VW Golf VII 1.2 TSI 85 PS

Η παραδοσιακή δύναμη στην κατηγορία, το νέο Golf VII με τον αναβαθμισμένο μικρό TSI των 85 ίππων, είναι εδώ.

  • -
  • -
Ισχύς85 PS
Ροπή160 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,9 sec
Μέση κατανάλωση4,9 lt/100km
Εκπομπές CO2113 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η 7η γενιά του ρυθμιστή των μικρομεσαίων μοντέλων. Με την κλασική σχεδιαστική συνταγή, αλλά με σύγχρονη γεύση που όλοι θα προσπαθήσουν ευθέως ή πλαγίως να αντιγράψουν.

με τη ματιά του Τσιγκρή

Χαρακτηρίζεται επί σειρά ετών άτολμο σχεδιαστικά και αυτό τελικά είναι η επιτυχία του! Εντάξει για να μην υπερβάλω μπορεί κάθε νέο Golf να ακολουθεί το κατ’ ομοίωσιν δόγμα της VW, όμως πάντα διαθέτει το κάτι παραπάνω ώστε να οδηγήσει την κούρσα στην κατηγορία του. Στην περίπτωση Golf VII έχεις να κάνεις με ένα εμφανώς οδηγοκεντρικότερο αυτοκίνητο με ουσιαστικότερο πάτημα και τις πληροφορίες να φτάνουν πιο γεμάτες στα αισθητήρια όργανα του οδηγού. Από την μια επικρατεί παραδοσιακά η λογική της ασφάλειας και στοργής από την άλλη όμως σου προσφέρει πιο ζωηρή συνολικά διάθεση και ένα σπάνιο ταλέντο να ανταποκρίνεται άψογα είτε αναζητάς στιγμές ταξιδιωτικής γαλήνης είτε το αποτέλεσμα με το πόδι στο πάτωμα. Ο μικρός νέος TSI προσφέρει παραπάνω από αυτά που δηλώνουν οι 85 ίπποι του, τριπλάρει έντεχνα το φοροτεχνικό πεδίο και δεν έχει να φοβηθεί σε τίποτα τον 100άρη ατμοσφαιρικό ανταγωνισμό της πιάτσας. Σε κάθε περίπτωση το νέο Golf VII ακόμα και από την βάση του παραμένει ιδανικό για να ζήσεις μαζί του και μόνο καλά λόγια θα βγουν από το στόμα σου.

γλυκά
  • Γνώριμη και αναγνωρίσιμη σχεδίαση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κατασκευής και κύλισης
  • Κινητήρας
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
ξυνά
  • Άτολμη σχεδίαση
  • Αδιαφορία κινητήρα στις υψηλές στροφές
  • Ημιάκαμπτος που αντιδρά στα εγκάρσια
απόψεις

Ο βασιλιάς Ζει! Η πιο απλή εξοπλιστικά έκδοση με τον συγκεκριμένο κινητήρα των 85 ίππων θα σας λύσει το θέμα αυτοκινήτου για τα επόμενα δέκα χρόνια. Είναι εντυπωσιακά ολοκληρωμένο σύνολο που έχει όλα τα προνόμια των 1,2 λίτρων και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που θα εκτιμήσει όποιος καθίσει πίσω από το τιμόνι του. Έχοντας οδηγήσει την έκδοση με τον κινητήρα 1.4 TSi των 140 ίππων κατά την παρουσίαση του Golf VII στη Σαρδηνία, ο μικρός 1.200άρης φάνταζε ότι θα ήταν λίγος. Κι όμως είναι εντυπωσιακά ελαστικός και επικουρούμενος από τη «δίαιτα» των 100 κιλών μοιάζει ιδανική επιλογή αφού και τιμολογιακά είναι μέσα στην καρδιά του ανταγωνισμού.

 

Βασίλης Παπαδόπουλος

go shopping

Η υπόθεση Golf VII ξεκινά από την έκδοση Design όπου ο 1.2 TSI των 85 ίππων συνδυάζεται με περίφημο πακέτο εξοπλισμού ασφαλείας που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει επτά αερόσακους, ESP (με XDS), ένα πλήρες σετ αερόσακων και τα συστήματα Multi Collision Brake και PreCrash. Η λίστα συνεχίζεται με τα οικολογικού χαρακτήρα συστήματα όπως αυτό για την ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση και φυσικά το Start & Stop, ενώ στάνταρ επίσης θα βρείτε το ηλεκτρονικό χειρόφρενο με Auto Hold, την ένδειξη πίεσης ελαστικών, υπολογιστή ταξιδίου και οθόνη αφής 5’’ με έξτρα πληροφορίες για το όχημα, A/C, ηχοσύστημα με οκτώ ηχεία, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά θερμαινόμενους και ρυθμιζόμενους καθρέφτες και κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό. Στην Generation, το Golf ωφελείται από τον διζωνικό κλιματισμό, το Cruise Control, τις ζάντες αλουμινίου των 16’’, τις δερμάτινες επενδύσεις σε επιλογέα και τιμόνι καθώς και με στοιχεία που διευκολύνουν την ζωή στην καμπίνα όπως υποβραχιόνια εμπρός και πίσω και έξτρα αποθηκευτικούς χώρους κάτω από τα καθίσματα.

Με το νέο VW Golf VII 1.2 TSI 85 PS, που αποτελεί και την βάση του μοντέλου, η γερμανική εταιρεία ξεκινάει ένα καινούργιο επεισοδιακό κύκλο στον χώρο των μικρομεσαίων. Το όνομα του μοντέλου είναι από μόνο του brand name κάτι που χτίστηκε μέσα σε σχεδόν τέσσερις δεκαετίες που κρατάει η μπογιά του. Μετά από πολλές προσπάθειες οι ανταγωνιστές του κατάλαβαν ότι δεν έχει νόημα να κάνεις νέα κόλπα χωρίς ανταπόκριση, αλλά να κοπιάρεις αυτά που ζητάει το κοινό. Η VW με το Golf έπιασε το νόημα και κάθε μετάβαση από γενιά σε γενιά ερχόταν ήπια και προοδευτικά. Ποτέ δεν πρόσφερε επαναστατικές αλλαγές, ποτέ δεν σέρβιρε κάτι τελείως διαφορετικό από το προφανές που αναζητούσε ο ουρανίσκος του πελάτη. Όλοι λοιπόν αναζητούν την συνταγή Golf, την διαχρονική και γευστική άποψη στην κατηγορία μικρομεσαίο που πουλάει χρόνια τώρα, όμως o master chef της υπόθεσης παραμένει η ίδια η VW.

 

Μπαλάκι του Golf

Φτάσαμε αισίως σχεδόν τα 40 χρόνια καριέρας και ουσιαστικά στην 7η γενιά, από το 1974 που έκανε την παρθενική του εμφάνιση το Golf I. Από τότε μέχρι και το Golf VII η οπτική εξέλιξη ήρθε τόσο σταδιακά και ομοιόμορφα όσο και η φυσιολογική μεταβολή του προσώπου στο πέρασμα του χρόνου. Η καταγωγή είναι ξεκάθαρη και η κεντρική σχεδιαστική ιδέα, το σκαρίφημα αν θέλετε του αρχέτυπου παραμένει πιστό, προσαρμοσμένο φυσικά πάντα στην εποχή του. Το Golf VII βασίζεται στην πλατφόρμα MQB, η βάση στην οποία θα στηριχτούν μελλοντικά μοντέλα της VW και είναι 56 mm μακρύτερο (4.255 mm), 13 mm φαρδύτερο (1.799 mm) και 28 mm χαμηλότερο (1.452 mm) από τον προκάτοχο, με το μεταξόνιό του να κερδίζει 59 mm (2.637 mm).
Δείχνει πιο γεροδεμένο σε στιλ κερδίζοντας σε μυώδη χαρακτηριστικά ώστε να το βλέπεις σπορτίφ, χωρίς όμως να ξεφεύγει από τα premium χωράφια. Κοινώς το σχήμα του είναι όσο εύπεπτο χρειάζεται για να ισορροπεί ακόμα και ανάμεσα σε αριστοκρατικότερες προτάσεις της αγοράς.
Παρά τις αυξημένες διαστάσεις το νέο Golf καταφέρνει να διατηρεί τα κιλά του κοντά στα 1.200 κιλά ύστερα από ψαγμένη δίαιτα που το ωφέλησε κατά 100+ λιγότερα κιλά. Αυξάνοντας την συνολική του ακαμψία, έχασε περίπου 40 κιλά από το αμάξωμα και περιφερειακά του μέρη, άλλα τόσα από τον κινητήρα και 26 κιλά από την μετάδοση. Επέστρεψε δηλαδή στα επίπεδα του Golf IV του 1997, χωρίς να κάνει εκπτώσεις σε τεχνολογία, ηλεκτρονικά και εξοπλισμό.
Τα συστήματα Multi Collision Brake (σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων) και PreCrash (προετοιμάζει τα συστήματα ασφαλείας μόλις διαγνώσει κίνδυνο ατυχήματος ), κάνουν την διαφορά σε σχέση με τον ανταγωνισμό, ενώ παραδοσιακές αξίες όπως το ESP με XDS (ηλεκτρονικό διαφορικό) και το Start & Stop συμπληρώνουν το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού ανέσεων, ασφαλείας και οικολογικού χαρακτήρα του νέου Golf.
Το γενναιόδωρο στιλ το διαπιστώνει κανείς και όταν εισβάλει στο εσωτερικό του όπου διακρίνει την προσεγμένη ποιότητα και αισθητική και το σεμνά διαφοροποιημένο στιλ που απέκτησε η σχεδίαση του ταμπλό με την κεντρική κονσόλα να στρέφει ελαφρώς προς το οπτικό πλάνο του οδηγού. Ο πίνακας οργάνων ακολουθεί την λογική της ουσίας και λιγότερο του εντυπωσιασμού με τις κύριες πληροφορίες να προσφέρονται αναλογικά, συνδυασμένες με ψηφιακές συμπληρωματικές. Στην κονσόλα πρωταγωνιστεί η 5άρα touch screen οθόνη από την οποία ο οδηγός χειρίζεται το ηχοσύστημα, το trip computer, την απενεργοποίηση του ASR (και όχι του ESP) και άλλων ρυθμίσεων και λειτουργιών που αφορούν το αυτοκίνητο. Εργονομικά τα καταφέρνει παραδοσιακά, ενώ και σε επίπεδο χώρων το νέο Golf δείχνει αρκετά γενναιόδωρο προς του επιβάτες του.
Παρά τη χαμηλότερη οροφή το ύψος δεν είναι σημείο που θα προβληματίσει ενήλικες άνω του 1,80 m ύψους. Οι τέσσερις επιβάτες θα ταξιδέψουν αρχοντικά και μόνο ο πέμπτος θα έχει λόγο να γκρινιάξει κυρίως για το ψηλό τούνελ που κλέβει χώρο από τα πόδια του. Στα υπέρ και τα 30 επιπλέον λίτρα του χώρου αποσκευών (συνολικά 380 λίτρα) που με αναδίπλωση της διαιρούμενης πλάτης προσφέρει 1.270 λίτρα αποθηκευτικού χώρου.

 

Στο γήπεδο του Golf

Η νέα γενιά TSI με κωδικό EA211 αντικαθιστά τον μέχρι πρότινος ΕΑ111 και οι διαφορές πέρα από τα 40 λιγότερα κιλά είναι αρκετές. Τοποθετείται με κλίση 12 μοιρών προς τα πίσω, το μπλοκ είναι αλουμινένιο, οι βαλβίδες διπλασιάστηκαν από 8 σε 16 και η κίνηση των εκκεντροφόρων γίνεται με ιμάντα. Βέβαια οι αλλαγές δεν σταματούν εδώ και περιλαμβάνουν μικρότερο υπερσυμπιεστή, πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή και διαφοροποιημένο intercooler.
Από τα πρώτα μέτρα ο μικρός, νέος και ελαφρύς TSI αφήνει γλυκιά γεύση, με την πολιτισμένη λειτουργία του και επιβεβαιώνει την δραστήρια διάθεση από την βάση των στροφών του. Αρπάζει σχεδόν από το ρελαντί και γραμμικά και ζωηρά προσφέρει την μεστή ροπή του ταυτόχρονα με ουσιαστική επιτάχυνση. Δεν αναζητά την κόκκινη περιοχή στο στροφόμετρο, άλλωστε οι 85 ίπποι είναι διαθέσιμοι στις 4.000rpm, και τα 160Nm ροπής που προσφέρονται από τις 1.400 έως τις 3.500rpm δηλώνουν την καλή περιοχή μέχρι τις 4.500rpm.
Οι απλωμένες σχέσεις στο εξαιρετικό σε αίσθηση 5άρι κιβώτιο, δεν σε αναγκάζουν να φορτώνεις στροφές για να κινηθείς σβέλτα και μπορείς να πραγματοποιείς τις αλλαγές σου με χαρακτηριστική ευκολία νωρίτερα από τις 3.000 rpm. Στην πόλη όλα λειτουργούν ρολόϊ, το Start & Stop εργάζεται ουσιαστικά και παραγωγικά, ενώ μπορείς να εκμεταλλεύεσαι την ροπή του κινητήρα και να κινείσαι σβέλτα και αγχολυτικά, χωρίς ταυτόχρονα να αφήνεις την κατανάλωση να ξεφύγει. Συνηθέστερη μέση κατανάλωση που απεικόνιζε ο υπολογιστής ταξιδίου κατά την διάρκεια της δοκιμής ήταν τα 7,2 lt/100 km χωρίς ιδιαίτερη προσοχή, ενώ με πιο εστιασμένη οδήγηση η κατανάλωση πέφτει εύκολα ένα λίτρο κάτω. Φυσικά αν βράζει το αίμα και ο δεξής αστράγαλος ψάχνει τις επιδόσεις, ο οδηγός θα δει συχνά το trip computer στα 11 λίτρα.   

Το νέο Golf με τον μικρό TSI αποδεικνύεται απολαυστικότερο σε ρεπρίζ παρά σε επιταχύνσεις από στάση και ο λόγος εστιάζεται κυρίως στην αναισθησία του κινητήρα για υψηλές στροφές. Παρόλα αυτά τα 11,9 sec για τα πρώτα 100km/h και τα 179km/h τελικής ταχύτητας είναι τιμές που επιβεβαιώνονται και είναι κολακευτικές ενώ αντίστοιχη είναι και η εικόνα του αυτοκινήτου από την αναβαθμισμένη συμπεριφορά του. Οι συνολικές βελτιώσεις έχουν αποβάλει την αποστειρωμένη αίσθηση και το μικρομεσαίο της VW δείχνει και είναι αρκετά επικοινωνιακότερο, συμπαγές και ακριβές σε σχέση με το άμεσο παρελθόν. Το Golf τώρα αντιμετωπίζει το συνεχές στροφιλίκι με πιο ανάλαφρο πάτημα και εντυπωσιάζει με την ευκολία που ακολουθεί τις εντολές του οδηγού. Το ηλεκτρονικό διαφορικό XDS ανακαλύπτει πρόσφυση εκεί που παλιότερα πρωταγωνιστούσε η υποστροφή και η ανάρτηση προσφέρει αποτελεσματική συμπεριφορά στις ανωμαλίες και μόνο στις συνεχές εγκάρσιες ο ημιάκαπτος πίσω θα δείξει τις αδυναμίες του.
Η κύλιση παραμένει σε υψηλό επίπεδο, όπως και η συμπεριφορά των φρένων που βάζουν το Golf σε θέση ισχύος απέναντι σε ανταγωνιστικές προτάσεις. Ουσιαστικά ξαναδείχνει τον δρόμο από την βασική του έκδοση με την συνολικά αναβαθμισμένη φιλοσοφία του.

Περισσότερα για το νεο VW Golf διάβασε εδώ



συμπέρασμα

Ήρθε στο timing που έπρεπε ώστε να ξεδιαλύνει κάθε αμφιβολία γύρω από το όνομα και την θέση του σε μια κατηγορία κτήμα του επί σειρά ετών. Η νέα γενιά Golf στοχεύει να κατακτήσει τις παγκόσμιες αγορές με το εμβληματικό του, σχεδόν απαράλλαχτο σχήμα καθορίζοντας εκ νέου τα όρια της μικρομεσαίας κατηγορίας. Μάλιστα δεν δείχνει να περιορίζεται σε mainstream αντιπάλους, αλλά καλοβλέπει και πιο premium επιλογές της κλάσης C, ως ανταγωνιστές. Το σεμιναριακά ασφαλές περιβάλλον που προσφέρει, η αναβάθμιση της συμπεριφοράς του και ο μικρός και ανανεωμένος 1.200άρης TSI είναι δείγματα ποιοτικής δουλειάς που στο σύνολο τους απαρτίζουν ένα αξιόλογο αυτοκίνητο. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που όλοι θέλουν να του μοιάσουν…

VW Golf VII OFFICIAL TEASER IN BERLIN

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
67
GOCAR Magazine #67

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...