ΔΟΚΙΜΗ: Audi TT 2.0 TFSI quattro S-Tronic

Στην 3η του γενιά πλέον το αυθεντικό κουπέ της Audi, υποστηρίζει με ακόμα καλύτερο τρόπο την θέση του στα driver’s car

  • -
  • -
Ισχύς230 PS
Ροπή370 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h5,3 sec
Κατανάλωση μ.κ.6,4 lt/100km
Εκπομπές CO2149 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Τεχνολογική αιχμή, σχεδιαστική δημιουργία και γενναίες δόσεις σπορ δράσης. Το νέο ΤΤ αιχμαλωτίζει το μάτι και γοητεύει τις αισθήσεις, όπως οφείλει ένα αυθεντικό κουπέ που σέβεται τον οδηγό και τις επιθυμίες του. 

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Σπορ χαρακτήρας
  • Ποιότητα
  • Κομψό σαλόνι
  • Εξοπλισμός 
ξινά
  • Τιμή
  • Περιορισμένη γκάμα κινητήρων(προς το παρόν) 

Από τα πλέον αναγνωρίσιμα σχήματα της αυτοκίνησης, το TT κατέχει την θέση του στο σπορ πάνθεον των εμβληματικών κουπέ. Από την πρώτη του γενιά που εμφανίστηκε στη δύση της χιλιετίας, κατάφερε να δημιουργήσει ντόρο γύρω από το ονομά του, να φτιάξει πηγαδάκια συζητήσεων σε petrolheads παρέες, να κερδίσει φανατικούς φίλους και άσπονδους εχθρούς εν ολίγοις. Πρακτικά η έντονη προσωπικότητα του TT που εκδηλωνόταν οπτικά από ένα εντυπωσιακό κέλυφος και από δυναμικές επιδόσεις, ήταν το μυστικό της επιτυχίας. Μαζί του μπορούσες να εισβάλεις στα premium σαλόνια της σπορ αυτοκίνησης, χωρίς κόμπλεξ κατωτερότητας και χωρίς να έχεις σκορπίσει ένα τσουβάλι επιπλέον λεφτά. Σαφώς και ποτέ δεν ήταν προσιτό, όμως έδινε το δικαίωμα για κάτι ξεχωριστό σε φουσκωμένα μεν, αλλά πιο ρεαλιστικά σε πάχος πορτοφόλια. Η δεύτερη γενιά του 2006 προέκυψε λιγότερο εντυπωσιακή σε εμφάνιση, αλλά σαφώς ποιο ισορροπημένη στα χαρακτηριστικά της, μέχρι που έφτασε ξανά η στιγμή της νέας εποχής ΤΤ.

 

Τέχνη και Τεχνολογία

Η 3ηκαι πιο επίκαιρη γενιά συνδυάζει ένα ελκυστικό αμάξωμα που διατηρεί την σύνδεση με το άμεσο παρελθόν στην κεντρική του ιδέα, αλλά ξεχωρίζει στην λεπτομέρεια και γοητεύει την ματιά με το αθλητικό και δυναμικό στιλ της. Δεν αναλώνεται σε φλύαρους εντυπωσιασμούς αλλά κερδίζει σε διακριτική και κομψή επιθετικότητα που επικεντρώνεται κυρίως στην μπροστινή του όψη. Μια γενναία εξάγωνη μάσκα που παίζει ρόλο εισαγωγής αέρα, γεμίζει το ανφάς πλάνο, ενώ το παζλ συμπληρώνεται με στάνταρ Xenon Plus μακρόστενα φώτα (φυσικά ενσωματώνουν LED ημέρας) και ανάλογη σπορ υπόσταση στους ακροβολισμένους αεραγωγούς του αλλαγμένου προφυλακτήρα. Το παιχνίδι μπροστά έχει δομηθεί με σχεδίαση που βασίζεται σε οριζόντιες, σφηνοειδείς γραμμές, με τους τέσσερις κύκλους της Audi να έχουν μετακομίσει στο καπό και μόνο το διακριτικό quattro να στολίζει λοξά πάνω από τον αριθμό κυκλοφορίας την μάσκα. Πίσω οι αλλαγές είναι διακριτικότερες, αλλά εμφανείς, με τα φώτα να ακολουθούν την τρισδιάστατη εντύπωση των μπροστινών, τις ακμές στον προφυλακτήρα να έχουν ζωηρέψει τον δυναμισμό και φυσικά την πτυσσόμενη πτέρυγα που ανασηκώνεται αυτόματα (ή επιλεκτικά με κουμπί) για σταθεροποίηση της ουράς στις μεγάλες ταχύτητες, να αποτελεί αναπόσπαστο σχεδιαστικό high light στην ουρά.
Κάτω από την εμφάνιση κρύβεται μια σειρά από νέες τεχνικές κατεργασίας και συγκόλλησης καθώς και εκτεταμένη χρήση κραμάτων αλουμινίου που συναντά κανείς σε αρκετά μέρη του αμαξώματος (π.χ καπό, πόρτες, κολόνες και τόξα οροφής) όπως και σε μηχανικά μέρη στην προσπάθεια να περιοριστεί βάρος και κέντρο βάρους. Πρακτικά το νέο TT καταφέρνει να ελαφρύνει σημαντικά χρησιμοποιώντας ένα υβρίδιο της πλατφόρμας MQB που συνοπτικά κονταίνει ελαφρώς του προβόλους του, αλλά μεγαλώνει και το μεταξόνιο στα 2.505 mm (37mm επιπλέον).
Θεωρητικά αυτό σημαίνει καλύτερη χωροταξική διαχείριση στην 2+2 καμπίνα και οφέλη στα δυναμικά χαρακτηριστικά και μέχρι να ασχοληθούμε με τα τελευταία μια γνωριμία με τον εσωτερικό κόσμο του νέου κουπέ της Audi, επιβάλλεται. Εδώ η φαντασία των σχεδιαστών αφέθηκε αχαλίνωτη και το εσωτερικό του ΤΤ είναι από τα πιο ευφάνταστα που μπορείς να συναντήσεις σε σπορ αυτοκίνητο. Η ποιότητα και η συναρμολόγηση έχει ανέβει επίπεδο, όμως δεν είναι αυτά που πρωταγωνιστούν γιατί η σχεδίαση παίρνει το πρώτο όνομα στην μαρκίζα εντυπωσιασμού. Ένας εντυπωσιασμός που δεν προκύπτει από φλύαρη λογική αλλά από λιτή και κομψή σπορ φινέτσα που σε κάνει να θαυμάσεις με το που πάρεις θέση στα μονοκόμματα δερμάτινα μπάκετ. Στην απέριττη κονσόλα δεσπόζουν οι τρεις κυκλικοί αεραγωγοί που στον πυρήνα τους συναντάς χειριστήρια με ψηφιακές ενδείξεις, ενώ στην βάση της κονσόλας θα βρεις το μπουτόν του START/STOP ENGINE και τα χειριστήρια του Audi MMI. Αν αναρωτιέσαι που είναι η οθόνη που απεικονίζει πληροφορίες του τελευταίου αρκεί να ρίξεις μια ματιά στον πίνακα οργάνων. Μια ολοκαίνουργια digital οθόνη (Audi Virtual Cockpit) περιλαμβάνει και όλες τις ενδείξεις του συστήματος πολυμέσων και πλοήγησης εκτός των κλασικών οργάνων που περιμένεις από τον συνηθισμένο πίνακα πίσω από το τιμόνι. Ένας επιχειρησιακός χάρτης γεμίζει το πλάνο σου, με πληροφορίες πλοήγησης όταν προκρίνεις την συγκεκριμένη λειτουργία και με στροφόμετρο και ταχύμετρο να εμφανίζονται σε σμίκρυνση ή να γεμίζουν το πλάνο σου αν το επιλέξεις. Έξυπνη εφαρμογή της ψηφιακής τεχνολογίας και χάρμα οφθαλμών χωρίς εκπτώσεις πληροφόρησης.
Γενικά η hi-tech λογική επικρατεί και συνδυάζεται με σύγχρονη αισθητική και σπορ ύφος, ενώ ο εξοπλισμός είναι αναμενόμενα πλούσιος. Χωροταξικά το κουπέ της Audi παραμένει ΤΤ που σημαίνει ότι η μικρή βελτίωση στους χώρους δεν αλλάζει την 2+2 καμπίνα, δηλαδή τα πίσω καθίσματα είναι διακοσμητικά για ενήλικες. Παίζουν όμως εξαιρετικό βοηθητικό αποθηκευτικό χώρο και μαζί με τα 305 lt του πορτ μπαγκάζ, υπερεπαρκούν για τις ανάγκες του πληρώματος. Αν μάλιστα βάλεις στην εξίσωση το πρακτικό άνοιγμα και ρίξεις τις κοντές πλάτες των «διακοσμητικών» καθισμάτων, το TT από κουπέ αποκτά μια υπόνοια μεταφορέα προσφέροντας 712 lt και αν μη τι άλλο δείχνει φιλότιμο.   

 

ΤΤ, το κουπέ αστραπή!

Η θέση πίσω από το τιμόνι είναι τόσο σπορ όσο και φιλική για την αστική καθημερινότητα, ενώ εδώ βοηθάει και η τριγύρω ορατότητα που δεν σε χαλάει για τα δεδομένα της κατηγορίας. Αίσθηση αριστοκρατική αν θες να ρολάρεις χαλαρά αλλά και ετοιμοπόλεμη αν έρθει η στιγμή να βυθίσεις το δεξί σου πόδι στην μοκέτα. Όταν συμβεί αυτό εισπράττεις ένα γρήγορο κουπέ που γουστάρει να ικανοποιεί τον οδηγό του. Εισπράττεις βέβαια και την διψασμένη διάθεση για καύσιμο που ανάλογα με την βαρβαρότητα του ποδιού μπορεί να σκαρφαλώσει ψηλά στα διψήφια νούμερα. Ευτυχώς βέβαια δεν σου ζητάει κάτι τέτοιο για να εκδηλώσει τα χαρίσματα του. Οι ταχύτητες στο 6άρι S-Tronic αλλάζουν με μαεστρία, συνοδεία με τον γνωστό ηχητικό ξερόβηχα του κινητήρα στις αλλαγές και διαχειρίζεται ευθείες και στροφές με χαρακτηριστική ευκολία, ακόμα και με απαγορευτικές ταχύτητες.
Το ίδιο μπορεί να συμβεί και με την κατανάλωση που δεν θα κατέβει συχνά κάτω από τα 10 λίτρα, αλλά μπορεί να γυροφέρνει εκεί όντας ταυτόχρονα παραπάνω από γρήγορο. Ο 2λιτρος TFSI αποδίδει 230 ίππους, 370 Nm ροπής και εντυπωσιακά νούμερα επιδόσεων που μερικά χρόνια πριν συναντούσες σε ποιο upper class σπορ κατασκευές. Με 5,3’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση και με 250 km/h τελικής ταχύτητας το Audi TT quattro S-Tronic χρίζεται δικαιωματικά ως μια ακόμα αστραπή των δρόμων.
Καταιγιστικό σε επιδόσεις και ρυθμό μπορεί να κατατροπώσει τους αντιπάλους του σε ευθείες και στροφές, χωρίς να βασανίζει τον οδηγό, με οδηγικές δυσκολίες. Η τετρακίνηση και το διπλοσύμπλεκτο αυτόματο 6άρι κιβώτιο είναι ότι καλύτερο μπορεί να σου τύχει αν κυνηγάς το απόλυτο πέρασμα από στροφή σε στροφή και δεν θες γενικά να σπαταλάς τον χρόνο σου. Ταυτόχρονα το επίπεδο επικοινωνίας είναι βελτιωμένο και ο οδηγός νιώθει τις επόμενες κινήσεις του στιβαρού αμαξώματος κάτι που μεταφράζεται σε αμεσότητα και ευχάριστη σπορ διάθεση. Τα φρένα διαχειρίζονται αποτελεσματικά τις επιδόσεις και η ανάρτηση προσφέρει μια σπορ ισορροπία, με σωστή ανάγνωση του δρόμου και ενδοτικότητα που δεν ταλαιπωρεί, αρκεί να μη ξεχνάς ότι συζητάμε για ένα σπορ κουπέ
Οι 5 επιλογές του Audi Drive Profile (Efficiency, Comfort, Auto, Dynamic, Individual) θα κάνουν το ΤΤ λύκο ή αρνί επηρεάζοντας την απόκριση τιμονιού, κινητήρα, κιβωτίου και τετρακίνησης. Στην θέση Dynamic νιώθεις το TT ποιο πολεμικό από ποτέ. Το τιμόνι βαραίνει ανάλογα με το ρυθμό σου και η ουρά εκδηλώνεται πιο δραστήρια ώστε να βοηθάει συνολικά στο στρίψιμο. Είναι από τα αυτοκίνητα που τα οδηγείς χωρίς να σηκώνεις πόδι ή το κάνεις λιγότερο επιτακτικά απ’ότι συμβαίνει σε άλλα. Η κεντρική ιδέα είναι ότι το κουπέ της Audi θα συμπεριφερθεί ουδέτερα, ενώ παραδοσιακά μια υποψία υποστροφής θα σου υπενθυμίσει ότι κάπου το παρακάνεις. Αν όμως απενεργοποιήσεις εντελώς το ESP (συμβαίνει σε τρία στάδια) η ουρά θα σε αφήσει να νιώσεις το θέαμα, αν γνωρίζεις τις καταλληλες κινήσεις για να την ξυπνήσεις. Είτε για την φυσιολογική είτε για την ακραία περίπτωση συμπεριφοράς, οφείλεις να του αναγνωρίσεις ότι ανέβηκε επίπεδο και άπλωσε το εύρος των δυνατοτήτων του. Το νέο ΤΤ προσφέρεται στην γοητευτικότερη μορφή του, αρκεί να αντέξεις την αλμυρή τιμή του.

 
ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα
Ένα ολοκληρωμένο κουπέ με γενναίο σπορ αποτύπωμα. Το νέο ΤΤ δεν είναι μόνο ελκυστικό σε σχεδίαση αλλά διατηρεί ακόμα πιο φλογερή την σχέση του με τις εντυπώσεις. Εντυπώσεις που σχετίζονται με τον ενθουσιασμό και με την επιθυμία να βρίσκεσαι στο κομψό και δημιουργικό σαλόνι, να γεύεσαι τις επιδόσεις συνοδεία ήχου στις αλλαγές του διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου, να διαπιστώνεις την επικοινωνιακότερη θέληση να επιβραβεύει τον οδηγό, να απολαμβάνεις κράτημα και σπορ συμπεριφορά. Το ΤΤ με quattro και S-Tronic είναι από τις καλύτερες περιπτώσεις για να απολαμβάνεις οδήγηση, είτε σε σπορ στιγμές είτε στην καθημερινότητα. Για την ώρα στην γκάμα δεν περιλαμβάνεται το downsizing από τους ήδη διαθέσιμους μικρότερους κινητήρες που διαθέτει η εταιρεία και απευθύνεται κυρίως σε ευκατάστατα πορτοφόλια. Παραδοσιακά όμως το ΤΤ είχε αλμυρή τιμή που όμως δικαιολογούσε και στην ποιο πρόσφατη παρουσία του, εξακολουθεί ασυμβίβαστα να το κάνει.
VIDEOS

Audi TT Coupe 2014

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...