ΔΟΚΙΜΗ: Subaru Forester 2.0 D

Οπλισμένο με ωριμότητα, κάθε παραδοσιακή αξία της εταιρίας και έναν 2λιτρο επίπεδο turbodiesel που διαπρέπει

  • -
  • -
Ισχύς148 PS
Ροπή350 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,9 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,7 lt/100km
Εκπομπές CO2148 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Η 4η γενιά Forester επιστρέφει με δυναμικότερη οδική συμπεριφορά, παραδοσιακά με Symmetrical AWD, αδιαπραγμάτευτους χώρους και πρακτικότητα και με κρυφό χαρτί τον boxer turbodiesel

Η πρώτη και δεύτερη γενιά Forester έδωσε το δικό της στίγμα στην κλάση των SUV σε μια ιστορία που ξεκίνησε 17 χρόνια πριν. Με δυνατό όπλο το καταξιωμένο σύστημα τετρακίνησης της Subaru και τους επίπεδους κινητήρες να προσφέρονται σε ατμοσφαιρικές και υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις, αλλά και με σύστημα υποπολλαπλασιασμού σχέσεων στις ατμοσφαιρικές εκδόσεις πράγμα σπάνιο για SUV. Το Forester κατείχε ξεχωριστή θέση στην αφρόκρεμα μιας ανερχόμενης τότε κλάσης, μέχρι την εμφάνιση της 3ης γενιάς που στρογγύλεψε εμφανώς την τετράγωνη λογική σχεδίασης και προσανατολισμού. Παρέμεινε πιστό SUV διατήρησε στο σύνολο τα in στοιχεία των Subaru, αλλά έχασε το δραστήριο πνεύμα συμπεριφοράς με στόχο την άνεση. Ωστόσο, η "σούπα" μας βγήκε νερόβραστη και το αποτέλεσμα πλαδαρό. Το μήνυμα ελήφθη όπως ήταν φυσικό και οι άνθρωποι της Subaru έβαλαν τα δυνατά τους για να ξεγράψουν τα κακώς κείμενα με την πρόσφατη και τελευταία version της υπόθεσης Forester.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Ποιότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
ξινά
  • Οι «κοντές» σχέσεις πέρασαν στην ιστορία
  • Δίλιτρος κινητήρας (με ότι συνεπάγεται)
  • Τιμή
απόψεις
Το Forester είναι από τις περιπτώσεις εκείνες των αυτοκινήτων που σου αρέσουν για αυτό που σου προσφέρουν συνολικά. Ένα αυτοκίνητο "δεκαθλητής" που μπορεί να μην έχει κορυφαίες επιδόσεις σε κάποιον τομέα, κάνοντας όμως "ταμείο" δεν έχεις υστέρηση πουθενά. Η έκδοση με τον επίπεδο diesel αφήνει υποσχέσεις για ακόμα καλύτερα πράγματα στο μέλλον, όντας ένα Subaru προσαρμοσμένο στα δεδομένα της εποχής. Προσωπικά μου έλειψε η οδηγοκεντρική διάθεση στο δρόμο. Το κέρδος σε όγκο και σε χώρους για τους επιβάτες, έχει προσδώσει στο μοντέλο τη SUV διάσταση που προφανώς ήταν το ζητούμενο αλλά του έχει αφαιρέσει εκείνο το μοναδικό στοιχείο της εξαιρετικής συμπεριφοράς ανεξαρτήτου τερέν στο οποίο κινείσαι. Αυτό που πολύ κομψά περιγράφει ο Γιάννης στο κεντρικό κείμενο, είναι κάτι που θα αισθανθεί ο κάτοχος κάποιας παλιότερης έκδοσης του μοντέλου και ενδεχομένως θα τον ξενίσει. Με τους χαμηλούς τόνους της εταιρείας σε ότι αφορά την ευρύτητα της γκάμας αλλά και την προβολή της (τώρα που η αγωνιστική εμπλοκή έχει αρχίσει να ξεθωριάζει και ως ανάμνηση) οι περισσότεροι από τους ενδιαφερόμενους θα προκύψουν μέσα από την υπάρχουσα δεξαμενή πελατών και το θέμα της αλλαγής του προσανατολισμού, ίσως είναι σημαντικότερο από μια απλή υπόμνηση στη δοκιμή.

Κ. Μποϊδάνης

 

4η γενιά Forester

Ο σχεδιαστικός εντυπωσιασμός δεν ήταν ποτέ στις προτεραιότητες της Subaru που κύριο μέλημά της ήταν το αποτέλεσμα κάτω από τον μανδύα της εμφάνισης. Αυτό φυσικά δεν αναιρεί κάποιες αξιόλογες εμφανίσεις για μοντέλα της φίρμας, όμως το Forester βασίστηκε στην λογική του υπερυψωμένου Station Wagon με τις τετράγωνη αισθητική και στην εξέλιξή του πήρε ύψος και στρογγύλεψε χαρακτήρα και γωνίες στην σχεδίαση. Το αποτέλεσμα από την προγενέστερη σειρά Forester είναι ότι μπήκε στα πατήματα που ακολουθούσε και ο υπόλοιπος ανταγωνισμός, ενώ η αισθητική προσπαθεί να συνδυάσει το τότε με το τώρα. Έτσι το νέο εμφανίζεται με μεγαλωμένες διαστάσεις και συνολικά πλησιάζει τα 4,6 μέτρα. Αναλυτικότερα έρχεται κερδισμένο κατά 35 χιλ. σε μήκος, 15 χιλ. σε πλάτος και 20 χιλ. σε ύψος, ενώ κερδίζει επίσης 25 χιλ. στο μεταξόνιο που φτάνει τα 2.640 χιλ. Παρά τις αυξημένες διαστάσεις όμως, δείχνει λιγότερο άχαρο από το αυτοκίνητο που αντικαθιστά. Το στιλ και οι γενναιόδωρες καμπύλες απέδωσαν τα αναμενόμενα και το σήμερα περιλαμβάνει αιχμηρότερες λεπτομέρειες και πιο macho στιλ που προάγουν τον δυναμισμό του. Στο εσωτερικό οι εντυπωσιακοί χώροι πρωταγωνιστούν όπως και η σημασία στους χώρους μικροαντικειμένων που παραδοσιακά έβρισκες σε ένα Forester. Σχεδιαστικά ακολουθεί λιτή λογική, τα υλικά είναι μεν σκληρά αλλά ποιοτικά και καλοσυναρμολογημένα για μια ζωή, ενώ χαρακτητριστική είναι και η εργονομία που προάγει τη φιλικότητα στη χρήση. Δύσκολα θα βρεις κάτι να σε προβληματίσει, δύσκολα θα νιώσεις επίσης ότι λείπει κάτι ουσιαστικό από τον εξοπλισμό του. Ο εσωτερικός κόσμος του Forester δεν είναι αυτό που το λες premium, όμως είναι απόλυτα νοικοκυρεμένος, πληθωρικός και προσεγμένος με Ιαπωνικό πείσμα στην λεπτομέρεια ώστε να σε γοητεύσει για την εμμονή προς την ουσία. Αν κάτι επίσης σε γεμίζει με ικανοποίηση, είναι οι χώροι που ευεργετημένοι από τις συνολικές αυξήσεις διαστάσεων, φιλοξενούν με άνεση πέντε νοματαίους με σωματοδομή καλοζωισμένου δυτικού ανθρώπου. Οι πίσω πόρτες έχουν μεγαλώσει σε άνοιγμα και το κατώφλι έχει υποχωρήσει 50 χιλ. για να διευκολύνεται η είσοδος-έξοδος, ενώ και ο χώρος αποσκευών κέρδισε 55 λίτρα φτάνοντας τα 505 με το πίσω κάθισμα στη θέση του. Εκτός από την αυξημένη χωρητικότητα στην κλασική του διάταξη, ο χώρος πολλαπλασιάζεται στα 1.592 λίτρα "ρίχνοντας" το πίσω κάθισμα με απλές κινήσεις και ένας επίπεδος χώρος φόρτωσης αποκαλύπτεται μπροστά σου.      

 

Ροπή και απόλαυση…

Μπορεί η καρδιά του Forester να είναι δίλιτρη και αυτό από μόνο του να αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα την στιγμή της αγοράς, όμως την ώρα που ζεις τις προθέσεις του σε αποζημιώνει με την πολιτισμένη και ζωηρή λειτουργία. Ο τρόπος του είναι σύγχρονος, αλλά δεν περιορίζεται μόνο σε χαρακτηριστικά ποιοτικής λειτουργίας καθώς διαπρέπει και σε επίπεδο απόδοσης. Με τους 147 ίππους να είναι διαθέσιμοι από τις 3.600 σ.α.λ. και τα 350 Nm ροπής δυο χιλιάδες στροφές παρακάτω, αντιλαμβάνεσαι άμεσα ότι το Forester είναι πληθωρικό χωρίς να ανεβάζει τις στροφές στον κινητήρα του. Άλλωστε μετά τις 4.000 σ.α.λ. δεν εισπράττεις ανάλογες εντυπώσεις με την χαμηλόστροφη οριζόντια παλινδρόμηση των εμβόλων μια και τότε απλά θορυβείς, σπαταλώντας το καύσιμο από το 60άρι ρεζερβουάρ. Στην αντίθετη περίπτωση που το δουλεύεις εκεί που πρέπει, η κατανάλωση κυμαίνεται ανάμεσα στα 7 και 8 λίτρα/100 χλμ. στην καθημερινότητα- ακόμα και την αστική, ενώ σε ταξίδι στον ανοιχτό δρόμο μπορείς να δεις και τιμές που ξεκινούν από το νούμερο 6! Εντυπωσιακό για ένα αυτοκίνητο μόνιμα τετρακίνητο που ξεπερνά τα 1.600 κιλά με οδηγό, όπως ανάλογα θετική εικόνα λαμβάνεις και από τις επιδόσεις. Το Forester επιταχύνει έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 10,2’’ και φτάνει τα 190 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας, χωρίς τα νούμερα να είναι τόσο αποκαλυπτικά για τον τρόπο που βγάζει την δύναμή του στον δρόμο. Μπορεί οι πρώτες δυο σχέσεις να είναι κοντές για να υποστηρίξουν τον οff road χαρακτήρα και να ψυχανεμίζεσαι ένα θεωρητικό κενό στην κλιμάκωση προς τις ανώτερες σχέσεις, όμως στην πράξη διαπιστώνεις ότι τίποτα δεν σε χαλάει. Το SUV της Subaru διαπρέπει σε ρεπρίζ και δεν σου ζητάει ανακάτεμα στο παραδοσιακά σφιχτό επιλογέα των 6 σχέσεων. Κοντό διαφορικό δεν υπάρχει και η Symmetrical AWD πακέτο με την ροπή αναλαμβάνουν να βγάλουν τα κάστανα από την φωτιά την στιγμή της περιπέτειας. Και εδώ μπορεί να μιλάμε για κεντρικό διαφορικό με συνεκτικό συμπλέκτη όμως η ελκτική πρόσφυση είναι υποδειγματική και ρεαλιστικά δεν χαζολογάει ακόμα και σε στιγμές που νιώθεις ότι το παρακάνεις για SUV. Παρόλα αυτά ο συμπλέκτης δεν διαμαρτύρεται και το Forester σε πείθει για τον ρωμαλέο χαρακτήρα που ξεπερνά την κλάση του. Η ανάρτηση έχει βελτιώσει την συμπεριφορά της και προσφέρει μια ισορροπία άνεσης και ελέγχου του αμαξώματος, ώστε ο οδηγός να νιώθει ότι το ταμπεραμέντο που χαρακτήριζε παραδοσιακά τα αυτοκίνητα της Subaru, επέστρεψε έστω και διακριτικά στο Forester. Στους χωματόδρομους νιώθεις ότι η στιβαρή του εικόνα επικρατεί, τόσο στην αίσθηση που λαμβάνεις στην ήσυχη καμπίνα όσο και στην διάθεση να ακολουθήσει τις εντολές που του δίνεις με το περισσότερο ελαφρύ και επικοινωνιακό απ’ότι θα θέλαμε τιμόνι. Σίγουρα δεν σου δίνει εντύπωση και αίσθηση «Impreza για χώμα» που χαρακτήριζε την 1η και 2η γενιά, όμως ο εκσυγχρονισμός του εκτός από την άνεση έχει σε σωστή σπόδοση και την ποιοτική συμπεριφορά. Στην άσφαλτο αν το παρακάνεις θα διαπιστώσεις ότι το ψηλό κέντρο βάρους θα υπερνικήσει τις προθέσεις τις τετρακίνησης για πλευρική πρόσφυση και σταδιακά αλλά προοδευτικά και χωρίς να σε τρομάξει θα νιώσεις το άνοιγμα της τροχιάς που χτυπάει το καμπανάκι για οδηγική σύνεση. Άλλωστε θα προλάβει να σου τραβήξει το αυτί το VSC που νωρίτερα θα έχει επέμβει. Συνολικά το Forester προσφέρει ένα ρεαλιστικό πακέτο για SUV, που μάλιστα ξεπερνά τις προσδοκίες με την γενναιοδωρία του σε επί μέρους τομείς.

ΦΩΤΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΛΟΥΒΑΡΗΣ

συμπέρασμα

Στην 4η γενιά του το Forester ωριμάζει και επανέρχεται στον σωστό δρόμο που μας συνήθιζε επί σειρά ετών. Η μικρή άστοχη παρένθεση της γενιάς που αντικαθιστά, περνάει στην ιστορία και το νεότερο SUV της Subaru προσαρμόζεται στις επιθυμίες των ανθρώπων που το εμπιστευόντουσαν τόσα χρόνια. Η οδική συμπεριφορά θυμήθηκε τον καλό της εαυτό, διατήρησε την άνεση με ισορροπία και απολαμβάνει την ευρυχωρία και πρακτικότητα μιας ποιοτικής καμπίνας. Μόνο οι κοντές σχέσεις απουσιάζουν όμως η ροπή του δίλιτρου επίπεδου turbodiesel και η συμμετρική τετρακίνηση μπορούν να κάνουν το θαύμα τους σε κάθε λογική απαίτηση από έναν ρεαλιστή οδηγό SUV. Η τιμή και ο δίλιτρος κινητήρας είναι τα μόνα που πιθανόν να φρενάρουν τον ενδιαφερόμενο.  

VIDEOS

2013MY SUBARU FORESTER

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...