ΔΟΚΙΜΗ: Νέο Volkswagen Polo 1.2 TSI 90 PS BMT

Το μικρό Golf στον κόσμο των supermini ανανεώθηκε σε εμφάνιση και ουσία

  • -
  • -
Ισχύς90 PS
Ροπή160 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,8 sec
Μέση κατανάλωση4,7 lt/100km
Εκπομπές CO2107 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Εκσυγχρονισμός και τεχνολογία με πρότυπο το Golf και μικρές αισθητικές αλλαγές στην εξωτερική κεντρική σχεδιαστική ιδέα. Αν δεν φτάνεις μέχρι το μικρομεσαίο VW, το νέο Polo είναι το αντίδοτο.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Εξοπλισμός
  • Τεχνολογία
  • Ποιότητα
  • Ποιότητα κύλισης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
ξυνά
  • Αντιδράσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες

Παραδοσιακά το Polo ήταν γοητευμένο από τα κατορθώματα του πετυχημένου Golf και αναζητούσε στοιχεία του χαρακτήρα του "μεγαλύτερου αδερφού". Στην πρόσφατη ανανέωση του supermini της VW, διαπιστώνει κανείς ότι η ιστορία επαναλαμβάνεται και η μιμητική διάθεση του μικρού προς το μεγάλο ξαναβρίσκει εφαρμογή.

 

Polf...

Οπτικά παραμένει Polo, όμως οι νέες σχεδιαστικές λεπτομέρειες έχουν ωφελήσει το πρεστίζ του baby Golf και όσον αφορά την εξωτερική εικόνα, οι αλλαγές περιορίζονται στους προφυλακτήρες, τα φωτιστικά σώματα, την εμπρός μάσκα και στα LED ημέρας. Πρακτικά οι διαστάσεις είναι αμετάβλητες (μόλις 2 mm μεγάλωσε το μήκος), ενώ η σχεδίαση έχει κερδίσει δυναμισμό από τις λίγες αλλά ουσιαστικές αισθητικές παρεμβάσεις. Λίγο οι ακμές στους νέους προφυλακτήρες, λίγο η φρέσκια μάσκα με την κυψελωτή εισαγωγή αέρα, αρκούν δίχως να διαφοροποιήσουν την κεντρική σχεδιαστική ιδέα του αυτοκινήτου να φέρουν το Polo στην επικαιρότητα, αν φυσικά είσαι παρατηρητικός.
Αν δεν είσαι, δύσκολα θα καταλάβεις ότι είναι μοντέλο 2014, πριν ρίξεις την ματιά σου στο εσωτερικό. Εδώ οι αλλαγές είναι περισσότερες και θα σε βοηθήσουν περισσότερο να καταλάβεις ότι το Polo είναι νέο και με εικόνα που πλησιάζει στον μικρομεσαίο αδερφό του. Σχεδιαστικά το ταμπλό διατηρεί την φιλοσοφία Polo, όμως τιμόνι, διακόπτες, πίνακας όργανων και κεντρική κονσόλα έχουν χαρακτήρα με σφραγίδα Golf. Ποιοτικά εμφανίζεται αναβαθμισμένο τόσο στα πλαστικά του όσο στις επενδύσεις σε πόρτες και καθίσματα, ώστε να πλησιάζει όσο ποτέ το premium κοινό που δεν κολακεύεται από συμβιβασμούς. Ο αέρας αναβάθμισης και νεανικού διάκοσμου δηλώνει παρών και τώρα το εσωτερικό του Polo πορεύεται με αβαντάζ απέναντι στον σύγχρονο και μοντέρνο ανταγωνισμό. Στην κονσόλα πρωταγωνιστεί πανομοιότυπο στιλ με το νέο Golf και η touch screen οθόνη πλαισιώνεται από διακόπτες από τους οποίους ο οδηγός χειρίζεται το ηχοσύστημα, το trip computer και άλλες ρυθμίσεις σχετικά με το αυτοκίνητο, ενώ με έξτρα χρέωση το σύστημα αναβαθμίζεται για την δυνατότητα πλοήγησης και εφαρμογών μέσω smartphones. Το τεχνολογικό καλάθι άλλωστε του νέου Polo φέρνει στοιχεία από αυτοκίνητα ανώτερων κατηγοριών όπως το Multi Collision Brake για αποφυγή πολλαπλών συγκρούσεων, το σύστημα αναγνώρισης κόπωσης του οδηγού (Fatique Detection), το Adaptive Cruise Control, το Front Assist για προειδοποίηση σε τρία στάδια (ηχητικά και με διαβαθμισμένη αυτόματη επιβράδυνση) σε περίπτωση ενδεχόμενης σύγκρουσης ώστε να μειωθεί η σφοδρότητα, το City Emergency Braking που το ακινητοποιεί με ταχύτητες έως 30 km/h (συνθήκες πόλης) προλαμβάνοντας πιθανή σύγκρουση και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση Sport Select με δυο set-up λειτουργίας. Το επίπεδο εξοπλισμού είναι έτσι και αλλιώς πλούσιο, ενώ οι χώροι διατηρούν την γνωστή καλή εικόνα για τέσσερις ενήλικες που θα βρουν εργονομικές λύσεις για να βολέψουν τα μικροαντικείμενά τους, αλλά και 280 λίτρα διαθέσιμα για αποσκευές στον σχετικό χώρο.       

 

Το καλό παιδί, για όλες τις δουλειές…

Η νέα γενιά του 1.2 TSI έχει αρκετές διαφορές, πέρα από τη δίαιτα που έχει περιορίσει κατά 40 κιλά το βάρος του. Το μπλοκ είναι αλουμινένιο, οι βαλβίδες διπλασιάστηκαν από 8 σε 16 και η κίνηση των εκκεντροφόρων γίνεται με ιμάντα. Βέβαια οι αλλαγές δεν σταματούν εδώ και περιλαμβάνουν μικρότερο υπερσυμπιεστή, πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή και διαφοροποιημένο intercooler. Από τα πρώτα μέτρα που κάνεις με το νέο supermini της VW ο μικρός, νέος και ελαφρύς 1.200άρης TSI αφήνει γλυκιά γεύση με την πολιτισμένη λειτουργία του και επιβεβαιώνει την δραστήρια διάθεση από την βάση των στροφών του. Αρπάζει από χαμηλά και γραμμικά προσφέρει την μεστή ροπή του ταυτόχρονα με ουσιαστική επιτάχυνση. Δεν αναζητά την κόκκινη περιοχή στο στροφόμετρο, άλλωστε οι 90 ίπποι είναι διαθέσιμοι στις 4.000 rpm, και τα 160 Nm ροπής που προσφέρονται από τις 1.400 έως τις 3.500 rpm δηλώνουν την καλή περιοχή μέχρι τις 4.500 rpm. Οι απλωμένες σχέσεις στο εξαιρετικό σε αίσθηση 5άρι κιβώτιο, δεν σε αναγκάζουν να φορτώνεις στροφές για να κινηθείς σβέλτα και μπορείς να πραγματοποιείς τις αλλαγές σου με χαρακτηριστική ευκολία νωρίτερα από τις 3.000 rpm.
Στην πόλη όλα λειτουργούν ρολόϊ, το Start & Stop εργάζεται ουσιαστικά και παραγωγικά, ενώ μπορείς να εκμεταλλεύεσαι την ροπή του κινητήρα και να κινείσαι σβέλτα και αγχολυτικά, χωρίς ταυτόχρονα να αφήνεις την κατανάλωση να ξεφύγει από τιμές κοντά στα 6 με 6,5 lt/100 km. Αν παρασυρθείς από την απόδοση και αναζητάς με το πόδι στην μοκέτα τις ζωηρές επιταχύνσεις φυσικά θα σκαρφαλώσεις δυο και τρία λίτρα ψηλότερα όμως τότε θα επιδιώκεις το μέγιστο σε επιδόσεις. Το νέο Polo με τον 1.2 TSI αποδεικνύεται απολαυστικότερο σε ρεπρίζ, αλλά και σε επιταχύνσεις από στάση θα σου αφήσει την γλυκιά γεύση της ικανοποίησης. Τα 10,8’’ για τα πρώτα 100 km/h και τα 184 km/h τελικής ταχύτητας είναι τιμές που επιβεβαιώνονται και είναι κολακευτικές. Είναι όμως θέμα διάθεσης αν θα προτιμήσεις το ένα ή το άλλο άκρο και όσο εύκολα μπορεί να ικανοποιήσει στο κομμάτι της ταχύτητας, άλλο τόσο θα εκπληρώσει τον οικονομικό του χαρακτήρα με μυαλωμένη οδήγηση, πλησιάζοντας την μέση κατανάλωση που δηλώνει ο κατασκευαστής (4,7 lt/100 km).
Αναβαθμισμένη είναι και η συμπεριφορά του στο δρόμο, με εμφανή αποτέλεσμα στην ποιοτική του κύλιση και ηχομόνωση, που βελτιώνει τις συνθήκες στο ταξίδι, ενώ παραμένει πιστό στις αρχές του με έμφαση στα  ισορροπημένα οδικά χαρακτηριστικά. Το νέο ηλεκτρομηχανικό τιμόνι προσφέρει πιο μεστή και άμεση αίσθηση ώστε να ακολουθεί τις εντολές που του δίνεις, την στιγμή που η ουρά εμφανίζεται φιλόδοξη να βοηθήσει μέχρι να επέμβει το ESP και να επαναφέρει την τάξη. Η λειτουργία της ανάρτησης ισορροπεί σωστά τις αντιδράσεις με την ουσία και την αποτελεσματική απορρόφηση, χωρίς φυσικά να ξεχνά την αδυναμία της να φιλτράρει ποιοτικά τις εγκάρσιες ανωμαλίες. Συνολικά το νέο Polo εμφανίζεται πιο ώριμο, αποτελεσματικότερο και πρόθυμο να ικανοποιήσει διαφορετικά γούστα, κάτι που αποτελεί και το ζητούμενο στην απαιτητική μάχη των supermini. 

ΦΩΤΟ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

συμπέρασμα

Αισίως στην 5ηγενιά του το Polo φρεσκάρει ελαφρώς τον δυναμισμό του με επιδερμικές αλλαγές στην εξωτερική του εικόνα, γαρνίρει με εσάνς Golf το εσωτερικό του και επικεντρώνεται στην ουσία που είναι οι νέοι κινητήρες και η παρεχόμενη τεχνολογία που το ευθυγραμμίζουν με την εποχή. Πρακτικά εκμοντερνίζεται και χωρίς φανφάρες και υπερβολές παραμένει στο παιχνίδι της επιτυχίας στην ανταγωνιστικότατη κατηγορία των supermini. 

GOCAR TEST - VW POLO 1.2 TSI

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
67
GOCAR Magazine #67

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...