Caterham 7 1.0 Ecoboost@Brands Hatch

Σχολείο αγωνιστικής οδήγησης με 125 ίππους από το νέο 1.000άρι διαμάντι της Ford

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το Caterham 7 με τον βραβευμένο 1.000άρη EcoBoost των 125 ίππων στα σπλάχνα του.

γλυκά
  • Ο 1.000άρης EcoBoost
  • Πλαίσιο – φρένα
  • Οδηγική απόλαυση
  • Ιδανικό σχολείο αγωνιστικής οδήγησης
ξυνά
  • Χώρος μόνο για δύο, αρκετά αγαπημένους έτσι να είναι πολύ κοντά ο ένας στον άλλο…
συμπέρασμα

Το χαμηλό βάρος, το καλοστημένο πλαίσιο και οι 125 ίπποι του 1.000άρη Ford EcoBoost αποτελούν το τρίπτυχο που εγγυάται προσιτή απόλαυση ανόθευτης σπορ οδήγησης, σε πίστα ή στο δρόμο. 

Μα, αρκεί ένας 1.000άρης 3κύλινδρος κινητήρας για να απολαύσεις σπορ οδήγηση σε πίστα; Αν αυτός ο κινητήρας έχει turbo, λέγεται EcoBoost, αποδίδει 125 ίππους και κινεί μια έξτρα ελαφριά κατασκευή, όπως ας πούμε ένα Caterham, η απάντηση είναι μάλλον “ΝΑΙ”. Με το “μάλλον” να αλλάζει αβίαστα σε “σαφέστατα”, αν είσαι από τους λίγους τυχερούς που έχουν την ευκαιρία να βρεθούν πίσω από το τιμόνι του ενός και μοναδικού μέχρι στιγμής Caterham 7 με τον 1.000άρη EcoBoost. Ναι, καλά κατάλαβες, το υπό εξέλιξη Caterham 7 έδωσε το παρών στην εκδήλωση της Ford στο Brands Hatch, δίπλα στο νιόφερτο Focus ST και την πληθωρική Shelby GT500. Αυτό το ταξίδι τελικά ήταν όλο εκπλήξεις…

 

Κάν’ το απλά

Αν στην περίπτωση της Mustang φοβάται ο Γιάννης το θεριό και το θεριό τον Γιάννη, με το “κατερχαμάκι” η κατάσταση θυμίζει μια άλλη παροιμία: - Τι κάνεις Γιάννη – Κουκιά σπέρνω. Γιατί άλλο περιμένεις και άλλο παίρνεις. Εκτός αν έχεις ήδη οδηγική εμπειρία με το 1.000άρι διαμάντι της Ford, οπότε προσμένεις με περιέργεια και ανυπομονησία να έρθει η σειρά σου για να βρεθείς στο τιμόνι του νέου Caterham – βλέπεις, πρέπει να προλάβουμε και τη ριμάδα την πτήση για Αθήνα. Να όμως που η ελληνική επιμονή και η κατανόηση των Ισπανών συναδέλφων με έφερε τελικά στην πολυπόθητη θέση οδήγησης του λευκού “7” με το τριάκτινο Momo στα χέρια μου και τον μικρό EcoBoost μπροστά από τα πόδια μου.

Το τιμόνι φυσικά δεξιά, αλλά κανένα πρόβλημα αφού το χειροκίνητο κιβώτιο έχει κλασική λειτουργία Ford και αποκλείεται να χάσω αλλαγή, ακόμη και με το αριστερό. Οπότε, δεν μένει παρά να βάλω μπροστά, να με… ξετακάρουν και να ξεχυθώ στην πίστα σαν αρνάκι μέσα στους λύκους: με τους μισούς ίππους από τα Focus ST και το 1/5 σχεδόν της ισχύος των Mustang που γυροφέρνουν στο Brands Hatch. Και να που η πραγματικότητα ξεπερνά κάθε προσδοκία. Με βάρος κάτω από 600 κιλά, η αναλογία κιλών ανά ίππο είναι κοντά στο 4,4, όταν στο Focus ST φτάνει το 5,5! ΟΚ, σε επιδόσεις δεν συγκρίνονται, αλλά ο 1.000άρης EcoBoost είναι μια μικρή αποκάλυψη στο ελαφρύ πλαίσιο του Caterham. Η λειτουργία και το τράβηγμά του θυμίζουν ατμοσφαιρικό 1.800άρη, ενώ το δέσιμο με το υπόλοιπο αυτοκίνητο είναι τόσο ομοιογενές που έχεις την αίσθηση πως αυτό το μοτέρ φτιάχτηκε ειδικά για αυτό το αυτοκίνητο και όχι για τα Fiesta, B-MAX, Focus, C-MAX και Mondeo. Τελικά, κινούμαι τόσο σβέλτα μέσα στην πίστα που δεν χρειάζεται να είμαι με το ένα μάτι στο δρόμο και το άλλο στον καθρέφτη.

 

7 λόγοι να το αγαπήσεις

Τελικά, ο 1.000άρης EcoBoost των 125 ίππων είναι ένας από τους σημαντικότερους λόγους για να ποθήσεις μια ιδιαίτερη κατασκευή σαν το συγκεκριμένο Caterham 7. O δεύτερος είναι τα φρένα, αλλά όταν έχουν να σταματήσουν μόλις 550 κιλά, είναι μάλλον αναμενόμενο να διακρίνονται σε απόδοση και αντοχή. Τρίτος λόγος είναι το πλαίσιο: στιβαρό, στημένο για ανόθευτη σπορ οδήγηση, σε εμπνέει και σε βοηθά να ανακαλύψεις τα όριά σου και τα δικά του. Έτσι, οδηγούμαστε στον τέταρτο και σημαντικότερο λόγο, που είναι η ανόθευτη οδηγική αίσθηση. Μόνο αν έχεις οδηγήσει καρτ μπορείς να πάρεις μια ιδέα από το πώς είναι στο δρόμο ένα Caterham. Κάθεσαι χαμηλά και νιώθεις τα πάντα: από το πότε αρχίζει να γλιστράει μέχρι τον αέρα που σε χτυπάει ανελέητα στην ευθεία. Το τιμόνι είναι γρήγορο, ακριβέστατο και επικοινωνιακό και κάθε του περιστροφή μεταφράζεται άμεσα σε αλλαγή πορείας, χωρίς ναι-μεν-αλλά  ή τοποθέτηση στο περίπου. Όλα αυτά συνηγορούν σε αστείρευτη ευχαρίστηση, που αποτελεί και τον 5ο λόγο να αγαπήσεις αυτό το Caterham. Δεν περίμενα να το γράψω αυτό για ένα τέτοιου είδους αυτοκίνητο, αλλά παρά την αντισυμβατική του κατασκευή το Seven 1.0 EcoBoost είναι πολύ εύκολο στην οδήγηση μέσα στην πίστα και δίνει την εντύπωση πως έτσι είναι και στο δρόμο – ναι, πείτε με ιερόσυλο, αλλά θεωρώ πως η ευκολία οδήγησης είναι ένας ακόμη λόγος, ο 6ος, για να το αγαπήσεις. Ο 7ος έρχεται σαν κερασάκι στην τούρτα: αν και ακόμη δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία, οι πρώτες δοκιμές δείχνουν μέση κατανάλωση κάτω από τα 4 lt/100 km!! Ο μικρός EcoBoost κάνει το θαύμα του και στην οικονομία καυσίμου. Σωστόοοος!

Formula Ford 1.0 ΕcoBoost


Αν νομίζεις πως οι σπορ ανησυχίες του 1.000άρη EcoBoost εξαντλούνται με το Caterham 7, κρατήσου: ένα μονοθέσιο Formula Ford με λάστιχα και εξοπλισμό δρόμου και τον 1.0 EcoBoost στην “πλάτη” του, έγραψε τον 11ο ταχύτερο γύρο όλων των εποχών στο Nürburgring Nordschleife: 7’ 22’’, αφήνοντας στη σκόνη του υπερκατασκευές 600+ ίππων όπως τα Lamborghini Aventador, Ferrari Enzo και Pagani Zonda! Για την περίσταση, οι τεχνικοί της Ford σκάλισαν το "διαμάντι" τους ανεβάζοντας την ισχύ στους 205 ίππους (!!), απόδοση ικανή για εκρηκτικές επιδόσεις: 0-100 km/h σε λιγότερα από 4 sec και τελική 255 km/h. Το ένα και μοναδικό Formula Ford 1.0 ΕcoBoost μας έδειξε τις δυνατότητές του στο Brands Hatch.

Ford Brands Hatch Performance Day_09.10.2012

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
86
GOCAR Magazine #86

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...