Opel Astra OPC

Η κορυφαία έκδοση σε επίπεδο απόδοσης και δημιουργία αδρεναλίνης στη γκάμα του Astra

  • -
  • -
Ισχύς280 PS
Ροπή400 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,0 sec
Μέση κατανάλωση8,1 lt/100km
Εκπομπές CO2189 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Η νέα γενιά OPC Astra με 280 ίππους και σκληροπυρηνικό, σπορ ταμπεραμέντο.

Ένα περίπου χρόνο πριν η τρίθυρη GTC έκδοση της 5ης γενιάς Astra, έδινε το στίγμα της σχεδιαστικής έμπνευσης που θα ακολουθούσε το γρήγορο πιστόλι της Opel. Με στιλ που εύκολα θα το κατέτασε κανεις στα κουπέ, το τριθυρο μικρομεσαίο Opel κερδίζει τα βλέμματα με τον δυναμισμό που εκπέμπει και προδιαθέτει για γρήγορες στιγμές πίσω απο το τιμόνι του. Πόσο μαλιστα αυτό με τα διακριτικά OPC

 

Οπλίτης OPC

Στο μονοήμερο πέταγμα μέχρι την Φρανκφούρτη η πρώτη γεύση ήρθε πίσω από το τιμόνι του OPC, με την εντυπωσιακή εμφάνιση και τις ακόμα εντυπωσιακότερες προδιαγραφές. Ο σύγχρονος υπερτροφοδοτούμενος 2λιτρος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού αφήνει συναρπαστικές υποσχέσεις και οι 280 ίπποι και τα 400 Nm ροπής είναι ο θεωρητικός πρόλογος των εντυπώσεων. Το Astra OPC δεν είναι μόνο το ισχυρότερο Astra όλων των εποχών, αλλά και το ταχύτερο με τελική ταχύτητα 250 km/h και επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h σε 6’’. Οι μηχανικοί του Opel Performance Center εξέλιξαν ένα νέο, προηγμένο σύστημα εισαγωγής για να τροφοδοτείται όσο το δυνατόν περισσότερος αέρας στον υπερσυμπιεστή. Επιπλέον, το σύστημα εξαγωγής βελτιώθηκε με στόχο την καλύτερη ροή των καυσαερίων και κατ’επέκταση των επιδόσεων του κινητήρα, ενώ ο υπερσυμπιεστής βελτιώθηκε για να λειτουργεί υπό ακόμα υψηλότερη πίεση υπερπλήρωσης και ανάλογα αυξήθηκε και η αντοχή του με χρήση νέων υλικών.  Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητηρας έχει κερδίσει 20 επιπλέον ίππους στο λίτρο, με την ειδική ισχύ να βρίσκεται στο εντυπωσιακό νούμερο των 140 hp. Οι 40 παραπάνω ίπποι στο σύνολο σε σχέση με το προγενέστερο OPC συνοδεύονται και με εξίσου θετικό αποτέλεσμα όσον αφορά στην μείωση κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων (κατά 12% και 14% αντίστοιχα, σύμφωνα με τον κατασκευαστή- τα 9,2 l/100 km έγιναν 8,1 και 221 gr/km έγιναν 189.

 

Astra GTC σε εκτέλεση OPC

Το OPC «χτίζεται» στο αποκλειστικά τρίθυρο μυώδες αμάξωμα του GTC και αποκτά πιο σπορ χαρακτήρα απο τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, τις  πλαϊνές ποδιές και την αεροδυναμική πτέρυγα οροφής και δύο πλήρως ενσωματωμένες, τραπεζοειδείς απολήξεις εξαγωγής. Εκτός από τις στάνταρ ζάντες αλουμινίου 19”, προαιρετικά διατίθενται ζάντες 20” από σφυρήλατο αλουμίνιο  για όσους επιθυμούν να χαρίσουν στο Astra OPC ακόμα πιο τολμηρή εμφάνιση. Εντυπωσιακό είναι και το εσωτερικό του αυτοκινήτου, όπου διατηρείται η κεντρική σχεδιαστική ιδέα με τις ανάλογες σπορ προσθήκες. Τα λογοτυπα OPC υπάρχουν για να μας θυμίζουν τι οδηγούμε, ενώ τα ποιοτικά υλικά δημιουργούν μία σπορ, premium ατμόσφαιρα. Τα πανάλαφρα και πιστοποιημένα μονοκόματα μπάκετ( απο τους ανεξάρτητους ειδικούς πλάτης του AGR), με τα πνευματικά ρυθμιζόμενα πλευρικά μαξιλάρια και με τις 18 διαφορετικές ρυθμίσεις στήριξης της μέσης, των μηρών και των πλευρών, είναι πρόθυμα να αγκαλιάσουν κάθε σωματότυπο, ενώ προσθέτουν πόντους στο racing περιβάλλον του σαλονιού. Φυσικά το ζουμί της υπόθεσης βρίσκεται βαθύτερα όπου έγιναν οι ανάλογες προσθήκες και επεμβάσεις στο πλαίσιο σύμφωνα με τα πρότυπα OPC, βελτιώνοντας συνολικά την ανάρτηση(αμορτισέρ, ελατήρια και σαϊλεντμπλόκ). Εκτός των άλλων, στο OPC συναντά κανείς τα γόνατα υψηλών επιδόσεων (HiPerStruts) στην εμπρός ανάρτηση, το σύστημα FlexRide, φρένα με τετραπίστονες Brembo και ένα μηχανικό πολύδισκο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για να μπαίνει η δύναμη στο οδόστρωμα. Και βέβαια παράλληλα προσφέρεται και το εξελιγμένο ESP που προσφέρει τρία διαφορετικά προγράμματα. Στην πράξη το βαρύ πυροβολικό της Opel με την σφραγίδα OPC απλά αντιμετωπίζει με μεγαλοπρέπεια τις σπορ απαιτήσεις. Στιβαρό σαν βράχος, πρόθυμο να στείλει το ταχύμετρο στην τελική του ακόμα και όταν ο δρόμος ανηφορίζει και προσαρμοστικό στις συνθήκες γεμίζει με αυτοπεποίθηση τον οδηγό του. Το μπροστινό συστημα υπακούει πιστα τις εντολές, προσφέρει αμεσότητα και πληροφορία και δεν δυσκολεύεται να μετουσιώσει την πληθωρική ροπή σε πρόσφυση. Οι στροφές είναι μια διαδικασία που απολαμβάνει το OPC και φυσικά θέλει συμμέτοχο στην απόλαυση και τον οδηγό του. Με λίγα λόγια, εκτοξεύει επιδόσεις και αισθήσεις και είναι έτοιμο να αναλάβει τις ευθύνες του στην σπορ γειτονιά των γρήγορων hatchback.

συμπέρασμα

Πληθωρικό απο την φύση του, το Astra OPC καταφέρνει να γοητεύσει του εραστές τις οδήγησης με τον δυναμισμό της εμφάνισης, την κτηνώδη ροπή και την γεναιόδορη απόδοση. Το ευτύχημα είναι ότι καταφέρνει να εντυπωσιάσει όχι μόνο σε δύναμη αλλά και σε ουσία, δείχνοντας ότι το πλούσιο τεχνολογικό πακέτο έπιασε τόπο.

2013 Opel Astra OPC

2012 Opel Astra OPC Commercial

Opel Astra 2012

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
86
GOCAR Magazine #86

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...