ΔΟΚΙΜΗ: Harley-Davidson Road King Classic 2016

Άτιμο πράμα η νοσταλγία! Άτιμο πράμα οι μνήμες! Άτιμο πράμα μια ολόκληρη κουλτούρα. Άτιμο πράμα η μεγάλη ανατριχίλα που δεν μπορούμε να ξεριζώσουμε από μέσα μας και που μας αναγκάζει να επιστρέφουμε σε πιο απλές, αλλά και πιο επαναστατικές μέρες!

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Harley-Davidson Road King Classic

Κινητήρας                             Αερόψυκτος, 1.690 cc

Ιπποδύναμη                         87 PS

Ροπή                                     138 Nm

Κιβώτιο                                 6 σχέσεων

Ελαστικό εμπρός                 MT90B16 72H

Ελαστικό πίσω                     WWW 180/65B16 81H

Κατανάλωση καυσίμου       5,6 lt/100 km

Ρεζερβουάρ                           22,7 λίτρα

Μήκος                                    2.450 mm

Ύψος σέλας                          715 mm

Απόσταση από το έδαφος   135 mm

Βάρος (κενό)                         353 kg


Είναι μέρος ενός παιχνιδιού! Ενός παιχνιδιού που μόνο μια Harley-Davidson μπορεί να παίξει, όχι μόνο γιατί ξέρει τους κανόνες, αλλά και γιατί το έχει στο αίμα της. Αίμα ποτισμένο με Jack Daniels και κόκκινο όπως ένα Τ-bone! Αν δεν σας αρέσει, απλά θα γελάσετε και θα προσπεράσετε, αν όμως «is your type of poison», εδώ μόνο θα βρείτε αυτό που ζητάτε!

Η Road King δεν γεννήθηκε χθες, υπάρχει από το 1965 και σίγουρα είναι από τις πιο «κλασικά-κλασικές- αμερικάνικες» εικόνες, αν και στους παλαιότερους θα θυμίσει κάτι από τα οχήματα επιβολής της τάξης με… σειρήνα! Να λοιπόν, ένα καλό ερώτημα: Μπορείς να ζήσεις σήμερα με μια ιδέα που γεννήθηκε πριν πενήντα χρόνια και η οποία, σαν εικόνα τουλάχιστον έχει σχεδόν παραμείνει η ίδια;

 

Ιστορική σχεδίαση

Πρώτα από όλα είναι χαμηλή και σταματημένος αμέσως καταλαβαίνεις το βάρος της. Πάνω της είσαι βασιλιάς με το μεγάλο τιμόνι με το… παρμπρίζ να ανακόπτει τη φόρα σε όλα τα μυγάκια της ελληνικής υπαίθρου - ή του Τέξας! Δεν έχει κραδασμούς, τους περίμενες, αλλά δεν υπάρχουν με τον κινητήρα να δονείται μεν, αλλά οι πιστονιές του να μην φτάνουν στο σώμα σου. Και αυτό γιατί μέσα από μια σειρά από βραχίονες, ο κινητήρας κινείται στο πλάι πάνω σε ελαστικές βάσεις, απομονωμένος από το πλαίσιο. Ακουμπάς μάλιστα τα πόδια σου, όχι σε μαρσπιεδάκια, αλλά σε ολόκληρα footboard με λάστιχο και σιλικόνη για ακόμα περισσότερη απορρόφηση των κραδασμών. Χαριτωμενιές οι πρόσθετοι «μπάτσικοι» προβολείς αλογόνου με τα άλλης εποχής διακοπτάκια πάνω στο πιρούνι, τα λευκά πλαϊνά των ελαστικών και οι δερμάτινες τσάντες, που ανοίγουν με ένα clip!

 

Ιστορική καρδιά

Όλα κρύβονται στον κινητήρα. Εδώ είναι η αρχή και το τέλος της Harley-Davidson, από εδώ όλα ξεκινούν και εδώ όλα τελειώνουν. Εδώ ακριβώς κρύβεται το μυστικό της από το 1909! Κανείς δεν κατάφερε να την αντιγράψει και όπως όλα δείχνουν κανείς δεν θα μπορέσει. Έμεινε ένας και μοναδικός, με πολλές βελτιώσεις όλα αυτά τα χρόνια, αλλά η κεντρική ιδέα έχει μείνει αναλλοίωτη, ένα απολίθωμα που παρελθόντος αν θέλετε, αλλά ένα ιερό ιστορικό κειμήλιο που διαθέτει εκείνη τη πρωτόγονη γοητεία που λείπει από τα «modern soulless»

Ο «V» δικύλινδρος κινητήρας «Twin Cam 103» είναι τεράστιος με τα ευρωπαϊκά δεδομένα στις 103,1 κυβικές ίντσες που αντιπροσωπεύουν 1.687,97 cc και με διάμετρο x διαδρομή 98,4 x 11,1 mm, είναι υποτετράγωνος. Φαντάζεστε τι έμβολο θα είναι αυτό; Αλλά μιας και αναφέρεται ως Twin Cam, μην πιστέψετε ότι η Harley-Davidson ξαφνικά τρελάθηκε και σχεδίασε μοτέρ με εκκεντροφόρους επικεφαλής. Ναι, ο κινητήρας τώρα διαθέτει δύο εκκεντροφόρους, αλλά αυτοί βρίσκονται στην άκρη του στροφάλου και κινούν τις βαλβίδες με ωστήρια. Πάντως τώρα η τροφοδοσία γίνεται με ψεκασμό και η εξάτμιση ακολουθεί τη λογική 2 σε 1 σε 2, ενώ για την λίπανση φροντίζει το ξηρού τύπου κάρτερ (με το τεράστιο δοχείο στο πλάι). Ο κινητήρας αποδίδει τους ελάχιστους 87 ίππους, αλλά σε μόλις 5.000 rpm, με τη ροπή να φτάνει τα θηριώδη 138 Nm στις 3.250 rpm. Τον κινητήρα ακολουθεί νέο κιβώτιο έξι σχέσεων (η μετάδοση γίνεται με ελαστικό ιμάντα), το οποίο είναι αργό στη λειτουργία του, βγάζοντας το χαρακτηριστικό γκλαγκ-γλουγκ σε κάθε αλλαγή ενώ απαιτεί και δύναμη. Άλλωστε γι’ αυτό υπάρχει και ανάποδος λεβιές για να ανεβάζεις με το τακούνι. Εντάξει και αυτό είναι μέρος του «charm»!

Οι τροχοί είναι 17 ιντσών εμπρός και 16 πίσω, σε αυτή τη περίπτωση με λευκά αφόρητα ρετρό λευκά πλαϊνά! Πάντως τα συνδεδεμένα εμπρός-πίσω (Reflex) τετραπίστονα δισκόφρενα ανήκουν στη Brembo και διαθέτουν και ABS, κάτι που σίγουρα θα φανεί χρήσιμο, αφού έχουμε να κάνουμε με μια μοτοσυκλέτα που ζυγίζει 353 κιλά κενή! Το βάρος αυτό απαιτεί και πιρούνι διαμέτρου 49 mm ενώ πίσω θα αναπαυθείτε πάνω σε δύο κλασικά αμορτισέρ, που σε αυτή τη έκδοση έχουν την πολυτέλεια της ρύθμισης με αέρα, και σας δίνουν την δυνατότητα να τα ρυθμίσετε, ανάλογα με το επίπεδο άνεσης που επιθυμείτε.

Ένα μόνο όργανο βρίσκεται πάνω στο ρεζερβουάρ με τις δύο τάπες (η μια παίζει τον ρόλο δείκτη καυσίμου) και είναι ταχύμετρο. Όχι ότι μπορείς να το δεις, ειδικά αν φοράς full-face, γιατί πίσω από το μεγάλο τζάμι ένα ανοιχτό κράνος είναι το ενδεδειγμένο. Πάνω μάλιστα στο ταχύμετρο υπάρχει και παράθυρο με εναλλακτικές ψηφιακές ενδείξεις (ρυθμίζονται από διακόπτη πάνω στο τιμόνι) για μερικά/ολικά χιλιόμετρα, κατανάλωση και φυσικά στροφόμετρο με ένδειξη των σχέσεων στο κιβώτιο. Μόνο που οι ενδείξεις είναι πρακτικά άχρηστες, γιατί και εκτός οπτικού πεδίου είναι και πολύ μικρές!

 

Ιστορική συμπεριφορά

Μην προσπαθήσετε να την πιέσετε, μην προσποιηθείτε ούτε για μια στιγμή ότι είσαστε εσείς το αφεντικό, αντίθετα αφεθείτε στο ρυθμό της. Εκείνη είναι η οποία επιβάλει τον τρόπο που απαιτεί να κινείται και θέλει να «ρολάρει» απλά, αργά, γλυκά, νωχελικά και βασιλικά. Η ποιότητα κύλισης είναι αυτή της «χλίδας» πάνω στις αέρο-αναρτήσεις, στρίβει με το «πάσο» της με την αργή γεωμετρία της και το ταξίδι είναι περισσότερο μια διαδικασία, παρά ένας σκοπός που έχει τέλος. Δεν έχεις κανένα λόγο να την πιέσεις, το μόνο που θα καταφέρεις θα είναι να ακουμπήσεις τα «σκαλοπάτια» κάτω. Όσο για τον κινητήρα, αφήστε τις στροφές του να γουργουρίζουν.

Είναι μια μοτοσυκλέτα που θα την ευχαριστηθείς, αν δεν έχεις κάπου συγκεκριμένα να φτάσεις. Αν δεν βιάζεσαι τόσο το καλύτερο! Και μπορεί να σας φανεί λίγο περίεργο, αλλά είναι ένα όχημα που λύνει προβλήματα (κυρίως ψυχολογικά) και δεν δημιουργεί. Κάτι σαν σκύλος που περιμένει χαρούμενος για βόλτα.

 

Ιστορική… απλά

Να απαντήσουμε λοιπόν στο αρχικό μας ερώτημα: Όχι, σήμερα η Road King δεν έχει καμία σχέση με αυτή των προ πενήντα ετών. Eίναι μια πολύ πιο σύγχρονη κατασκευή, αν και δεν θα την περιέγραφε κανείς ως μοντέρνα. Όμως είναι τίμια και πρώτα από όλα στην ίδια την εικόνα που υπηρετεί! Δεν ξέρουμε αν αξίζει τα 28.000 ευρώ που θα σας στοιχήσει, αλλά μόνο ένα θα τονίσουμε, ότι όταν μπαίνεις στη διαδικασία να συζήσεις με μία Harley-Davidson, δεν «κοιμάσαι» απλά με μια μοτοσυκλέτα, αλλά αποκτάς μια νέα ζωή.


ΦΩΤΟ: Χ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ, Κ. ΛΟΥΒΑΡΗΣ

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...