Chevrolet Aveo 1.3D

O μπαλαντέρ 1300άρης turbodiesel σε νέες περιπέτειες

  • -
  • -
με μια ματιά
Η πετρελαιοκίνητη έκδοση των 1,3 λίτρων της νέας γενιάς Aveo δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Ας είναι καλά o turbo diesel της Fiat...

Μετά την αισθητική αναβάθμιση του Aveo που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά πριν από έναν ακριβώς χρόνο στην έκθεση του Παρισιού, σειρά είχε η προσθήκη στη γκάμα του γνώριμου 1300άρη diesel της Fiat ο οποίος στον όμιλο της GM συνεχίζει να κάνει σπουδαία καριέρα σε Corsa και Astra. Με δύο εκδόσεις απόδοσης 75 και 95 ίππων, πλέον θα συνεχίσει να προσφέρει τις υπηρεσίες του και στο supermini της Chevrolet.

κινητήρας από GM

Ο δεκαεξαβάλβιδος turbo diesel χρησιμοποιεί σύστημα πολλαπλού ψεκασμού καυσίμου common rail και υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας. Εντός του ομίλου της GM τοποθετήθηκε αρχικά στα μοντέλα της Opel και αποδίδει ανάλογα τη ρύθμιση 75 ή 95 ίππους.  Χάρη στο σύστημα ανακύκλωσης των καυσαερίων (EGR) και το φίλτρο μικροσωματιδίων (DPF), πληροί τις προδιαγραφές ρύπων του Euro5.

γλυκά
  • Κατανάλωση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ρεπρίζ
  • Σχεδίαση εξωτερικού
  • Χώροι καμπίνας

Ο κινητήρας των 1,3 λίτρων είναι ο πιο οικονομικός στην κατηγορία του και ο πρώτος κινητήρας diesel που χρησιμοποιείται σε μικρό αυτοκίνητο της Chevrolet. Ο μικρός των 75 ίππων διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ ο ισχυρότερος των 95 ίππων θα συνδυάζεται με χειροκίνητο 5άρι ή 6άρι κιβώριο. Και οι τρεις εκδοχές του diesel διαθέτουν σύστημα Start/Stop και πληρούν τις απαιτήσεις του Euro5 αφού διαθέτουν οξειδωτικό καταλύτη και φίλτρο μικροσωματιδίων.

Το συγκεκριμένο μοτέρ των 1.248 κ.εκ. διαθέτει μπλοκ από χυτοσίδηρο, με αλουμινένια δεκαεξαβάλβιδη κεφαλή και σύστημα ψεκασμού τύπου common rail. Η πίεση ψεκασμού στον μικρό των 75 ίππων είναι 1400bar, ενώ στον 95άρη το πετρέλαιο ψεκάζεται στο θάλαμο με πίεση 1600bar για καλύτερης ποιότητας καύση.

Ο 75άρης έχει ροπή 190Nm που είναι διαθέσιμη από τις 1750 έως τις 2500rpm. Οι επιδόσεις που χαρίζει δεν είναι και οι καλύτερες σε ότι αφορά το 0-100km/h και την τελική, καθώς τα 14,2 δευτερόλεπτα και τα 163km/h θεωρούνται μέτρια νούμερα, όμως οι ικανοποιητικές ρεπρίζ λόγω της υψηλής ροπής θα αποζημιώσουν στην καθημερινή χρήση. Από πλευράς κατανάλωσης τα 3,8 λίτρα/100km σε μικτό κύκλο αντιστοιχούν σε 99gr/km CO2, οπότε εκτός των άλλων το Aveo 1.3D δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.

Ο ισχυρότερος 95άρης αποτελεί την πιο ολοκληρωμένη λύση αφού οι επιδόσεις του είναι συνολικά καλύτερες και από πλευράς κατανάλωσης είναι πιο οικονομικός. Μπορεί να έχει την ίδια μέγιστη ροπή όμως η τελική της έκδοσης 1.3D ECO με το 5τάχυτο κιβώτιο είναι 174km/h και χρειάζεται 11,7 δευτ. για τα πρώτα 100km/h. Με 95gr/km εκπομπές CO2 και μέση κατανάλωση 3,6lt/100km είναι από τις πιο οικονομικές προτάσεις της αγοράς. Η δεύτερη έκδοση του 95άρη με το εξάρι κιβώτιο έχει πιο πυκνή κλιμάκωση στο κιβώτιο και διαφοροποιημένα τα χαρακτηριστικά απόδοσης καθώς η μέγιστη ροπή είναι 210Nm που αποδίδεται από τις 1750 έως τις 2500rpm, όμως οι ρύποι που εκπέμπει είναι λίγο υψηλότεροι (108gr/km CO2).

On the road

Με αφορμή την εκδήλωση για τα 100 χρόνια από την ίδρυση της Chevrolet που πραγματοποιήθηκε στη γενέτειρα πόλη του Luis Chevrolet στην Ελβετία, οδηγήσαμε την έκδοση 1.3D Eco των 95 ίππων με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Ο diesel χαρίζει μια ιδιαίτερη ομοιογένεια στον τρόπο με τον οποίο επιταχύνει το Aveo τόσο εντός πόλης στο συχνό σταμάτα – ξεκίνα, όσο και εκτός των τειχών, σε ανηφορικό δρόμο με απαιτητικές στροφές. Το σύστημα Start/Stop λειτουργεί υποδειγματικά σε κάθε προσωρινή ακινητοποίηση και ίσως η μόνη παρατήρηση να αφορά την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο όπου φαίνεται η απουσία μιας 6ης σχέσης ώστε να ρίξει τις στροφές του κινητήρα σε εύρος που παράγει λιγότερο θόρυβο. Μη φανταστείτε ότι ο 1.3 είναι θορυβώδης, κάθε άλλο μάλιστα, απλά είναι το μόνο αξιοσημείωτο στην καθ’ όλα πολιτισμένη λειτουργία του. Κατά τα λοιπά, η οδική συμπεριφορά του Aveo δεν διαφέρει από αυτή του προκατόχου καθώς στην πρόσφατη αισθητική ανανέωση δεν άλλαξε κάτι στα μηχανικά μέρη αλλά προστέθηκε στο βασικό εξοπλισμό το σύστημα ESP και το hill hold για εκκίνηση στις ανωφέρειες.

Οι diesel εκδόσεις αναμένονται στην Ελλάδα το Δεκέμβριο και θα κοστίζουν περίπου 1700 ευρώ ακριβότερα από τις αντίστοιχες εκδόσεις εξοπλισμού του 5θυρου των 1,4 λίτρων. Σημειώστε επίσης ότι το Aveo Sedan που θα εισαχθεί στην Ελλάδα θα είναι αποκλειστικά με κινητήρα diesel.

 

ξυνά
  • Κλίσεις στις στροφές
  • Επιδόσεις (75 ίππους)
  • Θόρυβος στις υψηλές στροφές
VIDEOS

Chevrolet Aveo 5d & Sedan

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...