Οδηγούμε το νέο Nissan Leaf

Ο πρωτοπόρος της ηλεκτροκίνησης επιστρέφει, στο σωστό κομμάτι της αγοράς αυτή τη φορά.

  • -
  • -

Το νέο Nissan Leaf αλλάζει κατηγορία, τεχνολογία και φιλοσοφία. Με αυτονομία ως 604 km, ταχυφόρτιση DC ως 150 kW, infotainment με ενσωματωμένες υπηρεσίες Google, προηγμένη τεχνολογία ασφάλειας Nissan ProPILOT και κυρίως ένα αμάξωμα πάνω στο ισχυρότερο ρεύμα της ευρωπαϊκής αγοράς, αυτό των compact SUV. Αν εντοπίζεται ομοιότητες με το Ariya στο βασικό περίγραμμα και στις αναλογίες του αμαξώματος, είναι γιατί μοιράζονται την πλατφόρμα CMF, αλλά οι διαστάσεις του Leaf είναι μικρότερες. Με μήκος 4.350 mm είναι πιο μικρό από τα 4,6 μέτρα του Ariya,αλλά κατατάσσεται στα μεγάλα B-SUV. Έχουν μεταφέρει στο εμπρός μέρος ο,τιδήποτε αφορά το σύστημα κίνησης και τον έλεγχο της θερμότητας της μπαταρίας, απελευθερώνοντας όλο το χώρο εντός του μεταξονίου των 2.690 mm (από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας) προς όφελος της ευρυχωρίας της καμπίνας.

Το αποτέλεσμα είναι παραπάνω από ικανοποιητικό, με πέντε ενήλικες να βολεύονται άνετα καθώς όχι μόνο έχουν στη διάθεσή τους 8 επιπλέον εκατοστά χώρου για τα πόδια αλλά και 5 για τους ώμους. Άνεση απολαμβάνουν και στον αέρα για το κεφάλι, αφού η γυάλινη πανοραμική οροφή δεν χρειάζεται κουρτίνα για τη σκίαση. Με την εφαρμογή ηλεκτρικού ρεύματος το ειδικό κρύσταλλο έχει την ιδιότητα να θαμπώνει για να προσφέρει σκίαση στην καμπίνα κρατώντας μακριά την ηλιακή ακτινοβολία. Το έχουμε ξαναδεί σε άλλα αυτοκίνητα, αυτό που το κάνει ενδιαφέρον στην περίπτωση της Nissan είναι ότι εφαρμόζεται τμηματικά σε λωρίδες, ξεκινώντας από εμπρός ή από πίσω, σαν κανονική κουρτίνα.

Το εντελώς επίπεδο πάτωμα επιτρέπει την εσωτερική διαρρύθμιση χωρίς κονσόλα που να συνδέεται με το ταμπλό, όπως στο Ariya. Επιτρέποντας το εύκολο πέρασμα μεταξύ των δύο εμπρός καθισμάτων (μπορεί να χρειαστεί αν παρκάρετε κάπου που δεν υπάρχει χώρος να ανοίξει η πόρτα του οδηγού). Αλλά κυρίως, αυξάνοντας την αίσθηση ευρυχωρίας. Η εσωτερική σχεδίαση κυριαρχείται από τις δύο οθόνες 14,3 ιντσών, για τον πίνακα οργάνων και το Infotainment. Ο χειρισμός τους είναι εύκολος, αλλά για τα βασικά υπάρχουν και τέσσερα φυσικά πλήκτρα. Όχι για τις τελικές επιμέρους ρυθμίσεις, αλλά για τη γρήγορη μετάβαση στο αντίστοιχο μενού.

Έμφαση στην high-tech διάσταση δίνουν λειτουργίες όπως το 3D 8-point Around View Monitor για το παρκάρισμα και το Real Time Road Visualization κατά την οδήγηση (απεικόνιση σε πραγματικό χρόνο στην κεντρική οθόνη του περιβάλλοντος και της κυκλοφορίας γύρω από το αυτοκίνητο). Όπως σε όλα τα σύγχρονα ηλεκτρικά της μοντέλα, εννοείται πως η Nissan εξοπλίζει και το Leaf με built in Google services, διευκολύνοντας το χρήστη να «ζει» στο ίδιο οικοσύστημα ψηφιακών υπηρεσιών είτε τις χειρίζεται από το κινητό, είτε στην οθόνη του αυτοκινήτου.  

Ηλεκτροκίνηση για την πραγματική ζωή

Το Leaf διατίθεται με δύο εκδόσεις σε ό,τι έχει να κάνει με το σύστημα κίνησης. Η βασική περιλαμβάνει μπαταρία 52 kWh η οποία δίνει αυτονομία 436 km. Με ισχύ φόρτισης σε DC ως 105 kW, ο ανεφοδιασμός 10-80% που επιτρέπει ως 277 km οδήγησης διαρκεί 30 λεπτά. Σε 11άρι φορτιστή AC, φορτίζει πλήρως σε 6 ώρες. Με τη μεγάλη μπαταρία των 75 kW, η αυτονομία εκτοξεύεται στα 604 km. Η φόρτιση 10-80% διαρκεί επίσης 30 λεπτά, καθώς εδώ η ισχύς φόρτισης που μπορεί να δεχτεί η μπαταρία φτάνει τα 150 kW, ενώ η αυτονομία που κερδίζεις σε αυτό το διάστημα είναι 417 km. Για την πλήρη φόρτιση στο σπίτι θα χρειαστεί να μείνει παρκαρισμένο μία ώρα επιπλέον… Στόχος της Nissan είναι να ενθαρρύνει νέες οικογένειες να κάνουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση ακόμη και για το κύριο αυτοκίνητό τους. Και με την αυτονομία που δίνει η μεγάλη μπαταρία έχει ένα ισχυρό επιχείρημα, αν μη τι άλλο. Οι λειτουργίες V2L & V2G, φόρτιση εξωτερικών συσκευών ή επιστροφή ενέργειας στο δίκτυο, αποτελούν επιπλέον διευκόλυνση σε διάφορες δραστηριότητες της ζωής με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, και συνιστούν πιο υπεύθυνη κοινωνικά και περιβαλλοντικά χρήση.

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Nissan Micra

Αρμονία

Το Leaf διατίθεται σε δύο επίπεδα απόδοσης, με 174 ίππους και 345 Nm ροπή, που κάνει 0-100 km/h σε 8,6”, και στην ισχυρότερη έκδοση των 218 ίππων με 355 Nm ροπή που οδηγούμε. Η επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,6”, ένα δευτερόλεπτο κάτω σε σχέση με τη μικρή έκδοση, είναι ενδεικτική της επιπλέον δύναμης για ακαριαία προσπεράσματα. Αν έπρεπε με μία μόνο λέξη να περιγράψει κανείς την οδηγική εμπειρία στο τιμόνι του νέου Leaf, θα ήταν η αρμονία. Ο οδηγός ακούει να του ψιθυρίζουν τις οδηγίες της πλοήγησης στο αυτί του, χωρίς να ενοχλεί τους επιβάτες. Από το ηχείο στο προσκέφαλο του καθίσματός του, χάρη στο ειδικά εξελιγμένο ηχοσύστημα Bose Personal Plus. Σε συνθήκες πυκνής κίνησης, λεωφόρων ή αυτοκινητοδρόμου, το ProPILOT Assist με Navi-link επιβραδύνει πριν τις στροφές και προσαρμόζει την ταχύτητα στα όρια ταχύτητας, ενώ το Intelligent Distance Control, χρησιμοποιεί την ανάκτηση ενέργειας για να διατηρεί μια ασφαλή απόσταση από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα.

Η προσεγμένη αεροδυναμική σχεδίαση με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,25 δεν έχει θετικό αντίκτυπο μόνο στην αυτονομία αλλά και στον αεροδυναμικό θόρυβο, σε συνδυασμό βέβαια με την καλή ηχομόνωση. Η κύλιση είναι αθόρυβη και η απόσβεση της ανάρτησης φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες χωρίς να περνά στην καμπίνα αναταράξεις ή ενοχλητικούς ήχους, συμβάλλοντας σε μια αίσθηση ηρεμίας και ποιότητας που αντιστοιχεί σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Το τιμόνι είναι ελαφρύ αλλά γρήγορο και η απόκριση στο γκάζι άμεση αλλά ήπια, συνδυασμός που κάνει το αυτοκίνητο ευχάριστο και ευκολοδήγητο. Στο πρόγραμμα Dynamic, η σπιρτάδα που αποκτά το γκάζι και η λίγη επιπλέον αντίσταση στο τιμόνι δεν αλλάζουν τη συνολική αίσθηση. Η άνεση και η ευκολία στην οδήγηση παραμένουν οι προτεραιότητες. Στην πίεση, το Leaf αντιδρά με λίγη και πολύ εύκολα ελεγχόμενη υποστροφή που έρχεται αφού η ελαφριά κλίση σε έχει προειδοποιήσει. Δεν εμπνέει για επιθετική οδήγηση, αλλά σε κάθε περίπτωση παραμένει συγκροτημένο και ασφαλές.

Ολική επαναφορά

Η Nissan υπήρξε πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση με το Leaf. Δεν ήταν το πρώτο ever ηλεκτρικό μοντέλο, αλλά μιλώντας για ένα αυτοκίνητο μαζικού χαρακτήρα (παραγωγή και διάθεση) είχε ξεκινήσει με τόλμη ό,τι οι άλλοι κατασκευαστές τo 2009-2010 θεωρούσαν ότι δεν είναι ακόμη η ώρα να ασχοληθούν σοβαρά. Παρόλα αυτά, σήμερα η μάρκα μοιάζει κάπου χαμένη με την ηλεκτροκίνηση, έχοντας στην αγορά μόνο το Ariya, το οποίο στην Ελλάδα υπάρχει και δεν υπάρχει, εμπορικά. Και το Leaf το οποίο αφέθηκε να γεράσει τεχνολογικά, από άποψη αυτονομίας και ταχύτητας φόρτισης. Ακόμη και ως τυπολογία αμαξώματος. Λοιπόν, σήμερα το νέο Leaf έρχεται να διορθώσει τα πράγματα και να ξαναβάλει τη Nissan στο παιχνίδι, στοχεύοντας ψηλά.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...