Τα νέα SUV της Omoda&Jaecoo που έρχονται Ελλάδα – Τα οδηγήσαμε στην Κίνα
Μέσα στο 2025, Omoda και Jaecoo θα φέρουν στη χώρα μας δύο νέα SUV. Ταξιδέψαμε ως την Κίνα και πήραμε μια γεύση από τα αυτοκίνητα. Δείτε σε ποια κατηγορία ανήκουν και τις προδιαγραφές τους.
- -
- -

Πρόσφατα, το GOCAR είχε την ευκαιρία να βρεθεί στην Κίνα, να παρευρεθεί στην λαμπερή έκθεση της Σαγκάης και να επισκεφθεί την έδρα της Omoda&Jaecoo στην πόλη Wuhu, μια σχετικά άγνωστη στο ευρύ κοινό περιοχή, η οποία ωστόσο έχει μακρά ιστορία και αποτελεί το «στρατηγείο» του ομίλου Chery.
Στη Wuhu λοιπόν - μια μικρή για τα δεδομένα της Κίνας, πόλη 3,5 εκατ. κατοίκων – πήραμε μια γεύση από το Omoda 7 με το Super Hybrid System και το Jaecoo 5. Αμφότερα ανήκουν στα SUV και έρχονται να εμπλουτίσουν τη σειρά των μοντέλων στην ελληνική αγορά.
Δείτε ακόμη: To GOCAR στην Έκθεση της Σανγκάης! [video]
Τα δύο οχήματα τα οδηγήσαμε σε ελεγχόμενο περιβάλλον σε μια ειδικά τροποποιημένη πίστα. Ο χρόνος που είχαμε στη διάθεσή μας για το test drive ήταν ελάχιστος, ωστόσο, μπορέσαμε να βγάλουμε ορισμένα συμπεράσματα.
Omoda 7 SHS - Αυτονομία 1.200 km
Το Omoda 7 είναι ένα ολοκαίνουριο μοντέλο το οποίο ανήκει στα C-SUV και διακρίνεται για τη δυναμική σχεδίαση και τα πολυτελή χαρακτηριστικά. Το αυτοκίνητο παρέχει υψηλού επιπέδου ανέσεις στο εσωτερικό, φιλοξενώντας με περίσσια άνεση 4 επιβάτες άνω του μετρίου αναστήματος.
Το 7άρι ξεχωρίζει από την πρώτη ματιά, έχει αεροδυναμικό design και μια ιδιαίτερη μάσκα. Το μήκος του ανέρχεται στα 4,66m, το πλάτος αγγίζει το 1,87m και το ύψος το 1,67m. Στο εσωτερικό, τη διαφορά κάνει η κεντρική οθόνη 15,6 ιντσών, η οποία μπορεί να μετακινηθεί κατά μήκος του ταμπλό, ώστε και ο συνοδηγός να έχει πρόσβαση στο περιεχόμενό της. Το ηχοσύστημα «12+2 ηχείων» υπόσχεται ήχο επιπέδου συναυλιακού χώρου, ενώ έχει προστεθεί και σύστημα ενεργής ακύρωσης θορύβου για ακόμη πιο απολαυστικές διαδρομές.
Για την κίνηση φροντίζει το Super Hybrid System του ομίλου, το ίδιο με αυτό του Jaecoo 7 SHS, το οποίο ήδη διατίθεται στην ελληνική αγορά. Το SHS αποτελείται από έναν 1.500άρη κινητήρα turbo κι ένα ηλεκτρικό μοτέρ, με τη συνολική ισχύ να ξεπερνά τους 340 ίππους και τη ροπή να ανέρχεται στα 525 Nm. Με φορτισμένη τη μπαταρία των 18,3 kWh, το Omoda 7 μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για 90 km. Βέβαια, το μεγάλο προσόν του SUV είναι η συνολική αυτονομία, ξεπερνώντας τα 1.200 km, σημειώνοντας παράλληλα μέση κατανάλωση κάτω από 1 lt στα 100 km.
Διαβάστε επίσης: Το GOGAR στην Κίνα – Αυτό είναι το νέο Omoda 3, το νεανικό B-SUV
Στην πράξη, το κινεζικό αυτοκίνητο επιδεικνύει εξαιρετική ποιότητα κύλισης, η ηχομόνωση είναι αξιοθαύμαστη και η ανάρτηση απορροφά υποδειγματικά κάθε ανωμαλία. Η συμπεριφορά του στις απότομες εναλλαγές πορείας είναι αντίστοιχη των ευρωπαϊκών προτάσεων, με τους Κινέζους να αποδεικνύουν τα άλματα προόδου που έχουν κάνει σε κάθε τομέα. Όσο για το λανσάρισμα στην ελληνική αγορά, το αναμένουμε το φθινόπωρο του 2025.
Jaecoo 5 - Φτιαγμένο για την Ευρώπη
To Jaecoo 5 από την πλευρά του, παρότι μικρότερο σε διαστάσεις, έχει πιο επιβλητική εμφάνιση χάρη στο τετραγωνισμένο σχήμα του αμαξώματος και την εντυπωσιακή μάσκα με τις κάθετες γρίλιες. Η αισθητική του παραπέμπει στα πιο «καθαρόαιμα» SUV, θυμίζοντας ευρωπαϊκών προδιαγραφών μοντέλα.
Με μήκος 4.38m, πλάτος 1.86m και ύψος 1.65m, τοποθετείται στην πιο ανταγωνιστική κατηγορία της αγοράς, αυτή των B-SUV και το αναμένουμε τους αμέσως επόμενους μήνες στη χώρα μας. Θα προσφέρεται τόσο με θερμικό σύνολο, όσο και ως αμιγώς ηλεκτρικό, καλύπτοντας πλήρως τις ανάγκες των αγοραστών.
Η σχεδιαστική προσέγγιση που έχουν ακολουθήσει οι Κινέζοι στο εσωτερικό είναι πιο λιτή, με τις επενδύσεις να καλύπτονται από πολύ καλά υλικά και τη συναρμογή να δείχνει εξαιρετική. Στο σαλόνι δεσπόζει η κάθετη οθόνη των 1,32 ιντσών, μέσω της οποίας χειρίζεσαι τα πάντα. Στον τομέα της συνδεσιμότητας και της ψυχαγωγίας έχουν δώσει πολύ μεγάλη σημασία, εμπλουτίζοντας το σύστημα πολυμέσων με πληθώρα εφαρμογών.
Η πανοραμική οροφή προσδίδει έναν αέρα πολυτέλειας στο αυτοκίνητο, με τον χώρο αποσκευών να κρίνεται άκρως ικανοποιητικός, έχοντας όγκο 442 lt στη θερμική έκδοση και 400 lt στην ηλεκτρική.
Από πλευράς συνόλων, η βενζινοκίνητη έκδοση φέρει τον 1.600 cc των 147 ίππων και 275 Nm ροπής με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο DCT7. Η ηλεκτρική εκδοχή από την άλλη, τροφοδοτείται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ 204 ίππων και μπαταρία 60.9 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία 400 km. Προφανώς και οι επιδόσεις είναι ανώτερες στο EV, όπως και η ποιότητα κύλισης, με το βενζινοκίνητο να αποδεικνύεται, ειδικά σε συνθήκες πίεσης, αρκετά πιο θορυβώδες.
Το Jaecoo 5 έχει δημιουργηθεί ξεκάθαρα με βάση τις προτιμήσεις και τις ανάγκες των ευρωπαίων πελατών, όντας ένα πολύ ενδιαφέρον compact SUV. Αναμένουμε με ενδιαφέρον την εμπορική πολιτική που θα ακολουθήσει η εταιρεία O&J Automotive Hellas, όταν το όχημα λανσαριστεί στη χώρα μας.