ΔΟΚΙΜΗ: BMW X5 xDrive 30d

Το εμβληματικό S.U.V. ή S.A.V. αν προτιμάτε της BMW φτάνοντας αισίως στην τρίτη του γενιά θέλει και πάλι την κορυφή της κατηγορίας

  • -
  • -
Ισχύς258 PS
Ροπή560 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,8 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,9 lt/100km
Εκπομπές CO2183 gr/km
με μια ματιά

Στην καλύτερή του φόρμα, το μοντέλο που έβαλε στην εποχή των μεγάλων S.U.V. έχει όλα όσα μπορεί να ζητήσει κανείς για να αναβαθμίσει κάθετα την ποιότητα των μετακινήσεών του αλλά και την καθημερινότητά του γενικότερα. Ο εξοπλισμός και η τεχνολογία που «κουβαλάει» γενικότερα, είναι ενδιαφέροντα στοιχεία που πλαισιώνουν ιδανικά την εικόνα του αυτοκινήτου.

γλυκά
  • Ο κινητήρας
  • Το 8άρι αυτόματο κιβώτιο
  • Ο συνδυασμός των παραπάνω
  • Η συνολική ποιότητα
  • Το επίπεδο του εξοπλισμού
ξινά
  • Ο όγκος και το βάρος
  • Το κόστος του έξτρα εξοπλισμού

Με αναβαθμίσεις που έχουν να κάνουν κυρίως με τις τεχνολογικές εφαρμογές και λιγότερο με την αισθητική, η τρίτη γενιά της X5 έρχεται με πολύ… φόρα τρόπο να διεκδικήσει την κορυφή. Ο δυναμισμός της εμφάνισης του μεγάλου μοντέλου παραμένει στα ίδια σχεδιαστικά μονοπάτια όπως και στο παρελθόν, με σύγχρονες προσθήκες στα στοιχεία εκείνα που χαρακτηρίζουν πλέον τα μοντέλα της BMW. Τα φωτιστικά σώματα και η διαμόρφωση του προφυλακτήρα δίνουν στην Χ5 το family look των μοντέλων της εταιρείας. Ομοίως και πίσω, όπου τα φωτιστικά σώματα είναι αυτά που φέρουν το κύριο βάρος της ανανέωσης σε ότι έχει να κάνει με την ιδιαίτερα σημαντική «πρώτη ματιά». Στο πλάι, τα τονισμένα τόξα πάνω από τους τροχούς και τα νεύρα που διατρέχουν όλο το προφίλ του αυτοκινήτου το κάνουν να δείχνει λίγο πιο ντελικάτο και να καμουφλάρονται οι διαστάσεις που κατατάσσουν την Χ5 μεταξύ των μεγαλύτερων μοντέλων της κατηγορίας.

Άνεση και πολυτέλεια για τους επιβάτες

Στο εσωτερικό η ευρυχωρία είναι το πρώτο στοιχείο που παρατηρεί κανείς, μετά τον εκσυγχρονισμό του ταμπλό και των υλικών που επενδύουν όλες τις επιφάνειες. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι πολύ καλοί, ενώ και για τις αποσκευές τους τα 650 λίτρα ακούγονται παραπάνω από ικανοποιητικά. Η πλήρης αναδίπλωση δε του πίσω καθίσματος (που μπορεί να «πέφτει» στα τρία 40:20:40) εκτοξεύει τη χωρητικότητα στα 1.870 λίτρα. Στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου περιλαμβάνεται το αυτόματο (χωρίς χέρια) άνοιγμα του πορτ μπαγκάζ, ένα στοιχείο εξοπλισμού που γίνεται trend σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες αλλά στη συγκεκριμένη των μεγάλων S.U.V. είναι μάλλον απαραίτητο.

Με ισχυρό diesel κινητήρα

Ο κινητήρας που ορίζει εν πολλοίς και το συνολικό προφίλ του αυτοκινήτου, αφού συμπληρώνει ιδανικά την εικόνα, είναι ο 6κύλινδρος σε σειρά diesel με τους 258 ίππους. Προσφέρει «ισορροπία» μεταξύ απόδοσης και διαχείρισης καυσίμου (με την τεχνολογία AdBlue να κερδίζει έδαφος στις εφαρμογές της ακόμα και σε επιβατικά αυτοκίνητα). Σε πραγματικές συνθήκες, η απόδοση του κινητήρα σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων δεν αφήνει «κενά» στον οδηγό. Ο τελευταίος είναι παντού και πάντα χαρούμενος με την απόδοση του αυτοκινήτου, είτε κυνηγάει τις επιδόσεις, είτε απλά ταξιδεύει με την παρέα ή την οικογένειά του. Ο κινητήρας προσδίδει εξαιρετικές επιδόσεις στο μεγάλο σε όγκο μοντέλο, δίνοντας τη δυνατότητα στο οδηγό να κινηθεί με ρυθμούς αυτοκινήτου με σαφώς πιο sport προσανατολισμό. Ο άμεσος ψεκασμός και το turbo μεταβλητής γεωμετρίας, έχουν βελτιώσει κατά πολύ την απόδοση (μην ξεχνάμε πως ο κινητήρας είναι «γνωστός» από την προηγούμενη γενιά του μοντέλου) αλλά και τα λειτουργικά του χαρακτηριστικά. Ακόμα και αν τα 258 άλογα της απόδοσης να μην εντυπωσιάζουν κάποιους, τα 560 Nm αποκλείεται να μην τους «ψαρώσουν». Ειδικά από τη στιγμή που απόδοση αυτή είναι σταθερή, από τις 1.500 έως τις 3.000 σ.α.λ. και πραγματικά δίνουν την αίσθηση στον οδηγό πως μπορεί να μετακινήσει ακόμα και μια μεζονέτα (αν τη δέσει καλά). Τα 6,9” για τα 100 χλμ./ώρα που ανακοινώνει η BMW επιβεβαιώνονται ως αίσθηση τουλάχιστον, ενώ μοιάζει λογικό το να «τερματίζει» στα 230 χλμ./ώρα με βάση τον όγκο του μοντέλου αλλά και τα 2.145 κιλά του. Παρά το βάρος όμως, ένα ακόμα στοιχείο που τονώνει την αυτοπεποίθηση του οδηγού είναι τα φρένα του αυτοκινήτου, τα οποία εντυπωσιάζουν με την αντοχή και την απόδοσή τους.

Έχει όγκο αλλά δεν έχει πρόβλημα

Το μεγάλο αμάξωμα με την προσφορά της ευρυχωρίας για τους επιβάτες, είναι ένα εξαιρετικό περιβάλλον για να βρεθεί κανείς και να καλύψει αποστάσεις- κατά προτίμηση μεγάλες. Ο diesel είναι αρκούντως πολιτισμένος αλλά και η μόνωση του μοντέλου είναι όσο ενισχυμένη χρειάζεται για να μην φτάνει θόρυβος στην καμπίνα. Έχεις την αίσθηση πως είναι θωρακισμένο αυτοκίνητο έτσι όπως κλείνουν οι πόρτες και απομονώνουν τους επιβάτες και αυτό είναι μια πολυτέλεια που μπορεί πολύ εύκολα να «κακομάθει» τους περιστασιακούς επιβάτες και οδηγούς. Αυτά τα χαρακτηριστικά όμως, είναι εν πολλοίς αναμενόμενα από ένα μεγάλο SUV και ιδιαίτερα όταν αυτό έχει τα σήματα της BMW. Αυτό που αποτελεί ευχάριστη έκπληξη, είναι το πώς στέκεται η Χ5 στο δρόμο και ιδιαίτερα όταν ο οδηγός της έχει όρεξη για οδήγηση. Πέραν των κλίσεων του αμαξώματος που εμφανίζονται στις πιεσμένες στροφές και είναι αναμενόμενες (αφού πόσο σφιχτή μπορεί να είναι μια ανάρτηση σε SUV με βάρος μεγαλύτερο των 2 τόνων;) το πλαίσιο ανταποκρίνεται υποδειγματικά, επιδεικνύοντας στιβαρότητα και πολύ καλά δουλεμένες αντιδράσεις. Προφανώς και προορισμός της Χ5 δεν είναι το να καταρρίψει κανείς το προσωπικό του ρεκόρ στην ανάβαση της Ριτσώνας. Το ταξίδι όμως σε ανοιχτό δρόμο με καμπές και ανοιχτές στροφές, δείχνει να είναι το στοιχείο της. Α! Και η light off road κίνηση αν και αυτό ακούγεται πραγματικά υποτιμητικό για τις εξαιρετικές δυνατότητες του xDrive.

Με εξοπλισμό από άλλο ανέκδοτο

Η υπεροπλία της Χ5 σε εξοπλισμό για την άνεση και την ασφάλεια των επιβατών, είναι αυτό το κάτι παραπάνω που μπορεί και αναβαθμίζει τις καθημερινές μετακινήσεις, εκτός του ότι κάνει πληρέστερη την αίσθηση της ποιότητας σε όλα τα επίπεδα. Από τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά που φροντίζουν για την ευστάθεια του αυτοκινήτου ακόμα και όταν ο οδηγός το παρακάνει, μέχρι το cruise control με το αυτόματο φρενάρισμα (έως και στάση) όταν η απόσταση από το μπροστινό αυτοκίνητο μικρύνει, η Χ5 έχει όλα όσα θέλει κανείς για να νιώσει ξεχωριστός. Από τα πλέον εντυπωσιακά στοιχεία της, είναι οι κάμερες που καλύπτουν την περίμετρο κυριολεκτικά, αναπαράγοντας στην κεντρική οθόνη με ακρίβεια το «τι παίζει» γύρω από το αυτοκίνητο, που χρησιμεύει και στο πέρασμα από πολύ στενά σημεία.

Εκτός δρόμου η Χ5 μπορεί. Ο οδηγός της όμως;

Έτσι και αλλιώς, δε θα αγοράσει κάποιος τη Χ5 για να κάνει extreme off roading, ούτε για να πάει για κυνήγι (που πολλές φορές είναι το ίδιο και το αυτό). Οι ικανότητές του όμως, θα περιοριστούν από τη διάθεση του ιδιοκτήτη να εκθέσει το μεγάλο αμάξωμα –με το μεγάλο βάρος, μην το ξεχνάμε- σε κινδύνους γρατσουνιάς και γενικότερα, επαφών με τη φύση. Το κάτω μέρος που προς χάριν της βελτιστοποίησης της αεροδυναμικής έχει γίνει τελείως επίπεδο, δύσκολα θα βρεθεί ιδιοκτήτης που να έχει «πονέσει» τα 78+ χιλιάδες ευρώ (78.150€ είναι η βασική τιμή) και να εκθέσει την Χ5 σε «ασύμμετρες απειλές».

συμπέρασμα

Η X5 διακρίνεται σε κάθε έναν από τους τομείς που μπορεί να ενδιαφέρει όλους όσοι κοιτούν τη συγκεκριμένη κατηγορία. Σε μια ταλαιπωρημένη αγορά και στην ιδιαίτερα «συμπιεσμένη» σε πωλήσεις κατηγορία των μεγάλων S.U.V. ακόμα και η ικανότατη BMW αποτελεί «στόχο» όσων έχουν αποφασίσει πως δε θα αλλάξουν ξανά αυτοκίνητο. 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...