Ford B-Max 1.0 EcoBoost 100PS

Ευρύχωρο, έξυπνο και με το μικρό διαμάντι EcoBoost στους 100 ίππους, το B-Max γλυκαίνει την τιμή χωρίς να αλλοιώνει την γεύση

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή170 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h13,2 sec
Μέση κατανάλωση5,1 lt/100km
Εκπομπές CO2119 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Με σήμα κατατεθέν την απούσα κεντρική κολόνα και την παρούσα πρακτικότητα, το B-Max με τον χιλιάρη EcoBoost παραμάσχαλα, εκπροσωπεί την πολυμορφική άποψη της Ford στην μικρή κατηγορία.

Θεωρητικά, το B-Max αποτελεί το μικρό αδερφάκι του C-Max και με βάση το πρωταγωνιστικό γράμμα στην ονομασία του, αντιλαμβάνεσαι άμεσα την τοποθέτησή του και σε ποια κατηγορία απευθύνεται. Μπορεί λοιπόν, η καταγωγή του να προέρχεται από την οικογένεια των supermini, όμως δεν βασίζει την επιτυχία του απλά σε ένα ξεχείλωμα των διαστάσεων για να πάρει το εισιτήριο για το άνω άκρο της κλάσης Β και την υποκατηγορία compact MPV. Πρακτικά στριμώχνεται ανάμεσα στα mainstream μοντέλα της Ford, Fiesta και Focus και ανοίγει διάπλατα τις δημιουργικές πόρτες του, για να συνδέσει τον πολυμορφικό κόσμο με την δραστήρια διάθεση της οδήγησης.

Σύνθημα, η πρακτικότητα!
Πόρτες λοιπόν και φυσικά δεν το ρίξαμε στο τάβλι, αλλά είναι το πρώτο πράγμα που σου έρχεται στο μυαλό αν θέλεις να δώσεις περιγραφή του B-Max! Tο στίγμα της διαφοροποίησης σε σχέση με τον ανταγωνισμό, αν και πρωτοστάτης στη μόδα της ξεχωριστής εισόδου ήταν η Opel, όπου με έμπνευση τις πόρτες του RX-8 έδωσε στο Meriva τις αντίθετα ανοιγόμενες χωρίς B pillar και πρωτόγνωρο άνοιγμα. Κάτι αντίστοιχο ακόμα πιο πρακτικό σκέφτηκε και η Ford, με την διαφορά ότι οι δυο πίσω είναι συρόμενες. Στην πράξη όταν όλες ανοίξουν, η πρόσβαση στο εσωτερικό είναι πανεύκολη από το τεράστιο άνοιγμα που ξεπερνάει τα 1.500 mm μήκους και εδώ ο ανταγωνισμός λουφάζει! Συν της άλλης το πλεονέκτημα του Ford Easy Access Door System, σε στενούς χώρους στάθμευσης είναι ασυναγώνιστο. Η παραδοσιακή δομή της κεντρικής κολόνας (B pillar) είναι ενσωματωμένη στις εμπρός και πίσω πόρτες αντί να αποτελεί τμήμα του αμαξώματος. Πρακτικά η ενίσχυση αυτή με ατσάλι υψηλής και υπερυψηλής αντοχής (που αποτελεί και το 58% της δομής του αμαξώματος) μεταφράζεται σε βάρος, κάτι που νιώθεις όταν κλείνουν με το αυτοκίνητο σταθμευμένο σε κεκλιμένο έδαφος. Σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, τα πλαίσια των θυρών συνεργάζονται για την απορρόφηση της ενέργειας κρούσης και δεν είναι τυχαία τα πέντε αστέρια στο διαδικασία EuroΝCAP. Το B-MAX είναι κάτι παραπάνω από 4 μέτρα σε μήκος (4.077 mm), μόλις 130 mm μακρύτερο από το 5θ Fiesta, 281 mm από το αντίστοιχο Focus και 300 mm μικρότερο από ένα C-MAX, όμως χωροταξικά προσφέρει περισσότερες λύσεις από τα δυο πρώτα. Πέρα από τις δημιουργικές πόρτες η καμπίνα είναι πιο ευήλια και η ορατότητα διευκολύνει την καθημερινότητα στην πόλη. Η εσωτερική διάταξη προσφέρει απροβλημάτιστο χώρο για να φιλοξενήσει πέντε ενήλικες, ενώ τα 318 lt (χωρίς ρεζέρβα) του επίπεδου χώρου αποσκευών, μπορεί να μην ξεχωρίζει στην κλάση όμως ικανοποιεί για αποσκευές. Σε διαφορετική περίπτωση ο αποθηκευτικός χώρος με πλήρη αναδίπλωση στα πίσω καθίσματα (60/40) φτάνει έως τα 1.386 lt, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και τις έξυπνες πολυμορφικές λύσεις, όπως την αναδίπλωση της πλάτης του συνοδηγού που δημιουργεί μια επίπεδη επιφάνεια μέχρι το ταμπλό για μεταφορές αντικειμένων έως 2.350 mm. Η πρακτικότητα βέβαια δεν επισκιάζει την κομψή εικόνα του εσωτερικού με την ποιότητα και τον συνολικό αέρα στον διάκοσμο να φλερτάρει με το άνω άκρο της κατηγορίας. Κάποια υλικά είναι σκληρά όμως παραμένουν καλοφινιρισμένα, η κονσόλα ζητάει λίγο χρόνο προσαρμογής, ενώ τόσο το νεανικό ταμπλό με την σωστή πληροφόρηση, όσο και ο εξοπλισμός είτε σε βασικό επίπεδο είτε σε προχωρημένο με το πακέτο πολυμέσων SYNC και το μοντέρνο multimedia χαρακτήρα, αποτελούν ένα ακόμα όπλο στην θετική κρίση για την έξυπνη πρόταση της Ford.     

Παρασύνθημα, η οδήγηση!
Η φιλοσοφία της Ford σε επίπεδο συμπεριφοράς είναι γνωστή και το B-Max δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από τον γενικό κανόνα του συνόλου. Μπορεί να μιλάμε για ένα compact MPV που απευθύνεται σε ανθρώπους που αναζητούν χωροταξικές λύσεις, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι συμβιβάζει τα καλά στοιχεία της οικογένειας. Πίσω από το τιμόνι του νιώθεις μεν ψηλότερα από τα Fiesta και Focus, αλλά σε σωστή θέση κάτι που οφείλει στις πολλαπλές ρυθμίσεις από τιμόνι και κάθισμα, με το τελευταίο να αγκαλιάζει σωστά το σώμα ακόμα και στην περίπτωση που ανέβει ο ρυθμός σε δρόμους με συνεχόμενες στροφές. Ο επικοινωνιακός του χαρακτήρας μιμείται το επίπεδο πληροφόρησης που συναντά κανείς στα αδέρφια του ενώ παρόμοιος είναι και ο τρόπος συμπεριφοράς. Το B-Max δεν διστάζει να ακολουθήσει τον επιθετικό ρυθμό οδήγησης ενώ στην εξίσωση συμβάλει και ο μικρός αλλά θαυματουργός κινητήρας. Τα 13,2’’ για την διαδικασία του 0-100 km/h και τα 175 km/h τελικής ταχύτητας είναι η μια όψη του νομίσματος που ενδεχομένως να μην εντυπωσιάζει λόγο συνολικού βάρους (1.280 κιλά), όμως η άλλη όψη έχει να κάνει με την αίσθηση και λιγότερο με τους αριθμούς. Ο μικρός χιλιάρης EcoBoost με την τρικύλινδρη υπόσταση, τον μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, τον άμεσο ψεκασμό και την μικροσκοπική τουρμπίνα χαμηλής αδράνειας, ουσιαστικά υπόσχεται απουσία υστέρησης και το άμεσο τράβηγμα είναι διαθέσιμο σχεδόν από τις στροφές του ρελαντί. Οι 100 ίπποι της βασικής του έκδοσης περνάνε σε δεύτερη μοίρα και εδώ πρωταγωνιστούν τα 170 Nm ροπής που εκδηλώνονται πλήρως από τις 1.400 rpm. Οι χαρακτηριστικοί κραδασμοί του τρικύλινδρου απουσιάζουν σε βαθμό που αδυνατείς να το πιστέψεις, ενώ και ο ήχος αφήνει μόνο υποψίες για την αρχιτεκτονική του. Μελωδικός και ποιοτικός σε έκφραση ο νέος ελαφρύς κινητήρας είναι υποδειγματικός και στον τρόπο που εκδηλώνει τη δύναμή του. Αρπάζει σχεδόν από το ρελαντί και γραμμικά, ζωηρά και δραστήρια προσφέρει την μεστή ροπή του στο μεγάλο εύρος στροφών έως τα κόκκινα του στροφομέτρου. Παρά τις απλωμένες σχέσεις στο εξαιρετικό σε αίσθηση 5άρι κιβώτιο, δεν σε αναγκάζει να φορτώνεις στροφές για να κινηθείς σβέλτα και μπορείς να πραγματοποιείς τις αλλαγές σου νωρίτερα από τις 3.000 σ.α.λ.. Η απουσία υστέρησης δημιουργεί μια αίσθηση καλού ατμοσφαιρικού κινητήρα πολλαπλάσιας χωρητικότητας που και πάλι δεν θα πρόσφερε τις ρεπρίζ του μικρού EcoBoost. Τα 6,6 lt/100 km του αστικού κύκλου που ανακοινώνει ο κατασκευαστής μεταφράζονται χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια λίγο πάνω από τα 8 λίτρα στην πράξη, κάτι που αποτελεί επί της ουσίας και την συνηθέστερη μέση κατανάλωση που θα απεικονίζει ο υπολογιστής ταξιδίου. Φυσικά ταξιδεύοντας στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες που δεν θα τσιγκλίσουν τα ραντάρ της τροχαίας η κατανάλωση πέφτει έως και δυο λίτρα κάτω. Καταπίνει ακλόνητο τα χιλιόμετρα στην ευθεία και προσφέρει αίσθηση εμπιστοσύνης και επικοινωνιακή σχέση με τον οδηγό που έχει στα χέρια του τον απόλυτο έλεγχο. Απολαμβάνει σωστά φρένα όποτε χρειαστεί, περίφημη ποιότητα κύλισης για ξεκούραστο ταξίδι, πακέτο με σαφές πάτημα, που συνολικά δεν κλονίζει την ομοιογένειά του ακόμα και όταν φτάνει η στιγμή που θα αναλάβει το στάνταρ ESP. Συνολικά καλύπτει σε ουσία και εντυπώσεις με τον καλύτερο τρόπο το κενό ανάμεσα σε Fiesta και Focus χωρίς να νιώθεις ότι σου λείπει κάτι. Αντιθέτως κερδίζεις λύσεις στις καθημερινές σου ανάγκες.

γλυκά
  • Σχεδιαστική πρωτοτυπία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Πρακτικότητα
  • Λειτουργικότητα
  • Χώροι
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
ξυνά
  • Σκληρά πλαστικά
  • Εργονομία κονσόλας
συμπέρασμα
Με πολλά στοιχεία από Focus και μπόλικη τεχνολογία, το B-MAX δεν κρύβει τις φιλοδοξίες του. Συνδυάζει με επιτυχία πολλά διαφορετικά πράγματα και αυτό είναι το δυνατό του σημείο. Σχεδιαστικά, οι πίσω συρόμενες πόρτες μαζεύουν θετικά σχόλια, αποτελώντας ιδανικό συμπλήρωμα στην προικισμένη ευρυχωρία που τονίζει τον ξεχωριστό χαρακτήρα του μοντέλου. Και κάτω από το περιτύλιγμα του πρακτικού και ευρύχωρου, το B-Max διατηρεί σε top επίπεδο το dΝa που έκαναν εδώ και χρόνια τα αυτοκίνητα της Ford να ξεχωρίζουν. Η οδική συμπεριφορά, η επικοινωνιακή σχέση με τον οδηγό και το απολαυστικό πάτημα, τώρα συνδυάζονται και με τις ευεργετικές ικανότητες απόδοσης του τρικύλινδρου χιλιάρη EcoBoost, έτσι ώστε το πακέτο B-Max να υπερκαλύπτει τις ανάγκες της κατηγορίας.

Ford B-Max 2012

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...