλή ταχύτητα θα ψάξεις για παραπάνω δύναμη, αφού το καλό τράβηγμα από χαμηλά και το σχετικά κοντό 6άρι κιβώτιο καλύπτει πολλά από τα κενά.

Η κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου με το θετικό και αρκετά ακριβή λεβιέ, αντικατοπτρίζεται όμως και στην κατανάλωση. Με 6 lt/100 km σε μικτή χρήση ναι μεν δεν είναι υψηλή, ξεπερνά όμως κατά σχεδόν κατά 0,5 λίτρο τους πλέον οικονομικούς ανταγωνιστές. Τουλάχιστον, με 97 gr CO2/km υπάρχει απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας και το καθημερινό ελεύθερο για τον πράσινο δακτύλιο της Αθήνας.

 

Ευθυγράμμιση με το σήμερα

Ακόμα και στη μικρή ντίζελ έκδοση που δεν έχει όση δύναμη θέλεις, το νέο i20 είναι απίθανο να μη σε κερδίσει. Ξεκινάει από τα 13.240 ευρώ με προσφορά και απόσυρση για την έκδοση GL Access και για την GLS Comfort φτάνει τα 14.190 ευρώ, που δεν είναι ακριβώς κελεπούρι όμως υποστηρίζεται στο έπακρο. Πρόκειται για ένα σουπερμίνι με κορυφαίους χώρους και αξιολογότατη υπόσταση στο δρόμο, που αντέχει χωρίς φόβο την πλέον αυστηρή κριτική και κάθε αντίπαλο, ενώ ενισχύει τη θέση του με 5 χρόνια εγγύησης χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων και άλλα πέντε χρόνια δωρεάν ετήσιου τεχνικού ελέγχου και οδικής βοήθειας.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

συμπέρασμα

Θα πρέπει να έχεις μετριασμένες απαιτήσεις επιδόσεων από το συγκεκριμένο κινητήρα, όμως από εκεί και πέρα το i20 θα σου βάλει τα γυαλιά με την ουσία του. Χωρίς κινήσεις εντυπωσιασμού αλλά με προσεγμένη δοσολογία σε όλα του τα συστατικά, γενναιοδωρία στην ευρυχωρία και σωστή τιμή, το νέο σουπερμίνι ήρθε για να βάλει την υπογραφή του στην κατηγορία.

Hyundai i20 2015

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...