ΔΟΚΙΜΗ: Opel Insignia 1.6 SIDI

Με ουσιαστικές αλλαγές και τον νέο σύγχρονο 1.6 SIDI, το Insignia ανακάμπτει στα μεσαία οικογενειακά

  • -
  • -
Ισχύς170 PS
Ροπή280 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,2 sec
Μέση κατανάλωση5,9 lt/100km
Εκπομπές CO2139 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Τo πετυχημένο στην μεσαία κατηγορία Insignia εκσυγχρονίζεται και αποκτά έναν ακόμα νέο κινητήρα για να διατηρήσει την θέση του με την κορυφή.

γλυκά
  • Εξωτερική σχεδίαση
  • Σπορ αισθητική
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εξοπλισμός
  • Άνεση
  • Χώροι
  • Ηχομόνωση
  • Ποιότητα κύλισης
ξυνά
  • Εργονομία touch pad
  • Βάρος
  • Κατανάλωση

 

Με το Insignia, η Opel πέρασε σχεδόν έξι χρόνια πριν σε φάση ανανέωσης και δημιουργικής διάθεσης, γυρνώντας σελίδα προς ελκυστικότερα και πιο δυναμικά στο σύνολο σχέδια που σταδιακά ομορφαίναν την γκάμα της. Η premium εικόνα πλέον είναι αδιαπραγμάτευτη και οι χυτές γραμμές, οι τονισμένες καμπύλες και η ελκυστική coupe ψευδαίσθηση είναι απλά η βιτρίνα που θα σε προσελκύσει. Η φρεσκάδα στην κομψή και δυναμική μπερλίνα της Opel χρειαζόταν για να διατηρήσει την πετυχημένη θέση στα μεσαία μοντέλα της αγοράς και έφτασε στην δύση του 2013, με ένα εκτεταμένο σε βάθος facelift.

 

Success story

Οι αλλαγές ξεκινούν από το κομμάτι της αισθητικής και μπορεί να είναι άμεσα ορατές, όμως το νέο Insignia δεν περιορίζεται μόνο εκεί. Μάσκα, φανάρια και προφυλακτήρες κέρδισαν το σύγχρονο make up και βελτίωσαν το ήδη πετυχημένο στιλ αλλά και την κορυφαία αεροδυναμική (cd 0,25), ενώ κέρδισε και το καινοτόμο ενεργό κλείστρο στην εισαγωγή που στέλνει φρέσκο αέρα για ψύξη του κινητήρα (κλείνει για να περιορίσει τους στροβιλισμούς). Το βαρύ οπλικό σύστημα του Insignia είναι φυσικά ο νέος κινητήρας που έκανε το ντεμπούτο του στο Cascada. Υιοθετεί το σύστημα Spark Ignition Direct Injection (SIDI) και στην έκδοση Eco Turbo, αποδίδει 170 ίππους και 280 Nm ροπής. Φυσικά οι βελτιώσεις και τροποποιήσεις δεν άφησαν ανέγγιχτη την ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης, ενώ το σχεδιαστικό τμήμα έβαλε το χεράκι του και στο εσωτερικό για να βελτιώσει την εργονομία και να προσφέρει ποιο σύγχρονη εικόνα μέσω του συστήματος πολυμέσων. Πέραν των εξωτερικών αλλαγών λοιπόν, η ορατή διαφορά βρίσκεται επίσης στο σαλόνι και επικεντρώνεται κυρίως στην κονσόλα. Οι υπεράριθμοι διακόπτες περιορίστηκαν, η κονσόλα απλοποίησε την μορφή της και φυσικά την εργονομία, ενώ μια οθόνη 8’’ και ένα touch pad τοποθετήθηκαν για να δώσουν στο Insignia την τεχνολογική αίγλη που χρειαζόταν. Βέβαια εξακολουθεί να απαιτεί εξοικείωση για να το παίζεις στα δάχτυλα και καλό είναι η γνωριμία να μην γίνει εν κινήσει γιατί σου αποσπά την προσοχή. Ειδικά το touch pad(ένα mouse τύπου laptop) απέχει σε λειτουργικότητα από τα αντίστοιχα που βρίσκεις σε άλλους κατασκευαστές με αποτέλεσμα να μην βρίσκεις απαραίτητη την χρήση του. Παράλληλα με την κονσόλα αλλαγές δέχτηκε και ο πίνακας οργάνων που τώρα απέκτησε ψηφιακή απεικόνιση των αναλογικών ενδείξεων αλλά και πολλές έξτρα λειτουργίες που διευκολύνουν την πληροφόρηση του οδηγού. Το τεχνολογικό ρεπερτόριο του Insignia με τα νέα συστήματα προβλέπει αναγνώριση φωνής και γραφής, ενώ όταν φτάνεις να ασχοληθείς με ποιοτικά και χωροταξικά θέματα αντιλαμβάνεσαι τον λόγο που θεωρείται πετυχημένο το μεσαίο Opel. Ακόμα πιο φινετσάτο, ποιοτικό και αριστοκρατικό μετά την πρόσφατη αναβάθμιση και το ίδιο αρχοντικά ευρύχωρο για πέντε επιβάτες και τις αποσκευές τους, στοιχεία που εξασφαλίζουν στο μεσαίο Opel την άνεση και ευχάριστη παραμονή στο φιλόξενο σαλόνι. 

 

Ισορροπία απόδοσης

Με τον νέο κινητήρα το Insignia πήρε τις αναγκαίες ανάσες για να σταθεί απέναντι σε ανταγωνιστικές προτάσεις και με 170 ίππους και 280 Nm ροπή μπορεί και αισθάνεται καλύτερα. Μεταφέρει την ίδια αίσθηση στον οδηγό του που εισπράττει ραφινάρισμα και σύγχρονο τρόπο έκφρασης. Πρακτικά διακρίνεις εύκολα την απουσία lag, την ελαστικότητα από το ρελαντί, το ήσυχο δούλεμα σε εύρος στροφών και φυσικά κολακεύει τις επιδόσεις που για το βάρος του αμαξώματος(σχεδόν 1.600 κιλά) είναι αξιοσημείωτες. Τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε 9,2’’ και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 220 km/h, ενώ εκεί που είναι κυριολεκτικά ισοπεδωτικό και απολαυστικό είναι στον ανοιχτό δρόμο με μεγάλες ταχύτητες. Ακλόνητο σε αίσθηση και σαφέστερο σε πάτημα σε σχέση με το απερχόμενο χάρη στην εκτεταμένη βελτίωση της ανάρτησης που ωφελεί συνολικά την πληροφόρηση, την άνεση αλλά και την κύλιση. Το τιμόνι έχει αποκτήσει καλύτερη αίσθηση και το Insignia προσφέρει αυτοπεποίθηση όταν ρέει με γραμμές από στροφή σε στροφή. Δείχνει πιο ευέλικτο και ταυτόχρονα συνολικά βελτιωμένο ώστε να κερδίσει τον απαιτητικό της οδήγησης στην συγκεκριμένη κατηγορία. Το ασφαλές άλλωστε περιβάλλον περιλαμβάνει αποτελεσματικά και δυνατά φρένα καθώς και το στάνταρ ESP στην περίπτωση της υπερβολής. Στα ατού του Insignia παραμένει η αποτελεσματική ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης που προσφέρει ιδανικές συνθήκες για να ροκανίζει ξεκούραστα χιλιόμετρα. Φυσικά η κατανάλωση είναι εμφανώς καλύτερη από τον ορμητικότερο κινητήρα 1.6Τ που αντικαθιστά. Το βάρος όμως της κατασκευής δεν αποτελεί σύμμαχο για εντυπωσιακές τιμές. Συχνά ο υπολογιστής ταξιδίου έδειχνε 8,5 lt/100 km σε μικτές συνθήκες που περιλάμβανε και αρκετή πόλη, ενώ σε σβέλτο ταξίδι(130-150 km/h) χωρίς βαρύ πόδι, μπορεί να διατηρήσει την μέση κατανάλωση κοντά στα 7 λίτρα. Το θετικό είναι ότι το 70άρι ρεζερβουάρ εξασφαλίζει εντυπωσιακή αυτονομία που παίζει ανάμεσα στα 700 με 1.000 χιλιόμετρα. Το νέο Insignia εμφανίζεται ποιο ώριμο και προσιτό και έχει κάθε λόγο να επαναλάβει την επιτυχία που το συνοδεύει.

συμπέρασμα
Στο νέο Insignia αναγνωρίζεις τη φιλότιμη διάθεση ν’ ανταποκριθεί και διακρίνεις ότι η υποψία οδηγικού πάθους φούντωσε μετά τις εκτεταμένες αλλαγές που δέχτηκε. Σίγουρα η πληροφόρηση και η δραστήρια διάθεση δεν αποτελούν προτεραιότητα, όμως υπάρχουν λιγότερο καμουφλαρισμένες σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Ο νέος 1.6 SIDI προσφέρει ψυχή σε σύγχρονη έκφραση, οι νέες ρυθμίσεις αναβαθμίζουν τον λόγο ευελιξίας και το ευρύχωρο σαλόνι αποκτά χρήσιμες πινελιές αναβάθμισης και τεχνολογίας. Η αποδεδειγμένη αξία και αποτελεσματικότητα παραμένει σε top επίπεδο και το νέο μεσαίο Opel αποτελεί την καλύτερη limo προσομοίωση με βάση την προσφορά και το κόστος.

Opel Insignia facelift 2013

POLL

Ποιο ηλεκτρικό πόλης προτιμάτε;

  • Honda e
  • SEAT Mii Electric
  • smart EQ fortwo coupe
  • smart EQ fortwo cabrio
  • smart EQ forfour
77
GOCAR Magazine #77

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...