Οδηγούμε το νέο Citroen C3 – Η τέχνη της μοναδικότητας

Ξεχάστε το C3 ως supermini. Στη νέα γενιά του ανήκει στα crossover, με τη Citroen να δημιουργεί ένα από τα πιο ξεχωριστά μικρά αυτοκίνητα και όπως διατείνεται, από τα πιο προσιτά.

  • -
  • -

Στην αγορά η επιτυχία από την αποτυχία ισορροπεί πάντοτε σε μια λεπτή γραμμή. Μια κίνηση στρατηγικής είναι ικανή να φέρει τα πάνω-κάτω και το αντίστροφο. Ειδικά στον χώρο του αυτοκινήτου, οι εταιρείες σπάνια ρισκάρουν. Προτιμούν να πατούν πάνω στις νόρμες, να μην χαλούν τη συνταγή της επιτυχίας, ώστε να απολαμβάνουν όσο το δυνατόν περισσότερο τις δάφνες των πωλήσεων.

c3

Η Citroen με το C3, το μοντέλο με τα 6 εκατομμύρια πωλήσεις, επέλεξε να ακολουθήσει έναν τελείως διαφορετικό δρόμο. Το άλλαξε ριζικά, το μετέτρεψε ουσιαστικά από supermini σε ένα αστικών προδιαγραφών crossover, έχοντας έναν και μόνο στόχο: Να χτυπήσει την κορυφή! Για να το πετύχει αυτό, θα προσφέρει στο απαιτητικό ευρωπαϊκό κοινό την καλύτερη πρόταση της αγοράς στην καλύτερη σχέση αξίας/τιμής.

Ο βασιλιάς πέθανε, ζήτω ο βασιλιάς

Αν μπορούσε κάποιος να υιοθετήσει την τέχνη της μοναδικότητας στον χώρο των τεσσάρων τροχών, αυτοί είναι ο Γάλλοι. Σε έναν κόσμο με συνεχείς αλλαγές, η ικανότητά τους στο να προσαρμόζονται στις υπάρχουσες συνθήκες και να αντιμετωπίζουν την αβεβαιότητα με ευελιξία και δημιουργικότητα, είναι σεμιναριακού επιπέδου.

Τρανό παράδειγμα το C3. Παρότι έχουν στα χέρια τους ένα αυτοκίνητο – την τρίτη γενιά του C3 - που ξεπουλάει κυριολεκτικά, επέλεξαν να του αλλάξουν άρδην την εικόνα, να το μεταμορφώσουν σε crossover και να το διαθέσουν στην Ευρώπη έως ένα αντισυμβατικό όχημα.

c3

Η τέταρτη γενιά του C3 βασίζεται σε έναν βαθμό στο πρωτότυπο Oli. Με την πρώτη ματιά δείχνει μεγαλύτερο σε όγκο, αλλά σε σχέση με το τωρινό είναι μόλις 19 mm μακρύτερο, 6 mm φαρδύτερο και 10 mm ψηλότερο, αγγίζοντας σε μήκος στα 4.015 mm, σε πλάτος τα 1.755 mm και σε ύψος τα ύψος 1.577 mm. Η απόσταση από το έδαφος στη βενζινοκίνητη έκδοση ανέρχεται στα 197 mm και στην ηλεκτρική τα 163 mm, στοιχείο που αναδεικνύει τα crossover χαρακτηριστικά του.

c3

Το νέο σήμα της Citroen κυριαρχεί στη μάσκα και στο πίσω μέρος, κάνοντας τη διαφορά τόσο με τη σχεδίαση όσο και με τις διαστάσεις του. Τα ιδιαίτερα φώτα και η οριζόντια γρίλια σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα αναδεικνύουν τη διαφορετικότητα του μοντέλου, με τις έντονες γωνίες και το τετραγωνισμένο σχήμα του αμαξώματος να προσδίδουν επιπλέον δυναμισμό.

Απλό, πρακτικό και ευρύχωρο

Στο εσωτερικό κυριαρχεί ο μινιμαλισμός. Η Citroen έχει εξαλείψει την όποια πολυπλοκότητα, με το νέο C3 να έχει κατά 30% λιγότερα εξαρτήματα στην καμπίνα σε σχέση από το απερχόμενο μοντέλο. Πρακτικά, οι Γάλλοι σχεδίασαν έτσι το αυτοκίνητο ώστε να παρέχει στους πελάτες μόνον όσα έχει ανάγκη. Τα πάντα μέσα στο σαλόνι είναι τοποθετημένα με απλότητα. Δεν υπάρχει τίποτα υπερβολικό, τίποτα περίπλοκο. Το νέο μικρού διαμέτρου τιμόνι με το εντυπωσιακό σήμα ενσωματώνει τις βασικές λειτουργίες, εμπρός η κλασική οθόνη απουσιάζει και τη θέση της έχει λάβει ένας λεπτός ψηφιακός πίνακας οργάνων τύπου head up display, ενώ στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μια οθόνη αφής που στην δεύτερη και πλουσιότερη έκδοση έχει διαγώνιο 10,25 ίντσες.

c3

Οι επιφάνειες του ταμπλό καλύπτονται από εκλεπτυσμένα υφάσματα, με τα καθίσματα Citroën Advanced Comfort - έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για το νέο C3 - να χρησιμοποιούν πρόσθετο αφρώδες υλικό για επιπλέον άνεση. Το πλήθος χρήσιμων και έξυπνων αποθηκευτικών χώρων, στα πάνελ των θυρών, την κεντρική κονσόλα, και κάτω από το μεσαίο υποβραχιόνιο, εκτιμώνται ιδιαίτερα, με το πορτμπαγκάζ να έχει χωρητικότητα 310 lt.

c3

Στα πίσω καθίσματα φιλοξενούνται χωρίς κανένα πρόβλημα 2 ενήλικες, με το γαλλικό crossover να είναι περισσότερο ευρύχωρο σε κάθε του εσωτερική διάσταση, έχοντας μάλιστα και την κορυφαία τιμή της κατηγορίας για τα γόνατα των πίσω επιβατών.

c3

Όσον αφορά στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, ενσωματώνει από το ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, έως προειδοποίηση εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, προειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού, αναγνώριση ορίων ταχύτητας, έξυπνη λειτουργία προβολέων και πίσω αισθητήρες στάθμευσης με κάμερα.

Οι κινητήρες του νέου C3

Το αυτοκίνητο θα λανσαριστεί σε πρώτη φάση με τον τρικύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης 1.2 PureTech με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και απόδοση 100 ίππους και 205 Nm ροπής. Κατά μέσο όρο καταναλώνει 5,6 lt στα 100 km και οι εκπομπές ρύπων είναι στα 126 gr/km.

c3

Μαζί με τον 100άρη βενζίνης θα ξεκινήσει και η εμπορική πορεία του αμιγώς ηλεκτρικού ë-C3 με μπαταρία χωρητικότητας 44 kWh, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία 320 km. Τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 113 ίππων στον εμπρός άξονα που επιτρέπει στο γαλλικό μοντέλο να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 km/h σε περίπου 11 sec, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 135 km/h.

H επαναφόρτιση της μπαταρίας από το 20% μέχρι το 80% πραγματοποιείται σε μόλις 26 λεπτά. Για την καθημερινότητα, η ενσωμάτωση φορτιστή που μπορεί να δεχτεί μέχρι και 11 kW ισχύ (σε αντίθεση με τη συνήθη επιλογή που είναι τα 7,4 kW), σημαίνει ότι η φόρτιση γίνεται ταχύτερα.

c3

Από τις αρχές του 2025, η γκάμα του C3 θα εμπλουτιστεί με τη νέα ήπια υβριδική έκδοση των 100 ίππων, η οποία χρησιμοποιεί το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων e-DCS6, αλλά και μια μικρότερη ηλεκτρική με αυτονομία 200 km.

Στην πράξη

Στη Βιέννη, όπου πραγματοποιήθηκε η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου C3 και e-C3, είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια γεύση από το αυτοκίνητο στον δρόμο. Το crossover της Citroen έχει «στηθεί» ξεκάθαρα για να μεταφέρει οδηγό και επιβάτες από το ένα σημείο στο άλλο αναπαυτικά και ξεκούραστα, είτε αυτό συμβαίνει στην πόλη, είτε στον αυτοκινητόδρομο. 

c3

Η ανάρτηση Advanced Comfort με Progressive Hydraulic Cushions, εξαλείφει οποιαδήποτε ανωμαλία του οδοστρώματος και την ίδια στιγμή παρέχει την απαιτούμενη στήριξη σε ποιο απαιτητικές διαδρομές με συνεχείς στροφές. Η ανάρτηση λειτουργεί σε δύο στάδια. Σε ελαφρά συμπίεση και σταμάτημα, το ελατήριο και το αμορτισέρ ελέγχουν από κοινού τις κάθετες δυνάμεις χωρίς να φορτίζουν τα υδραυλικά στοπ. Αυτό δίνει την εντύπωση ότι το αυτοκίνητο «πετάει» πάνω μια λακκούβα ή ένα σαμαράκι. Αντίθετα, σε έντονη συμπίεση και βίαια φρεναρίσματα, το ελατήριο και το αμορτισέρ λειτουργούν σε συνδυασμό με τα υδραυλικά στοπ που επιβραδύνουν σταδιακά την κίνηση, αποφεύγοντας έτσι το απότομο σταμάτημα στο τέλος της διαδρομής τους. Το υδραυλικό στοπ απορροφά την αποθηκευμένη ενέργεια, δεν υπάρχει επομένως φαινόμενο εκτόνωσης, και οι επιβάτες αισθάνονται εντελώς απομονωμένοι.

Το θερμικό μοτέρ των 100 ίππων δεν προβληματίζεται καθόλου, ανταπεξέρχεται ικανοποιητικά υπό πίεση και κινεί το C3 με έναν ανέλπιστα σβέλτο ρυθμό στον ανοικτό δρόμο, επιταχύνοντας αξιοπρεπώς.

c3

Από την άλλη, το ηλεκτρικό e-C3 έχει σαφώς ως πεδίο δράσης το κλεινόν άστυ, προβάλλοντας την ευελιξία και τη δυνατότητα να παρκάρεις με δύο μανούβρες, χάρη στο ελαφρύ τιμόνι και την εξαιρετική ορατότητα. Τόσο η έκδοση EV και, κυρίως αυτή της βενζίνης, προτάσσουν την ποιότητα κύλισης και την άνεση από το πρώτο έως το τελευταίο χιλιόμετρο.

Πόσο θα κοστίζει το νέο Citroen C3

Η Citroen υποσχέθηκε από την πρώτη στιγμή μια άκρως ελκυστική τιμή και όπως αποδεικνύεται το κάνει πράξη, είναι έτοιμη να «ταράξει» τον ανταγωνισμό. Στη Γαλλία, το μοντέλο ξεκινά από τα 14.990 ευρώ και στη Γερμανία ακόμη χαμηλότερα (13.990 €). Το κόστος αυτό αφορά το βενζινοκίνητο C3 με τους 100 ίππους, στη βασική εξοπλιστική έκδοση YOU.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή: Πόσο καίει πραγματικά το Citroen C5 Aircross 1.2 Turbo;

Στη χώρα μας οι τιμές θα ανακοινωθούν αργότερα, αφού το λανσάρισμα έχει προγραμματιστεί για τον Σεπτέμβριο. Υπολογίζουμε να είναι αυξημένες σε σύγκριση με Γαλλία και Γερμανία, αλλά σε τέτοιο σημείο που η μοναδικότητα θα μετατραπεί σε μεγάλο πλεονέκτημα.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...