Δοκιμή: Kymco People S 125i ABS - Ο «άνθρωπός» σου!

Μικρό σε κυβισμό, οικονομικό, σβέλτο και ευέλικτο, το People S 125i προσφέρεται ως αγχολυτικό αστικής μετακίνησης.

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το scooter που θα γίνει η καλύτερη συντροφιά της καθημερινότητας. Προσιτό και μοντέρνο, αποδοτικό και οικονομικό, στοιχεία που το κάνουν αχώριστο φίλο.  

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Φιλικότητα
  • Ελαφριά αίσθηση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
  • Ποιότητα
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι
  • Τιμή 
ξινά
  • Ελαστικά πρώτης τοποθέτησης
  • Ντουλαπάκι χωρίς κλειδαριά
  • Κάλυμμα σέλας (γλιστράει
Τεχνικά χαρακτηριστικά

 

Κυβισμός: 125 cc

Ισχύς: 11,3 PS

Ροπή: 10,4 Nm

Ρεζερβουάρ: 6,2 lt

Κατανάλωση: 3,1 lt/100 km

Βάρος: 125 kg

Τελική ταχύτητα: 105 km/h

Μήκος: 2.085mm

Πλάτος: 700 mm

Μεταξόνιο: 1.340 mm

Ύψος σέλας: 800 mm

Στην αναζήτηση του ιδανικού σκούτερ για τα στενά της πόλης το ρεπερτόριο είναι πλούσιο και εύκολα ξεφεύγεις. Χρειάζεσαι κάτι μικρό και ευέλικτο και τελικά οι σειρήνες σε οδηγούν σε πληθωρικότερο των αναγκών σου, βαρύτερο, ενδεχομένως και λίγο έως πολύ ακριβότερο. Ρεαλιστικά αν το δεις τα 125/150 κυβικά είναι ζάχαρη αν κινείσαι εντός των τειχών. Θα σε πάνε και λίγο παραέξω, αλλά τότε η γεύση θα αφήσει μέτρια αίσθηση στον σκουτερικό ουρανίσκο. Το scooter όμως το χρειάζεσαι για μέσα, για να είσαι ευέλικτος να μην σου κόβει τα χέρια και τη μέση. Στη δημιουργικότητα της Kymco λοιπόν εκτός από πλούσια γκάμα θα βρεις κάτι που νοιάζεται για τις ανάγκες σου.

 

Κάτι ανθρώπινο!

Υπάρχει λύση στο μικρό σκούτερ, το λένε People και νοιάζεται για την καθημερινότητά σου, την τσέπη σου, τις πραγματικές σου ανάγκες. Λίγο χρόνο να περάσεις μαζί του, θα καταλάβεις ότι είναι ο …άνθρωπός σου. Το People S 125i για την ακρίβεια γνωρίζει πιένες στη γείτονα σκουτερομάνα Ιταλία, τη στιγμή που εδώ σνομπάρουμε επιμελώς τις μικρότερες εκδοχές του παραδοσιακού αστικού κυβισμού (125). Θα αφιερώσουμε αβίαστα την μικρή διαφορά ως τα 150, όχι άδικα βέβαια για την λίγο παραπάνω ροπούλα στην ψυχούλα του. Έλα όμως που και τα 125 έχουν ψυχή και αυτό μας το δίδαξε με σθένος το People S.

Εκ πρώτης σε πείθει με την εμφάνισή του. Από όποια μεριά και να το δεις, έχεις ένα καλό λόγο για τους σχεδιαστές του. Άλλωστε είναι γνωστό ότι το σχεδιαστικό κέντρο της Kymco διαθέτει ευρωπαϊκή αντίληψη, από τη στιγμή που εδρεύει εδώ και χρόνια στην Ιταλία και καταφέρνει να πείσει την απαιτητική αγορά της γειτονικής χώρας. O full LED προβολέας, η ανάγλυφη σχεδίαση σε ρύγχος και πλαϊνά πλαστικά, αλλά και το επίσης LED πίσω φανάρι, δημιουργούν μια ελκυστική εικόνα που ταιριάζει στα νεανικά δεδομένα. Μοντέρνο και δυναμικό στιλ συνδυασμένο με εργονομία αλα Honda SH, με το πρακτικότατο επίπεδο δάπεδο, την καλοσχεδιασμένη μαλακή σέλα που προσφέρει άνετες γωνίες ποδιών και ύψος 800 mm από το έδαφος, να δίνουν μια σύγχρονη εικόνα για την προσφορά του σε αναβάτη - συνεπιβάτη. Και οι δυο κάθονται εξαιρετικά, νοιώθουν ότι δεν συμβιβάζουν τα κορμιά τους σε ιδιότροπες στάσεις και αν κάτι θα πρέπει να βρεις για να πεις, είναι για το κάλυμμα της σέλας που στο φρενάρισμα γλιστράει το σώμα από τη θέση του. Αυτό από την άλλη δείχνει και πόσο καλά φρένα έχει, με δίσκους 260mm μπροστά και 240mm πίσω που ενεργοποιούνται από διπίστονες δαγκάνες μέσα από σωληνάκια υψηλής πιέσης και διαχειρίζονται από τη σύγχρονη και πανάλαφρη μονάδα ABS 9.1 της Bosch (700 gr βάρος).



Το στιβαρό πλαίσιο επιτρέπει την τοποθέτηση του ρεζερβουάρ (6,2 lt) κάτω από το δάπεδο, κάτι ευεργετικό για τους χώρους, αλλά και για το αισθητά χαμηλότερο κέντρο βάρους, με την προσεγμένη κατανομή να βρίσκει την μπαταρία σε θέση πίσω από τη μάσκα. Και μια και μιλήσαμε για ευεργετημένους χώρους, η απουσία ρεζερβουάρ και μπαταρίας είναι εμφανής με το που σηκώσεις τη σέλα (άνοιγμα από το κεντρικό διακόπτη). Συνήθως αυτά φωλιάζουν εδώ και η μετακόμισή τους δημιουργεί ένα βαθύ χώρο για οποιοδήποτε full face κράνος, αλλά και ένα μικρότερο με αφαιρούμενο διαχωριστικό και πρίζα φόρτισης USB. Άλλη μια αντίστοιχη πρίζα υπάρχει δεξιά και κάτω από τα όργανα ώστε ο αναβάτης να φορτίζει τη συσκευή που έχει σε βάση μπροστά του. Ο μοντέρνος και ψηφιακός πίνακας οργάνων δυο επίπεδων αναλαμβάνει την πληροφόρηση, διαθέτει και στροφόμετρο, αλλά και πλήρεις ενδείξεις για να χαρακτηριστεί επαρκέστατος για την κλάση του. Στις έξυπνες εργονομικές λεπτομέρειες συμπεριλαμβάνονται το μικρό ντουλαπάκι της ποδιάς που όμως δεν κλειδώνει, ο πτυσσόμενος γάντζος για τσάντες στην ποδιά, η ανοιγώμενη στην αριστερή πλευρά της ποδιάς τάπα βενζίνης (από το κεντρικό διακόπτη), τους δυο γάντζους για κράνη, σε περίπτωση που ο χώρος κάτω από τη σέλα είναι κατειλημμένος και φυσικά η σχάρα.

 

 

Ποιοτικό και αποδοτικό

Η ποιότητα του People S, γίνεται αντιληπτή με την πρώτη ματιά, ενώ στη χρήση επιβεβαιώνει την εικόνα συνοχής και στιβαρότητας. Η απουσία τριγμών και η δεμένη αίσθηση είναι χαρακτηριστικό του, ακόμα και αν βρεθούν στο δρόμο του οι τυπικές κακοτεχνίες. Συμπεριφέρεται σαν ένα κομμάτι και όχι σαν μια διαδικασία που θα ανασυνταχθεί όταν ο δρόμος ξαναγίνει επίπεδος. Η ανάρτηση είναι μεν σφιχτή, αλλά ισορροπεί την άνεση και δεν σε τινάζει σαν αφηνιασμένος ταύρος σε ροντέο, ούτε δοκιμάζει με το καλημέρα την αντοχή των μεσοσπονδύλιων δίσκων, αναβάτη και κυρίως συνεπιβάτη. Ο 16’’ μπροστινός τροχός και ο 14’’ πίσω, είναι ένας καλός συνδυασμός ποιοτικής ανάγνωσης του δρόμου και των ανωμαλιών του, ενώ ταυτόχρονα ο μικρότερος πίσω συμβάλει στην ευρυχωρία του «κουβά» κάτω από τη σέλα. Τα εργονομικά εύσημα συνοδεύονται από καλή θέση οδήγησης ακόμα και για ψηλούς αναβάτες και χρηστικούς διακόπτες, ενώ τα εύσημα συνεχίζονται σε επίπεδο απόδοσης, χάρις τον, προδιαγραφών Euro4, μονοκύλινδρο 4βαλβιδο κινητήρα G5-ECO των 125 cc που στηρίζεται σε ένα πατενταρισμένο υποπλαίσιο οριζόντιας διάταξης και συμβάλει στην σπορ συμπεριφορά. Πριν αναφερθούμε σε αυτή, οι εντυπώσεις του αερόψυκτου κινητήρα με έμφαση στην οικονομία και στην απλότητα της συντήρησης, αποτελούν την ευχάριστη έκπληξη.



Ζωηρός και άμεσος στην απόκρισή του με βάση την καλή CVT μετάδοση, δεν έχει να ζηλέψει τίποτα σε σχέση με τις επιδόσεις αντίστοιχων κυβισμού υδρόψυκτων κινητήρων. Με 11,3 ίππους και 10,4 Nm ροπής στις 8.500 και 7.000 rpm αντίστοιχα, το People S 125i είναι πρόθυμο να ξεπεταχτεί σβέλτα από το φανάρι και να μείνει μπροστά όσο η γκαζιέρα είναι στο τέρμα της. Τότε διαπιστώνεις και ευστροφία από τον μικρό κινητήρα που δεν κρεμάει, συνεχίζει να αποδίδει μέχρι την τελική του ταχύτητα, που για την Kymco ορίζεται στα 90 km/h, αλλά για το ψηφιακό του ταχύμετρο φλερτάρει με τα 110 km/h. Λίγες μέρες αργότερα από την όμοια θέση του αδερφού του με το αυτοκόλλητο 150i, το ταχύμετρο σημάδευε 10 km/h επιπλέον στο καντράν, το μοτέρ είχε μια ανάσα επιπλέον ροπής χάνοντας βέβαια την ίδια λαχτάρα για στροφάρισμα ψηλά που είχε το 125i.

Σε κάθε περίπτωση η απόδοση δεν θα προβληματίσει μέσα στην πόλη, ούτε και η οικονομία που παίζει από τα 2,8 έως τα 3,5 lt/100 km. Ο μεγάλος τροχός των 16 ιντσών μπροστά συμβάλει στη σταθερότητα, ενώ το μπροστινό σύστημα σε πείθει να επιτεθείς στην πρώτη στροφή. Θα νιώσεις φυσικά και την ανάγκη για άμυνα, όμως αυτό οφείλεται κυρίως στην αίσθηση των ελαστικών πρώτης τοποθέτησης που αργούν να ζεσταθούν ιδίως στα γυαλιστερά οδοστρώματα. Σε γενικές γραμμές η δεμένη συμπεριφορά του είναι αφορμή για να κινείσαι σβέλτα με ροή και να μην συμβιβάζεις το ρυθμό σου. Το ABS δεν θα επέμβει με το καλημέρα, πρώτα θα αφήσει το επιβραδυντικό έργο να συμβεί και μετα θα αναλάβει έργο, με το συνολικό αποτέλεσμα να φορτώνει την αυτοπεποίθηση ακόμα και στη γυαλάδα των Αθηναϊκών δρόμων. Οι επιταχύνσεις και οι επιβραδύνσεις γίνονται μια ευχάριστη ρουτίνα και οι αποστάσεις δεν τρομάζουν ακόμα και αν κινείσαι σε ώρα αιχμής με τους δρόμους πηγμένους. Το ποιοτικό σύνολο υπακούει άμεσα και ακαριαία σε εντολές αλλαγής κατεύθυνσης ακόμα και αν οδηγείς σαν κυνηγημένος και εδώ το σφιχτό σετάρισµα είναι σύμμαχος αρκεί να μην αναζητάς το αποτέλεσμα σε κατσαρό οδόστρωμα. Παρόλα αυτά προσφέρει εκτός από ευθυβολία και προοδευτικότερες αντιδράσεις από τη συνολική συμπεριφορά των αναρτήσεων.

To People S 125i καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 2 ετών χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων. Η τιμή του είναι 2.595€ μετρητοίς και 2.865 με χρηματοδότηση. Εναλλακτικά μπορεί να αποκτηθεί με τους εξής τρόπους αποπληρωμής: 12 άτοκες δόσεις με πιστωτική κάρτα, 18 δόσεις με επιδότηση μέρους των τόκων και 12 έως 72 δόσεις με έντοκη χρηματοδότηση.



ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΙΓΚΡΗΣ




συμπέρασμα

Ένα scooter με μοντέρνα σχεδίαση και ολοκληρωμένο χαρακτήρα για να το απολαμβάνεις στην καθημερινότητά σου. Θα σε ξαφνιάσει ευχάριστα με το πλήθος των χαρισμάτων του σε συνδυασμό με την τιμή (€ 2.595 μετρητοίς), κάτι που του δίνει διαβατήριο στην επιτυχία. Ευρυχωρία και φυσικά στιλ, πακέτο με στιβαρή αίσθηση και έναν κινητήρα που καλύπτει τις προσδοκίες απόδοσης - οικονομίας. Αγχολυτικό για την πόλη, το People S εκτός από 125i θα το βρείτε και σε 150i, με τα € 70 της διαφοράς να μεταφράζονται σε λίγη επιπλέον καλοδεχούμενη ροπή και επιδόσεις. 

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
88
GOCAR Magazine #88

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...