Chevrolet Camaro Cabrio 6.2 Auto

Η πιο ευρωπαϊκή Camaro στην ιστορία, σερβίρει με σύγχρονο τρόπο αυθεντικότητα και brutal παρουσία

  • -
  • -
Ισχύς405 PS
Ροπή556 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h5,6 sec
Μέση κατανάλωση13,1 lt/100km
Εκπομπές CO2304 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

5η γενιά Camaro εμπνευσμένη σχεδιαστικά από την πρώτη και με δόγμα της τις παραδοσιακές αξίες που την έκαναν ξεχωριστή σε ένα γάμο με σύγχρονα δεδομένα.

Στην μεσσηνιακή Ριβιέρα, το έξω αριστερά πόδι της Πελοποννήσου, ανάμεσα σε λιόδεντρα, ιστορικά μνημεία και φυσικές ομορφιές, ένα κίτρινο πληθωρικό «πλάσμα» κάνει αισθητή την παρουσία του. Γουργουρίζει όταν βαριέται, βρυχάται στα κέφια του και συνήθως ξαπλώνει στις εξόδους των στροφών δηλώνοντας με θράσος ότι ο δρόμος του ανήκει. Ο λόγος για την σχεδόν πεντάμετρη Chevrolet Camaro Cabrio, ένα χαρακτηριστικό αμερικάνικο muscle car με μακρυμούρικη, αλήτικη φιλοσοφία που συνδυάζει φουσκώματα, καθαρές ακμές και γενναία καπούλια.

 

Before coffee

Πριν την πρώτη γουλιά καφέ, με το μάτι ακόμα ράθυμο και το λυκαυγές στην πλάτη, η Camaro χαράζει ρότα για Καλαμάτα. Είναι η στιγμή που υμνώ τα αναπαυτικά μπάκετ που παραλαμβάνουν κουρασμένα παλικάρια και τα σερβίρουν φρέσκα στον προορισμό τους. Καθίσματα φαρδιά, πολυθρονάτα με ουσιαστική πλευρική στήριξη και όχι σαν κάτι άλλα που νιώθεις να σε αγκαλιάζει πύθωνας. Διαπιστώνω ότι ναι μεν έχει γίνει χωροταξική σπατάλη στα 2.852 mm του μεταξονίου, όμως η ευρυχωρία δεν λείπει και με την κουκούλα κλειστή μόνο η ορατότητα προς τα πίσω χωλαίνει. Ακόμα και τα πίσω καθίσματα με την πιο εσωτερική στοίχιση φιλοξενούν το σύγχρονο είδος ανθρώπου χωρίς να απαιτούν προδιαγραφές πυγμαίου που συνηθίζουν τα αποκαλούμενα 2+2, ενώ ο χώρος αποσκευών προσφέρει χωρητικότητα καλού Supermini(328 lt), όμως μην ξεχνάμε ότι εκεί φιλοξενείται και η διπλωμένη οροφή. Ιδιαιτέρως φιλόξενη, νιώθεις φυσικά ταμπουρωμένος πίσω από το τιμόνι και το οπτικό σου πεδίο γεμίζει από καπό, χορταίνει φουσκώματα και μεγάλες επιφάνειες. Σχεδιαστικά η ιστορική αναδρομή έπαιξε τον ρόλο της και η πιο πρόσφατη Camaro στην 5η γενιά της επιστρέφει με πρότυπο την πρώτη, του ΄66, αντιγράφοντας το αποτύπωμά της. Οπτικά εγκλωβίζει το ένδοξο παρελθόν σερβίροντας βαρβατίλα κάτι που υποστηρίζει η συνολική εμφάνιση του αυτοκινήτου μέσα, έξω αλλά και όταν πέφτει το βλέφαρο στα τεχνικά του χαρακτηριστικά. Κινητήρας V8, 6.2 λίτρων με 556 Nm ροπή, 405 ατμοσφαιρικούς και «ροπάτους» ίππους και να ένας καλός λόγος να μην σταδιοδρομήσει ποτέ στην Ελλάδα της κρίσης. Από την άλλη όμως, στην Ευρώπη προσφέρεται μισοτιμής και για κάποιον που θέλει να ζήσει την πληθωρικότητα της αυτοκίνησης, όπως στην πέρα πλευρά του Ατλαντικού η Camaro είναι κουφέτο. Για να φτάσουμε στο σημείο όμως να την βλέπουμε ευνοϊκά, η Chevrolet κέρασε με ευρωπαϊκή παιδεία το τέκνο της. Η σύγχρονης φιλοσοφίας ( γόνατα και πολλαπλοί σύνδεσμοι) αλλά πλαδαρή ανάρτηση, απέκτησε σωστές αποσβέσεις στα αμορτισέρ αλλά και διαφορετικές αντιστρεπτικές, σε σχήμα και χιλιοστά, που διαμορφώνουν μια ποιο ουσιαστική γεωμετρία και συμπεριφορά ανάρτησης. Το 2,5 στροφών τιμόνι νιώθει περισσότερο την κατάσταση όταν δραστηριοποιούνται τα χέρια επάνω του και η στιβαρότητα δείχνει να έπιασαν τόπο οι έξτρα ενισχύσεις που φορτώνουν καμιά 200ρια κιλά το αμάξωμα της Cabrio έκδοσης σε σχέση με την Coupe. Το αυθεντικό δεν πρέπει απαραίτητα να προσφέρει πρωτόγονες ανέσεις και ο εξοπλισμός της Camaro το υποστηρίζει προσφέροντας full ηλεκτρικές ανέσεις, έξι αερόσακους, κλιματισμό, ESP, ηχοσύστημα, Bluetooth, Cruise Control, Head Up Display, Trip Computer, κάμερα οπισθοπορείας, φυσικά δέρμα παντού και paddles πίσω από το τιμόνι. Εντάξει, απουσιάζουν φιοριτούρες και το σημαντικό Start & Stop ακόμα και από τον προαιρετικό εξοπλισμό, κάτι που θα αγκάλιαζε στοργικά τις τιμές κατανάλωσης και θα έριχνε ακόμα περισσότερο τους ρύπους κάτω από τα 304 gr/km, τα υλικά στο σαλόνι όσο καλή προσπάθεια και αν έγινε δεν συναγωνίζονται τα αντίστοιχης κλάσης ευρωπαϊκά πρότυπα, όμως ένα αρρενωπό muscle car θέτει άλλες προτεραιότητες. Τουλάχιστον η σχεδιαστική κεντρική ιδέα στα όργανα σε γυρίζει πετυχημένα στα χρόνια της εποχής που αναβιώνει, όπως συμβαίνει και με τα τέσσερα παραλληλόγραμμα «ρολόγια» που φωλιάζουν μπροστά από το λεβιέ. Τιμόνι και διακόπτες από το σύγχρονο οπλοστάσιο της GM συμπληρώνουν την απλοποιημένη εργονομία, οριακά ικανοποιητικοί χώροι για τα μικροαντικείμενα της καθημερινότητας και δυο ποτηροθήκες που επιτέλους φιλοξενούν τους καφέδες μας! Τρεις ώρες αργότερα απολαμβάνοντας κυριολεκτικά το ταξίδι με τον V8 να γουργουρίζει σε χαμηλόστροφο τέμπο, κάνουμε ευτυχισμένο τον πρώτο βενζινά που βλέπει στα ρολόγια της αντλίας του τριψήφιο νούμερο. 15,5 lt/100km για αρχή και πάμε για άλλα…

 

Στην μπάντα… 

Όπως το πάρει κανείς! Καρδαμύλη, Στούπα και επιστροφή, ξανά μια από τα ίδια μέχρι να φορτώσουν οι πρώτες κάρτες στην κάμερα του Σπύρου και μεταβολή προς το παραλιακό κομμάτι προς Πεταλίδι, Κορώνη, Φοινικούντα με τελικό φωτογραφικό στόχο ημέρας την Μεθώνη. Η ουσία είναι ότι με σχεδόν δυο μέτρα πλάτος η Camaro οριακά καλύπτει την λωρίδα που της ανήκει, ενώ αν έχεις στείλει για ύπνο τα ηλεκτρονικά, σε τρώει η πατούσα και γλιστράς την ουρά στην έξοδο στα στενά και αμφιβόλου πρόσφυσης επαρχιακά «σοκάκια», κερδίζεις τον τίτλο «τρομοκράτης της περιοχής». Αλλά και σε ρυθμό cruising με κατεβασμένη την κουκούλα, απολαμβάνοντας τις όμορφες εικόνες της διαδρομής νιώθεις τους απέναντι να πιάνουν τέρμα δεξιά στην θέα της ψαρωτικής Camaro που βγαίνει από την στροφή. Πίσω από το τιμόνι, αν έχεις προσαρμοστεί με όγκο και διαστάσεις, τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά. Απλά αποφασίζεις το πρόγραμμα που θέλεις στο 6άρι αυτόματο (Drive, Sport ή Manual λειτουργία με αλλαγές από τα paddles) και βυθίζεις το δεξί πεντάλ. Ο φιλτραρισμένος καλπασμός του V8, είναι ακουστική μελωδία που έρχεται ταυτόχρονα με γενναία επιτάχυνση που θες να ζεις ξανά και ξανά. Αυτό το ξανά και ξανά όμως όταν συνοδεύεται με στιγμές εγκλωβισμού ιδανικής εικόνας πίσω από το φακό, σε στέλνει σβέλτα στον δεύτερο τυχερό της ημέρας που τσεπώνει δυο πορτοκαλί χαρτονομίσματα. Εικοσιφεύγα λίτρα στα 100, δείχνει υπερβολή και πρόκληση στις μέρες που ζούμε, όμως το τεράστιο καπό κρύβει εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας που έχει να μεταφέρει τάχιστα από στροφή σε στροφή παραπάνω από δυο τόνους. Οι ευθείες κονταίνουν για πλάκα, η Camaro δεν δείχνει να ιδρώνει από το βάρος της και τα φρένα απαιτούν λίγο παραπάνω πίεση στο πεντάλ για να σε καθησυχάσουν και να την καθηλώσουν εκεί που πρέπει. Με την ίδια ευκολία που επιταχύνει, οι δαγκάνες της Brembo επιτελούν το έργο τους χωρίς να δυσανασχετούν από την συνεχή χρήση, ενώ αν είσαι από αυτούς που ψάχνουν νούμερα για να επιβεβαιώσουν τις επιδόσεις η Camaro προσφέρει έως 250 km/h τελικής ταχύτητας και 5,6’’ για τα πρώτα 100 km/h. Πατάει σε τροχούς 20’’ που οριακά γεμίζουν τους θόλους και τα P-Zero σε διάσταση 245/45 εμπρός και 275/40 πίσω ανακαλύπτουν την πρόσφυση ακόμα και αν φερθείς στο αυτοκίνητο με ενθουσιασμό έφηβου. Φυσικά και η κτηνώδης ροπή σε συνδυασμό με το μπλοκέ κάνουν την ουρά να λικνίζεται με το καλημέρα, όμως με τα μυαλά στην θέση τους δεν χαζολογάει και μπορείς να απολαμβάνεις κράτημα, λογικές κλίσεις από μια καλοστημένη ανάρτηση και γρήγορες στιγμές ακόμα και σε συνεχόμενο απαιτητικό στροφιλίκι. Μια υποψία υποστροφής δεν χαλάει την ουσία και το τιμόνι προσφέρει αποτελεσματικό turn in και καλή πληροφόρηση, ενώ με τα ηλεκτρονικά alert μπορείς να ζεις χωρίς άγχος το δραστήριο και σβέλτο πάτημα του Γολιάθ από στροφή σε στροφή. Αν επιλέξεις να το παίξεις γενναίος βγάζοντας εντελώς off το ESP(τριών σταδίων), πρέπει να είσαι γνώστης και έτοιμος να μαζεύεις το ξαφνικό πέταγμα της ουράς και φυσικά ετοιμάσου για …συλλογή ανοιχτής παλάμης από τους απέναντι! Το ευτυχές γεγονός πίσω από το τιμόνι της Camaro, είναι ότι εισπράττεις σουλουπωμένη σε ευρωπαϊκά πρότυπα συμπεριφορά και ταυτόχρονα γεύεσαι το αμερικάνικο όνειρο σε ένα καλοζυγισμένο συνδυασμό.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ
CHEVROLET-CAMARO-TEST

γλυκά
  • Εμφάνιση με σφραγίδα αυθεντικότητας
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Αποτελεσματική και δραστήρια συμπεριφορά
  • Ήχος κινητήρα
  • Ποιότητα κύλισης
  • Καθίσματα
ξυνά
  • Διαστάσεις
  • Χώροι για τις διαστάσεις
  • Κατανάλωση
  • Τιμή
Και λίγη ιστορία...

1η  γενιά  1966-1970

Η πρώτη Camaro ήταν η απάντηση της Chevrolet στη Mustang, που από το 1964 έσπαγε ταμεία. Βασισμένη στο σασί και τα μηχανικά μέρη της Chevy Nova δεν είχε να προσφέρει κάτι επαναστατικό για την εποχή πέραν της άκρως επιθετικής και πετυχημένης εμφάνισης που αποτελεί πηγή έμπνευσης για την σημερινή 5η γενιά (κυρίως η Camaro μετά το facelift του ΄69). Πατούσε σε ημιελλειπτικά φύλλα σούστας, χρησιμοποιούσε άκαμπτο άξονα πίσω, φρενάριζε με τέσσερα ταμπούρα και έννοιες όπως υποβοήθηση και αίσθηση τιμονιού ήταν ακόμα πολυτέλεια. Με χειροκίνητα ή αυτόματα κιβώτια 3 και 4 σχέσεων, η βάση ήταν ο 6κύλινδρος σε σειρά των 140 ίππων, ενώ οι γρήγορες εκδόσεις χρησιμοποιούσαν V8 με 375 και ξεχώριζαν από τον κωδικό SS(Super Sport), τις αισθητικές βελτιώσεις, τα φαρδύτερα λάστιχα και την πιο σφιχτή ανάρτηση.

 

2η γενιά  1970-1981

Η δεύτερη γενιά έζησε παραπάνω από δεκαετία, απέκτησε πιο αιχμηρή γωνία στο ρύγχος της μάσκας που έπαψε να είναι ενιαία, ενώ οι διαστάσεις μεγάλωσαν αρκετά πλησιάζοντας τα πέντε μέτρα. Διφορούμενες οι απόψεις για την νέα αισθητική που πολλοί ενέκριναν και άλλοι παραδοσιακότεροι έλεγαν ότι είναι εμπνευσμένη από τις ευρωπαϊκές Jaguar και Aston Martin. Η ουσία είναι ότι το αεροδυναμικό στιλ πέρασε για πρώτη φορά και συνοδεύτηκε από κολακευτικούς χαρακτηρισμούς για την απολαυστικότερη συμπεριφορά σε σχέση με την προγενέστερη. Οι κινητήρες ξεκινούσαν από τους 155 ίππους, έφταναν τους 375 στην έκδοση SS και διατηρούσε πολλά από τα μηχανικά μέρη της πρώτης γενιάς. Είχε την ατυχία να ζήσει δυο πετρελαϊκές κρίσης( ’73 και ’79) με αποτέλεσμα να κερδίσει μεν νέους κινητήρες V6 και V8 αλλά με προσαρμοσμένη στα δεδομένα της εποχής απόδοση έως 120 ίππων με αποτέλεσμα να επιβιώσει μεν αλλά με πληγωμένο το γόητρό της.

 

3η γενιά   1982-1992

Ακολούθησε τα χνάρια της δεκαετίας ζωής της δεύτερης γενιάς, αλλά το βασικό συστατικό της ήταν η εξ ολοκλήρου ανανέωση. Εντελώς νέα εμφάνιση με ποιο καθαρές γραμμές, λίγο πιο μαζεμένες διαστάσεις, εξ ολοκλήρου νέα ανάρτηση με γόνατα McPherson εμπρός και ελατήρια πίσω, 4ταχυτο αυτόματο κιβώτιο και 5τάχυτο χειροκίνητο, τροχούς 16΄΄, ενώ το κερασάκι είναι ο ηλεκτρονικός ψεκασμός καυσίμου.  Ήταν διαθέσιμη σε τρεις εκδόσεις, την βασική Sport Coupe, την Berlinetta και την κορυφαία Z28, ενώ για πρώτη φορά προσφερόταν με 4κυλινδρους κινητήρες με απόδοση που ξεκινούσε από 90 ίππους και έφτανε εκατό παραπάνω. Κορυφαίος και πάλι ο V8 των 5,7 λίτρων με την απόδοση να παραμένουν χαμηλά (έως 245 ίππους) επηρεασμένες από το κύμα των πετρελαϊκών κρίσεων της περασμένης δεκαετίας. Στο μεσοδιάστημα της καριέρας της απέκτησε και Cabrio εκδοση, κάτι που έλειπε παντελώς από την δεύτερη γενιά, μια απουσία που κράτησε σχεδόν 18 χρόνια.

 

4η γενιά   1993-2002

Η τέταρτη γενιά Camaro δείχνει εντελώς αποστασιοποιημένη αισθητικά από το αρχέτυπο της δεκαετίας του 60, αλλά και με ελάχιστες συνδέσεις με τις προγενέστερες Camaro. Διατηρεί μόνο το όνομα, την λογική 2+2, την φιλοσοφία μοτέρ εμπρός κίνηση πίσω, καθώς και τους V6 και V8 των 3.4 και 5.7 λίτρων αντίστοιχα. Οι κινητήρες απέδιδαν από 160 έως 275 ίππους, ενώ αργότερα ο V8 έφτασε τους 320. Η 4η γενιά, υιοθετεί το σχεδιαστικό αιχμηρό αλλά απρόσωπο στιλ της δεκαετίας που διανύει, χωρίς να χρησιμοποιεί κάτι νέο σε επίπεδο πλατφόρμας, διατηρώντας αυτό της τρίτης γενιάς, ενώ η ανοιχτή έκδοση έκανε νωρίς νωρίς την εμφάνισή της το 1994. Ήταν η Camaro που πέρασε στην εποχή των αερόσακων και του ABS, ενώ προαιρετικά προσφερόταν και Traction Control  για να τιθασεύσει τους έως 330 ίππους της επετειακής SS  του 1997. Η παραγωγή της έληξε το 2002 και χρειάστηκαν επτά χρόνια για να επανέλθει η 5η γενιά και ποιο πρόσφατη.
συμπέρασμα
Σίγουρα το muscle car της Chevrolet δεν είναι το ιδανικό για τα δεδομένα της εποχής. Αλλά και μερικά χρόνια νωρίτερα που έβοσκαν παχιές αγελάδες οριακά θα το θεωρούσες εντός «πραγματικότητας» κυρίως αν πληρούσες την προϋπόθεση πίσω σου να κουβαλάς ένα καράβι λεφτά. Οι πληθωρικές προδιαγραφές έχουν το τίμημά τους και η Camaro επί της ουσίας, ακόμα και αν δεν συναγωνίζεται την ευρωπαϊκή ελίτ των σπορ αυτοκινήτων, αξίζει για να ζήσεις στον σύγχρονο κόσμο τις αυθεντικές στιγμές που προσφέρει ένα αυτοκίνητο born to be wild.

Chevrolet Camaro Cabrio GOCAR TEST DRIVE

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
68
GOCAR Magazine #68

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...