VW Golf VII 2013

Tηρώντας ευλαβικά επί τριάντα οκτώ χρόνια τη σχεδιαστική φιλοσοφία του hatchback για τη μεσαία τάξη, η Volkswagen δίνει εξετάσεις για το παγκόσμιο μέλλον της βάζοντας τον καλύτερο της μαθητή να γράψει ξανά ...ιστορία.

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η νέα γενιά Golf βρίσκεται μπροστά στη μεγαλύτερη πρόκληση: Να κατακτήσει τις παγκόσμιες αγορές με το εμβληματικό του σχήμα καθορίζοντας εκ νέου τα όρια της μικρομεσαίας κατηγορίας

γλυκά
  • Ακριβής σχεδιαστική εκτέλεση ενός icon προϊόντος
  • Οικονομικοί κινητήρες
  • Στιβαρό πλαίσιο
  • Απώλεια βάρους 100 κιλών
  • Εργονομία, θέσης οδήγησης
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ποιότητα και συναρμογή υλικών
ξυνά
  • Ευχρηστία κονσόλας
  • Χώροι στο πίσω κάθισμα
  • Σχεδιαστική ατολμία στο εσωτερικό
MQB πάτωμα και δίαιτα 100 κιλών

Η δημιουργία του νέου πλαισίου που θα αποτελέσει τη βάση για τη δημιουργία μίας οικογένειας μοντέλων στον όμιλο της VAG, οφείλεται εν μέρει τόσο στις εξελιγμένες μεθόδους παραγωγής που επιτρέπουν την κατασκευή ισχυρότερων και λεπτότερων μεταλλικών επιφανειών, όσο και στη χρήση νέου, ανθεκτικότερου ατσαλιού που είχε ως αποτέλεσμα το αμάξωμα να ζυγίζει πλέον 23 κιλά λιγότερο. Βάρος έχει εξοικονομηθεί και από άλλα στοιχεία του αυτοκινήτου, όπως ο κλιματισμός (-2,7 κιλά), το ηλεκτρικό κύκλωμα (-6 κιλά), τα καθίσματα (-7 κιλά) και συνολικά η υπερκατασκευή είναι 37 κιλά ελαφρύτερη. Οι κινητήρες είναι κατά 40 κιλά ελαφρύτεροι και το σύστημα μετάδοσης είναι μείον 26 κιλά.

 

Είναι το σημαντικότερο γεγονός της χρονιάς για την VW αλλά και την ίδια τη Γερμανία καθώς η παραγωγή του συγκεκριμένου μοντέλου επηρεάζει όσο κανένα άλλο την παγκόσμιο χρηματιστήριο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η έβδομη γενιά παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στις αρχές Σεπτέμβρη στο Βερολίνο, στο σαλόνι του Παρισιού πραγματοποιήθηκε η επίσημη πρεμιέρα και πλέον ήρθε η στιγμή για την πρώτη οδηγική του παρουσίαση.

Με πρόσκληση της τελευταίας στιγμής βρεθήκαμε στο πρώτο group των παρουσιάσεων παρέα  με τους γερμανούς συναδέλφους. Τύχη βουνό για εμάς καθώς είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε ανάμεσα σε προσωπικότητες που σπάνια παραβρίσκονται σε τέτοιες εκδηλώσεις.

Στο Porto Cervo της Σαρδηνίας, έδωσε το παρόν σχεδόν το μισό διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας μαζί με το σχεδιαστικό και τεχνικό επιτελείο. Προέδρου Winterkorn παρόντος και διακεκριμένων προσωπικοτήτων από το συμβούλιο όπως του Ulrich Hackenberg Διευθυντή Έρευνας και Εξέλιξης, του Walter de Silva επικεφαλής σχεδίασης για τον όμιλο VW, του Jurgen Stackmann Διευθυντή Marketing και Επικοινωνίας του ομίλου, το υπεύθυνου σχεδίασης της VW Klaus Bischoff  και πολλών άλλων, καταλαβαίνετε το πόσο σημαντικό είναι για την εταιρεία οι προσδοκίες που είδαμε κάτω από τα φώτα των προβολέων στο Expo να επιβεβαιώνονται στην πράξη.

Τεράστια έκπληξη η παρουσία του Giorgetto Giugiaro του ανθρώπου που σχεδίασε το 1974 την πρώτη γενιά Golf, να είναι καλεσμένος μαζί μας. Συντροφιά με τον Alessandro Dambrosio βοηθό του de Silva στον όμιλο VW μάς δόθηκαν αρμοδίως οι πλέον πειστικές απαντήσεις στο ερώτημα: Γιατί δεν αλλάζει το Golf;

 

Ταυτότητα = Icon

Η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα ήρθε από τα χείλη του de Silva ο οποίος μας είπε ότι θα ήταν το ίδιο σαν να επιχειρούσε να αλλάξει κανείς το σχήμα του μπουκαλιού της Coca Cola. Και αυτό είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για μία σχεδιαστική ομάδα δηλαδή να ανασχεδιάσει ένα εμβληματικό σχήμα και το φέρει πιο κοντά στη σύγχρονες ανάγκες, χωρίς όμως να διαταραχτεί η λεπτή ισορροπία μεταξύ φρεσκάδας και διαχρονικότητας.

Η πρώτη γενιά ήταν λίγο άτολμη ομολόγησε ο Giugiaro και παρομοίασε το Golf με την …γυναίκα.  «Μεγαλώνοντας ομόρφυνε, ωρίμασε και πλέον είναι μια σπουδαία προσωπικότητα», είπε. Στην πορεία των 38 χρόνων που βρίσκεται στη ζωή το Golf, κάποιες γενιές ίσως να ήταν λιγότερο επιτυχής όμως ποτέ δεν αλλοιώθηκε η σχεδιαστική μανιέρα. Χαρακτηριστικό γνώρισμα είναι το σχήμα της κολώνας C, όμως στο DNA του Golf υπάρχουν οι οριζόντιες γραμμές και οι αναλογίες του αμαξώματος οι οποίες ακολουθούν των κώδικα του αρχέτυπου.

 

Αποκωδικοποιώντας το D.N.A

Στην έβδομη γενιά τα στοιχεία που αναδεικνύουν την καταγωγή είναι ξεκάθαρα. «Στόχος είπε ο Bischoff είναι το Golf VII να είναι πιο λεπτεπίλεπτο». «Lightness» είναι ο ακριβής όρος που χρησιμοποίησε στην παρουσίασή του. Κι όντως το νέο Golf δείχνει λιγότερο ογκώδες και σχεδιασμένο με εξαιρετικά μεγάλη προσοχή στην λεπτομέρεια. «Καμία γραμμή στο αυτοκίνητο δεν είναι εντελώς ευθύγραμμη», είπε ο Dambrosio. Όλες έχουν μια ελάχιστη καμπυλότητα που προσδίδει «κίνηση» και η φόρμα στη νέα γενιά δείχνει  απολύτως λογική. Κι αυτό είναι μέρος της προσωπικότητας του Golf. Το νέο matrix πάτωμα MQB που χρησιμοποιήθηκε ήταν το κλειδί για να μπορέσουν οι σχεδιαστές να χαμηλώσουν το ρύγχος και να δείχνει η νέα γενιά Golf ταχύτερη.

Πάτωμα και σαλόνι

Η δίαιτα είναι πάντα καλή για λόγους φυσικής κατάστασης και όταν συνδυάζεται με απώλεια βάρους, είναι ακόμη καλύτερη. Το νέο Golf όπως έχουμε ήδη γράψει στο gocar,  βασίζεται στην πλατφόρμα MQB και είναι 56 mm μακρύτερο (4.255 mm), 13 mm φαρδύτερο (1.799 mm) και 28 mm χαμηλότερο (1.452 mm) από τον προκάτοχο, με το μεταξόνιό του να κερδίζει 59 mm (2.637 mm). Για το πώς επιτεύχθηκε η εξοικονόμηση βάρους διαβάστε δίπλα, όμως τα οφέλη είναι πολλαπλά. Εκτός από τους προφανείς λόγους οικονομίας καυσίμου, βελτιώνεται η αναλογία κιλών ανά ίππο και κερδίζονται πόντοι στην ενεργητική ασφάλεια, ενώ από την άλλη μειώνεται η καταπόνηση επιμέρους εξαρτημάτων όπως φρένα κι αναρτήσεις. Έτσι το νέο Golf παρά τις αυξημένες διαστάσεις, ζυγίζει γύρω στα 1.150 κιλά - όσο περίπου δηλαδή το Golf IV του 1997!

Στη καμπίνα οι εσωτερικές διαστάσεις αυξήθηκαν δίνοντας επιπλέον χώρο στους επιβάτες, κυρίως στο πίσω κάθισμα στο ύψος των ώμων και για τα πόδια. Το πορτμπαγκάζ μεγάλωσε κατά 30 λίτρα φτάνοντας τα 380 και χαμήλωσε το κατώφλι για μεγαλύτερη ευκολία φόρτωσης, ενώ πλέον χωράνε αντικείμενα με μήκος 100mm όσο δηλαδή ένας σάκος με μπαστούνια του γκολφ. Το ταμπλό είναι εντελώς καινούργιο, αποτελείται από μαλακά κυρίως υλικά, έχει κλίση προς τον οδηγό και περιλαμβάνει οθόνη αφής για το σύστημα πληροφορίας και ψυχαγωγίας 5, 6 ή 8 ιντσών, αναλόγως το επίπεδο εξοπλισμού.

 



 Καλεσμένος της βραδιάς ο Giorgetto Giugiaro σχεδιαστής του Golf MK1. O de Silva είχε την τιμή να τον προσφωνήσει στη εκδήλωση παρουσίασης όπου παραβρέθηκε σχεδόν το μισό ΔΣ της Volksawagen.

Olbia-Romazzino

Από το αεροδρόμιο της Olbia οδηγήσαμε με προορισμό το Romazzino στο Porto Cervo βόρεια της Σαρδηνίας το Golf με τον 1400άρη κινητήρα των 140 ίππων που διέθετε το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (ACT). Είναι το νέο όπλο της VW στη μάχη της οικονομίας και σίγουρα θα βάλει σε σκέψεις τον ανταγωνισμό αφού καλύπτει ήδη τις νόρμες ρύπων EU6, καταναλώνοντας μόλις 4,7l/100km. Το μοτέρ κατά τη συνήθη οδήγηση λειτουργεί με τους δύο κυλίνδρους να παράγουν έργο χωρίς να γίνεται αισθητός οποιοσδήποτε κραδασμός, ενώ το πέρασμα στην τετρακύλινδρη λειτουργία γίνεται ανεπαίσθητα. Ο οδηγός την αντιλαμβάνεται μόνο από την ένδειξη στον πίνακα οργάνων.

Στο δρόμο το Golf είναι εξαιρετικά άνετο και στιβαρό παραπέμποντας ευθέως σε προτάσεις μεγαλύτερων κατηγοριών. Παρά το γεγονός ότι οδηγήσαμε την έκδοση με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά σειράς 45 σε ζάντες 17 ιντσών, που υπό φυσιολογικές συνθήκες θα επέτρεπαν να περνούν κραδασμοί στο τιμόνι και στην καμπίνα, στο νέο Golf η ηχομόνωση και η απορροφητικότητα των αναρτήσεων  ανεβάζουν πολύ ψηλά τον πήχη. Δεν μπορούμε να πούμε ότι σου παρέχει αποστειρωμένη αίσθηση, αλλά η κύλιση εκπέμπει ποιότητα, στρίβει κρατώντας την τροχιά χωρίς δισταγμό και γέρνει ελαφρώς αν το «στραμπουλίξεις» με άτσαλες τιμονιές. Βέβαια εδώ θα πρέπει να επισημάνουμε ότι στα Golf με ισχύ κινητήρα άνω των 122 ίππων η πίσω ανάρτηση αποτελείται από διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, ενώ οι πιο χαμηλές σε ισχύ θα έχουν τον παραδοσιακό ημιάκαμπτο άξονα.

Στάνταρ είναι το ESP με ηλεκτρονικό έλεγχο του διαφορικού XDS, στοιχείο που μέχρι σήμερα είχαν μόνο οι σπορ εκδόσεις.  Η λίστα εξοπλισμού είναι πλούσια και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα συστήματα PreCrash που προετοιμάζει τα συστήματα ασφαλείας μόλις διαγνώσει κίνδυνο ατυχήματος και θα αποτελεί στοιχείο του βασικού εξοπλισμού και προαιρετικά το Adaptive Cruise Control και City Emergency Braking. Νέο είναι και το σύστημα προσαρμοζόμενου συστήματος διεύθυνσης στο προφίλ του οδηγού, με 5 ρυθμίσεις (“Eco”, “Sport”, “Normal”, “Individual” και “Comfort”), ενώ για πρώτη φορά το Golf αποκτά και ηλεκτρονικό χειρόφρενο.

Εν Ελλάδι

Τα πρώτα αυτοκίνητα που θα παραληφθούν από το δίκτυο της Κosmocar  θα είναι διαθέσιμα από τις 15 Νοεμβρίου. Αρχικά θα υπάρχουν μόνο ο 1.2 TSΙ των 85 ίππων και ο 1.2 TSI των 105 ίππων. Σταδιακά θα έρθουν και οι υπόλοιποι δηλαδή ο 1.4TSI των 122 ίππων που κινεί το υπάρχον Golf, ο 1.4 TSI που οδηγήσαμε με τους 140 ίππους με ACT και ο 1.6 TDI των 105 ίππων. Από της αρχές της χρονιάς θα υπάρχουν και οι τέσσερις βενζίνης κι ο ένας diesel ετοιμοπαράδοτα στις εκθέσεις.

Από πλευράς τιμών ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί ο τιμοκατάλογος όμως δεν αναμένεται να υπάρχει αύξηση σε σχέση με την υπάρχουσα γκάμα εκδόσεων. Τα επίπεδα εξοπλισμού είναι τα γνωστά τρία Trendline, Comfortline και Highline τα οποία όμως θα είναι καλύτερα εξοπλισμένα. Το κιβώτιο DSG θα είναι διαθέσιμο σε όλες τις εκδόσεις κινητήρα με εξαίρεση αυτή των 85 ίππων.

Active Cylinder Management (ACT)

Η Volkswagen είναι η πρώτη εταιρεία που χρησιμοποιεί το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων. Πρόκειται για ένα σύστημα στην κεφαλή του κινητήρα το οποίο μετακινεί το σημείο επαφής των βαλβίδων με τους εκκεντροφόρους σε θέση η οποία κάνει της βαλβίδες να παραμένουν συνεχώς κλειστές. Το σύστημα αφορά τους κυλίνδρους 2 και 3 και μόλις ενεργοποιηθεί οι δύο κύλινδροι δεν παράγουν έργο χωρίς ωστόσο να απορροφούν πολύ ενέργεια αφού δεν εισέρχεται φρέσκος αέρας προς συμπίεση. Η όλη διαδικασία μετάβασης γίνεται σε χρόνο από 13 έως 36 χιλιοστών του δευτερολέπτου. Το σύστημα ενεργοποιείται σε εύρος στροφών από 1400 έως 4000 rpm ή αν ο οδηγός πιέσει απότομα το πεντάλ του γκαζιού ζητώντας περισσότερη δύναμη από τον κινητήρα. Σημειωτέον ότι το σύστημα αυτό ζυγίζει μόλις 3 κιλά βάρος. 

Der Golf. Das Auto.

VW Golf 2013 Mk7_Interior

VW Golf 2013 Mk7_Exterior

ΝΕΟ VW GOLF MK7 -TEASER

Paris 2012 VW GOLF vs TOYOTA AURIS

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...